Powrót

Red Dead Redemption 2: R* stawia na bogactwo, a nie wielkość świata

Premiera Red Dead Redemption 2 już w dość niedługim czasie. Tymczasem ekipa deweloperska niedawno wypowiadała się na temat świata, jaki przyjdzie nam eksplorować w grze.

Magazyn Gamestar przeprowadził niedawno rozmowę z członkami ekipy pracującej nad Red Dead Redemption 2. Z rozmowy wynika, że ich celem było stworzenie nie największego, lecz najbardziej szczegółowego, realistycznego i interaktywnego świata jaki kiedykolwiek stworzyli.

Aby uwiarygodnić ten element gry, wiele jego części składowych będzie generowanych dynamicznie. Na przykład wygląd budynków ma ulegać systematycznym zmianom, a postaci które zasiedlają obszar rozgrywki nie będą znikać po ukończeniu misji. Każda ważna fabularnie postać będzie umieszczona w świecie i będzie żyć własnym życiem cały czas.

Deweloperzy chcą urozmaicić kalejdoskop postaci występujących w grze i nadać im różnorodnych osobowości. Niektórzy będą strachliwi i przekażą nam pieniądze nawet gdy nie zastraszymy ich rewolwerem, natomiast z drugiej strony inni mają być bardziej agresywni i zaatakują nas nawet gdy nie wyciągniemy broni. Gdy zdecydujemy się kogoś okraść, pewne postaci zorientują się ale z wyższością nas zignorują, inne z kolei mogą ostrzec zanim sięgną po rewolwer, ale będą też tacy którzy będą strzelać od razu. Rockstar pragnie aby gracz nigdy nie był pewien jak się zachowa wobec niego otoczenie.

W Red Dead Redemption 2 według Rockstar nie będzie questów z checklistą rzeczy do “odfajkowania”. Deweloperzy pragną zatrzeć granice między rodzajami zawartości, tak aby utrzymać najwyższy stopień immersji. R* chce abyśmy nie odczuwali, że w danym momencie przechodzimy poboczną lub główną misję, czy dokonujemy interakcji z postacią poboczną czy jedną z głównych postaci.

Uświadczymy tutaj losowych wydarzeń, jednak będą one predeterminowane tak aby miały sens w kontekście naszego bieżącego stanu postępu, naszych obecnych zadań oraz celu podróży. Na przykład jeśli popełnimy zbrodnię, a władze będą podejrzewać, że to my jesteśmy sprawcą, będą najpierw z nami rozmawiać, a my otrzymamy opcję odniesienia się do zarzutów i uniknięcia konfrontacji.

Red Dead Redemption 2 ukaże się 26 października na PS4 oraz Xbox One, z wykorzystaniem dodatkowej mocy PS4 Pro oraz Xbox One X.

(642)