Jak obiecali, tak zrobili – Microsoft spuścił pierwszą bombę w temacie ulepszania konsol Xbox Series X i S oraz ich środowiska. Pierwsza przełomowa funkcja, która zostanie wprowadzona po premierze, to FPS Boost i dotyczy wstecznej kompatybilności. Zwiększy ona ilość klatek w starszych grach – w niektórych tytułach będzie ich nawet 4 razy więcej! W które klasyki zagramy w 120fps?
- PRZECZYTAJ TAKŻE: Do handlarzy: możecie skończyć ze skupowaniem PS5. Konsol będzie coraz więcej na rynku – czego się dowiedzieliśmy?
FPS Boost dla wstecznej kompatybilności na Xbox Series X i S – większa płynność!
Nowa funkcja poświęcona wstecznej kompatybilności nie była kompletną tajemnicą – od samej premiery obu konsol dużo mówiło się o tym, że zespół deweloperów odpowiedzialnych za Xboxa pracuje nad usprawnieniem współpracy next-genów ze starszymi tytułami. Teraz nawet te naprawdę stare tytuły będą działać w większej płynności, a zapewni to innowacyjna funkcja nazwana po prostu FPS Boost.
Choć biblioteka obsługiwanych przez Xboxa Series X i S gier z poprzednich konsol Microsoftu jest całkiem przepastna, to jednak FPS Boost na start nie działa na zbyt wielu tytułach. Na razie z technologii korzysta tylko 5 tytułów:
- Far Cry 4 (1080p 60fps)
- New Super Lucky’s Tale (4K 120fps na XSX / 1080p 120fps na XSS)
- Sniper Elite 4 (1080p 60fps)
- UFC 4 (1080p 60fps na XSX / 900p 60fps na XSS)
- Watch Dogs 2 (1080p 60fps)
Dlaczego akurat te gry? Microsoft tłumaczy, że w każdej z nich można było podnieść płynność w inny sposób i o inną wartość, prezentując różne metody zastosowania FPS Boost. Szczegółową analizę wszystkich powyższych gier przeprowadziło niezawodne w takich sytuacjach Digital Foundry. Na YouTube możemy dokładnie zobaczyć – w 60 fps – jak się gra z zastosowaniem nowej funkcji:
Microsoft już zapowiedział, że to dopiero początek, a FPS Boost zostanie oczywiście poszerzone o kolejne gry – na razie nie wiadomo jednak jakie i czy katalog tytułów “chodzących” w 120fps się powiększy. Co ważne, po zaplanowanej na wiosnę aktualizacji gracze będą też mogli sami zadecydować, czy chcą korzystać z funkcji podbijającej liczbę klatek – FPS Boost ma być w pełni opcjonalne. Tak samo ma być w przypadku funkcji Auto HDR.
Źródło: https://news.xbox.com/en-us/2021/02/17/making-backward-compatible-games-even-better-with-fps-boost/
Więcej na temat konsol i gier:
- Czarne PS5 już tu jest! Zobaczcie unboxing paneli Darkplates, które zyskały potężną popularność – ile kosztują i gdzie kupić?
- Tak będzie wyglądać przeglądarkowa wersja Xbox Cloud na Windows i macOS! Zagrają też posiadacze iPhone’ów i iPadów
- Kontroler DualSense do konsoli PS5 ma krytyczną wadę? Sony otrzymało zbiorowy pozew za rzekome oszustwo
- Konsole Xbox Series X i S z serią przełomowych ulepszeń! Co kryje się za tajemniczą zapowiedzią Microsoftu?
- Fantastyczna ukryta funkcja kontrolera od Xboxa. Jak szybko przełączyć parowanie pomiędzy urządzeniami?
(429)