Powrót

Nadjeżdża nowy DIRT 5 w 120 fps na konsolę Xbox Series X!

Ekstremalna jazda terenowa, zapierające dech w piersiach prawdziwe lokacje, split-screen dla czterech graczy i wiele więcej czeka na graczy już w październiku, wraz z nadejściem DIRT 5, kolejnej odsłony popularnych, “brudnych” wyścigów. Gra trafi na konsolę Xbox Series X w 120 fps!

Codemasters rozpoczynają nową generację wirtualnych wyścigów, wraz z zapowiedzią DIRT 5, który pojawi się już w październiku na Xbox Series X, PlayStation 5 i PC, a także na aktualną generację konsol Xbox i PlayStation. W pełni zoptymalizowany dla wszystkich platform, DIRT 5 to nowe, zachwycające wyścigi terenowe w przepięknej scenerii, z doskonałą muzyką i dynamicznie zmieniającą się pogodą.

W DIRT 5 gracze odwiedzą zachwycające prawdziwe miejscówki, takie jak Nowy Jork czy Rio de Janeiro, a także posmakują wyzwań na pustkowiach Grecji i Chin. Wezmą udział w intensywnych i agresywnych wyścigach w wielu klasach pojazdów, od małych i lekkich łazików, poprzez duże terenówki, auta do jazdy po skałach, do klasycznych i współczesnych samochodów rajdowych.

Fabularyzowany tryb Kariery DIRT 5 będzie bardziej rozbudowany niż kiedykolwiek wcześniej, z wydarzeniami i wyzwaniami na najtrudniejszych terenach. Przed wyruszeniem w drogę warto zajrzeć do edytora karoserii, gdzie fani tuningu znajdą znacznie więcej opcji dostosowania wozu do swoich preferencji niż w poprzednich odsłonach serii. Dodatkowo progres w DIRT 5 jest nieliniowy, więc gracze mogą wybierać tylko te zawody, na które mają w danym momencie ochotę.

Ponadto w DIRT 5 powróci tryb podzielonego ekranu dla aż czterech graczy! Pełna lista trybów gry zostanie ogłoszona wkrótce i będzie zawierać między innymi jeden zupełnie nowy, oparty na kreatywności i stworzony do świetnej zabawy z przyjaciółmi na jednej kanapie lub rywalizacji z najlepszymi kierowcami w sieci.

W DIRT 5 usłyszymy głosy światowych gwiazd dubbingu, a prywatnie przyjaciół – Nolana Northa i Troya Bakera, którzy w swoim unikalnym stylu poprowadzą gracza przez tryb Kariery. Wcielą się oni również w gospodarzy specjalnego podcastu ze świata gry, którego gośćmi będą między innymi gwiazdy sportów motorowych oraz branży gier wideo.

DIRT 5 na Xbox Series X będzie działać w 120 fps, ale… chyba nie w 4K

Podczas konferencji Inside Xbox, Microsoft ujawnił kilka tytułów zmierzających na konsolę Xbox Series X. Jednym z tytułów, które pokazano, był oczywiście DIRT 5. Podczas rozmowy z przedstawicielem Xboxa, Robert Karp, Development Director gry wyjawił, że z tytułem będzie się można bawić w 120 klatkach na sekundę.

Wygląda jednak na to, że nie w 4K. Karp wspomniał bowiem o możliwości wyboru pomiędzy 4K 60 fps a 120 fps i wszystko wskazuje, że specjalnie pominął przy tej drugiej częstotliwości “4K” – będzie to bowiem najpewniej Full HD. Taki sygnał są w stanie obsłużyć telewizory z portem HDMI 2.0 ale tylko wybrane modele jak chociażby Samsung QLED Q90R. Trzeba to dokładnie sprawdzić w specyfikacji produktu lub przeczytać w teście.

A co, jeśli jednak DIRT 5 obsłuży 4K 120 fps na nowej generacji konsol? Jeśli nie zadziała to na Xbox Series X, to może PS5 wyjdzie tu przed szereg? Wtedy niezbędny nam będzie port HDMI 2.1, a do tego z kolei potrzebować będziemy któregoś z tegorocznych telewizorów największych producentów, którzy również “zbroją się” na kolejną generację konsol; HDMI 2.1 zapowiedział ostatnio w swoich modelach na 2020 Samsung. Ma on się też pojawić w modelach od LG i Sony.

Co daje nam HDMI 2.1, czyli jak osiągnąć 4K 120 fps

Port HDMI 2.1 pozwala spełnić wymogi przepustowości 4K (do 120 FPS) (ma być obsługiwane przez PlayStation 5 oraz Xbox Series X) i 8K (do 60 FPS), jak również obsługuje następujące funkcje:

Xbox Series X i PS5 zrobią z HDMI 2.1 świetny użytek

Czy potrzebujemy nowego kabla do obsługi tego formatu?

Tak, ale tylko w przypadku, gdy będziemy chcieli włączyć rozdzielczość 4K w 120Hz lub 8K w 60Hz. Wtedy rzeczywiście trzeba zakupić kabel 8K, który jest oznaczony zieloną naklejką certyfikacji “forum HDMI”. Takie kable dopiero pojawią się na rynku, a wszystkie, które są obecnie sprzedawane nie mają gwarancji, że w przyszłości taki sygnał zostanie przesłany. Najzwyczajniej w świecie nie ma tego jak obecnie przetestować ani zmierzyć.

W pozostałych przypadkach, można skorzystać np. z kabla MagicLink, który osobiście używamy w naszej redakcji jako produkt referencyjny:

Źródła: informacje prasowe, własne

Więcej na temat gier i konsol:

(2037)