Powrót

Xbox Project Scarlett – 8K, 120 FPS, ray-tracing, SSD | wiemy, kiedy zadebiutuje nowa generacja konsol

Właśnie dobiegła końca konferencja Microsoftu na E3. Jednym z najważniejszych punktów w prezentacji był Project Scarlett, czyli następca Xbox One. Poznaliśmy wstępne parametry techniczne.

W trakcie wydarzenia Microsoft, podobnie jak w przypadku Xbox One X, puścił materiał złożony z wypowiedzi osób związanych z Microsoftem. Opowiadali oni o różnych aspektach nowej konsoli, o nazwie kodowej Project Scarlett. Ukaże się ona w ostatnim kwartale 2020 roku – najpewniej w listopadzie.

Procesor i układ graficzny nowej generacji AMD

Scarlett będzie wyposażone w układy AMD – procesor oparty na architekturze Zen2, wykonanej w litografii 7 nm, a także układ graficzny Navi. Obydwa chipy nie doczekały się jeszcze swoich premier, a więc możemy mieć pewność, że w momencie debiutu nowego Xboxa (i PS5) będą one bardzo świeże. GPU umieszczone w nowym sprzęcie Microsoftu pozwoli uzyskać ray tracing w czasie rzeczywistym.


Xbox Project Scarlett – ZOBACZ ZWIASTUN NOWEJ KONSOLI MICROSOFTU


8K, 120 FPS, VRR

Jeden z pracowników Microsoftu wyraził się, że nowa konsola ma być cztery razy potężniejsza niż Xbox One X. Na pewno jednak nie mógł mieć na myśli liczby TERAFLOPS – zapewne chodziło o zarówno TFLOPS oraz przepustowość pamięci. A propos tej ostatniej, Microsoft stawia na GDDR6. Oczywiście padły deklaracje o obsłudze 120 FPS przy Variable Refresh Rate (VRR), a nawet 8K. W końcu Sony także chwaliło się tymi rzeczami, a więc Microsoft nie mógł o nich nie wspomnieć. Jak będzie z realnym osiągnięciem tych wartości? – zobaczymy.

Dysk SSD jako wirtualny RAM

Tak czy inaczej, podobnież podkreślono wykorzystanie dysku SSD, eliminującego długie czasy ładowania. Mają być one 40x krótsze niż dotychczas. Ponadto SSD będzie mógł być użyty jako dodatkowy wirtualny RAM, co jest dość ciekawym zabiegiem w teorii, choć w praktyce nie wiemy dokładnie, jakie przyniesie skutki. Podejrzewam, że być może przyspieszy to wczytywanie tekstur 4K lub streaming elementów otoczenia w grach z otwartym światem.

Grą, która zadebiutuje na premierę Project Scarlett będzie Halo: Infinite – a więc historia zatoczy koło, gdyż pierwsze Halo było dostępne na start oryginalnego Xboxa.


ZOBACZ TAKŻE: E3 2019: terminy i linki do wszystkich konferencji


Źródło: Xbox

(1100)