Powrót

Lucasfilm reaguje na kontrowersje wokół Star Wars Battlefront 2

Lucasfilm reaguje na kontrowersje wokół Star Wars Battlefront 2, wypowiadając się na temat mikropłatności w grze, wobec których w Internecie toczy się wzburzona dyskusja…

Recenzowaliśmy niedawno Star Wars Battlefront 2 wokół którego powstało wiele negatywnego szumu. Był on tak dotkliwy, że twórcy gry postanowili zmienić system progresji i usunąć mikropłatności. W tym temacie wypowiadało się ostatnio nawet studio Lucasfilm.

W moim czasie spędzonym z Battlefrontem 2 nie czułem się dotkniętym „klątwą pay-2-win”, rozłożony na łopatki przez osoby, które nakupiły sobie kart z perkami czy postaci, Nie odczułem też przytłoczenia ilością czasu aby zainwestować w odblokowanie Dartha Vadera i innych postaci. Gdyby tak było, odniósłbym się do tego wyraźnie w recenzji. W końcu albo mamy płatne przepustki sezonowe i DLC, albo akceptujemy, że gra ma charakter sieciowy, a twórcy chcieliby byśmy mieli powody by z tytułem zostać przez dłuższy czas. System używania punktów bitewnych również uniemożliwia zepsucie balansu rozgrywki, gdyż na użycie kart ze specjalnymi bohaterami trzeba sobie zapracować.

Tych sentymentów jednak nie podzielała duża rzesza ludzi, którą dostrzegli deweloperzy i producenci gry – studio DICE oraz EA, jak również nawet sam Disney i Lucasfilm. Firma DICE postanowiła usunąć kompletnie możliwość wykupowania czegokolwiek (głównie chodziło o lootboxy) w grze za prawdziwą gotówkę. Decyzja ta została podjęta rzekomo z dyrektywy samego CEO Disneya, Boba Igera.

Lucasfilm, producenci Gwiezdnych Wojen, także zajęli stanowisko w tej sprawie. Poparli oni decyzję wydawców, Electronic Arts. – W Gwiezdnych Wojnach zawsze chodziło o fanów – głosił komunikat prasowy Lucasfilm. – i niezależnie czy chodzi o Battlefront, czy o jakikolwiek element sagi Star Wars, to oni są zawsze najważniejsi – spuentowała firma.

A wy co sądzicie o tej całej sprawie? Mieliście okazję grać przedpremierowo w Battlefronta 2 na PC bądź Xbox One gdy jeszcze mikropłatności były w grze? Co sądzicie o ich usunięciu? Czy one wam przeszkadzały? Jak porównalibyście ten model do części pierwszej?

(309)