Powrót

James Cameron nakręci sequele AVATARa kamerą Sony VENICE

Należąca do Jamesa Camerona wytwórnia Lightstorm Entertainment wykorzysta nowy system cyfrowej kamery filmowej Sony VENICE jako główne źródło zdjęć do przygotowywanych sequeli filmu „Avatar”.

Film „Avatar”, również nakręcony profesjonalnymi kamerami Sony, wszedł na ekrany w 2009 r. i osiągnął rekordowe wyniki box office. Na sukces ten złożyła się wciągająca fabuła, zniewalający obraz 3D i urzekająca oprawa wizualna. Kolejne obrazy znacząco przewyższą pierwowzór lepszymi efektami specjalnymi, wyższymi standardami produkcji i ambitnymi sekwencjami akcji na żywo.

W ocenie wytwórni Lightstorm system kamerowy Sony VENICE to dobry wybór, by kontynuować „Avatara” i zapewnić widzom zupełnie nowe wrażenia.

Kamera VENICE utrwala najbardziej niezwykły obraz, jaki kiedykolwiek widziałem — mówi reżyser James Cameron. — Czerń jest bogata, głęboka i aksamitna, a najjaśniejsze fragmenty i źródła światła mają niesamowitą jasność. Po raz pierwszy możemy naprawdę docenić znaczenie „dużego zakresu dynamiki”.

Choć użycie kamery VENICE do głównych zdjęć do sequeli „Avatara” zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2019 r., trwa już utrwalanie sekwencji „performance capture”.  W procesie tym wykorzystywanych jest wiele dodatkowych technologii obrazujących Sony: różne bezlusterkowe aparaty α z wymiennymi obiektywami, kamkordery PXW-Z450PXW-320 oraz aparat kompaktowy RX0.  Do rejestracji materiału filmowego i fotografii zza kulis wykorzystywane są także kamery Sony F55 i aparaty α.

— Kamerami Sony CineAlta z powodzeniem filmuję od 19 lat, a teraz naprawdę nie mogę doczekać się rozpoczęcia zdjęć do Avatara 2 i 3 nową kamerą VENICE — dodaje Cameron.

Firma Sony ściśle współpracowała z wytwórnią Lightstorm nad dostosowaniem kamery VENICE do specyficznych wymagań użytkownika. Służyły temu cykliczne spotkania z udziałem Jamesa Camerona, jego ekip produkcyjnych oraz zespołu inżynierów Sony.

— Naszym celem w ramach tej współpracy jest umożliwienie firmie Lightstorm urzeczywistnienia jej wizji i wykorzystania niepowtarzalnego podejścia do narracji — mówi Neal Manowitz, wiceprezes jednostki Digital Imaging w Sony Electronics.  — Produkcja „Avatara” będzie bardzo ambitnym zastosowaniem kamery VENICE. Jej pełnoklatkowy przetwornik daje pełną swobodę i elastyczność wyboru proporcji obrazu, efektów bokeh i obiektywów.

Współpraca firm Sony i Lightstorm zaczęła się w 1999 r. i zaowocowała opracowaniem niecodziennego systemu rozszerzającego, pozwalającego odseparować korpus kamery od samego przetwornika obrazu.  Podobne podejście zastosowano w kamerze VENICE: każdy przetwornik jest połączony z korpusem kamery przewodem o długości do 6 metrów. Nie pogarsza to jakości obrazu. Podczas zdjęć do sequeli „Avatara” kamery VENICE będą łączone w różne stereoskopowe zestawy 3D. Dzięki nowemu systemowi okablowania Sony jedynymi elementami kamer VENICE wymagającymi instalacji w takim zestawie będą bloki optyczne przetwornika obrazu. Oznacza to, że obciążenie zestawu wyniesie około 1,5 kilograma na blok przetwornika obrazu. Zmniejszenie wagi i zwiększenie ergonomii zapewni Cameronowi i ekipie Lightstorm większą elastyczność i swobodę.

— Ten nowy system rozszerzający to doskonałe świadectwo, że słuchamy naszych klientów, zbieramy od nich klarowne i spójne opinie, a następnie przekazujemy je zespołom opracowującym produkt — dodaje Peter Crithary, menedżer ds. marketingu kamer filmowych w Sony. — Sequele „Avatara” będą jednymi z pierwszych filmów pełnometrażowych, w których użyte zostanie to nowe rozszerzenie VENICE. Jego potencjalne zastosowania są jednak o wiele szersze i obejmują Steadicamy do zdjęć z ręki, drony, uchwyty typu gimbal oraz montaż zdalny w ciasnych miejscach.

Więcej informacji o systemie kamerowym Sony VENICE podano na stronie sony.com/VENICE.

Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.

(868)