Powrót

Amerykanie wydają coraz więcej na gry wideo

Zwiększyły się kwoty, jakie konsumenci wydają w Ameryce na elektroniczną branżę rozrywki zwaną grami wideo. Wzrost z porównaniem z rokiem ubiegłym jest niemal 25%.

Jeśli chodzi o trzeci kwartał 2018, zyski z rynku gier wideo statystyki z roku na rok znacznie się zwiększyły (dowiadujemy się za raportem NPD Group). Gracze łącznie wydali 9,1 mld USD, z czego 7,9 mld na gry i zawartość z nimi związaną.

Wszystkie możliwe kategorie produktów odnotowały wzrost, gry, DLC, mikropłatności, subskrypcje oraz rynek mobilny. Najbardziej korzystne zmiany odbyły się na korzyść gier mobilnych i szeroko rozumianej zawartości cyfrowej dla konsol i platform przenośnych.

Nikogo ten ostatni fakt nie powinien dziwić zważywszy na to (gdzie na PC od lat jest to już normą), że cyfrowe kopie gier już teraz niejednokrotnie sprzedają się w większym nakładzie niż fizyczne.

W raporcie NPD jako jedna z gier, która napędzała koniunkturę rynkową w analizowanym okresie był Spider-Man na PS4 – bardzo miło, że tytuły na wyłączność mają taką moc sprawczą i to niekoniecznie w najbardziej tłocznym okresie w roku.

A wy po jakie gry sięgnęliście w okresie 3 ostatnich miesięcy?

(194)