Jeśli jesteście w posiadaniu pudełkowej wersji gry Wiedźmin 3, a jednocześnie macie Xbox One X, to portal Eurogamer natrafił na interesująca ciekawostkę. Gra bowiem jest wyświetlana w 60 FPS.
Dlaczego trzeba dysponować wydaniem płytowym? Otóż dlatego, że grę należy uruchomić bez patcha – wtedy Xbox One X, bez żadnych optymalizacji, uruchomi grę w 60 klatkach na sekundę. Niestety to jedyne usprawnienie na jakie możemy liczyć. Jest one wynikiem tego, że Wiedźmin 3 domyślnie ma odblokowane FPS-y, a ta nadwyżka, którą zapewnia Xbox One X bez jakiegokolwiek patcha jest efektem różnicy mocy obliczeniowej. Niezmieniona pozostała rozdzielczość, czyli 900p.
Warto nadmienić, że studio CD Projekt Red oficjalnie zapowiedziało wsparcie dla Xbox One X, po tym jak 5 października ukazała się aktualizacja dla PS4 Pro. Nie wiadomo dokładnie, co owe uaktualnienie doda, lecz z racji większej ilości pamięci (3,5 GB o znacznie wyższej przepustowości) oddanej deweloperom, patch powinien oferować znacznie większe możliwości niż na odświeżonej konsoli Sony. Niewątpliwie miłym akcentem byłoby zapewnienie trybu 60 FPS – zwłaszcza, że Wiedźmin 3 nie jest grą wyjątkowo obciążającą procesor.
Patch ma ukazać się jeszcze przed końcem tego roku.
(598)