Wiedźmin 3, zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, właśnie otrzymał łatkę poprawiającą szatę graficzną do rozdzielczości 4K na konsoli Xbox One X. Jest także dostępny tryb wysokowydajnościowy z 60 FPS.
Posiadacze PS4 Pro mogli cieszyć się ulepszoną grafiką już od kilku miesięcy. Jednak w ich przypadku konsola Sony ograniczona była do 1440p przy 30 FPS, bez HDR-u. Posiadacze Xbox One X mogą z kolei cieszyć się albo grafiką w 4K (na razie nikt nie zbadał czy jest to natywne 3840 x 2160 pikseli) przy stabilnych 30 FPS-ach (z mojej obserwacji wynikło, że klatkaż jest odblokowany i często sięga znacznie wyższych wartości, oscylujących nawet do 45 FPS), albo w 60 FPS-ach przy skalowaniu rozdzielczości w przedziale 1080p – 4K.
Co ciekawe patch nie zajmuje dużo miejsca – zaledwie 500 MB. Ponadto wprowadza on obsługę HDR-u. Tym samym Wiedźmin 3 na Xbox One X staje się definitywną edycją konsolową. Posiadacze PS4 Pro otrzymają w przyszłości także aktualizację z HDR-em, ale 4K czy 60 FPS wydają się dla konsoli Sony nieosiągalne. Tak czy inaczej, wersja na PS4 Pro także stanowi znaczący wizualny i stabilnościowy skok do przodu, jednak tutaj mamy do czynienia z zupełnie nowym poziomem jakości, a przede wszystkim opcją gry w 60 FPS.
Poniżej znajdziecie porównanie graficzne wersji PC, Xbox One X oraz PS4 Pro (zaleca się wybranie rozdzielczości 1440p oraz oglądanie materiału na ekranie o rozdzielczości co najmniej 1440p):
(1220)