Shadow of the Tomb Raider, podobnie jak wiele innych nowych gier na Xbox One X zaoferuje graczom możliwość wyboru trybów graficznych. Właśnie poznaliśmy nieco więcej szczegółów na ich temat.
Portal Xbox Wire, będący platformą informacyjną Microsoftu dotyczącą ogłoszeń związanych z marką Xbox właśnie opublikował wywiad z Frederikiem Robichaud, który nadzoruje proces programowania gry. W Shadow of the Tomb Raider otrzymamy tym razem nie trzy (jak było to w przypadku Rise of the Tomb Raider) lecz dwa tryby do wyboru. Jeden z nich zapewni 4K z docelowym 30 FPS (Robichaud nie sprecyzował jednak czy chodzi o natywną rozdzielczość czy renderowanie szachownicowe). Otrzymamy tutaj tekstury o najwyższej rozdzielczości oraz ulepszone mapowanie cieni.
Z kolei tryb wydajnościowy z 1080p zapewni rozgrywkę w 60 FPS, co może przydać się posiadaczom Xbox One X, którzy nie dysponują telewizorem 4K. Alternatywnie mogą skorzystać z trybu jakościowego, aby uzyskać ostrzejszy, poddany supersamplingowi obraz.
Ponadto w porównaniu z Rise of the Tomb Raider gruntownie przebudowano technologię HDR (która była zastosowana już od samego początku prac nad produkcją, a nie dodana później jak w ROTR), jak i zastosowano technikę globalnej iluminacji, a także dołożono starań by różne źródła światła odznaczały się innym rodzajem nasycenia. Jeśli chodzi o dźwięk, ścieżka jest zmiksowana w Dolby Atmos.
Niebawem odbędzie się polska premiera filmu Tomb Raider na nośnikach domowych, w tym Blu-ray. Spodziewajcie się w niedługim czasie naszej recenzji. Gra natomiast ukaże się 14 września na PC, Xbox One oraz PS4.
(961)