Powrót

TEST: Samsung J6300 / J6200 55" Full HD

Słowem wstępu

Jeżeli ktoś zapytałby mnie, który telewizor Samsunga był najpopularniejszy w 2014 roku, odpowiedziałbym bez wahania: Samsung H6400. A jaka byłaby odpowiedź na to pytanie ale w tym roku? Co ciekawe, także H6400, który do dziś znajduje się w ciągłej sprzedaży. A przecież ten rok przyniósł nam następcę właśnie tego doskonałego modelu. I właśnie dziś się jemu przyjrzymy. Zarówno w wersji standardowej jak również zakrzywionej. Przed nami modele J6200 oraz J6300. W samym teście, główne skrzypce zagra model J6300. Jednak w kluczowych momentach dotyczących jakości obrazu, zostaną podane dane dotyczące także modelu J6200.
 

Wygląd

Samsung 55J6300
 

Samsung 55J6200
 
Oba ekrany wykonane są na dobrym poziomie. Matryce otacza bardzo wąska ramka (srebrna w modelu J6300 i czarna w J6200). Jeżeli macie zatem możliwość powieszenia ekranu na ścianie to polecam. Jak już zauważyliście, J6300 jest wersją zakrzywioną. Przez to, sam telewizor jest nieco grubszy od modelu prostego. Same materiały są także niezłe ale nie oszukujmy się: w tej klasie trudno oczekiwać czegoś więcej niż ma to miejsce w innych konstrukcjach. Oba telewizory różni także wykończenie dolnej części ramki. Co także widać na zdjęciach.
 
Podstawa to klasyczne rozwiązanie znane z innych modeli tego producenta. Jest jednak niewielka i dość ustawna. Wyróżnia ją chromowane wykończenie. Szerokość podstawy to 84cm a głębokość 32 cm (JS6300).
 

Podstawa jest bardzo prosta w budowie i nie wymaga wiele czasu podczas montażu do ekranu. Jej szerokość to około 84 cm a głębokość 32 cm (model J6300 55″)

 

Ekran otacza ramka o grubości około 1,5 cm. Telewizor nie należy do zbyt smukłych (około 6 cm) – model 55″ J6300

Rozstaw śrub 40 x 40 cm

 

Wyposażenie i Złącza

Zestaw gniazd obejmuje: złącze komponentowe, cztery gniazda HDMI, trzy USB. Telewizor posiada także gniazdo słuchawkowe, optyczne, złącze CI+ oraz pozwala oglądać telewizję kablową (DVB-C) lub naziemną cyfrową (DVB-T/T2). W TV nie ma złącza SCART. Na pokładzie znajdziemy też wbudowaną kartę WiFi.

 

Pilot to doskonale znana konstrukcja z poprzedniego roku. Nie zmieniło się tutaj wiele. Jest dobrze wykonany a gumowe klawisze wciskają się bez problemów. Najważniejsze zostały także odpowiednio powiększone by łatwiej było w nie trafić np. wieczorem.

Menu telewizora

 

Testy syntetyczne

Rozdzielczość i przekątna ekranu 1920×1080, 55″
Typ matrycy LCD z podświetleniem W-LED typ. VA
Odświeżanie matrycy: 120Hz
Kontrast natywny (bez wygaszania): 4 600:1
Kontrast w filmach: średni: 4 500:1 max: 6 300:1 min: 3 400:1
Maksymalna jasność po kalibracji 330cd/m2
Odbicia od ekranu: średnie, ekran satynowy
Błędy barw po kalibracji średnia dE: 0,6 maks. dE: 1,3
Rozdzielczość ruchomego obrazu >1080 TVL z upłynniaczem, 300 TVL bez
Input Lag 48ms w trybie gra, 112ms w trybie PC (z HDMI UHD Color)
Pełna rozdzielczość koloru (PC – 4:4:4) Tak – w trybie PC 60Hz
Poprawna obsługa klatkaży 24Hz TAK, 50Hz TAK, 60Hz TAK
Obsługa 10 bitowego koloru Tak

Matryca, zalecane ustawienia

Koniecznie kliknij i przeczytaj też artykuł o matrycach:

“IPS vs VA czyli którą matrycę wybrać”

 

J6300 i J6200 to niedrogie telewizory Samsunga o rozdzielczości Full HD. Cecha wyróżniającą i czyniącą je atrakcyjnymi jest przede wszystkim matryca 120Hz z pełnym wsparciem dla poprawy płynności ruchu. To najtańsze wyświetlacze w ofercie koreańskiego producenta, które mogą zaoferować dobrą ostrość obrazu przy np. transmisjach sportowych. Ze specyfikacji wynika, że są one bezpośrednimi następcami ubiegłorocznego modelu H6400, który był dużym sukcesem firmy. Oferował bardzo dużo za bardzo niewiele. Testowane dziś telewizory zubożono o funkcję 3D, która akurat była w H6400, no, ale za to mamy system Tizen i zaktualizowane inne funkcje.

 

Choć J6300 posiada ekran zakrzywiony (curved), a J6200 jest klasycznym płaskim wyświetlaczem, to ich specyfika okazała się na tyle podobna, że postanowiłem połączyć dwa testy w jeden. 

 

Oba wyświetlacze wykorzystują podświetlenie białymi diodami LED, oraz matrycę VA produkcji Samsunga. Jedynie w 60″ J6200 znajdziemy matrycę pochodzącą od innego dostawcy, której jeszcze nie miałem okazji testować. Być może stosowane są też inne panele (np. AUO, jak w H6400), ale nie spotkałem się jeszcze z nimi.

 

 

Zalecane ustawienia
Najlepszym trybem fabrycznym Samsunga, tj. zapewniającym reprodukcję obrazu najbliższą normy (względem której ustawione są monitory w studiach filmowych) jest tryb “Film” i to właśnie z niego powinien skorzystać każdy nabywca wyświetlacza jeśli chciałby aby jego telewizor najwierniej odwzorowywał to co zostało zarejestrowane. Oczywiście by uzyskać 100% poprawny obraz, najlepsza jest profesjonalna kalibracja. Poniższe ustawienia są tylko jej niewielkim substytutem.
 
Po uruchomieniu trybu “Film” warto także wprowadzić następujące zmiany w ustawienia domyślne:
 
Obraz -> Opcje obrazu -> Redukcja zakłóceń MPEG -> Wyłączony
Obraz -> Opcje obrazu -> Czysty obraz cyfrowy -> Wyłączony
 
Powyższe funkcje są destrukcyjnymi “dopalaczami obrazu” i negatywnie wpływają na jego ostrość oraz widoczność detali. 
 

Reprodukcja Obrazu

Fabrycznie

 

W badanych egzemplarzach (redakcyjny J6300, oraz kliencki J6200) przekłamania względem normy nie należą do wielkich i sprowadzają się do odcienia bieli, który zbacza ze swojej wzorcowej pozycji. To powoduje zabarwienie obrazu sztucznym odcieniem. W przypadku J6300 był to odcień zielono-morski, w J6200 trochę bardziej różowy. Nie jest to przekłamanie, które będzie się rzucać w oczy od razu, jego skala nie jest na tyle duża. Dostrzegą je raczej koneserzy, którzy widzieli tą samą scenę już kilka razy. Poza tym lekko zafałszowanym odcieniem, wszystko jest w porządku, po uruchomieniu trybu Film. Poprawny przebieg gammy daje ładny, kontrastowy obraz, w którym nie giną szczegóły ani w cieniach ani w bielach. Poprawny gamut barw gwarantuje, że kolory nie są przesycone.

 

Po kalibracji

 

Kalibracja bez problemu jest w stanie dopracować odcień obrazu na Samsungu J6300/J6200 i sprowadzić próbki barw na swoje referencyjne pozycje. Przy oglądaniu sceny dobrze znanych mi filmów wyglądają dokładnie jak powinny wyglądać. Absolutnie nie mogłem doszukać się przekłamań barw. Oznacza to, że patrząc na wprost w centrum ekranu widzimy obraz takim jakim chciał go nam przedstawić reżyser. Kalibracja pozwala też wyciągnąć wyższy kontrast, ale o tym później.

 

W obu telewizorach istnieje możliwość włączenia dwóch, specjalnych, trybów kalibracyjnych, które po regulacji można zablokować przed przypadkową zmianą. By tego dokonać należy mieć uprawnienia serwisowe Samsunga:

 

Aktywowanie trybów kalibracyjnych wymaga ingerencji serwisowej. Pod żadnym pozorem nie wolno robić tego samemu. W innym przypadku, możemy narazić się na utratę gwarancji.

 

Menu ustawień obraz prezentuje się wtedy tak:

 

Dodatkowe dwa tryby obrazu dedykowane profesjonalnej kalibracji.

 

Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych telewizorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego telewizora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

 

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji

Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora

 

Pobierz pełny raport z kalibracji TV 

Galeria przekłamań obrazu

Wybierz ustawienia obrazu w telewizorze:
  • Tryb “Standard”
  • Najlepszy fabryczny
  • Obraz Skalibrowany
  • Referencja (studio)
Wybierz kadr z filmu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

 

Skalowanie SD, obróbka cyfrowa

Przy całkowicie fabrycznych ustawieniach trybu „Film” da się zauważyć działanie kilku filtrów na niekorzyść obrazu. Należą do nich „czysty obraz cyfrowy”, oraz „redukcja zakłóceń mpeg” umiejscowione w menu „opcje obrazu”. Wystarczy jednak wyłączyć obie funkcje, oraz ustawić suwak ostrości na 0 by wyeliminować zbędną obróbkę sygnału zaburzającą jego odwzorowanie. Przy takiej konfiguracji telewizor ani nie wyostrza ani nie zmiękcza obrazu źródłowego.
 
 
W tym miejscu będę do znudzenia powtarzał, że w dzisiejszych czasach rezultaty skalowania wyglądają niemal identycznie na wszystkich telewizorach. Twierdzenie to znalazło potwierdzenie w moim eksperymencie, którego wyniki znajdują się pod tym adresem.
 
Zwracam też uwagę, że skalowanie nie jest procesem podnoszącym jakość obrazu i materiał HD czy nawet SD generalnie wygląda bardzo podobnie czy to na wyświetlaczu Ultra HD, czy na Full HD. Dopiero treść natywna o wysokiej rozdzielczości pozwala odczuć wyraźną różnicę, jednak pod warunkiem, że widz znajduje się w odpowiedniej odległości od ekranu. Można ją wyliczyć z kalkulatora odległości.
 

Kontrast i Czerń

Do czasu wzięcia na warsztat J6300, przekonany byłem, że matryce zakrzywione (curved) mają niższy kontrast niż swoje płaskie odpowiedniki. W tym jednak przypadku okazało się, że panele nie odstają od siebie pod względem czerni i oba oferują bardzo dobry natywny kontrast. Przed kalibracją uzyskują wynik 3500 – 4000:1, zaś po nawet 5500:1! Dzisiejszy J6300 uzyskał akurat trochę mniej, bo ok. 4600:1, co przekłada się na następującą sprawność w naszej sekwencji testowej:

 

Scena

(kontrast między białym kołem, a środkiem białego okręgu)

Opis sceny Wynik pomiaru
natywny kontrast matrycy
Duża powierzchnia czerni bez sąsiadujących detali, przy niskim kontraście łatwo dostrzec świecenie czerni 3 400:1
Czerń otoczona z każdej strony detalami, wymagająca scena, poradzą z nią sobie jedynie najlepsze systemy wygaszania 4 100:1
Pas w filmie sąsiadujący z obrazem o średniej jasności, przy niskim kontraście wyraźnie odcina się od ramki telewizora 6 300:1
Duża powierzchnia czerni bez sąsiadujących detali, przy niskim kontraście łatwo dostrzec świecenie czerni 4 900:1
Skrawek czerni w pobliżu (ale nie bezpośrednim) złożonego obiektu geometrycznego, przy niskim kontraście widać świecenie czerni 5 000:1
Ta sama scena jednak bliżej jasnego obiektu. Spadek kontrastu w tej scenie można interpretować jako efekt halo (łuna świetlna wokół obiektu) 3 400:1

 

Jak widzimy model J6300 i J6200 jest w stanie dostarczyć widzowi bardzo dobrą czerń, która w niektórych ujęciach będzie nawet zlewała się trochę z ramką, a przecież jest to telewizor ze średniej półki, który można dostać za niską cenę. Mimo tego może zawstydzić niejeden droższy produkt.

 

 

Degradacja obrazu przez lokalne wygaszanie

Tylko kontrolnie napiszę, że na telewizorach nie mają miejsca jakiekolwiek manipulacje kontrastem, czy jasnością, więc nie ma żadnej degradacji obrazu. Dobry kontrast uzyskiwany jest wyłącznie wysokim potencjałem matrycy.

 

Seans w dzień

Ekran wykończony jest satynową powłoką, która dobrze pochłania światło i jednocześnie rozmywa bezpośrednie źródła światła. Oznacza to, że za dnia ekran jest niemalże smoliście czarny, a jednocześnie nie odbija się w nim otoczenie jak w lustrze. Dodatkowym atutem wyświetlacza jest dość wysoka maksymalna jasność, wynosząca 330cd/m2. Zapewnia ona komfortowe oglądanie w naświetlonych pomieszczeniach. Może nie w sytuacji gdy telewizor stoi naprzeciw dużych okien, do tego wymagany byłby jeszcze wyższy wynik. Na tle obecnego rynku wyświetlaczy jest to jednak wynik ponadprzeciętny.

 

Równomierność ekranu

Zarówno J6200 jak i J6300 pochwalić się może przyzwoitą równomiernością ekranu. Podczas oglądania, niedoskonałości nie rzucały się w oczy na materiale filmowym. Ewentualne mankamenty pozostały niezauważalne nawet na białej planszy, no może poza delikatnym spadkiem jasności na brzegach ekranu.

 

Jednolitość koloru – pomiar z Samsunga J6300.

 

Dla osób preferujących zdjęcia poniższa galeria:

 

 

UltraHD / 4K

Koniecznie kliknij i przeczytaj też artykuł o Ultra HD:

“UHD? 4K? Czym jest technologia, która podbija rynek”

 

J6300 i J6200 są wyświetlaczami Full HD i niestety nie przyjmują sygnału w jakimkolwiek formacie UHD. W przyszłości będzie można jednak ustawić źródło (np. tuner satelitarny UHD) na format sygnału HD i skalować programy w dół, co da znacznie lepszą jakość obrazu niż odbiór ich w postaci HD. Dodatkowo telewizor zrobi użytek z 10 bitów, ponieważ obsługuje tę funkcję. To przyczyni się do lepszych (gładszych) przejść tonalnych.
 
Obsługa rozdzielczości 3840×2160@60Hz 4:2:0 NIE
Obsługa rozdzielczości 3840×2160@24Hz 4:4:4 NIE
Obsługa rozdzielczości 3840×2160@60Hz 4:4:4 NIE
Poprawne odtwarzanie testowego kanału SAT UHD NIE

 

Odwzorowanie ruchu

Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o fotografiach ruchu:
“Śledząca Kamera – najlepsze kryterium odwzorowania ruchu”

 

Matryca testowanego Samsunga pracuje ze 120Hz odświeżaniem. Użytek z dodatkowych klatek obrazu (bo do telewizora można przecież podać maksymalnie 60, na więcej nie pozwala złącze HDMI) robi funkcja “Motion Plus”. Menu konfiguracji nie różni się od tego co spotykamy w większości telewizorów tegoż producenta. Do dyspozycji mamy dwa suwaki. Jeden z nich odpowiada za płynność obrazu przy filmach (24p i 25p), drugi zaś za ostrość przy treściach wideo (50i/p i 60i/p). Jest też alternatywny wariant “Tryb LED”, którego działanie jest trochę bardziej złożone i opiszę je później.

 

Motion Plus Samsunga to jeden z najlepszych systemów poprawy płynności i ostrości obrazu jaki znajdziemy na rynku. Technologia ta pozwala bardzo precyzyjnie regulować stopień poprawy płynności i ostrości obrazu ruchomego. Zarówno współpraca z materiałem filmowym (24 i 25 fps), oraz video (50 i 60 fps) działa doskonale. 10 stopniowa podziałka jest idealnie wyważona, oznacza to, że z każdym kliknięciem, płynność lub ostrość obrazu poprawia się dokładnie o taką samą wartość i możemy łatwo znaleźć złoty środek (na ile poprawioną płynność filmów tolerujemy i na ile cenimy sobie ostrość ruchu względem ewentualnych artefaktów). Samych artefaktów jest z resztą niewiele nawet przy maksymalnych wartościach ustawień. Osobiście preferuję ustawienie 10/5 jeśli chcemy uzyskać ostry obraz w ruchu i polepszyć płynność filmów, ale bez powodowania efektu teatru. Zachęcam jednak każdego do samodzielnych poszukiwań optymalnego wariantu.

 

Ruchomy obraz ma świetną ostrość właśnie dzięki systemowi motion plus!

 

Po zaaplikowaniu wyżej wymienionych ustawień smużenie znacząco maleje, aczkolwiek cały czas da się je zauważyć przy niektórych, bardziej dynamicznych, scenach. Drugą technologią, którą zastosowana (a przynajmniej podjęto próbę) jest scanning backlight, czyli synchronizacja diod podświetlających matrycę z nią samą. Oznacza to, że jeśli włączymy obraz z telewizji – 50i to zostanie on wyświetlony jako 100 fps i dokładnie 100 razy na sekundę migać będzie podświetlenie telewizora by wygasić się w czasie odświeżania się matrycy i zapalić znów gdy obraz będzie już gotowy do wyświetlenia. Podobnie gdy dostarczymy sygnał 24p lub 60p to matryca wraz z diodami przejdzie w tryb pracy 120Hz. Tak powinno być przynajmniej w teorii. W praktyce system działa idealnie jeśli obiekt porusza się na górze ekranu. W momencie, gdy jest na środku lub na dole, to synchronizacja rozjeżdża się i uzyskujemy obraz wyraźny, jednak z powielonymi konturami. Tak dzieje się w J6300. Sprawa wymaga weryfikacji w przypadku J6200.

 

W menu obrazu znajdziemy także funkcję “Wyraźny ruch LED”. W J6300 (z oprogramowaniem 1422 – aktualnym na czas testu) nie wnosi ona jednak nic poza przyciemnieniem obrazu, takim samym, jakie możemy osiągnąć zmniejszając wartość suwaka [Podświetlenie]. Nie zalecam więc jej włączać.

 

Nazwa trybu Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Wyłączony Smużenie:

bardzo duże

 

 

Maksymalna jasność:

330cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

brak

10/10, podświetlenie 20 Smużenie:

umiarkowane

 

 

Maksymalna jasność:

330cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

brak

10/10, podświetlenie 8 Smużenie:

ledwie widoczne

 

 

Maksymalna jasność:

120cd/m2

Powielenie krawędzi:

tak – od połowy ekranu w dół, na górze ekranu brak

 

 

Poprawa płynności filmów (24p):

bardzo duża (w zależności od ustawienia)

 

Kąty widzenia

Kąty widzenia są dosyć typowe dla matryc VA, czyli krótko mówiąc słabe. Telewizor ten jest przystosowany do oglądania głównie na wprost ekranu. Pod kątem dosyć szybko spada saturacja barw i uwydatniają się detale w ciemnych szarościach co wizualnie zmniejsza obraz.

 

 

Granie na konsoli i PC

Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o dwóch sprawach:

“Input Lag, chroma 4:4:4 – czy są istotne?”

 

Po uruchomieniu trybu “Gra” (menu -> opcje -> ogólne -> tryb gra) telewizor dobrze nadaje się jako wyświetlacz pod konsolę, ponieważ jego input lag wynosi 48ms. To niezły wynik, który nie będzie odbijał się negatywnie na rozgrywce. Podobnie jest w modelu J6200. Jego lag to 44ms.

 

Input Lag na poziomie 44 – 48ms to nie bardzo niski wynik, ale całkowicie wystarczający do komfortowego grania.

 

Do testów zostaliśmy wyposażeni w najnowsze pozycje m.in od Electronic Arts Polska. Bardzo dobrze się składa gdyż hity tegorocznej jesieni i zimy są naprawdę gorące od EA. Mowa oczywiście m.in o Star Wars: Battlefront czy FIFA16. Ten pierwszy wypala wręcz gałki oczne dopracowaną grafiką zatem odpalenie tej pozycji z PS4 zapowiadało ogromne emocje. Dzięki dobremu lagowi w trybie online grało się wybornie

 

 

Tryb ten nie jest jednak odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy oznaczyć dane wejście jako PC. Input Lag nie wzrasta.

 

Pełna rozdzielczość koloru (chroma 4:4:4) jest obsługiwana przy 60Hz, po oznaczeniu złącza jako PC

 

 

System Tizen

System na jakim oparty jest telewizor to najnowsze rozwiązanie firmy Samsung. Idąc za rynkowymi trendami taki ruch wydaje się zrozumiały. Konkurencja pokazuje własne rozwiązania jak Android TV, WebOS czy Firefox OS zatem Samsung także wprowadza swój autorski projekt. Projekt jak się wydaje bardzo udany. W tej klasie system ma naprawdę ogromne możliwości. Jedyną skazą wydają się okolicznościowe problemy z płynnością menu. Czuć to jednak głównie w momencie włączenia telewizora. Musi minąć dłuższa chwila aby wszystko zaczęło płynnie chodzić.

 

W sklepie z aplikacjami mamy naprawdę duży wybór a z dnia na dzień będzie ich coraz więcej przybywać. Wszystko ze względu na przejście na nowy system Tizen.

 

Ekranem można sterować za pomocą różnych kontrolerów i urządzeń. Da się np. podłączyć DS4 od konsoli PS4! Polecam też sprawdzenie rewelacyjnej aplikacji GameFly, której test znajdziecie pod tym adresem.

 

Doskonale sprawuje się przeglądarka www, która wspiera także HTML5. Do telewizora można podłączyć zarówno klawiaturę jak również myszkę.

 

Aplikacja Smart View 2.0 pozwala na szybkie połączenie telewizora z naszym smartfonem. Możemy z niego przesyłać natychmiast zdjęcia, muzykę czy video. Aplikacja pozwala także na oglądanie telewizji wprost na ekranie mobilnego urządzenia! Jest to nie jako lustrzane odbicie: na urządzeniu mobilnym oglądamy dokładnie to samo co na telewizorze. Ponieważ telewizor nie posiada w zestawie pilota multimedialnego zdecydowanie polecam sterować nim własnie za pomocą tej aplikacji.

 

Jest jeszcze jeden sposób na wykonanie opisanych czynności: Quick Connect (Szybkie Połączenie). Nasze urządzenie mobilne musi jednak wspierać taką funkcjonalność (np. Samsung Galaxy S6/Edge). Wtedy telewizor automatycznie wykryje urządzenie przez BT a my od razu bez żadnego wcześniejszego parowania będziemy mogli wysyłać na ekran telewizora np. zdjęcia czy muzykę. To jest zdecydowanie najwygodniejsze rozwiązanie i takie właśnie rekomendujemy jeżeli posiadacie odpowiedniego smartfona.

 

 

Multimedia USB, DLNA

Samsung od zawsze pozwalał na odczytywanie właściwie wszystkich rodzajów plików po złączu USB. Nie inaczej jest w przypadku modeli tegorocznych. Tizen bardzo sprawnie radzi sobie zarówno z plikami video jak również pokazami slajdów ze zdjęć oraz plikami muzycznymi (czyta FLAC). Telewizor widzi także serwery domowe i pozwala z nich odczytywać pliki (DLNA).

 

Pod tym adresem na stronie 162 znajdują się listy kompatybilności plików

 

 

Oglądanie telewizji DVB-T / DVB-C

J6300/J6200 posiada wbudowane tunery telewizji naziemnej i kablowej. Możemy skorzystać z wejścia na moduł dostępu CI+ (1.3). Menu oparte jest oczywiście o system Tizen – działa szybko i wygląda bardzo ładnie. Do telewizora możemy podłączyć zewnętrzny dysk twardy i nagrywać audycje lecące w telewizji. Na telewizorze działa także bez problemu funkcjonalność związana z HbbTV.

 

Jakość dźwięku

Telewizor posiada niezłej jakości dźwięk ale nic ponadto. Moc głośników wbudowanych w ekran wynosi 20 W (Lewy: 10 W, Prawy: 10 W). Jeżeli chcemy mieć lepszy dźwięk to zdecydowanie polecam użycie dedykowanego Soundbara od Samsunga. Dźwięk będzie o niebo lepszy od tego co oferuje sam ekran.

 


Podsumowanie i ocena

Samsungi J6200 oraz J6300 kontynuują mocny trend tanich i dobrych wyświetlaczy Full HD firmy Samsung. Za stosunkowo niską kwotę otrzymujemy telewizor z wysokim kontrastem, wzorcowym oddaniem barw (po kalibracji), oraz super płynnością ruchu. Zaletą dla niektórych będzie też użycie autorskiego systemu operacyjnego Tizen, który w prawdzie nie zapewnia tak dużych możliwości jak Android, jednak działa o niebo stabilniej. W stosunku do ubiegłorocznej serii H6400 brakuje jedynie funkcji 3D. Trochę szkoda. Implementacja 3D w zasadzie nic by nie kosztowała, skoro i tak jest tu matryca 120Hz. W obliczu skrajnie niskiego zainteresowania obrazem trójwymiarowym producent jednak nie zdecydował się nawet na to. (testował Gmeru Maciej Koper)

PLUSY

 
MINUSY

Cena: Samsung UE55J6200 około 3 360 zł / Samsung UE55J6300 około 3 949 zł
 
Sprzęt do testów dostarczyła firma Samsung
 
 
Przeczytaj artykuł odnośnie ocen oraz wyróżnień na HDTVPolska.com: 

Jak testujemy wyświetlacze na HDTVPolska.com? Czemu testy wyświetlaczy są najbardziej profesjonalne w Polsce i jedne z najlepszych na świecie?
 
 

                                                                                  Ekrany biorące udział w naszych testach są profesjonalnie skalibrowane i przygotowane przez http://skalibrujtv.pl/. To daje nam pewność, że wyciągnęliśmy z nich maksimum możliwości! Jak kalibrujemy? Przeczytaj Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora / projektora / monitora?” oraz “Test kalibracji”.                                                                                  

[td]

[td]

(4552)