Firma NVIDIA zaprezentowała dziś technikę raytracingu NVIDIA RTX
NVIDIA RTX to efekt 10 lat pracy nad algorytmami grafiki komputerowej i architekturami procesorów graficznych. To wysoce skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta. Nowe rozwiązanie obsługuje procesy raytracingu przez wiele różnych interfejsów. NVIDIA ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX® Raytracing (DXR) tej firmy.
Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania. Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.
„Raytracing w czasie rzeczywistym to odwieczne marzenie branży graficznej i deweloperów gier, a NVIDIA RTX wprowadza je w życie”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes ds. treści i technologii w firmie NVIDIA. „Procesory graficzne dopiero teraz stają się wystarczająco potężne, by umożliwić zastosowanie raytracingu w czasie rzeczywistym w grach i rozpocząć nową erę wizualizacji ich oprawy graficznej.”
Technika raytracingu jest od lat stosowana w branży filmowej do tworzenia renderowanych, realistycznych światów w filmach. Jednak do tej pory była ona zbyt wymagająca obliczeniowo, by można było ją stosować w grach, wymagających zwykle wysokiej płynności oraz szybkiej reakcji na sygnały sterowania. Technika NVIDIA RTX pokonuje te ograniczenia.
Duże wsparcie branży
„DirectX Raytracing to najnowszy przykład zaangażowania firmy Microsoft w tworzenie rozwiązań, dzięki którym twórcy oprogramowania będą mogli kreować niesamowite dzieła przy użyciu najnowocześniejszych innowacji graficznych”, powiedział Max McMullen, menedżer ds. rozwoju rozwiązań graficznych Windows oraz sztucznej inteligencji w firmie Microsoft. „Nasza ścisła współpraca z firmą NVIDIA w zakresie DirectX Raytracing oraz techniki NVIDIA RTX, sprawia że z raytracingu w czasie rzeczywistym skorzystają miliony graczy korzystających z systemu Windows”.
Liderzy branży gier, w tym 4A Games, Epic, Remedy Entertainment i Unity prezentują technikę NVIDIA RTX podczas konferencji Game Developers Conference, odbywającej się w San Francisco. Materiały demonstracyjne przygotowane przez te studia pokazują, jak raytracing w czasie rzeczywistym może wzbogacić przyszłe gry niesamowitą, realistyczną oprawą. Ponieważ RTX obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, przełomowa technika będzie dostępna dla użytkowników systemu Windows na całym świecie.
„Dostępność techniki NVIDIA RTX sprawi, że raytracing w czasie rzeczywistym stanie się rzeczywistością”, powiedział Kim Libreri, dyrektor ds. technologii w Epic Games. „Udostępniając społeczności programistów gier tak potężną technikę wraz z obsługą nowego interfejsu API DirectX Raytracing, NVIDIA staje się siłą napędową nowej generacji grafiki w grach i filmach”.
„Integracja NVIDIA RTX z naszym silnikiem Northlight była stosunkowo prostym zadaniem”, powiedział Mikko Orrenmaa, kierownik zespołu ds. technologii w Remedy Entertainment. „Pracując wyłącznie na platformie NVIDIA RTX byliśmy zaskoczeni, jak szybko udało nam się stworzyć prototypy nowych technik oświetlenia, odbić i globalnej iluminacji, zyskując znaczne większą jakość obrazu niż w przypadku tradycyjnych technik rastrowania. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co osiągniemy w przyszłości dzięki technice NVIDIA RTX. Graczy czeka nie lada gratka”.
Raytracing dostępny w GameWorks
Firma NVIDIA ogłosiła również, że pakiet SDK NVIDIA GameWorks
Nowa wersja pakietu SDK, która będzie obsługiwać architekturę Volta oraz kolejne architektury procesorów graficznych, pozwoli na stosowanie cieni, błyszczących odbić oraz globalnej iluminacji w technice raytracingu.
Dzięki temu twórcy oprogramowania będą mogli tworzyć realistyczne, wysokiej jakości odbicia, które wiernie oddają otaczającą scenę i odwzorowują fizykę światła i cieni. Udostępnienie tych możliwości na standardowej w branży platformie, takiej jak Microsoft DXR, oznacza że każdy twórca gier na PC będzie miał dostęp do POZIOMU realizmu, jakiego dotychczas jeszcze nie osiągnięto.
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.
(353)