Firma Sony ponownie przygotowuje się do udziału w festiwalu Camerimage w Bydgoszczy. Zaprezentuje na nim pełną rodzinę cyfrowych produktów kinematograficznych CineAlta, które pomagają filmowcom w twórczym wykorzystaniu walorów obrazu 4K: zapierających dech szczegółów, kolorów i kontrastu. Na ekspozycji znajdzie się pełna rodzina produktów CineAlta, łącznie z kamerami F55 i F65, a także nowy przenośny rejestrator AXS-R7.
AXS-R7 to wytrzymały, zewnętrzny rejestrator przeznaczony do montażu na kamerze CineAlta F5 lub F55. Urządzenie przyspiesza produkcję w standardzie 4K bez pogorszenia jakości nagrania. Umożliwia także podwojenie tempa rejestracji obrazu 4K z kamery F55 — z 60 do 120 klatek na sekundę. Ze względu na dużą trwałość idealnie sprawdza się w dokumentalistyce i produkcjach realizowanych na co dzień. Sony zaprezentuje także 16-bitowy format X-OCN (Extended tonal range Original Camera Negative) wykorzystywany przy zapisie w rejestratorze AXS-R7. Dzięki nowemu, zaawansowanemu algorytmowi przetwarzania danych źródłowych format ten pozwala obniżyć wydatki na nośniki bez konsekwencji dla jakości obrazu — na przykład przy przechowywaniu obrazu 4K HDR w najwyższej, 16-bitowej jakości. Goście festiwalu będą mogli ponadto poznać nowy system organizacji pracy F65 OnSet Livegrading, przygotowany wspólnie z firmą Pomfort. Dodatkowo Sony pokaże kolejne ulepszenia swojego systemu do tworzenia kopii zapasowych i archiwizacji Optical Disk Archive (ODA), pomagającego filmowcom zadbać o najważniejszy element każdej produkcji: treść.
— Filmowanie w standardach 4K i HDR (High Dynamic Range) otwiera nowe możliwości twórcze i dlatego na zdjęcia w tych formatach decyduje się coraz więcej filmowców — mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu kinematografii w Sony Professional Solutions Europe. — Rodzina naszych produktów CineAlta stała się oczywistym wyborem dla perspektywicznie patrzących ludzi filmu, którzy chcą wykorzystać zalety tych technologii do produkcji filmów o maksymalnym ładunku emocjonalnym.
Obecność Sony na festiwalu nie będzie jednak ograniczona do praktycznych pokazów najnowszego sprzętu. Przewidziano też spotkania z czołowymi twórcami zdjęć filmowych, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami dotyczącymi rozwiązań Sony. Woody Allen wybrał kamerę Sony CineAlta do produkcji swojego pierwszego filmu zrealizowanego w technice cyfrowej: „Śmietanki towarzyskiej” (oryginalny tytuł Cafe Society). Obraz ten otwierał tegoroczny Festiwal Filmowy w Cannes, a zdjęcia do niego nakręcił kamerą Sony CineAlta F65 ceniony operator Vittorio Storaro, który o swoich doświadczeniach opowie na sesji w dniu 14 listopada o godz. 16:30 w sali seminaryjnej na 1 piętrze centrum konferencyjnego Opera Nova.
— Historia ekspresji wizualnej zaczyna się od malarstwa jaskiniowego — komentuje wrażenia z pracy tą kamerą Storaro. — Później malowano na desce, na płótnie, potem przyszła fotografia czarno-biała, kolor, 3D. Dziś mamy czas techniki cyfrowej. Dzięki wielu własnym eksperymentom udało mi się osiągnąć poziom, na którym czuję się komfortowo. W mojej ocenie jedyną kamerą zdolną zagwarantować taki poziom jest Sony F65. Nie tylko dlatego, że zapewnia nam rozdzielczość 4K i 16-bitowy kolor, które uważamy za minimalny standard pozwalający nam zbliżyć się do jakości taśmy filmowej.
Kamera Sony F65 zdobyła sobie dużą popularność wśród twórców zdjęć filmowych. Kolejnym przykładem znakomitego filmu nakręconego przy jej użyciu jest „Billy Lynn’s Long Halftime Walk” w reżyserii Anga Lee. Polska premiera tego obrazu jest zaplanowana na marzec 2017 r., a na stoisku Sony będzie można oglądać zwiastun w jakości 4K/HDR. Zapewni on widzom przedsmak czekających ich wrażeń.
Ekspozycja Sony będzie otwarta dla zwiedzających w dniach 12–19 listopada.
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.
(32)