DOOM, jedna z najlepiej przyjętych strzelanin tej generacji, właśnie doczeka się aktualizacji, która ma wprowadzić grafikę w 4K, zarówno dla Xbox One X i PS4 Pro. Niewątpliwie implementacja technologii Ultra HD będzie się różnić między dwoma sprzętami, a jak wyjdzie w praktyce dowiemy się już niebawem.
DOOM ukazał się w 2016 i został naprawdę dobrze oceniony, ze średnią Metacritic oscylującą wokół 85%. Gra wyróżniała się zarówno architekturą poziomów, muzyką, jak i szybką, arcade’ową rozgrywką oraz – rzecz jasna – brutalnością. Ze strony technicznej, był to też tytuł działający w 60 FPS.
Dzisiaj DOOM otrzyma także łatkę 4K, tak na Xbox One X, jak i PS4 Pro. Interesujące będzie to, na jakie kompromisy pójdzie id software, aby utrzymać płynność gry w 60 FPS. Na bazowych modelach konsol klatkaż trzymał się dość dobrze tego progu, aczkolwiek deweloperzy zastosowali dynamiczne skalowanie rozdzielczości, co szczególnie na Xbox One przekładało się na niższą liczbę pikseli w pionie i poziomie.
Jak pokazał nam Wolfenstein 2, pewne deficyty podstawowej wersji konsoli Microsoftu, nie wpłynęły negatywnie na możliwości podciągnięcia grafiki w grze na tym samym silniku. Wersja na Xbox One X utrzymywała w 90% sytuacji natywne 4K a w pozostałych okolicznościach, rozdzielczość spadała nieznacznie niżej.
Jak wam podobał się DOOM? Na której platformie graliście? Macie zamiar do niego wracać?
(710)