Właśnie trwa wydarzenie Paris Games Week, jedne z największych wydarzeń w branży gier wideo. Sony miało wcześniej swoją konferencję, w trakcie której zademonstrowało szereg nowych materiałów z nadchodzących tytułów na PS4.
Chyba najbardziej wyczekiwanym tytułem na PS4 jest The Last of Us Part II, choć data wydania gry jest raczej odległa i wykraczająca poza 2018. Tak czy inaczej, pokazany na PGW zwiastun sequela post-apokaliptycznej przygodówki akcji był niezwykle brutalny i nihilistyczny. Co ważniejsze – w pełni stworzony na silniku gry. Nie ujawnił on w żaden sposób istoty rozgrywki, jednak pokazał on bezkompromisową, złowieszczą atmosferę, pełną niepohamowanej przemocy. Zapowiada się naprawdę śmiały i odważny tytuł.
Studio Insomniac Games także miało do pokazania nowy materiał ze Spider-Mana zrealizowany na podstawie silnika gry, aczkolwiek z minimalną jedynie ilością gameplayu. Niemniej jednak całość wyglądała bardzo atrakcyjnie graficznie, a ukazane wstawki przerywnikowe miały epicki wydźwięk bliższy światu filmu niż gier wideo. Premiera gry ma odbyć się w 2018, choć nie przybliżono tego terminu bardziej.
Jeśli zastanawialiście się, co porabiają teraz twórcy Infamous, studio Sucker Punch, to właśnie dowiedzieliście się tego z Paris Games Week. Ich nadchodzący tytuł to Ghost of Tsushima, gra akcji osadzona w czasach Imperium mongolskiego, 1274. Jej protagonistą ma być samuraj walczący o wyzwolenie Japonii, a do naszej dyspozycji ma być oddany otwarty świat. Zwiastun był utrzymany w typowym dla Sony stylu, czyli niezwykle kinowy i widowiskowy. Niestety nie wiadomo kiedy tytuł ten zadebiutuje.
God of War doczekał się kolejnego trailera, tym razem skupiającego się na współpracy Kratosa z synem. Dla odmiany był to materiał ukazujący niemal w całości interaktywny fragment gameplayu. Grafika, animacja czy efekty cząsteczkowe stały na najwyższym poziomie, chociaż całość trwała niewiele ponad minutę. Mimo wszystko w tym czasie udało się upchać sporo dynamicznych walk. Premiera odbędzie się na początku 2018 roku.
Detroit: Become Human, gra traktująca o androidach i o zacieraniu granicy między tym, co sztuczne a prawdziwe, wywołała wcześniej mieszane reakcje. Mimo wszystko zainteresowanie nią jest nadal spore. Zwiastun pokazany na Paris Games Week 2017 skupił się na postaci Kary granej przez Valorie Curry, która była wcześniej wizytówką tytułu Quantic Dream. Nie uświadczyliśmy tutaj zbyt wielu fragmentów czystej rozgrywki, ale zważywszy na filmowy charakter gry, na pewno nie jest to zarzut. W zademonstrowanej dłuższej i dramatycznej scenie doszło do przemocy domowej, a na sam koniec pokazane były wszystkie możliwe opcje rozegrania tego scenariusza… Nie jest to jakiś gigantyczny krok do przodu w porównaniu do poprzednich gier Davida Cage’a, ale tematyka bliska Blade Runnera, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jak to będzie naprawdę, przekonamy się na wiosnę 2018.
Poza wyżej wymienionymi grami ekskluzywnymi nie brakło także pomniejszych, ale nadal dość interesujących ogłoszeń – tak produkcji multiplatformowych, jak i na przykład dodatków do gier czy remasterów. Zobaczyliśmy m.in. materiał z rozgrywki kooperacyjnej z Far Cry 5, Monster Hunter World czy dodatki do Horizon Zero Dawn (The Frozen Wilds) i Curse of Osiris (do Destiny 2). Wisienką na torcie był zwiastun ze zremasterowanego klasyku z PS2, Shadow of the Colossus, który będzie dostępny na PS4, jak i PS4 Pro. Ta druga z konsol obsłuży dwa tryby wyświetlania obrazu – 4K / 30 FPS oraz 1080p / 60 FPS.
To nie było absolutnie wszystko, co zaprezentowało Sony, jednak trzeba przyznać, że to, co tylko ta jedna firma zaprezentowała na PGW, to więcej niż cała branża w Gamescom. Co prawda na wiele z tych gier przyjdzie jeszcze spory czas poczekać, ale niemniej jednak element show był na najwyższym poziomie.
(367)