Słowem wstępu
Panasonic DX750 to trzeci telewizor Ultra HD Japońskiego producenta, który biorę pod lupę w 2016 roku. Z wcześniej testowanym, flagowym DX900 współdzieli on matrycę, podobnie z resztą jak DX700, którego test też niedawno ujrzał światło dziennie. W telegraficznym skrócie DX750 jest bliźniakiem DX700, jednak jego matryca pracuje ze 120Hz odświeżaniem, co w połączeniu z pełnoprawnym systemem poprawy płynności ruchu, daje świetny efekt w wymagających transmisji sportowych (na Euro 2016 jak znalazł!
Wygląd
Telewizor jest naprawdę dobrze wykonany i czuć, że jest to reprezentant klasy wyższej.
Metalizowana ramka obudowy wygląda szykownie i elegancko. Ponadto jest bardzo wąska:
Od tyłu telewizor prezentuje się ascetycznie, złącza ukryte są za maskownicami:
Doskonale rozwiązano sprawę podstawy, w zasadzie nóżek. Można je zamontować w dwóch pozycjach, dzięki czemu osoby posiadające wąskie stoliki nie będą miały problemów z umiejscowieniem telewizora. Brawo za pomysłowość!
Rozstaw śrub montażowych jest standardowy i wynosi 400 x 200 mm.
W tym przypadku polecamy np. uchwyt obrotowy firmy Vogel’s. Telewizor testowaliśmy z modelem W53080.
Powłoka ekranu ma wysoką przejrzystość, czyli jest “błyszcząca”. Przy dużym oświetleniu otoczenia można się w niej przejrzeć jak w lustrze – to na minus, jednak zachowuje smoliście głęboką czerń bez względu na warunki – to na zdecydowany plus. W dzień zatem mamy rewelacyjny kontrast na ekranie DX750.
Złącza i Akcesoria
Układ gniazd został dobrze przemyślany. Najważniejsze z nich (3 X HDMI w tym dwa 2.0a – 4K 60/50p z technologią HDCP 2.2), oraz USB 900mA zostały wyprowadzone z boku tak, by umożliwić kablom zakręcanie, jeśli telewizor będzie wisiał blisko ściany. Pozostałe wychodzą do tyłu, jednak znajdują się w lekkim wgłębieniu, więc mogą pozostać użytkowe nawet jeśli telewizor zostanie powieszony. Pilot to klasyczna konstrukcja znana od lat. Dobra, solidna, aczkolwiek może nie najbardziej atrakcyjna wizualnie. Została wzbogacona w tym roku o przycisk funkcyjny NETFLIX.
|
Testy syntetyczne
Rozdzielczość i przekątna ekranu | 3840×2160, 50″ |
Typ matrycy | LCD z podświetleniem PFS LED typ. VA |
Odświeżanie matrycy (min. 120Hz zalecane do oglądania sportu): | 120Hz |
Kontrast ANSI, bez wygaszania (więcej – lepiej): | 4 000:1 |
Kontrast w filmach (więcej – lepiej): | średni: 4 500:1 max: 5 400:1 min: 3 900:1 |
Maksymalna jasność po kalibracji (SDR) | 520cd/m2 |
Odbicia od ekranu | duże, ekran błyszczący |
Błędy barw po kalibracji (mniej – lepiej) | średnia dE: 1,1 maks. dE: 3,9 |
Średnia jakość efektu HDR (więcej – lepiej, maks – 10 000cd/m2) | 490 cd/m2 |
Input Lag (ważne dla graczy, mniej – lepiej) | 44ms w trybie gra, 110ms standardowo |
Pełna rozdzielczość koloru PC – 4:4:4 (wyraźne czcionki, po podłączeniu PC) | Tak, w trybie Gra |
Poprawna obsługa klatkaży | 24Hz TAK, 50Hz TAK, 60Hz TAK |
Obsługa 10 bitowego koloru | Tak |
Matryca, zalecane ustawienia
|
Zarówno matryca pod mikroskopem, jak i charakterystyka widmowa potwierdzają, że mamy do czynienia z tym samym co w najlepszym modelu DX900. Ci, którzy przeczytali już jego test wiedzą, że jest to panel o dużym potencjale, zarówno w kwestii kontrastu jak i poszerzonej palety barw, która jest potrzebna w filmach Ultra HD. DX750 nie posiada jednak certyfikatu Ultra HD Premium, a to ze względu na brak potencjału do wyświetlenia bardzo wysokiej jasności (certyfikat wymaga przynajmniej 1 000cd/m2). Diody w modelu DX750 rozmieszczone są krawędziowo, najprawdopodobniej znajdują się na górnej i dolnej belce telewizora. Z tej przyczyny czerń raczej nie będzie tak spektakularna jak w DX900 pomimo pokrewieństwa matryc. Myślę, że bliżej będzie jej do tej z DX700, ale nie uprzedzajmy faktów.
Panasonic DX750 nie posiada certyfikatu ISF, ani THX, tak jak modele wyższe. Nie ma zatem trybów obrazu Profesjonalny 1 i Profesjonalny 2, które dedykowane są do przeprowadzenia profesjonalnej kalibracji, ani trybów THX-Cinema, czy THX-Bright Room. Oczywiście nie znaczy to, że testowany telewizor nie posiada przyzwoitego trybu fabrycznego, czy też nie daje się skalibrować. Nic z tych rzeczy! W telewizorach japońskiego producenta, brak certyfikatów oznacza jedynie to, że w menu zastosowane zostało inne nazewnictwo – zamiast trybów ISF mamy tu więc “ustawienia własne”, a zamiast THX mamy “Prawdziwe Kino”. Sugerowanym przeze mnie trybem, dostarczającym najwierniejszy fabrycznie obraz jest właśnie ten drugi. Dodatkowo należy w nim dokonać następujących zmian:
- Menu -> Obraz -> Redukcja szumów -> Wyłączony
- Menu -> Obraz -> Redukcja szumów MPEG -> Wyłączony
- Menu -> Obraz -> Ustawienia na ekranie > 16:9 Overscan -> Wyłączony
Kalibracja, reprodukcja kolorów – SD i Full HD
Fabrycznie
Przekłamania względem obrazu referencyjnego należą raczej do niedużych. Biel nie ma idealnego odcienia, zbacza trochę w stronę kolorów morsko-niebieskich. Zmniejsza to nieznacznie nasycenie czerwieni, a wzmacnia błękity. O ile to drugie nie rzuca się raczej w oczy, tak obniżone czerwienie zmniejszają lekko saturację odcieni skóry. Gamma ma niezły przebieg przez cały zakres dynamiki, dzięki czemu obraz jest kontrastowy. W prawdzie trochę za mocno, ale nie na tyle by na przykład w czerniach ginęły detale. Paleta barw ma także odpowiedni zakres. Nie ma przesyceń, ani sztucznych odcieni. Sprawdźmy jak wygląda to w galerii przekłamań i na ile poprawa tych niuansów przyczyni się do poprawy obrazu.
Galeria przekłamań obrazu
- Tryb “Standard”
- Najlepszy fabryczny
- Obraz Skalibrowany
- Referencja (studio)
- 1
- 2
- 3
- 4
Po kalibracji
Nie jest zdziwieniem, że kalibracja tego modelu przyniosła niemalże referencyjne rezultaty. Panasonic zawsze przykładał się do kwestii wiernego oddania obrazu. W zasadzie wszystkie niedoskonałości udało się wyeliminować, jedynie niektóre próbki żółci pozostały wzmocnione, ale na żadnym filmie nie udało mi się spotkać tego przekłamania. DX750 zdobywa więc wysokie noty za oddanie kolorów po kalibracji i nadaje się dla osób wrażliwych pod tym kątem!
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji
Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
Pobierz pełny raport z kalibracji TV
Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
Kontrast i Czerń
Kontrast naturalny wyświetlacza wynosi 4000:1. To wartość po kalibracji, zmierzona na planszy ANSI. Panasonic DX750 posiada podświetlenie krawędziowe, jak zaznaczyłem na wstępie, co nie daje mu wysokiego potencjału do uzyskania wyższego kontrastu, jednak producent zrobił co się dało i zaimplementował w nim funkcję wygaszania lokalnego. Znajduje się ona dokładnie w tym miejscu menu:
Funkcja lokalnego wygaszania znajduje się w Menu -> Obraz -> Sterowanie adapt. podśw.
Jak widzicie, system lokalnego wygaszania ma trzy tryby działania i jeden z nich akcentuję kolorem pomarańczowym jako zalecany wybór. W tym jednak przypadku nie ma jednoznacznie najlepszego wariantu. Dlaczego? O tym dowiecie się zaraz. Przejdźmy więc do sekwencji testowej:
Scena
(kontrast między białym kołem, a środkiem białego okręgu) |
Opis sceny | Wynik pomiaru | |||
wygaszanie: WYŁ | wygaszanie: MINIMUM | wygaszanie: POŚREDNIE | wygaszanie: MAKSYMALNE | ||
Duża powierzchnia czerni bez sąsiadujących detali, przy niskim kontraście łatwo dostrzec świecenie czerni | 5 400:1 | 5 500:1 | 8 100:1 | 32 000:1 | |
Czerń otoczona z każdej strony detalami, wymagająca scena, poradzą z nią sobie jedynie najlepsze systemy wygaszania | 4 000:1 | 3 800:1 | 4 200:1 | 6 500:1 | |
Pas w filmie sąsiadujący z obrazem o średniej jasności, przy niskim kontraście wyraźnie odcina się od ramki telewizora | 5 000:1 | 4 700:1 | 5 200:1 | 5 000:1 | |
Duża powierzchnia czerni bez sąsiadujących detali, przy niskim kontraście łatwo dostrzec świecenie czerni | 3 900:1 | 4 000:1 | 4 300:1 | 5 200:1 |
Degradacja obrazu przez lokalne wygaszanie
W związku z agresywnym działaniem funkcji wygaszającej, postanowiłem pokazać jak wygląda degradacja odcieni przy najwyższych ustawieniach.
Tryb funkcji wygaszania | Wyłączony | Minimum | Pośredni | Maksimum |
Zdjęcie obrazu | ||||
Opis działania | Zdjęcie prezentuje obraz referencyjny (po kalibracji) bez lokalnego wygaszania. Do niego należy porównywać dalsze zdjęcia. | Brak zmian w jakości obrazu, lekka zmiana jasności. | Dosyć duży spadek jakości, najjaśniejsze tony obrazu zlewają się ze sobą. | Tak jak w trybie Pośrednim |
Równomierność ekranu
Odcień obrazu na całej powierzchni ekranu jest dosyć jednolity, jednak z rozkładem jasności są pewne problemy. Szczególnie na dole ekranu spadek jest dosyć duży. W prawdzie podczas normalnego użytkowania telewizora nie jest to dokuczliwe, ale są sceny gdzie da się zaobserwować dysproporcje.
Z równomiernością odcienia jest dobrze, ale trochę gorzej z równomiernością jasności.
A tak to wygląda w pomiarach
UltraHD / 4K
|
Panasonic DX750 posiada dobrą kompatybilność z treścią Ultra HD. Potrafi ją odtworzyć zarówno przez HDMI, jak i z nośników zewnętrznych, streamingu i tunerów. Mam na myśli oczywiście odtwarzanie wraz ze wszystkimi walorami – HDR, oraz szeroką paletą barw. Telewizor nie posiada jednak certyfikatu UHD Premium, ponieważ nie uzyskuje jasności wyższej niż 1 000cd/m2. W następnych akapitach sprawdzę w specjalnej sekwencji ile dokładnie jest w stanie z siebie wykrzesać w jasnych “HDRowych” blaskach. Panasonic nie wspiera także normy Dolby Vision, jednak w obecnej chwili materiały wspierające to rozszerzenie standardu HDR odnaleźć można jedynie w pojedynczych filmach na Netflix. Tytuły wydawane na nośnikach Ultra HD Blu-ray, korzystają z “bazowej” normy HDR10, którą telewizor wspiera doskonale.
Przypomnę jeszcze tylko, że wsparcie dla HDR należy włączyć w menu konfiguracji telewizora. Domyślnie jest ono wyłączone. Wizyta w menu sugeruje, że tylko dwa pierwsze gniazda HDMI pozwalają na dostarczenie tego typu treści:
To ustawienie należy zmienić żeby działał HDR przez HDMI
Po aktywowaniu funkcji telewizor automatycznie przełącza się w tryb HDR po wykryciu sygnału:
Obsługa HDR jest bezproblemowa!
Certyfika Ultra HD Premium | TAK |
Pokrycie szerokiej palety barw DCI / Rec 2020 | 94% / 75% |
Obsługa rozdzielczości 3840×2160@60Hz 4:4:4 | TAK |
Wsparcie dla Dolby Vision | NIE |
Poprawne odtwarzanie testowego kanału UHD z DVB-T | TAK |
Wsparcie dla plików UHD z kodekiem HEVC | TAK |
Obsługa YouTube w 4K | TAK |
Kompatybilność z HDCP 2.2 | TAK – HDMI 1 i 2 |
Jakość efektu HDR
|
Scena | Opis sceny | Jasność HDR | Scena | Opis sceny | Jasność HDR |
Najjaśniejsza ze scen, blaski słońca przekraczają jasność 2 000cd/m2 | 500 cd/m2 | Bardzo ciemna scena, najłatwiejsza do odtworzenia. Jedynymi jasnymi elementami są płomienie | 540 cd/m2 | ||
Scena o niskiej jasności, gdzie tylko księżyc i jego odbicie ma ponadnormatywną jasność | 480 cd/m2 | Zbilansowana scena o średniej jasności nieznacznie wchodzącej w zakres HDR | 440 cd/m2 | ||
Plansza “L20”. Na takiej robione są testy konsorcjum UHD Alliance | 540 cd/m2 |
- 350 cd/m2 – minimum, by w ogóle było widać, że jest to obraz z efektem HDR
- 351 – 500 cd/m2 – przedział w którym da się odczuć wyższą jasność i większą ilość detali w bielach, ale nie ma jeszcze przepaści względem treści SDR
- 501 – 750cd/m2 – zaczyna się robić przyjemnie, czuć, że obcujemy z nową jakością obrazu
- 751 – 1 000 cd/m2 – efekt HDR jest wyraźnie odczuwalny, ilość detali w jaskrawych polach jest bardzo duża
- 1 001 – 1 500 cd/m2 – efekt HDR w pełnej krasie, osoby stykające się z tym po raz pierwszy robią WOW
- > 1 500 cd/m2 – pieśń przyszłości, sam czekam na wyświetlacz, który będzie w stanie pokazać efekt HDR w takim wymiarze.
Dokładne wytłumaczenie sekwencji testowej HDR znajduje się tutaj.
Sekwencja testowa jasno pokazuje, że możliwości telewizora oscylują w okolicach 500cd/m2. Jest to niewysoka wartość, aczkolwiek pozwala ona poczuć już pewien smaczek większej ilości detali w bielach i znacznie lepszego odwzorowania rzeczywistości. Pozostaje jednak poczucie, że mogłoby być lepiej. Na duży plus należy jednak zapisać stabilność działania efektu HDR. Bez względu na to jak wysoka jest średnia jasność sceny, ekran nie przygasa i nie “oszukuje” wzroku widza.
Odwzorowanie szerokiej palety barw
Po podaniu sygnału testowego z HDR i w szerokiej palecie barw telewizor nie przełącza się w inny tryb obrazu. Nadal zostaje “Prawdziwe Kino” wraz ze wszystkimi ustawieniami kalibracyjnymi wykonanymi w trybie Full HD. Korekty te działają jednak zaskakująco dobrze. Odcień szarości jest referencyny w całym zakresie od czerni do bieli! Nie ma też żadnego problemu z mapowaniem próbek barw w szerokiej palecie. Oczywiście w pewnym momencie możliwości telewizora się kończą, stąd wysokie wartości maksymalne błędów, jednak w rejonach tak wysokich nasyceń nie ma praktycznie zakodowanych barw w dzisiejszych filmach. Jeżeli chodzi o charakterystykę jasności, to w oczy rzuca się jeden niuans – w rejonach wysokich, tj. 600 – 1000cd/m2 zmierzona charakterystyka (niebieska linia) układa się w lekkie “kolanko” poniżej wzorcowej charakterystyki (pomarańczowa linia). To oznacza, że telewizor kompresuje tony tam gdzie kończą się fizycznie możliwości matrycy. Dzięki temu detale z zakresu wysokich jasności nie zostaną utracone. Będą jedynie przyciemnione.
Subiektywnie z oglądania treści Ultra HD
Wrażenia z oglądania treści Ultra HD na Panasonic DX750 są bardzo pozytywne ze względu na świetne odwzorowanie barw. Obraz jest dosłownie jak żywy pod względem kolorów. Skóra naturalna, a barwy, które mają być krzykliwe właśnie takie są – to dzięki specjalnym diodom zastosowanym do podświetlania ekranu. Pozwalają one uzyskać poszerzoną paletę kolorów (94% DCI). Efekty HDR mogłyby być lepsze, no, ale coś przecież musi odróżniać te tańsze telewizory od tych droższych. Sprawność telewizora pod tym kątem pozwala jednak odwzorować znaczną część detali w jaskrawych światłach.
Treść Ultra HD na Panasonic DX750.
Odwzorowanie ruchu
Redukcja smużenia to nic innego jak obróbka materiałów wideo (50/60fps), a Płynność filmu to stopień poprawy płynności materiałów (24/25fps). Za pomocą tego pierwszego zmniejszymy smużenie, na przykład przy transmisjach sportowych. To drugie zmniejszy skokowość ruchu. Zalecanym przeze mnie ustawieniem jest 10/5 z włączonym Clear Motion. Ta ostatnia funkcja to właśnie strobujące podświetlenie (scanning backlight). Zobaczmy teraz jak telewizor przechodzi sekwencję testową:
|
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
IFC: Wyłączony | Smużenie:
bardzo duże
Maksymalna jasność: 520cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): brak |
|
Redukcja smużenia: 10
Płynność filmu: Dowolnie Clear motion: Wyłączone |
Smużenie:
umiarkowane
Maksymalna jasność: 520cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): płynna regulacja suwakiem “Płynność filmu” |
|
Redukcja smużenia: 10
Płynność filmu: Dowolnie Clear motion: Włączony |
Smużenie:
nieznaczne
Maksymalna jasność: 120cd/m2 (przy obniżeniu podświetlenia dla lepszej ostrości) |
Powielenie krawędzi:
lekki ghosting
Poprawa płynności filmów (24p): płynna regulacja suwakiem “Płynność filmu” |
Patrząc na powyższą sekwencję testową, nasuwa się oczywisty wniosek, że DX750 radzi sobie bardzo dobrze z odwzorowaniem ruchu, jak z resztą na 120Hz telewizor przystało. Po włączeniu “Clear Motion” ostrość wzrasta jeszcze bardziej i uzależniona jest od pozycji suwaka podświetlenie. Im niżej z nim zejdziemy tym impuls staje się krótszy, a obraz ostrzejszy. Gdyby ktoś zastanawiał się tak jak ja, po co w ogóle producent dał możliwość wyłączenia funkcji strobującego podświetlenia (a nie uzależnił jej wyłącznie od pozycji suwaka “Podświetlenie” tak jak to typowo się robi), to odpowiedź na pytanie nasuwa się po chwili testów – diody WCP-LED mają trochę dłuższy czas reakcji niż zwykłe białe diody LED, czy kropki kwantowe. Z tego względu po ich wygaszeniu trwa jeszcze przez krótką chwilę emisja czerwonego światła. W konsekwencji za obiektem pojawia się lekki duszek (uchwycony na ostatnim zdjęciu). Może się także zdarzyć, że przy szybkim przesunięciem wzrokiem od lewej do prawej krawędzi ekranu zobaczymy coś w rodzaju tęczy (jak na projektorze DLP). Dlatego istnieje możliwość zablokowania funkcji, jeśli komuś miałoby to przeszkadzać.
Kąty widzenia
Jak to zazwyczaj bywa w przypadku matryc VA, kąty widzenia nie są mocną stroną, szczególnie w przypadku telewizora o specjalizowanym podświetleniu, które poszerza paletę barw. Tak jest w przypadku DX750. Nawet po lekkim zejściu z osi widać już dużą zmianę odcienia obrazu i spadek kontrastowości. Zobaczcie z resztą sami na nagraniu.
Granie na konsoli i PC
|
Aby przygotować telewizor do współpracy z konsolą lub komputerem należy udać się do menu obrazu, a następnie wejść w ustawienia opcji:
Podświetlony powyżej “Tryb Gra” zapewnia nam wszystko czego potrzebujemy – zarówno krótkie opóźnienie wejścia, jak i chrome 4:4:4, która potrzebna jest by kolorowe czcionki, po podłączeniu komputera PC, były czytelne.
Input Lag
Konsola | Pomiar za pomocą Leo Bodnar Lag Tester – odwzorowuje opóźnienie input lag podczas używania konsoli do gier | 44 ms | |
Komputer PC | Całkowity czas upływający od kliknięcia myszą do reakcji na ekranie | 56 ms |
Współpraca z komputerem PC
By telewizor spisywał się jako monitor należy włączyć “Tryb Gra” jak wspomniałem powyżej. Dzięki niemu małe kolorowe czcionki będą czytelne jak na klasycznym monitorze komputerowym.
Chroma 4:4:4 w trybie Gra.
Nasz komputer bez problemu wykrył Panasonica DX750 i pozwolił ustawić rozdzielczość 4K w 60Hz. Oczywiście przez port HDMI 2.0a
|
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska |
System operacyjny, obsługa multimediów
Panasonic DX750 oparty jest na systemie operacyjnym Firefox OS, który zapewnia mu spore możliwości “Smart”, jednak wizualnie nie należy może do najbardziej atrakcyjnych. Szczegółowo o działaniu systemu opowie wam Gmeru w swoim ośmio-minutowym wystąpieniu:
DX750 posiada też fenomenalną funkcję TV Anywhere, która pozwala na streaming z tunerów wbudowanych w telewizor, prosto na ekran naszego smartfona. Bez względu na to gdzie się znajdujemy i nawet gdy telewizor jest w trybie Standby.
W telewizor wbudowano tunery telewizji naziemnej (DVB-T/T2) oraz kablowej (DVB-C). Oczywiście można też skorzystać z modułu CI+. Skanowanie następuje w prosty sposób podczas instalacji i inicjalizacji nowego TV. Podczas wyboru kablówki mamy do dyspozycji predefiniowaną listę nadawców np. UPC. Ekran bez problemu radzi sobie także z odbiorem HbbTV. Do telewizora możemy podłączyć zewnętrzny dysk twardy i nagrywać audycje lecące w telewizji. Niestety wygląd interfejsu pozostawia trochę do życzenia. Zobaczcie sami.
|
|
Jakość dźwięku
Głośniki w DX750, to system stereo o łącznej mocy 20W RMS. Wystarczają do oglądania telewizji, jednak raczej nie ma mowy o jakichkolwiek efektach w filmach, czy o słuchaniu muzyki. Dla osób wymagających dobrego dźwięku zdecydowanie polecam jeden z soundbarów, jeśli nie ma miejsca na kino domowe. Mimo to telewizor udostępnia wiele parametrów regulacyjnych związanych z dźwiękiem. Cudów jednak nimi nie dokonamy.
Podsumowanie
Gdybym miał podsumować Panasonic’a DX750 jednym zdaniem, to napisałbym, że jest to taki DX700 ze 120Hz matrycą i pełnoprawnym systemem wsparcia ruchu. Innymi słowy przykład dopracowanego (pod względem obrazu) wyświetlacza, który spisuje się zarówno przy treściach Full HD jak i Ultra HD. Fani wszelkiej maści treści sportowych zdecydowanie powinni spojrzeć w kierunku właśnie tego modelu. W przypadku filmów sprawdzi się niezła czerń, której średni kontrast wynosi 4500:1. Szkoda jednak, że w przypadku tego modelu wygaszanie lokalne jest raczej nieużyteczne. Choć DX750 ma pewne ograniczenia technologiczne, takie jak jasność w trybie HDR – nie więcej niż 520cd/m2 to jest to uzasadnione w jego półce cenowej. W obrębie tych możliwości, DX750, realizuje jednak swoje zadanie wyśmienicie, dostarczając na ekran obraz taki jak chciał reżyser. Nie rozczarowuje także współpraca z komputerem, czy konsolą. Można go polecić graczom. Można więc powiedzieć, że jest to telewizor wszechstronny o niewygórowanej cenie. |
PLUSY
- Świetne odwzorowanie barw, szczególnie po kalibracji
- 120Hz matryca i upłynniacz z 10 stopniową skalą regulacji – doskonały do sportu i upłynniania filmów
- Poszerzony gamut barw – do wykorzystania w filmach Ultra HD
- Wsparcie dla HDR i dość wierne oddanie efektu
- Szybki i rozbudowany system Firefox OS
- Unikatowa funkcja TV Anywhere, pozwalająca zabrać ze sobą telewizję
- Niski Input lag – dobry TV dla graczy konsolowych i PC
- Wysoki kontrast naturalny
- Ponadprzeciętne wykonanie
- Obsługa technologii 3D (aktywna)
MINUSY
- Kąty widzenia
- Jasność mogłaby być wyższa dla lepszej obsługi efektu HDR
- Funkcja lokalnego wygaszania jest w zasadze bezużyteczna
Cena referencyjna: Panasonic TX-50DX750E 5 360zł
Sprzęt do testów dostarczyła firma Panasonic
Przeczytaj artykuł odnośnie ocen oraz wyróżnień na HDTVPolska.com:
Ekrany biorące udział w naszych testach są profesjonalnie skalibrowane i przygotowane przez http://skalibrujtv.pl/. To daje nam pewność, że wyciągnęliśmy z nich maksimum możliwości! Jak kalibrujemy? Przeczytaj “Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora / projektora / monitora?” oraz ”Test kalibracji”. |
(7816)