Wyczekiwany debiut No Man’s Sky na Xbox One właśnie nastąpił i od dzisiaj gra jest dostępna na platformie Microsoftu wraz z niezwykle istotnym uaktualnieniem zawartości (także dla PC i PS4). Wiemy też jak radzi sobie z nią Xbox One X.
No Man’s Sky ukazując się w zeszłym roku wytworzyło z jednej strony niesamowity hajp, a z drugiej – morze kontrowersji. Tytuł wyceniony był jako produkcja niezależna na pełną cenę wynoszącą 249 PLN, a przy okazji jego marketing był, najbardziej eufemistycznie ujmując – mylący. Ostatecznie sprzedaż była fenomenalna, ale gracze bardzo szybko wypomnieli deweloperom z Hello Games niezgodność zwiastunów i tego, co szef studia (Sean Murray) mówił z tym co de facto znajduje się w grze.
Gracze w kwestii merytorycznej krytyki mieli wiele racji, choć też szybko interakcje z Murrayem przerodziły się w coś bardzo toksycznego, czego nie można usprawiedliwić (włącznie z groźbami śmiercią). Tak czy inaczej, Hello Games prężnie pracowało nad dodaniem zawartości, czego wynikiem było kilka pośrednich aktualizacji oraz obecne, dostępne od dziś uaktualnienie “Next”, które pokrywa się także z premierą wersji na Xbox One X. Wprowadza ono multiplayer z prawdziwego zdarzenia – taki, jaki oczekiwali gracze już rok temu, czyli z możliwością spotkania się z innymi astronautami.
Oprócz tego zmieniono początkową misję by lepiej wyjaśniała mechanikę gry, wprowadzono urządzenie do formowania ziemi i udostępniono mechanikę budowania baz i statków w znacznie wcześniejszym momencie. Ponadto możemy teraz dysponować całymi flotami, do 50 fregat, tworzyć budynki w dowolnych miejscach na planetach, posiadać wiele baz i generalnie system budowania został gruntownie zmieniony. Ponadto usprawniono też szatę graficzną, wzbogacając ją o nowe oświetlenie, efekty atmosferyczne (w tym też nowy system renderowania chmur), zwiększony dystans dorysowywania się scenerii, poprawiono algorytmy generowania terenu a także wprowadzono kamerę z perspektywy trzeciej osoby
Ponadto, z racji potężniejszej mocy obliczeniowej, na Xbox One X otrzymamy definitywną konsolową wersję gry. Dostępne są dwa tryby graficzne – jeden z natywnym 4K przy 30 FPS, natomiast drugi w 1440p przy odblokowanym klatkażu, oscylującym w granicach 60 FPS. Jest to spory skok z 1800p / 30 FPS i 1080p / 60 FPS na PS4 Pro.
Gra dostępna jest na Xbox One X od dzisiaj, wraz z aktualizacją zawartości także na PS4 i PC. Edycja na konsolę Microsoftu kosztuje 199,99 PLN. Czy macie zamiar wypróbować grę? Czy sądzicie, że to uczciwa cena?
(242)