Trwają już dostawy nowej kamery filmowej Sony VENICE 2 do klientów. Wiele firm wyraziło swoje zainteresowanie nowym flagowym produktem Sony. W czym tkwi jego fenomen?
Kamera Sony VENICE 2 – słowa uznania od światowej klasy reżyserów!
- Otto Nemenz dostarcza pierwszą kamerę Sony VENICE 2 na plan serialu wytwórni Paramount.
- Keslow dostarcza pierwsze kamery nagrodzonemu Oscarem operatorowi Claudiowi Mirandzie ASC, ACC pracującemu obecnie nad filmem pełnometrażowym.
- Panavision dostarcza pierwsze kamery Gonzalo Amatowi ASC na potrzeby produkcji prestiżowego serialu telewizyjnego
- Kamery cieszą się wysokim popytem wynikającym z pozytywnych ocen uzyskanych w wielu testach.
Do wypożyczalni sprzętu i wyspecjalizowanych dealerów Sony dotarły już pierwsze dostawy flagowych cyfrowych kamer filmowych. Gorąco wyczekiwana kamera VENICE 2 była już wykorzystywana w produkcji prestiżowych reklam, a wśród jej pierwszych użytkowników znaleźli się między innymi Claudio Miranda ASC, Newton Thomas Sigel ASC, Tommy Maddox-Upshaw ASC i Rachel Morrison ASC.
Zapowiedziana w zeszłym roku kamera VENICE 2 spotkała się z wyjątkowym zainteresowaniem światowej branży filmowej, stając się uniwersalnym rozwiązaniem stworzonym przez twórców dla twórców. Dzięki nowemu, pełnoklatkowemu przetwornikowi obrazu o imponującej rozdzielczości 8,6K kamera VENICE 2 rejestruje wspaniałe obrazy w różnorodnych formatach — pełnoklatkowym, Super35, anamorficznym i innych — w oczekiwanej obecnie przez wiele platform streamingowych oraz liczne studia filmowe rozdzielczości 4K i wyższej.
Reżyser i autor zdjęć filmowych Gonzalo Amat ASC testował w listopadzie kamerę VENICE 2 w Nowym Jorku i wykorzysta ją w produkcji nowych odcinków serialu Netfliksa „Outer Banks”.
– VENICE 2 ma nowy, pełnoklatkowy przetwornik obrazu 8,6K i ważną funkcję dwóch bazowych czułości ISO, umożliwiającą przechodzenie między ISO 800 a 3200 – mówi Amat. – Jakość przetwornika jest pierwszorzędna. Zakres dynamiki tonalnej, kolory, światła… Wszystko było jeszcze ostrzejsze niż dotąd, podczas gdy menu nadal przypomina to, które już znam. Można filmować w bardzo jasne, słoneczne dni bez utraty detali. Odwzorowanie kolorów i odcieni karnacji na twarzach jest prawdziwie kinowe. Ma się wrażenie, że obraz pochodzi z kamery na taśmę filmową, a nie urządzenia w pełni cyfrowego.
Przedpremierowe zastosowania VENICE 2 nie ograniczały się do wysokobudżetowych reklam. Kamera została wykorzystana w produkcjach filmowych i serialowych, a korzystali z niej już między innymi Claudio Miranda ASC, Gonzalo Amat ASC, Rob McLachlan ASC, CSC i Salvatore Totino ASC.
– Używamy nowej kamery 8K VENICE 2 na planie mojego nowego filmu fabularnego i wszystko idzie świetnie – mówi Miranda. – Niesamowita jest czułość ASA 3200. Ustawiamy ją podczas wszystkich ujęć nocnych.
– Od ośmiu tygodni kręcimy zdjęcia do nowego serialu „American Gigolo”, utrzymanego w konwencji thrillera „Color Noir” – mówi McLachlan. – Używamy dwóch kamer VENICE 2 i każdego dnia, w każdych warunkach i każdym otoczeniu jesteśmy pod ich wrażeniem. W nocy, o świcie, w studiu, nocą w mieście, w samo południe lub o zachodzie słońca na pustyni światła naturalnie przechodzą do prześwietlenia, a nasi aktorzy wyglądają znakomicie. Nocne krajobrazy miejskie niemal nie wymagają oświetlenia, a ja nigdy jeszcze nie kontrolowałem światła w tak małym zakresie. Wiedziałem, że tak będzie, bo wcześniej nakręciłem próbny film, ale teraz naprawdę zachwyca nas niewiarygodna czystość i uroda obrazu przy czułości ISO 3200. Robiliśmy też próby w czułości ISO 6400, a nawet w 12 800 i wygląd nadal jest dobry. Nie tylko akceptowalny, ale wprost znakomity.
VENICE 2 wykorzystuje mocne strony pierwszej kamery VENICE. Wyjątkowo realistycznie rejestruje szczegóły, ma 16-stopniowy zakres dynamiczny i bardzo wysoką czułość przy słabym oświetleniu. Światła łagodnie przechodzą w prześwietlenie, a naturalne odcienie skóry wyglądają jak na kliszy filmowej. VENICE 2 ma również mniejszą, lżejszą obudowę i umożliwia wewnętrzny zapis w formatach X-OCN oraz 4K Apple ProRes 4444 i 422 HQ. Na Gonzalo Amacie szczególne wrażenie zrobił sposób, w jaki VENICE 2 8K odwzorowuje skórę i odcienie skóry: Największe wrażenie robi sposób, w jaki kamera radzi sobie ze skórą. Używałem już wcześniej innych kamer 8K i zawsze byłem zaskoczony, że na ludzkiej skórze widać wszystko. W przypadku [VENICE 2 8K] jest inaczej. Nadaje ona pewną miękkość odcieniom skóry, naśladując pod tym względem film. Trzyma ostrość tam, gdzie trzeba, ale nie na skórze. W końcu tak właśnie opowiada się historię filmową.
Trwają już dostawy kamer VENICE 2, a filmowcy z całego świata mają już możliwość ich przetestowania. Uwzględniając sugestie rynku, z chwilą wydania wersji V2 na początku 2023 r. Sony udostępni również następujące funkcje:
- Dodatkowe tryby przetwornika obrazu
- 8,6K 17:9 do 48 kl./s
- 8,2K 2,39:1 do 72 kl./s
- 8,1K 16:9 do 48 kl./s
- 5,8K 4:3 do 60 kl./s
- 5,5K 2,39:1 do 120 kl./s
- Tryb „Zoom to Fit” do użytku z obiektywami anamorficznymi
Dodatkowo na początek 2023 r. planowane jest wprowadzenie nowego systemu rozszerzenia VENICE z matrycą 8K.
Nagrania z nowej kamery VENICE 2 i materiały poświęcone temu i innym produktom filmowym Sony można też znaleźć w serwisie www.sonycine.com, stworzonym w celu kształcenia i inspirowania wszystkich fanów i użytkowników produktów Sony Cinema Line. Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem TUTAJ.
Źródło: informacje prasowe
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały w dużej części opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.
Telewizory i inne produkty Sony – przeczytaj więcej:
- Wielkie promocje na telewizory Sony! Spora zniżka przy zakupie i super słuchawki z ANC gratis!
- Jest oficjalna cena przełomowego telewizora Sony QD-OLED A95K! Rewolucja za tak małe pieniądze?!
(553)