Powrót

HDR w Cyberpunk 2077 jest kompletnie popsuty na konsolach? Sprawę dokładnie zbadał Vincent Teoh z HDTVTest

Debiut gry Cyberpunk 2077 zdecydowanie nie należy do najłatwiejszych w historii dużych gier. Od wczoraj gracze zmagają się z przytłaczającą liczbą błędów, które często wręcz uniemożliwiają zabawę. Problemy dotyczą szczególnie wersji na konsole. Teraz z kolei analiza HDR-u na PS5 i Xbox Series X, której podjął się Vincent Teoh z HDTVTest, wykazała nieprawidłową implementację tej technologii.

Cyberpunk 2077 – HDR na konsolach działa niepoprawnie

Znany ze szczegółowych testów wideo telewizorów Vincent Teoh zgłębia w ostatnim czasie świat konsol nowych generacji. W najnowszym materiale popularny ekspert wziął na warsztat naszą rodzimą megaprodukcję: Cyberpunka 2077. Najgłośniejszy tytuł roku w branży gier nie ma ostatnio najlepszej prasy, mimo świetnego startu potwierdzonego milionami sprzedanych kopii. Chodzi głównie o notorycznie pojawiające się wszędzie błędy, które skutecznie uprzykrzają graczom zabawę.

Do worka problemów Teoh dorzucił precyzyjną analizę sygnału HDR w grze na PlayStation 5 i Xboxa Series X. Testy wykazały, że bazowy poziom czerni w wydaniach na konsole nowej generacji został sztucznie podniesiony powyżej normy. Teoh zaryzykował wręcz tezę, jakoby czernie zostały po prostu podniesione z sygnału SDR. Z tej sytuacji nie pozwala ponoś wybrnąć dostosowanie poziomów HDR we wbudowanych w grze ustawieniach. Manipulacja paskiem odpowiedzialnym za maksymalną jasność steruje całym obrazem HDR, zatem podnosi także cienie, co prowadzi do nadmiernej ekspozycji i przepalenia obrazu bez praktycznie żadnej głębi.

Zobaczcie cały materiał Vincenta:

Do analizy widocznej na filmie Teoh wykorzystał referencyjny monitor 4K Canon DP-V2411 i jego narzędzia. Był to więc w pełni profesjonalny test, niepozostawiający wątpliwości w temacie. Twórca wskazuje wręcz, że aby móc cieszyć się jak najwyższą jakością obrazu grając w Cyberpunk 2077 na konsolach, należy w ogóle pominąć sygnał HDR i grać w trybie SDR.

Ten wykres ma dowodzić, że poziomy jasnych i ciemnych fragmentów obrazu zostały chaotycznie upscalowane z sygnału SDR

Wygląda zatem na to, że i na ten – kluczowy z naszej perspektywy – element zabrakło autorom gry czasu w procesie jej tworzenia. Podzielcie się z nami Waszymi opiniami po obejrzeniu materiału Vincenta. A może sami zauważyliście ten problem grając z włączonym HDR na PS5 lub Xbox Series X?

Cyberpunk 2077 – coraz więcej niepochlebnych analiz

Mimo iż generalnie dzieło CD Projekt RED podoba się graczom i recenzentom – nie brakuje przecież ocen 9 czy 9,9/10 – to jednak nie da się przejść obojętnie obok analiz dotyczących portów na PS4 i Xbox One. W przypadku bazowych wersji tych konsol, których jest najwięcej na rynku, mamy bowiem do czynienia z niesamowicie okrojoną graficznie produkcją, która ma potężne problemy z wydajnością. Jeden z pieczołowicie przygotowanych testów uwypukla bolączki optymalizacyjne Cyberpunka 2077 – cytujemy wyliczający mankamenty wersji na PS4 i Xbox One S francuski portal jeuxvideo.com, którego dziennikarz przyznał grze tylko 7 w skali 20 punktów, czytelnicy natomiast zaledwie 3,4 w skali 20:

Tak niskich ocen jeszcze nie widzieliśmy. Są jednak podstawy; fot. jeuxvideo.com

Z tego wszystkiego wyłania się obraz mocnego faworyzowania przez CDP Red wersji na PC kosztem portów na konsole nowej i szczególnie starej generacji. Nie są to odosobnione opinie, pojawia się ich coraz więcej. Pozostaje mieć nadzieję, że w najbliższych miesiącach polska ekipa mocno popracuje nad naprawieniem całego bałaganu. Duży niesmak niestety jednak pozostanie na zawsze.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=e1BA2O-NTcE&feature=youtu.be


Więcej na temat konsol i gier:

(7966)