Powrót

Google Stadia ma być szybsza niż konsole i PC

Główny inżynier Google Stadia zapowiedział, że usługa będzie szybsza i bardziej responsywna aniżeli dedykowany sprzęt typu konsola lub PC. Co jednak pracownik amerykańskiej korporacji miał na myśli? Już spieszymy z tłumaczeniem.

Google Stadia ma wykorzystywać zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, które mają wspomagać proces przewidywania ruchów użytkownika, a tym samym minimalizować input lag przy rozgrywce w formie strumieniowania. Zdaniem głównego inżyniera Madja Bakara usługa Stadia będzie szybsza i bardziej responsywna aniżeli dedykowany sprzęt (jak PC czy konsola). Sęk jednak w tym, że nie stanie się to od razu.

W jaki sposób Google chce być szybsze niż konsole i PC?

Technologie związane z przetwarzaniem danych w chmurze muszą bowiem nieco dojrzeć zanim i potrzebują zdaniem Bakary roku albo dwóch aby zapewniać mniejsze opóźnienia aniżeli obecne konsole czy PC-ty.

Jednakże Google jest przekonane, iż jest w stanie pokonać wszelkie przeszkody w zapewnieniu niezwykle płynnej, pozbawionej zacięć rozgrywki poprzez strumieniowanie.

Nowe rozwiązanie Google ma służyć jako bufor rekompensujący potencjalne opóźnienia. Będzie się on aktywował w sytuacjach, gdy grozi wzrost input lagu. Może się on się objawić w formie spontanicznego zwiększenia liczby FPS-ów, a nawet poprzez system przewidywania wciskanych przycisków.

Nie wiemy jeszcze, w jaki sposób Stadia będzie przewidywać ruchy graczy, ale jest to interesujące rozwiązanie. Miejmy jednak nadzieję, że nie będzie ono nazbyt inwazyjne.


ZOBACZ TAKŻE: Google Stadia: streaming gier w 4K HDR przy 60 FPS


Kiedy startuje Stadia?

Premiera usługi Google Stadia nastąpi w listopadzie 2019 w czternastu krajach (niestety nie w Polsce).

Źródło: PCGamesN

Możecie również u nas przeczytać:

(640)