Przedwczoraj ukazał się patch dla Forza Horizon 3 z grafiką w 4K i zwiększonym poziomem detali. Wzięła go już pod lupę ekipa Digital Foundry, a wnioski są niezwykle obiecujące.
Zacznijmy od tego, że rozdzielczość to natywne 4K, bez renderowania szachownicowego czy innych technik skalujących obraz.
Zachowano także czterokrotną wielopróbkową metodę wygładzania krawędzi co przy 3840 x 2160 pikseli daje imponujący efekt. Nie odbiło się to też w żaden sposób na FPS-ach, które nigdy nie spadają poniżej 30.
Innymi usprawnieniami są 16x filtrowanie anizotropowe, do tej pory będące domeną PC-tów. Ponadto poprawiono także efekt rozmycia (motion blur) a także wygląd terenu, roślinności oraz samochodów widzianych z daleka.
Co ciekawe, statyczne cienie są wyższej jakości niż na PC, chociaż motion blur i cienie dynamiczne ustępują jakością komputerom osobistym.
Cały patch zajmuje niecałe 700 MB z racji tego, że assety PC-towe są już częścią pliku instalacyjnego. Dzięki niemu Forza Horizon 3 na Xbox One X jest jedną z najbardziej atrakcyjnych wizualnie gier dostępnych na konsolach w ogóle.
(656)