Powrót

Flagowy naramienny Sony kamkorder XDCAM PXW-Z750

Firma Sony ogłosiła kamkorder XDCAM PXW-Z750 naramienny z matrycą typu 2/3″. Jako pierwszy na świecie umożliwia natywne nagrywanie obrazu 4K z użyciem 3-układowego przetwornika CMOS z globalną migawką. Model PXW-Z750 dołącza do rodziny produktów XDCAM. Jest zoptymalizowany do produkcji wiadomości i prowadzenia transmisji na żywo ze studia i imprez sportowych. Znajdzie też zastosowanie w tworzeniu materiałów dokumentalnych.

Konstruktorzy nowego modelu zastosowali system 3-układowego przetwornika obrazu CMOS UHD z globalną migawką. Połączyli go z pryzmatem reprodukującym szeroki zakres barw. W rezultacie kamera zapewnia szczegółowość i żywą kolorystykę obrazu oraz możliwość nagrywania materiału filmowego 4K, HDR (o dużym zakresie dynamiki) i HFR (o wysokim klatkażu) przy dużej czułości i niskim poziomie szumów. Przetwornik typu 2/3″ pozwala uzyskać dużą głębię ostrości i sprawne działanie różnych funkcji związanych z ostrością. Kamera jest przystosowana do bezpośredniego montażu obiektywów z mocowaniem typu B4. Zapewnia to dużą elastyczność w pracy i pozwala zachować wysoką czułość i rozdzielczość.

Kamkorder XDCAM PXW-Z750 to pierwszy produkt z 3-układową matrycą typu 2/3″, który wyposażono w technologię globalnej migawki. Rozwiązanie to pozwala utrwalać czyste, wyraźne obrazy, niwelując zarazem niepożądane efekty. Mogą to być deformacje obiektów spowodowane liniowym przebiegiem migawki i pasy wywołane przez błysk flesza. W rezultacie nowy model idealnie sprawdza się podczas zdjęć w nieprzewidywalnym oświetleniu. Będzie doskonały także przy filmowaniu szybko poruszających się obiektów i dynamicznych akcji w sporcie. Sprawdzi się też podczas wydarzeń na żywo i w filmowaniu dzikiej przyrody.

Wobec rosnącego zainteresowania ujęciami HFR kamera PXW-Z750 nagrywa materiał filmowy HD z prędkością do 120 kl./s, ograniczając zamazywanie się obrazu i zniekształcenia. Rozdzielczość HD uzyskiwana jest poprzez oversampling 4K. Zapewnia to wyraźny obraz z minimalnymi szumami.

Maksymalna elastyczność w zastosowaniach HDR

Kamkorder XDCAM PXW-Z750 ma zaawansowane funkcje do pracy z obrazem HDR. Obsługuje krzywe S-Log3 / HLG i przestrzenie barw BT.2020 / BT.709. Tryb równoległego zapisu 4K/HD umożliwia użytkownikom kamery PXW-Z750 jednoczesne utrwalanie materiałów 4K HDR i HD HDR. Z kolei system organizacji pracy Sony SR Live pozwala efektywnie realizować produkcje HDR poprzez równoległą rejestrację obrazu 4K HDR i HD SDR. Przykładem może być tutaj równoczesna transmisja na żywo sygnałów 4K i HD.

— Nasz najnowocześniejszy, flagowy model PXW-Z750 łączy poręczną, ergonomiczną konstrukcję z nowatorskimi możliwościami wizualnymi, takimi jak 4K, HDR i HFR — mówi Norbert Paquet, dyrektor ds. zarządzania produktami w Sony Professional Solutions Europe. — Wprowadzając tę kamerę, dostarczamy producentom programów wyczekiwaną, solidną platformę do pracy z obrazami 4K, w tym przetwornik obrazu 4K z technologią globalnej migawki. Umożliwiamy im również stworzenie jeszcze bardziej wszechstronnego rozwiązania Sony poprzez wzbogacenie kamery o system cyfrowego dźwięku bezprzewodowego i współpracę z serwisem chmurowym XDCAM air.

Algorytmy kodowania w kamerze PXW-Z750 są zoptymalizowane do rejestracji materiałów HDR i 4K. Pozwalają nagrywać obraz QFHD z 10-bitowym kolorem 4:2:2 w formacie XAVC-L (Long GOP) przy przepływności 200 Mb/s. Choć objętość utrwalanych w ten sposób danych jest trzykrotnie mniejsza niż przy użyciu kodeka XAVC-I Class 300*, format XAVC-L zachowuje wysoką jakość i rozdzielczość obrazu 4K oraz duży zakres dynamiki. Kolejna ważna cecha nowej kamery to łącze 12G-SDI, umożliwiające przesyłanie obrazu 4K (50p lub 60p) jednym przewodem BNC.


ZOBACZ TAKŻE: Sony VPL-VW570ES | TEST | natywny projektor 4K@60Hz Ultra HD z HDR


Ścisła integracja ze sprzętem i serwisami Sony

Kamkorder XDCAM PXW-Z750 umożliwia dodawanie akcesoriów i funkcji odpowiednio do potrzeb, preferencji i możliwości finansowych użytkownika. Współpracuje między innymi z wysokiej jakości bezprzewodowymi rozwiązaniami audio i mikrofonami kierunkowymi Sony. W tym najnowszymi cyfrowymi mikrofonami bezprzewodowymi z serii DWX, nowym odbiornikiem typu slot-in DWR-S03D i nadajnikiem typu bodypack DWT-B30. Ścisła integracja z serią DWX umożliwia synchronizację włączania/wyłączania zasilania. Dodatkowo także sterowanie za pomocą ustawień w menu lub przycisków programowalnych oraz wyświetlanie w wizjerze informacji o stanie dźwięku.

Kiedy kamkorder używany jest z najnowszymi, bardzo trwałymi kartami pamięci Sony SxS PRO X SBP-120F (120 GB) i SBP-240F (240 GB), maksymalna prędkość przesyłania danych wynosi 10 Gb/s*. Dzięki czemu można nagrywać materiał przy dużej przepływności. Po przełożeniu takiej karty do nowej stacji SBAC-T40 z łączem Thunderbolt 3, możliwe staje się przesłanie 240-gigabajtowego filmu w około 3,5 minuty**. Rozwiązanie to pozwala więc szybko i niezawodnie filmować i zgrywać duże ilości materiału.

Kamkorder współpracuje z obiektywami z bagnetem typu B4. Na rynku dostępny jest szeroki wachlarz takich obiektywów o różnych ogniskowych. Z łatwością można więc dobrać optymalny model do produkcji wiadomości, nagrywania improwizowanych programów telewizyjnych itp. Kamera PXW-Z750 obsługuje też różne wizjery i akumulatory.

Oprócz rozwiązań sprzętowych w kamerę PXW-Z750 wbudowane są funkcje sieci bezprzewodowej. Zapewniają one współpracę z chmurowym serwisem do produkcji wiadomości Sony XDCAM air. Umożliwia to prowadzenie transmisji na żywo z terenu i efektywne zarządzanie plikami z nagraniami.

Kiedy w sprzedaży?

Rozpoczęcie sprzedaży kamkordera PXW-Z750 planowane jest na luty 2020 r. Cena urządzenia nie została jeszcze ustalona. Więcej informacji można znaleźć pod adresem pro.sony.

* 600 Mb/s przy 59,94p, 500 Mb/s przy 50p.
** Na podstawie wewnętrznych testów Sony. Prędkość przesyłania danych zależy od używanego urządzenia, wersji systemu operacyjnego i warunków użytkowania.

Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.

(464)