Firmy NVIDIA i Square Enix poinformowały dziś, że pracują nad grą FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION, przeznaczoną dla komputerów PC. Nowa wersja znanego tytułu zostanie wzbogacona o najnowocześniejsze efekty graficzne i technologie symulacji fizyki, a także obsługę narzędzi NVIDIA do rejestracji i udostępniania materiałów z gier.
FINAL FANTASY jest jedną z najlepiej sprzedających się serią gier wideo w historii. Na całym świecie sprzedano ponad 135 milionów gier z tej serii. Jest ona również znana z oprawy na najwyższym poziomie.
Square Enix wykorzysta swój nowej generacji silnik gier Luminous Engine w połączeniu z NVIDIA® GameWorks
FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION będzie współpracować zarówno z oprogramowaniem GeForce® Experience
„Z pomocą firmy NVIDIA tworzymy wspaniały spektakl audiowizualny, jakim jest FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION. To oprawa godna tej znanej i lubianej serii”, powiedział Hajime Tabata, reżyser gry FINAL FANTASY XV w firmie Square Enix. „NVIDIA nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania, co jest korzystne zarówno dla graczy jak i twórców gier”.
Za pośrednictwem platformy GameWorks NVIDIA tworzy i udostępnia deweloperom szereg metod renderowania i symulacji oraz efektów specjalnych. Do dziś firma NVIDIA opublikowała ponad 2 miliony linii kodu, a technologie GameWorks pojawiły się w ponad 1000 gier.
„Naszym celem jest pomaganie deweloperom w dostarczaniu graczom jak najlepszych doświadczeń poprzez nieustanne podwyższanie pułapu jakości w grafice i technologii symulowania fizyki”, powiedział Rev Lebaredian, wiceprezes ds. GameWorks w firmie NVIDIA. „Nasz proces jest dostosowany do środowisk produkcyjnych. Dzięki niemu zapewniamy wsparcie z zakresu wiedzy specjalistycznej, które czyni GameWorks praktycznym rozwiązaniem dla twórców gier.”
FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION będzie zawierać następujące techniki GameWorks do wyświetlania grafiki w czasie rzeczywistym i symulacji fizyki:
- NVIDIA Flow – do tworzenia dynamicznych, łatwopalnych płynów, a także efektów ognia i dymu.
- NVIDIA HairWorks – do tworzenia dynamicznych i realistycznych elementów owłosienia postaci i futra zwierząt oraz potworów zamieszkujących świat gry.
- NVIDIA ShadowWorks – umożliwia renderowanie cieni rzucanych przez postać na innej postaci.
- NVIDIA Turf Effects – do tworzenia dynamicznej trawy i roślinności w środowisku gry.
- NVIDIA VXAO – do wzbogacania głębi i realizmu sceny za pomocą symulacji fizycznych charakterystyk cienia i światła.
FINAL FANTASY XV to gra RPG będąca 15. tytułem z głównej linii serii gier FINAL FANTASY. Porywające postacie, przepiękna oprawa graficzna, otwarty świat i dynamiczna walka w czasie rzeczywistym to esencja FINAL FANTASY, która przypadnie do gustu zarówno fanom, jak i osobom, które nie miały wcześniejszego kontaktu z serią.
Jak powstaje najnowocześniejsza wersja FINAL FANTASY XV
NVIDIA współpracuje ze studiem Square Enix nad grą FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION, aby zapewnić graczom wykorzystanie autorskich technik graficznych oraz jak największej wydajności drzemiących w procesorach graficznych NVIDIA GeForce GTX serii 10.
Tworzenie technik graficznych na sprzęcie NVIDIA to gwarancja, że będą one świetnie działać na kartach graficznych GeForce. W tym celu NVIDIA zapewnia studiu Square Enix doradztwo swoich inżynierów, a także udostępnia odpowiednie oprogramowanie do obsługi grafiki i fizyki, narzędzia deweloperskie i kod źródłowy.
NVIDIA współpracuje też ze Square Enix przy pracach nad optymalizacją wydajności i stabilności gry, a także nad wdrożeniem funkcji i technik dostępnych wyłącznie dla graczy z kartami graficznymi GeForce GTX w swoich komputerach. Są to m.in. sterowniki Game Ready, technika NVIDIA G-SYNC
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.
(92)