ESL, największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, należąca do międzynarodowej grupy MTG, SLIVER.tv, platforma nowej generacji oferująca e-sportową rozrywkę w VR 360°, a także WonderWorld VR, studio przygotowujące produkcje w technologii VR, ogłaszają współpracę mającą na celu produkcję pierwszego w historii e-sportowego wydarzenia, które będzie transmitowane na żywo na całym świecie w technologii VR – ESL One New York, który odbędzie się 1-2 października.
E-sport zaczyna dorównywać tradycyjnym wydarzeniom sportowym, wliczając w to nawet Igrzyska Olimpijskie, które w tym roku transmitowane były w technologii VR. Technologia VR i e-sport świetnie ze sobą współgrają, zważając na bardzo istotną, wizualną stronę tej dziedziny, ducha rywalizacji w turniejach CS:GO oraz niesamowite przeżycia wynikające z bycia otoczonym tysiącami innych fanów w Barclay’s Center.
Pomiędzy e-sportem i VR jest widoczne połączenie, które wynika z faktu, że fani e-sportu są zwolennikami nowych technologii i pragną na własnej skórze doświadczać zapadające w pamięć chwile. Z niedawnego raportu autorstwa Newzoo jasno wynika, że osoby zainteresowane e-sportem chętniej inwestują w sprzęt. Ponad połowa fanów e-sportu i 24% okazjonalnych widzów planują kupić urządzenia do obsługi technologii VR w najbliższej przyszłości, podczas gdy tego typu inwestycję planuje 12% użytkowników Internetu z USA.
ESL One New York będzie pierwszym e-sportowym wydarzeniem transmitowanym w rozszerzonej rzeczywistości i dostępnym na kilku platformach. Będzie je można oglądać poprzez stronę internetową, na urządzeniach przenośnych i urządzeniach VR. Fani z całego świata mogą pobrać i zainstalować aplikację SLIVER.tv na Androida i iOS, by oglądać transmisję na urządzeniach mobilnych w Panorama-360 lub przy użyciu Google Cardboard. By w pełni doświadczyć efektu rozszerzonej rzeczywistości, użytkownicy mogą ściągnąć SLIVER.tv na GearVR, Oculus Rift lub HTC Vive. WonderWorld VR zajmie się produkcją „arena experience”, a SLIVER.tv wykorzysta technologię LiveVRCast, by stworzyć widok 360° w grze.
Stuart Ewen, Product Manager w ESL, powiedział:
Cieszymy się z organizacji naszego pierwszego turnieju streamowanego na żywo w technologii VR, ESL One New York z pomocą SLIVER.tv i WonderWorld VR. Nowa metoda transmisji daje fanom możliwość doświadczenia uczestnictwa w ogromnym e-sportowym wydarzeniu. Dodatkowo, widzowie będą oglądać rywalizację najlepszych drużyn CS:GO poprzez wirtualne kamery w grze. E-sport utorował drogę streamingowi online i jesteśmy bardzo dumni, że stawiamy kolejny krok w rozwoju transmisji mediów.
Mitch Liu, współzałożyciel i CEO SLIVER.tv, powiedział:
Niecierpliwie czekamy na wykorzystanie naszej zupełnie nowej technologii LiveVRCast we współpracy z ESL. Wcześniej widzowie mogli oglądać VOD-y, a nie transmisje na żywo. Będzie to pierwsze wydarzenie, podczas którego nasza live-streamingowa platforma zostanie wykorzystana podczas turnieju, by transmitować CS:GO we wciągającym 360 VR.
Simon Romanus, CEO i założyciel WonderWorld VR, powiedział:
Bardzo się cieszymy z podjęcia współpracy z ESL i SLIVER.tv, która pomoże fanom przenieść się do e-sportowego świata i doświadczyć niezapomnianych momentów na żywo w rozszerzonej rzeczywistości. Jako WonderWorld VR zawsze staramy się poszerzać nasze horyzonty i ta unikatowa, jedyna w swoim rodzaju transmisja na żywo z ESL pokazuje, że jesteśmy liderami w kategorii VR.
Oglądaj ESL One New York 1-2 października w VR!
(103)