Pierwszy na świecie cyfrowy aparat bezlusterkowy z możliwością nagrywania filmów w jakości 4K 60p/50p*1. Nowy, niezwykle czuły aparat LUMIX DC-GH5S oferujący niezliczone korzyści: możliwość nagrywania filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2*2 bez ograniczeń czas.
Panasonic ma przyjemność zaprezentować nowy bezlusterkowy aparat cyfrowy LUMIX GH5S z udoskonalonymi funkcjami nagrywania oraz wyższą jakością obrazu przy słabym oświetleniu. Jako produkt zaprojektowany i opracowany z myślą o profesjonalnych filmowcach, LUMIX GH5S cechuje się najwyższą czułością i jakością obrazu spośród wszystkich dotychczasowych aparatów LUMIX.
Nowa matryca Digital Live MOS 10,2 Mpx z technologią Dual Native ISO i procesorem obrazu Venus Engine wiernie odwzorowuje nawet ciemne obszary obrazów i umożliwia nagrywanie przy maksymalnej czułości ISO 51200. Jest to matryca obsługująca wiele formatów obrazu z odpowiednią rezerwą na uchwycenie tego samego kąta widzenia przy tej samej ogniskowej i proporcjach 4:3, 17:9, 16:9 i 3:2. Ponadto umożliwia robienie zdjęć w 14-bitowym formacie RAW, które są łatwiejsze do profesjonalnej obróbki.
Dzięki zastosowaniu technologii DFD (Depth From Defocus)*5 i bardzo szybkiego przetwarzania sygnałów uzyskano niezwykle szybki autofokus rzędu 0,07 s*6, a także 12 (AFS) / 8 (AFC) klatek na sekundę w przypadku wykonywania 12-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW oraz 11 (AFS) / 7 (AFC) klatek na sekundę w przypadku robienia 14-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW.
Do precyzyjnego ustawiania ostrości służy 225 różnych obszarów oraz funkcje śledzenia autofokusu (Tracking AF), jednoobszarowego autofokusu (1-area AF) oraz autofokusu punktowego (Pinpoint AF). Funkcja 4K PHOTO umożliwia zapis z prędkością 60 kl./s w rozdzielczości odpowiadającej zdjęciom 8‑megapikselowym.
Poprzez zastosowanie wyższej czułości i zoptymalizowaniu matrycy, specjalizujący się w rejestrowaniu obrazów przy słabym oświetleniu LUMIX GH5S wyróżnia się detekcją jasności -5 EV z wykorzystaniem funkcji Low Light AF. Kolejną przydatną funkcją jest Live View Boost, która umożliwia sprawdzanie kompozycji obrazów nawet w całkowitej ciemności poprzez zwiększenie czułości widoku „na żywo”. W trybie nocnym (Night Mode) interfejs menu jest podświetlony na czerwono, który w ciemnym otoczeniu jest łagodny dla oczu. Współczynnik powiększenia
w ręcznym ustawianiu ostrości zwiększono z wcześniejszego 10x na 20x, co jest szczególnie przydatne w fotografii astronomicznej.
Z myślą o wytrzymałości aparatu GH5S podczas eksploatacji nawet w trudnych warunkach terenowych jego obudowę wykonano ze stopu magnezu z ramą przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego. Sam aparat jest odporny nie tylko na zachlapania*7 i kurz, ale również na mróz nawet do -10 stopni Celsjusza. Wyposażono go w podwójne gniazdo kart pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS‑II i klasą szybkości zapisu VSC 60. Użytkownik może z łatwością wybrać metodę zapisu w jednym z trzech trybów: Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. Aparat wyposażono ponadto w złącze HDMI typu A.
GH5S posiada duży wizjer LVF ze zdumiewająco wysokim współczynnikiem powiększenia ok. 1,52x/0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm), zapewniającym swobodne wyświetlanie obrazu z prędkością 120 kl./s. Dokładny i szybki wyświetlacz OLED ma rozdzielczość 3680 tys. punktów i stuprocentowe pole wyświetlania. Oprócz podwójnych pokręteł, urządzenie wyposażono w poruszający się we wszystkich kierunkach joystick pozwalający na bardziej intuicyjną i wszechstronną obsługę.
GH5S ma zintegrowaną łączność Bluetooth i Wi‑Fi®, co zapewnia większą elastyczność przy wykonywaniu zdjęć oraz umożliwia ich natychmiastowe i łatwe udostępnianie. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim zużyciem energii) pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym zużyciu energii. Jeśli chodzi
o sieć Wi‑Fi, pasmo 5 GHz (IEEE 802.11ac)*8 zwiększa bezpieczeństwo i stabilność połączenia w stosunku do konwencjonalnego pasma 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n).
Dostępny jest także grip DMW‑BGGH5 (sprzedawany oddzielnie) wydłużający czas pracy akumulatora i zapewniający stabilniejsze mocowanie. Adapter do mikrofonu XLR DMW‑XLR1 (sprzedawany osobno) umożliwia zapis dźwięku z wysoką rozdzielczością przy użyciu zewnętrznego mikrofonu XLR*9.
Nowy model LUMIX GH5S oferuje innowacje potrzebne twórcom — mogą oni teraz nagrywać wysokiej jakości filmy przy słabym oświetleniu, dzięki czemu granice ich możliwości znacznie się poszerzyły.
*1 Na dzień 8 stycznia 2018 r. jako bezlusterkowy aparat cyfrowy spełniający wymagania dotyczące rozdzielczości Cinema 4K (C4K: 4096×2160), opracowane przez Digital Cinema Initiatives (DCI). Wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic.
*2 4:2:0, 8 bitów przy zapisie C4K 60p/50p i 4K 60p/50p na karcie pamięci SD.
*1 4K 60p/50p (bezlusterkowy aparat cyfrowy), 4:2:2, 10 bitów (w przypadku aparatów cyfrowych z obiektywami), wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.
*2 Na dzień 8 stycznia 2018 r. jako bezlusterkowy aparat cyfrowy spełniający wymagania dotyczące rozdzielczości Cinema 4K (C4K: 4096×2160), opracowane przez Digital Cinema Initiatives (DCI). Wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic.
*3 4:2:0, 8 bitów przy zapisie C4K 60p/50p i 4K 60p/50p na karcie pamięci SD.
*4 Dopóki karta pamięci SD nie zapełni się lub nie wyczerpie się bateria.
*5 Autofokus oparty na detekcji kontrastu z technologią DFD działa tylko
z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
*6 W przypadku AFS w trybie zdjęć szerokokątnych z H‑ES12060 (CIPA).
*7 Odporność na zachlapania jest terminem używanym do opisania dodatkowego poziomu ochrony, który oferuje aparat w zakresie zagrożenia wywołanego działaniem wody, wilgoci lub kurzu. Odporność na zachlapania nie gwarantuje, że uszkodzenie nie nastąpi, jeśli aparat zostanie poddany bezpośredniemu działaniu wody.
*8 Funkcja Wi-Fi 5 GHz nie jest dostępna we wszystkich krajach.
*9 Tylko w formacie MOV.
- Informacje dotyczące zapisu sekwencji filmowych /4K PHOTO
‒ Przy nagrywaniu filmów w [AVCHD] lub [MP4 (poniżej 28 Mb/s)] należy korzystać z karty SD z klasą prędkości 4 lub wyższą.
‒ Przy rejestracji sekwencji wideo z [MP4] w [C4K/4K], [MOV] lub [4K PHOTO] należy używać karty SD o klasie szybkości „UHS‑I / UHS‑II UHS Speed Class 3 (U3)”.
(Klasa prędkości karty SD określa standard prędkości ciągłego zapisu.)
‒ Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybie [C4K/4K]:
‒ Przy korzystaniu z karty pamięci SDHC: Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
‒ Przy korzystaniu z karty pamięci SDXC: Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
‒ Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybie [FHD]:
Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
- Dla wyjścia wideo [C4K/4K 60p][C4K/4K 50p] należy używać kabla HDMI 2.0 z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.
- Najwyższe w historii aparatów LUMIX czułość i jakość obrazu oraz nowa matryca
Nowy LUMIX GH5S został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu najwyższej jakości obrazu przy nagrywaniu filmów cechującym się niezwykle wysoką czułością. Było to możliwe dzięki zastosowaniu matrycy Live MOS Sensor 10,2 Mpx z technologią Dual Native ISO oraz najnowszego procesora obrazu Venus Engine. Dual Native ISO to technologia, która płynnie łączy dwa osobne układy Native ISO, stosowana w modelach Panasonic Varicam przeznaczonych dla profesjonalistów. Przy jednej matrycy Native ISO zakłócenia zazwyczaj rosną wraz ze wzrostem czułości. W modelu GH5S z technologią Dual Native matryca jednak minimalizuje powstawanie zakłóceń, co jest możliwe dzięki wyborowi odpowiedniego układu pod kątem czułości przed wzrostem tej czułości. W efekcie użytkownik może nagrywać filmy przy maksymalnej czułości ISO 51200. Wspomnianą technologię Dual Native ISO można przełączać między opcją LOW (ISO 160‒800) a HIGH (ISO 800‒51200).
Matryca ta obsługuje wiele formatów obrazu z odpowiednią rezerwą na uchwycenie tego samego kąta widzenia przy tej samej ogniskowej w formatach C4K, 4K i anamorficznym 4:3 oraz w proporcjach 4:3, 3:2 i 16:9.
Niezwykle czuła matryca MOS i procesor obrazu Venus Engine umożliwiają szybki odczyt pełnych sygnałów cyfrowych, co zapewnia niezwykle wysoką jakość każdej klatki. Prędkość odczytu sygnałów w nowej matrycy Digital Live MOS jest większa o ok. 1,3 raza, a duża prędkość odczytu przy nagrywaniu filmów lub korzystaniu z migawki elektronicznej eliminuje zjawisko chwiejnej migawki.
Matryca ta umożliwia ponadto robienie zdjęć w 14-bitowym formacie RAW, które są łatwiejsze do profesjonalnej obróbki.
* W porównaniu do modelu LUMIX GH5.
- Niezwykłe funkcje nagrywania filmów spełniające wymagania profesjonalnych użytkowników
LUMIX GH5 jako pierwszy na świecie cyfrowy aparat bezlusterkowy*1 posiadał funkcję nagrywania wideo w jakości 4K 60p/50p, a nowy model LUMIX GH5S jest pierwszym aparatem umożliwiającym nagrywanie w formacie C4K 60p/50p*2. Można nim także nagrywać filmy w 10‑bitowym formacie 4:2:2*3, który jest standardem podpróbkowania kolorów powszechnie używanym w produkcji filmów i pozwala na wierne odwzorowywanie barw. Użytkownicy mogą w zależności od zastosowania wybrać dowolny format spośród MOV, MP4, AVCHD Progressive i AVCHD przy różnych szybkościach klatek (zob. rys. 1). Nie ma też żadnego ograniczenia czasowego*4 dla nagrywania wideo w jakości Full HD i 4K. Aparat LUMIX GH5S może również nagrywać wideo w formacie 10-bitowym 4:2:2 przy prędkości przesyłu 400 Mb/s All-Intra w jakości Cinema 4K 24p i 4K 30p/25p/24p, a także przy prędkości przesyłu 200 Mb/s All-Intra w jakości Full HD. W zależności od potrzeb profesjonaliści mogą wybierać częstotliwość systemu spośród 59,94 Hz, 50,00 Hz i 24,00 Hz. Aparat LUMIX GH5S obsługuje nagrania wideo w formacie 4K HDR. Technologia oferująca szeroki zakres dynamiczny (High Dynamic Range, HDR) pozwala wyświetlać bardzo realistyczne obrazy przy jednoczesnym wiernym odwzorowaniu barw zarówno w jasnych, jak i ciemnych ich partiach. Aparat nagrywa filmy z użyciem krzywej gamma, która jest zgodna ze standardem ITU‑R BT.2100, a użytkownik może skorzystać z funkcji Hybrid Log Gamma (HLG) w trybie Photo Style. Funkcja ta znajduje zastosowanie nie tylko w formacie 4K/FHD, ale także w innych 10-bitowych trybach nagrywania filmów. Posiada ponadto tryb nagrywania 4K HEVC dla funkcji HLG dostosowany do niskiej prędkości transmisji danych, który umożliwia odtwarzanie treści na urządzeniach AV zgodnych ze standardem kompresji HEVC, takich jak telewizory Panasonic 4K HDR.
W aparacie LUMIX GH5S dostępnych jest szereg efektów, pozwalających jeszcze bardziej podnieść ekspresję materiału wideo. Zapis ze zmienną liczbą klatek na sekundę (VFR, Variable Frame Rate) pozwala na nagrywanie filmów w zwolnionym lub przyspieszonym tempie w rozdzielczości C4K/4K (60 klatek na sekundę, maksymalnie 2,5 raza wolniej w 24p) i Full HD (240 klatek na sekundę, maksymalnie 10 razy wolnej w 24p) (zob. rys. 2)*5. Minimalna liczba klatek na sekundę dla filmu w przyspieszonym tempie wynosi 2. Dostępna jest również funkcja Focus Transition, która polega na automatycznym przenoszeniu ogniskowania z jednego obiektu na drugi w ustalony wcześniej sposób. Pozwala to dodać wizualnie naprowadzenie na docelowy obiekt lub ruch w statycznym obrazie.
Aparat LUMIX GH5S fabrycznie wyposażono w V-LogL. Funkcja zapisu logarytmicznego zapewnia wyjątkową elastyczność i szerszy zakres dynamiki dla skali kolorów w procesie postprodukcji, natomiast funkcja V‑LogL zawiera charakterystykę logarytmiczną z 12 stopniami zakresu dynamicznego. Domyślne ustawienia aparatu pozwalają na korzystanie z funkcji LUT (Look Up Table) zgodnej z normą Rec. 709, a użytkownik może jej użyć w formacie VLT. Oprócz tego istnieje możliwość oglądania nagrań wideo z zastosowaniem funkcji LUT nie tylko na żywo, lecz również w trybie odtwarzania z wykorzystaniem funkcji V-LogL View Assist. Poza zbliżonymi pod kątem charakterystyki ustawień gamma na potrzeby produkcji filmowej opcjami „Cinelike D” i „Cinelike V” można używać również opcji „Like709”, która jest kompatybilna z HDTV. W „Like709” dodatkowo aktywna jest funkcja Knee Control. Funkcje V-LogL i Like709 w trybie Time Lapse Shot (filmu poklatkowego) mogą służyć do fotografowania z interwałem.
LUMIX GH5S obsługuje ponadto synchronizację kodów czasowych poprzez wykorzystanie przyłącza do synchronizacji błysku oraz konwertera BNC z kablem. Ułatwia to nieliniową edycję materiałów nagrywanych wieloma aparatami. Do wejścia LINE można podłączyć złącze mikrofonu 3,5 mm. Dzięki niemu do efektywniejszej produkcji materiałów wideo można wykorzystywać dźwięki z urządzeń zewnętrznych.
Aparat wyposażono także w praktyczne narzędzia, takie jak monitor przebiegów falowych (Waveform Monitor) i wektorowy wykres sygnału (Vector Scope). Posiada ponadto złącze HDMI typu A. Ma oprócz tego uchwyt na zamocowanie kabla HDMI, co zapobiega jego wypadaniu.
Aparat LUMIX GH5S wyposażono w dedykowany mikrofon do monitorowania i eliminowania zakłóceń powodowanych ruchami mechanicznymi wewnątrz kamery i obiektywu. Efektem jest obniżenie zakłóceń mechanicznych o 10 dB, dzięki czemu rejestrowany dźwięk jest czysty i ma wysoką jakość.
*1 4K 60p/50p (bezlusterkowy aparat cyfrowy), 4:2:2, 10 bitów (w przypadku aparatów cyfrowych z obiektywami), wg stanu na dzień 4 stycznia 2017 r.
*2 Na dzień 8 stycznia 2018 r. jako bezlusterkowy aparat cyfrowy spełniający wymagania dotyczące rozdzielczości Cinema 4K (C4K: 4096×2160), opracowane przez Digital Cinema Initiatives (DCI). Wg badań przeprowadzonych przez firmę Panasonic.
*3 4:2:0, 8 bitów przy zapisie C4K 60p/50p i 4K 60p/50p na karcie pamięci SD.
*4 Dopóki karta pamięci SD nie zapełni się lub nie wyczerpie się bateria.
*5 W trybie odtwarzania 24p. Wartość rezultatu zmienia się w zależności od formatu zapisu i częstotliwości. Kąt widzenia po wybraniu co najmniej 204 klatek na sekundę zmniejsza się.
- Szybka i precyzyjna technologia autofokusu (AF) i wyjątkowe możliwości śledzenia
Dzięki zastosowanej technologii DFD (Depth From Defocus)*1 urządzenie oblicza odległość od fotografowanego obiektu poprzez porównanie dwóch zdjęć
o różnych poziomach ostrości. Równocześnie aparat szybko porównuje dane z charakterystyką optyczną wykorzystywanego obiektywu. Łącząc technologię autofokusu opartego na detekcji kontrastu z technologią DFD, uzyskano niezwykle precyzyjny i szybki autofokus. Co więcej, LUMIX GH5S wykorzystuje ultraszybki autofokus o prędkości ok. 0,07 sekundy*2, a także 12 (AFS) / 8 (AFC) klatek na sekundę w przypadku wykonywania 12-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW oraz 11 (AFS) / 7 (AFC) klatek na sekundę w przypadku wykonywania 14-bitowych zdjęć seryjnych w formacie RAW. Wspomniana technologia DFD pomogła zwiększyć precyzję śledzenia przy nagrywaniu filmów.
Poprzez zastosowanie wyższej czułości i zoptymalizowaniu matrycy, specjalizujący się w rejestrowaniu obrazów przy słabym oświetleniu LUMIX GH5S wyróżnia się detekcją jasności -5 EV z wykorzystaniem funkcji Low Light AF. Dzięki wysokiej wydajności przetwarzania procesora obrazu Venus Engine, aparat LUMIX GH5S wyposażony jest w technologię Deep Learning, która wykrywa ludzkie ciało poza konwencjonalną detekcją twarzy i oka. Do precyzyjnego ustawiania ostrości służy zarówno 225 różnych obszarów, jak i funkcje rozpoznawania twarzy/oczu (Face/Eye Recognition), śledzenia autofokusu (Tracking AF), jednoobszarowego autofokusu (1-area AF) oraz autofokusu punktowego (Pinpoint AF). Użytkownicy mogą stworzyć grupę złożoną z 225 obszarów ogniskowania, dowolnie przenosząc ją lub zmieniając jej wielkość odpowiednio do kompozycji. Przy użyciu joysticka umieszczonego w pozycji kciuka można łatwo sterować wszystkimi czynnościami związanymi z ogniskowaniem bez odrywania wzroku od fotografowanego przedmiotu, nawet w przypadku korzystania z wizjera LVF lub zdjęcia palca z przycisku migawki. Aparat wyposażono w niestandardowe ustawienia autofokusu, przy użyciu których użytkownik może definiować czułość autofokusu, czułość przełączania obszaru autofokusu oraz poziom przewidywania ruchu obiektu. Dla najczęściej występujących sytuacji dostępne są cztery zestawy zdefiniowanych wstępnie parametrów.
Funkcja 4K PHOTO umożliwia zapis z prędkością 60 kl./s w rozdzielczości odpowiadającej zdjęciom 8‑megapikselowym. W 4K PHOTO dostępne są trzy tryby, których można użyć w zależności od potrzeb: 4K Burst, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. W zależności od sytuacji, poza zwykłym trybem robienia zdjęć w pełnej rozdzielczości, użytkownik może wybrać najbardziej odpowiadający im tryb robienia zdjęć seryjnych.
Kolejną przydatną funkcją jest Live View Boost, która umożliwia sprawdzanie struktury obrazów nawet w całkowitej ciemności poprzez zwiększenie czułości widoku „na żywo”. Współczynnik powiększenia w ręcznym ustawianiu ostrości zwiększono z wcześniejszego 10x na 20x, co jest szczególnie przydatne w fotografii astronomicznej do precyzyjnego fokusowania na niewielkich gwiazdach.
*1 Kontrast przy autofokusie z technologią DFD działa tylko z obiektywami Panasonic Mikro Cztery Trzecie.
*2 W AFS, w trybie zdjęć szerokokątnych z H‑ES12060 (CIPA), przy nastawie wizjera LVF 120 klatek na sekundę.
- Wytrzymała konstrukcja do zastosowań w trudnych warunkach
Główną obudowę aparatu wykonano ze stopu magnezu, a ramę przednią i tylną z odlewu ciśnieniowego, co zapewnia odporność nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. Bezpieczna budowa i uszczelnienie każdego złącza, pokrętła czy przycisku sprawiają, że aparat LUMIX GH5S jest nie tylko odporny na zachlapania* i kurz, ale także na mróz do -10 stopni Celsjusza.
Trwałość układu migawki szacowana jest mniej więcej na 200 000 cykli pracy. Aparat oferuje maksymalną szybkość migawki 1/8000 s, która pozwala uchwycić szybko poruszające się obiekty, a także uzyskać doskonały efekt rozmycia przy użyciu szybkich obiektywów z całkowicie otwartą przysłoną w zdjęciach plenerowych. Zewnętrzna lampa błyskowa może być synchronizowana z szybkością migawki maks. 1/250 sekundy.
Wyposażono go w podwójne gniazdo na kartę pamięci SD, kompatybilne z szybkim i pojemnym standardem UHS‑II i klasą szybkości zapisu VSC 60. Użytkownik może z łatwością wybrać metodę zapisu w jednym z trzech trybów: Relay Recording, Backup Recording lub Allocation Recording. W trybie przekazania zapisu (Relay Recording) dane są zapisywane na karcie pamięci SD w drugim gnieździe, gdy na karcie pamięci SD w pierwszym gnieździe zabraknie miejsca. W trybie zapisu z kopią zapasową (Backup Recording) dane są równocześnie zapisywane na obu kartach pamięci SD w pierwszym i drugim gnieździe. W przypadku zapisu z alokacją (Allocation Recording) dane są automatycznie kierowane do karty pamięci SD w gnieździe wskazanym przez rodzaj treści, czyli dane RAW, JPEG, 4K PHOTO lub wideo. Użytkownik może np. przechowywać zdjęcia na karcie pamięci SD w gnieździe 1, a filmy na karcie w gnieździe 2. Oba gniazda wyposażono także we wskaźniki sygnalizacji dostępu, dzięki którym użytkownik od razu widzi, na której karcie pamięci SD trwa zapis, a którą można wyjąć.
Aparat LUMIX GH5S posiada duży wizjer LVF z wyjątkowo wysokim współczynnikiem powiększenia ok. 1,52x/0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm). Dokładny i szybki wyświetlacz OLED ma wysoką rozdzielczość wynoszącą 3680 tys. punktów i stuprocentowe pole wyświetlania. Zastosowanie technologii OLED do wizjera LVF pozwoliło uzyskać płynne wyświetlanie przy 120 kl./s i dużą szybkość reakcji przy opóźnieniu mniejszym niż 0,005 s, a także wysoki kontrast 10 000:1, gwarantujący doskonałą widoczność. Punkt oczny wynosi ok. 21 mm, co zapewnia znakomitą widoczność i komfort patrzenia osobom noszącym okulary. Obraz jest zawsze ostry i wyraźny, od środka aż po narożniki.
Przy wykorzystaniu statycznego dotykowego systemu sterowania 3,2‑calowy (7,62‑centymetrowy) wychylny tylny wyświetlacz o proporcjach 3:2 i rozdzielczości 1620 tys. punktów osiąga niemal stuprocentowe pole widzenia. Zastosowano w nim strukturę pikseli RGB (czerwony-zielony-niebieski) w połączeniu z pikselami białymi dla uzyskania jeszcze lepszej widoczności w nasłonecznionych miejscach na zewnątrz. Wyświetlacz można przechylać w górę i w dół w zakresie ok. 270 stopni, co jeszcze bardziej ułatwia wykonywanie zdjęć pod wysokim lub niskim kątem. Aparat LUMIX GH5S jest wyposażony w tryb nocny, który zapewnia łagodne podświetlenie. Umożliwia on użytkownikowi oglądanie obiektu w sposób wygodny nawet tuż po patrzeniu w ciemności przez długi czas na monitor.
* Odporność na zachlapania jest terminem używanym do opisania dodatkowego poziomu ochrony, który oferuje aparat w zakresie zagrożenia wywołanego działaniem wody, wilgoci lub kurzu. Odporność na zachlapania nie gwarantuje, że uszkodzenie nie nastąpi, jeśli aparat zostanie poddany bezpośredniemu działaniu wody.
- Możliwość rozbudowy do różnych zastosowań
・Bluetooth 4.2 i Wi-Fi 5 GHz (IEEE 802.11ac) / 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n)
Aparat GH5S ma zintegrowaną łączność Bluetooth i Wi‑Fi®, co zapewnia większą elastyczność przy wykonywaniu zdjęć oraz umożliwia ich natychmiastowe i łatwe udostępnianie. Po połączeniu aparatu ze smartfonem lub tabletem przy użyciu dedykowanej aplikacji Panasonic Image App kompatybilnej z systemami iOS/Android można w trybie zdalnym uwieczniać, przeglądać i udostępniać obrazy. Za pomocą tej aplikacji użytkownik może wybrać jakość zdjęć, które mają zostać przesłane. Kompatybilność ze standardem Bluetooth 4.2 (zwanym BLE: Bluetooth Low Energy — Bluetooth z niskim zużyciem energii) pozwala na ciągłe połączenie ze smartfonem/tabletem przy minimalnym zużyciu energii. Dzięki temu aparat może być w prosty sposób uaktywniany za pomocą smartfonu lub tabletu lub może automatycznie dodawać do zdjęć oznaczenia geograficzne z GPS. Ustawienia modelu LUMIX GH5S można ponadto kopiować i przesyłać bezprzewodowo do innych aparatów GH5S (w przypadku korzystania z większej ich liczby).
Jeśli chodzi o sieć Wi‑Fi, pasmo 5 GHz (IEEE 802.11ac)* jest efektywniejsze od konwencjonalnego pasma 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n). Zapewnia ono bezpieczniejsze i stabilniejsze połączenie nie tylko ze smartfonem lub tabletem, lecz również z innymi urządzeniami w danej lokalizacji, pozwalając na niezakłócone funkcjonowanie zdalnego sterowania. Korzystanie z pasma 5 GHz zwiększa również prędkość przesyłania zdjęć i filmów.
* Pasmo 5 GHz nie jest dostępne we wszystkich krajach.
- Akcesoria dodatkowe
・Uchwyt bateryjny DMW‑BGGH5
Aparat LUMIX GH5S jest kompatybilny z nowym uchwytem bateryjnym DMW‑BGGH5. Jego charakterystyka i wygoda w użytkowaniu są zbliżone do charakterystyki i wygody uchwytu aparatu GH5S, nawet przy wykonywaniu zdjęć w pionie. Zapewnia również intuicyjną obsługę za pomocą joysticka. Korzystanie z dwóch akumulatorów — jednego w aparacie i drugiego w uchwycie DMW‑BGGH5 — znacznie wydłuża czas ich eksploatacji. Uchwyt DMW‑BGGH5 został zaprojektowany specjalnie dla aparatu LUMIX GH5S i doskonale do niego pasuje. Wyróżnia się solidną konstrukcją, odporną na zachlapania*, kurz i mróz.
* Odporność na zachlapania jest terminem używanym do opisania dodatkowego poziomu ochrony, który oferuje aparat w zakresie zagrożenia wywołanego działaniem wody, wilgoci lub kurzu. Odporność na zachlapania nie gwarantuje, że uszkodzenie nie nastąpi, jeśli aparat zostanie poddany bezpośredniemu działaniu wody.
・Adapter do mikrofonu XLR DMW‑XLR1
Adapter do mikrofonu DMW‑XLR1 to adapter typu plug‑in do mikrofonu XLR, umożliwiający nagrywanie dźwięku stereo wysokiej jakości. Umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości 4K z wysokiej jakości dźwiękiem o częstotliwości próbkowania 96 kHz i 24‑bitowej rozdzielczości*. Pozwala to doskonale zsynchronizować nagrywany dźwięk z ruchem warg osoby mówiącej. Dedykowane przełączniki służą do bezpośredniego i szybkiego sterowania. Wejścia mikrofonu dynamicznego, liniowe i mikrofonów pojemnościowych są przełączalne.
*Tylko w formacie MOV.
・Ładowarka akumulatora DMW-BTC13
Dzięki ładowarce akumulatora DMW-BTC13 ładowanie zestawu akumulatorów DMW-BLC12 z gniazda prądu przemiennego za pomocą dołączonego zasilacza sieciowego jest bardzo szybkie.
- Android i Google Play są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.
- IOS jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym Cisco
w USA i innych państwach i został tu użyty na podstawie licencji. - Wszystkie inne nazwy spółek i produktów są znakami towarowymi odpowiednich podmiotów.
- Niektóre akcesoria nie są dostępne we wszystkich krajach.
- Korzystanie z zapisanych lub wydrukowanych materiałów chronionych prawem autorskim dla celów innych niż prywatne jest zakazane, ponieważ narusza prawa autorskie posiadacza.
- Wygląd oraz dane techniczne mogą ulec zmianie bez uprzedniego powiadomienia.
Rys. 1 Tabela formatów zapisu wideo
MOV* | 59,94
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) |
29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[4K]
3840×2160 |
59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
29,97p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
59,94p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
29,97p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
50,00
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |
25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[4K]
3840×2160 |
50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
25,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
50,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
25,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
24,00
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |
24,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[4K]
3840×2160 |
24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
24,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
24,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | ||
24,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM, dźwięk wysokiej rozdzielczości) | |||
MP4 | 59,94
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) |
29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
[4K]
3840×2160 |
59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | ||
29,97p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów LongGOP) (AAC) (nagrywanie w formacie HEVC, HLG) | |||
23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów LongGOP) (AAC) (nagrywanie w formacie HEVC, HLG) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
59,94p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | ||
59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
29,97p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
23,98p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
50,00
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |
25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
[4K]
3840×2160 |
50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | ||
25,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów LongGOP) (AAC) (nagrywanie w formacie HEVC, HLG) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
50,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | ||
50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
25,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |||
25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
24,00
Hz |
[C4K]
4096×2160 |
24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | |
24,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
[4K]
3840×2160 |
24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | ||
24,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
[Full HD]
1920×1080 |
24,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów ALL‑Intra) (LPCM) | ||
24,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP) (LPCM) / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (LPCM) | |||
24,00p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (AAC) | |||
Progresywny AVCHD* AVCHD |
59,94
Hz |
[Full HD]
1920×1080 |
59,94p, 28 Mb/s (LongGOP) (Dolby) |
59,94i, 24 Mb/s (LongGOP) (Dolby) (prędkość sygnału wyjściowego z matrycy to 29,97 kl./s) | |||
59,94i, 17 Mb/s (LongGOP) (Dolby) (prędkość sygnału wyjściowego z matrycy to 59,94 kl./s) | |||
23,98p, 24 Mb/s (LongGOP) (Dolby) | |||
50,00
Hz |
[Full HD]
1920×1080 |
50,00p, 28 Mb/s (LongGOP) (Dolby) | |
50,00i, 24 Mb/s (LongGOP) (Dolby) (prędkość sygnału wyjściowego z matrycy to 25,00 kl./s) | |||
50,00i, 17 Mb/s (LongGOP) (Dolby) (prędkość sygnału wyjściowego z matrycy to 50,00 kl./s) |
* Dźwięk wysokiej rozdzielczości można wybrać tylko w przypadku stosowania adaptera DMW‑XLR1 (sprzedawanego oddzielnie).
- Informacje dotyczące zapisu sekwencji filmowych / obrazu w formacie 6K PHOTO / 4K PHOTO
‒ Przy nagrywaniu filmów w [AVCHD] lub [MP4 (poniżej 28 Mb/s)] należy korzystać z karty SD z klasą prędkości 4 lub wyższą.
‒ Przy rejestracji sekwencji wideo z [MP4] w [C4K/4K], [MOV] lub [6K PHOTO / 4K PHOTO] należy używać karty SD o klasie szybkości „UHS‑I / UHS‑II UHS Speed Class 3 (U3)”.
(Klasa prędkości karty SD określa standard prędkości ciągłego zapisu.)
‒ Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybie [C4K/4K]:
‒ Przy korzystaniu z karty pamięci SDHC: Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
‒ Przy korzystaniu z karty pamięci SDXC: Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
‒ Sekwencje filmowe MP4 z [MP4] w trybie [FHD]:
Można kontynuować rejestrację bez żadnych przerw, nawet jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut długości, ale plik z sekwencją wideo zostanie wówczas podzielony i zapisany/odtworzony oddzielnie.
- Dla wyjścia wideo [C4K/4K 60p][C4K/4K 50p] należy używać kabla HDMI 2.0 z logo HDMI i opisanego jako „kompatybilny z 4K”.
Rys. 2 Tabela dla zapisu w formacie VFR (Variable Frame Rate, zmienna liczba klatek na sekundę)
59,94p | 50p | 29,97p | 25p | 24p/23,98p | ||||||||
2 kl./s. | FHD | 2 kl./s. | FHD | 2 kl./s. | C4K/4K | FHD | 2 kl./s. | C4K/4K | FHD | 2 kl./s. | C4K/4K | FHD |
30 | FHD | 25 | FHD | 15 | C4K/4K | FHD | 12 | C4K/4K | FHD | 12 | C4K/4K | FHD |
56 | FHD | 46 | FHD | 26 | C4K/4K | FHD | 21 | C4K/4K | FHD | 20 | C4K/4K | FHD |
58 | FHD | 48 | FHD | 28 | C4K/4K | FHD | 23 | C4K/4K | FHD | 22 | C4K/4K | FHD |
60 | 50 | 30 | 25 | 24 | ||||||||
62 | FHD | 52 | FHD | 32 | C4K/4K | FHD | 27 | C4K/4K | FHD | 26 | C4K/4K | FHD |
64 | FHD | 54 | FHD | 34 | C4K/4K | FHD | 30 | C4K/4K | FHD | 28 | C4K/4K | FHD |
90 | FHD | 75 | FHD | 45 | C4K/4K | FHD | 37 | C4K/4K | FHD | 36 | C4K/4K | FHD |
120 | FHD | 100 | FHD | 60 | C4K/4K | FHD | 50 | – | FHD | 48 | C4K/4K | FHD |
150 | FHD | [NOWE] 125 | FHD | 75 | – | FHD | 60 | C4K/4K | – | 60 | C4K/4K | FHD |
62 | – | FHD | ||||||||||
180 | FHD | 150 | FHD | 90 | – | FHD | 75 | – | FHD | 72 | – | FHD |
[NOWE] 210 | FHD | – | – | 105 | – | FHD | 87 | – | FHD | 84 | – | FHD |
[NOWE] 240 | FHD | [NOWE] 200 | FHD | 120 | – | FHD | 100 | – | FHD | 96 | – | FHD |
– | – | – | – | 135 | – | FHD | 112 | – | FHD | 108 | – | FHD |
– | – | [NOWE] 240 | FHD | 150 | – | FHD | 125 | – | FHD | 120 | – | FHD |
– | – | – | – | 165 | – | FHD | 137 | – | FHD | 132 | – | FHD |
– | – | – | – | 180 | – | FHD | 150 | – | FHD | 144 | – | FHD |
– | – | – | – | [NOWE] 195 | – | FHD | – | – | – | 156 | – | FHD |
– | – | – | – | [NOWE] 210 | – | FHD | 175 | – | FHD | 168 | – | FHD |
– | – | – | – | [NOWE] 225 | – | FHD | – | – | – | 180 | – | FHD |
– | – | – | – | [NOWE] 240 | – | FHD | [NOWE] 200 | – | FHD | [NOWE] 192 | – | FHD |
– | – | – | – | – | – | – | – | – | – | [NOWE] 204 | – | FHD |
– | – | – | – | – | – | – | [NOWE] 225 | – | FHD | [NOWE] 216 | – | FHD |
– | – | – | – | – | – | – | – | – | – | [NOWE] 228 | – | FHD |
– | – | – | – | – | – | – | [NOWE] 240 | – | FHD | [NOWE] 240 | – | FHD |
Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.
(240)