Powrót

Black Ops 4: deweloperzy mierzą w natywne 4K na Xbox One X

Jak wynika z najnowszej analizy grafiki Call of Duty: Black Ops 4, twórcy gry starają się osiągnąć natywne 4K na Xbox One X. Digital Foundry właśnie opublikowało swoje materiały.

Digital Foundry porównało między innymi wersje Xbox One X i PS4 Pro. Wnioski są następujące, na Xbox One X gra w trybie Blackout (czyli battle royale a’la COD) stara się osiągnąć natywne 4K przy 60 FPS. Zastosowano przy tym dynamiczne skalowanie, a więc rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli jest osiągana jedynie w nielicznych przypadkach, jak wspinanie się na drabinie. Najczęściej oscylowała ona w granicach 2240 x 1800 (a najniższy zarejestrowany wynik: 1792 x 1800). Większość skalowania odbywa się w zasadzie w pionie. Podstawowy model natomiast musi obejść się z 900p.

Co ciekawe PS4 Pro także stara się osiągnąć natywne 4K, lecz używa przy tym rekonstrukcji temporalnej i także dynamicznego skalowania. Najczęściej spotykana rozdzielczość to jednak 1920 x 1800, a najniższy odnotowany wynik to 1440 x 1080. Bazowy model PS4 mierzy natomiast w 1080p.

Odnośnie liczby FPS-ów, w tym momencie płynność jest daleka od ideału. Na bazowym Xbox One mamy do czynienia z rozrywaniem ramek obrazu, gdy silnik nie jest w stanie dostatecznie szybko przetworzyć obrazu, a ponadto oscyluje w granicach 40-60 FPS. Xbox One X oferuje lepszą stabilność, ale nadal oscyluje w podobnych granicach (nieco rzadziej drastycznie spada). Konsole Sony mają się nieco lepiej pod tym względem, na podst. wersji PS4 liczba klatek waha się między 40 a 60, ale utrzymuje się przeważnie w okolicach 50 a zastosowano tutaj także adaptacyjną synchronizację pionową (v-sync). Na PS4 Pro klatkaż utrzymuje się tuż poniżej 60 FPS-ów ale i nierzadko udaje się tą granicę osiągnąć.

Należy pamiętać, że do premiery gry zostało jeszcze nieco czasu. Ta nastąpi 12 października, a oddana graczom beta Blackout to starszy kawałek kodu. Należy zatem spodziewać się poprawy wydajności, ale zobaczymy na jak dużej…

(229)