Home Testy Konsole The Division 2 4K HDR | RECENZJA | Xbox One X / PS4 Pro / PC
The Division 2 4K HDR | RECENZJA | Xbox One X / PS4 Pro / PC

The Division 2 4K HDR | RECENZJA | Xbox One X / PS4 Pro / PC

1.95K
0

Grafika (4K / HDR)

Ubisoft do tej pory wzorowo i wręcz referencyjnie implementował 4K w swoich grach na Xbox One X. Tutaj także nie ma mowy o jakimkolwiek ustępstwie od tej reguły. Mamy natywną rozdzielczość 3840 x 2160 przy solidnym, stabilnym 30 FPS – niezależnie od tego jak intensywna akcja toczy się na ekranie. Bardzo ważnym elementem szaty graficznej The Division 2 jest koloryzacja. W odróżnieniu od szarej jedynki, tutaj mamy dużo odcieni żółtego, zielonego i beżowego. Dochodzi do tego globalna iluminacja oraz wolumetryczne oświetlenie, które w połączeniu z różnorodną mapą, akcentują jeszcze bardziej oprawę graficzną.

The Division 2

Słońce odgrywa tutaj dużą rolę. Efekt „boskich promieni” czy też odbicia na taflach wody nadają grze kolorytu. Z drugiej strony, tak samo prominentne jak wcześniej są efekty flar, dymu, neonów. Dzięki temu Waszyngton wygląda diametralnie inaczej ale niemniej urodziwie nocą. Poza tym HUD (czyli elementy interfejsu) jest dziełem sztuki samym w sobie. Widać tutaj ewolucję ekranów użytkownika zapoczątkowanych w Dead Space. Mamy więc całe spektrum doznań wzrokowych. Jeśli doda się do tego dynamiczną akcję z eksplozjami i odlatującymi od kul kawałkami scenerii, mamy jedną z najładniejszych gier tej generacji. Jest to tym bardziej godne uznania, zważywszy na skalę gry. The Division 2 na PC oferuje znacznie zwiększona wydajność przy użyciu DirectX 12, a także ulepszone doczytywanie scenerii, jakość oświetlenia, cieni oraz dużo bardziej bujną roślinność. Wersja na PS4 używa technik rekonstrukcji obrazu i operuje w granicach 1800p, wyglądając całkiem dobrze i nieznacznie ustępując wersji na Xbox One X – różnice w jakości obrazu między platformami najbardziej widać w ruchu.

The Division 2

HDR w tej grze jest również całkiem niezły, o wiele lepszy niż w recenzowanym niedawno Devil May Cry 5. Może jednak zająć wam sporo czasu zanim ustawicie sobie go w grze w odpowiedni dla was sposób. Co ciekawe – są tu suwaki dla ogólnej szczytowej jasności oraz osobne dla elementów interfejsu. HDR zapewnia głównie mocniejsze kontrasty przy wchodzeniu i wychodzeniu do / z ciemniejszych obszarów na zewnątrz i vice versa. Bez tego efektu gra wizualnie traci, aczkolwiek w SDR także wygląda ładnie. Ponadto bez HDR postaci wyglądają estetycznie gorzej gdy pada na nich bezpośrednio światło słoneczne, przez ograniczony kontrast. A słońca w tej grze jest dużo, więc nie ma powodu by HDR wyłączać.

(1951)

Jakub Krawczyński Gram od 1991, kocham moje hobby więc mam wszystkie konsole. Niemniej fascynuje mnie świat filmu, technologii i popkultury ogólnie, a poza dobrym kinem samym w sobie, doceniam także świetną jakość obrazu - tak w grach, jak i filmach.