Test Philips OLED907 z unikalnym systemem Ambilight TV i dźwiękiem od Bowers & Wilkins
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0 oraz 2.1
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Gra” | 21 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR | “HDR-Gra” | 21 ms |
[GRY] 1080p / 4K 120Hz | Lag przy konsolach obsługujących sygnał 120Hz | “Gra” | 11 ms |
[PC] 4K @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Monitor” | 21 ms |
[GRY] 4K | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K bez HDR | “Gra” | 20 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “HDR-Gra” | 20 ms |
[GRY] 4K + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Dolby Vision-Gra” | 20 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “ISF-Noc” | 77 ms |
Input lag wynosi 21 ms, a więc mieści się on w najbardziej restrykcyjnej grupie – “placebo”, choć jest wyższy niż obecnie u konkurencji. Opóźnienia na takim poziomie nie jesteśmy w stanie odczuć podczas dynamicznej rozgrywki. Dla graczy, którzy chcą uzyskać jeszcze poziom, należy podać sygnał 120Hz, co daje nam wtedy opóźnienie na poziomie 11 ms. Oprócz 4K i 1080p, Philips OLED907 wspiera również rozdzielczość 1440p w 120Hz oraz poprawnie wyświetla chroma 4:4:4, a więc drobne czcionki z PC będą czytelne.
Dzięki pełnoprawnym portom HDMI 2.1 telewizor wspiera wszystkie najnowsze rozwiązania dla graczy, które używane są przez konsole nowej generacji. Uświadczymy więc zmiennego odświeżania VRR i AMD Free Sync, automatycznego trybu gra o niskim opóźnieniu “ALLM”, granie w 4K120Hz wraz z HDR lub Dolby Vision oraz niestandardową rozdzielczość 1440p.
Rodzaj funkcji |
Opis | Dostępność |
VRR-HDMI |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync Premium |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | TAK |
VRR NVIDIA G-Sync |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | TAK |
ALLM |
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. | TAK |
4K 120Hz |
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | TAK |
1440p 120Hz |
Obsługa formatu 1440p w 120Hz | TAK |
1080p 120Hz |
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | TAK |
Dolby Vision dla gier 4K 60Hz |
Obsługa Dolby Vision na potrzeby grania | TAK |
Dolby Vision dla gier 4K 120Hz | Obsługa Dolby Vision na potrzeby grania | NIE |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Nowością w tym roku jest panel gracza, który umożliwia konfiguracje najpotrzebniejszych opcji i funkcji w czasie rozgrywki. Panel pozwala na m.in. zmianę odświeżania matrycy, włączenie/wyłączenie VRR czy podbicie detali w czerniach dla lepszej widoczności w ciemnych lokacjach.
Philips OLED pozwala też na bezproblemową pracę w rozdzielczości 4K@120Hz odwzorowując przy tym pełną rozdzielczość (służy do tego tryb “Monitor”).
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę ASUS GeForce RTX 3090 powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce RTX 2080 Ti. Komponenty od firm NVIDIA, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Koch Media, Ubisoft, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
Nie do końca zgadzam się z recenzją…nagłośnienie BW jest mocno takie sobie, fajne clarity, ale basu jak na lekarstwo. I to mogłoby przejść, ale nie przechodzi co innego o czym w ogóle nie wspominacie, jeśli chodzi o aktualne matryce OLED (po 2018 roku), a co powoduje, że na zagranicznych forach przetacza się “wk…rw”. A mianownicie chodzi o zjawisko “chrominance overshoot”, w ciemnych scenach, migotanie i jaskrawienie krawędzi między jasnymi a ciemnymi punktami. To jest nieakceptowalne przy tej klasie TV i tej cenie. Zachęcony artykułem kupiłem model 908 i właśnie myślę o zwrocie, bo ciemne sceny w tym TV to jest… Czytaj więcej »