Home Testy Telewizory LCD Sony Sony KD-65ZF9 | TEST | Bravia MASTER Series LCD z podświetleniem Direct LED
Sony KD-65ZF9 | TEST | Bravia MASTER Series LCD z podświetleniem Direct LED

Sony KD-65ZF9 | TEST | Bravia MASTER Series LCD z podświetleniem Direct LED

37.70K
1

Odwzorowanie ruchu

Sony ZF9 posiada 120Hz matrycę, której potencjał można wykorzystać przy użyciu systemu poprawy ruchu – Motionflow. W serii Bravia Master system przeszedł renowację i ograniczono ilość wyborów. Nie znajdziemy już ustawień takich jak “Płynny”, “Standardowy”, czy “Wyraźny”. Do wyboru mamy tylko “Własny”, “Auto”, lub “Wyłączony”. Wyłączanie systemu powoduje oczywiście okrojenie możliwości matrycy do 60Hz co byłoby absurdalną decyzją, zaś ustawienie “Auto” odpowiada tak naprawdę konfiguracji “Własny” z suwakiem gładkość ustawionym na 3 (maksymalna wartość). To powoduje duży efekt opery mydlanej, czy nienaturalnego upłynnienia filmów (choć niektóry się to podoba). Sprawdźmy zatem jak możemy ustawić płynność przy ustawieniu “Własny” i jak wygląda odwzorowanie szybkiego ruchu na ekranie:

Ustawienia Motionflow Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Wyłączony
Smużenie:

bardzo duże

Maksymalna jasność:

610 cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

Brak (lekkie szarpanie – jak w kinie)

Własny

Gładkość: 1

Czystość: 0

Smużenie:

duże

Maksymalna jasność:

610 cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

Lekkie upłynnienie (tzw. złoty środek)

Własny / Automat

Gładkość: 2 – 3

Czystość: 0

Smużenie:

umiarkowane

Maksymalna jasność:

610 cd/m2

Powielenie krawędzi:

brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

Bardzo mocne upłynnienie (efekt opery mydlanej)

Własny / Automat

Gładkość: 2 – 3

Czystość: 1

Smużenie:

skrajnie małe

Maksymalna jasność:

500 cd/m2

Powielenie krawędzi:

minimalne

Poprawa płynności filmów (24p):

Bardzo mocne upłynnienie (efekt opery mydlanej)

Własny

Gładkość: 2 – 3

Czystość: 2 – 3

Smużenie:

brak

Maksymalna jasność:

300 – 400 cd/m2

Powielenie krawędzi:

minimalne

Poprawa płynności filmów (24p):

Bardzo mocne upłynnienie (efekt opery mydlanej)

Przy najwyższej konfiguracji systemu Motionflow (ostatni wiersz tabeli), stopień rozmycia obrazu jest skrajnie niewielki! W zasadzie można by powiedzieć, że jest to jeden z najlepszych TV na jakie kiedykolwiek powstały, pod względem czytelności obrazu ruchomego. Chwali się także mała ilość artefaktów upłynniacza, co jest cechą dopracowanego systemu japońskiego producenta. Jedynym mankamentem jest fakt, że w poprzednich modelach TV Sony Bravia można było wybrać tryb Motionflow: “Standardowy” by uzyskać delikatną poprawę płynności treści filmowej i bardzo wysoką ostrość treści wideo (np. sportu). Nazywaliśmy to złotym środkiem. W przypadku ZF9 analogicznym ustawieniem jest Własny / Gładkość 1, jednak przy takich parametrach treść wideo jest bardziej rozmyta niż wcześniej! Obraz robi się wyraźniejszy w ruchu dopiero przy ustawieniu gładkości na wartość 2/3, jednak wtedy filmy mają idealnie płynny i gładki ruch, co wielu osobom nie odpowiada. Oznacza to brak możliwości uzyskania złotego środka i do filmów i do telewizji. Takim ustawieniem mogłoby wydawać się użycie funkcji Czystość: duża, ale dysponujemy wtedy tylko połową jasności telewizora, a obraz dodatkowo mocno migocze. Szkoda.

(37699)

5 1 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

401
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Denis
Denis
4 lat temu

Witam Czy HDR jest lepszy na ZD9 niż na ZF9? Jeśli w trybie jasnym?

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x