Home News Informacje prasowe Polski debiut technologii Nano Cell – najnowsze telewizory LG Super UHD 2017 już na polskim rynku
Polski debiut technologii Nano Cell – najnowsze telewizory LG Super UHD 2017 już na polskim rynku

Polski debiut technologii Nano Cell – najnowsze telewizory LG Super UHD 2017 już na polskim rynku

1.05K
29

Wyjątkowy format Active HDR oraz Dolby Vision, naturalne kolory i minimalistyczny wygląd – LG wprowadza na polski rynek najnowsze telewizory klasy High-End. W najbliższych dniach na polskim rynku zadebiutuje nowa linia telewizorów SUPER UHD od LG wyposażona w matryce oparte na nowych rozwiązaniach technologii Nano Cell. To oraz szereg innych innowacyjnych rozwiązań powstałych dzięki wytężonej pracy centrum badawczo-rozwojowego LG, pozwoliło stworzyć panel LED zapewniający niespotykaną dotąd jakość odwzorowania barw.

Oprócz nowej matrycy linie na 2017 rok wyposażono w takie technologie jak Active HDR obsługującą format Dolby Vision, HDR 10 oraz Bilion Rich Colors udoskonalającą paletę kolorów, system audio opracowany przez Harman/Kardon oraz najnowszą wersję platformy Smart TV – webOS 3.5.
W skład linii Super UHD 4K wchodzą serie SJ800, SJ801, SJ850, SJ950 w rozmiarach 55”, 65”, 75” i 86”, które jakością obrazu oraz wyjątkowym designem zachwycą polskich konsumentów.

LG_Super_UHD_SJ950

Małe cząsteczki o wielkich możliwościach – innowacyjna technologia Nano Cell

Nazwa Nano CellTM pochodzi od materiału zawierającego absorbujące światło nano cząsteczki o średnicy ok.1 nm, które zastosowano w filtrze barwnym najnowszych matryc LG. Panel z nano kropkami pozwala na ekstremalnie dokładne odwzorowanie kolorów przy jednoczesnej poprawie widoczności pod różnymi kątami widzenia. Dla przykładu, osoby siedzące pod kątem 60 stopni nie dostrzegą różnic w odwzorowaniu kolorów na matrycy Nano Cell w porównaniu z tymi, którzy siedzą naprzeciwko telewizora. Dzięki temu ekrany wykonane w tej technologii można z powodzeniem produkować w bardzo dużych przekątnych i z możliwością wyświetlenia wysokich rozdzielczości.

Dodatkowo, położono większy nacisk na filtrowanie kolorów podstawowych, dzięki czemu wyświetlany obraz bardzo zbliżył się do tego, który stworzyli twórcy. Dla przykładu, kolor zielony na ekranach konwencjonalnych telewizorów może zawierać domieszkę fal świetlnych o innych długościach, przez co staje się wyblakły i nabiera żółtawych lub turkusowych odcieni. Wyjątkowa precyzja odwzorowania barw przez najnowsze telewizory LG Super UHD została potwierdzona certyfikatem VDE wydanym przez niezależny Instytut Badań i Certyfikacji urządzeń elektronicznych.

Innowacyjne pod każdym względem

Linia SUPER UHD od LG na rok 2017 charakteryzuje się technologią ULTRA Luminance, która sprawia, że szczegóły w jasnych obszarach obrazu są jeszcze wyraźniejsze. Nowe telewizory są w stanie wyświetlić wszystkie formaty zapisu w technologii HDR: HDR10, HLG (Hybrid Log Gamma), a także preferowany przez najlepsze studia filmowe standard Dolby Vision™, odwzorowujący kolory zgodne z zamierzeniem twórców, klatka po klatce.

Funkcja Active HDR oraz obsługa formatu Dolby Vision sprawia, że każdy z nowych telewizorów LG SUPER UHD jest w stanie wyświetlić treści HDR nowej generacji, tworzone z myślą o uzyskaniu bogatych szczegółów zarówno w jasnych, jak i ciemnych obszarach. Active HDR przetwarza obraz HDR i SDR klatka po klatce i dynamiczne wstawia dane, które podwyższają jakość wyświetlanych treści. To innowacyjne rozwiązanie pozwala zwiększyć jasność wybranych obszarów, podwyższyć współczynnik kontrastu i tym samym uzyskać lepszą widoczność detali. Dzięki temu telewizory LG są w stanie zagwarantować najwyższą jakość obrazu niezależnie od źródłowego formatu HDR: z metadanymi dynamicznymi, statycznymi czy bez metadanych.

Intuicyjność przede wszystkim

Udoskonalona wersja systemu webOS, która znalazła się we wszystkich telewizorach LG klasy Premium oferuje jeszcze bogatszy wybór treści, szybszy dostęp i sterowanie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. WebOS 3.5 w połączeniu z ulepszonym pilotem Magic Remote oraz innowacyjnym rozwiązaniem Magic Link pozwala na wyjątkowo wygodną i intuicyjną obsługę. Teraz użytkownicy mogą przypisać aplikacje ulubionych dostawców do przycisków numerycznych. W ten sposób, naciskając jeden z nich można szybko przejść do usług, takich jak Netflix lub Amazon Prime Video, i korzystać z szerokiej oferty atrakcyjnych treści 4K. Dzięki funkcji Magic Link możliwe jest wyświetlanie kanałów YouTube, programów TV oraz informacji o bohaterach – bez konieczności wpisywania szukanych słów. W nowej wersji platformy Smart TV od LG funkcja Magic Zoom pozwoli użytkownikowi powiększyć oraz nagrać dowolny fragment ekranu, a odtwarzacz muzyczny wyświetlić tryb pełnoekranowy wraz z zsynchronizowanym tekstem utworów. WebOS 3.5 posiada także nową funkcję LG Sound Sync, dzięki której można bezprzewodowo podłączyć do telewizora głośnik, zestaw słuchawkowy lub inne urządzenie Bluetooth.

Firma LG ułatwiła także sterowanie telewizorem – w modelach na 2017 rok dodano aplikację LG Remote, która pozwala na łatwe podłączanie smartfonów do telewizora bez konieczności konfigurowania skomplikowanych ustawień. Co więcej, wzbogacono platformę Internetu Rzeczy (ioT) o obsługę Google Weave, dzięki której najnowsze telewizory LG współpracują także z urządzeniami innych producentów.

LG_Super_UHD_SJ950

Urzekający minimalizm

Twórcom odpowiadającym za design najnowszej linii LG SUPER UHD przyświecała minimalistyczna koncepcja Ultra Slim. Wszystkie modele zostały wyposażone w unikatową podstawę w kształcie półksiężyca. Taki zabieg sprawia, że telewizor wygląda, jak gdyby unosił się w powietrzu. Wrażenie to widoczne jest szczególnie w 55-calowym SJ9500 mającym w najsmuklejszym miejscu zaledwie 6,9 mm. Wyjątkowy design sprawia, że telewizory z linii LG SUPER UHD będą atrakcyjnym elementem wystroju domu: zarówno ustawione na podstawie, zintegrowane z domowym centrum rozrywki, jak i zawieszone na ścianie.

Sugerowane ceny detaliczne:

86SJ95V – 34 999 zł
75SJ95 – 17 999 zł
65SJ95 – 15 999 zł
55SJ95 – 10 999 zł
65SJ 85 – 13 999 zł
55SJ85 –  8 999 zł
65SJ81 – 11 999 zł
55SJ81 –  7 999 zł
65SJ80 – 10 999 zł
55SJ80 – 6 999 zł

Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją HDTVPolska. Redakcja HDTVPolska nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji.

(1046)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

Comment(29)

  1. Tak mi się teraz w oczy rzuciło, bo patrzę inne tabelki gdzie mają dany aspekt porównany i niektóre są co najmniej kontrowersyjne, np.:

    Black Uniformity:

    Samsung Q7F 7.8:
    q7f-uniformity-large.jpg

    LG UH8500 7.6:
    uh8500-uniformity-large.jpg

    Skąd tak niska ocena przy Q7F? (inb4, sam uważam ten telewizor za przepłacony, marketingowy produkt, ale bez jaj, jak to jest 0.2 różnicy w aspekcie jednolitej czerni)

  2. Przeczytaj opis. Ocenę Q7F psuje w tym teście praktycznie wyłącznie wyraźnie widoczne zjawisko cloudingu wokół białych linii.

  3. Dnia 15.04.2017 o 21:35, binary napisał:

    Moze warto 2 rrazy pomyslec zanim cos takiego przyklepiesz. Chyba, ze chcesz grac w lidze "fachowca, co wie z doswiadczenia", po obejrzeniu JEDNEGO, imho slabego w kwestii HDR filmu i demek przygotowanych pod mistrza czerni.

    PQ to skala bezwzgledna, wiec w przypadku materialow masterowanych w 4000nitow, pozostaje sie tylko modlic o dzialanie  tone mapinngu tak ciemnego wyswietlacza. Polecam haslo do przyswojenia (ze zrozumieniem):  Color Volume,   przez niektorych  rozpoznawany jako  "manipulacja" ;) 

    Pijesz do jasność "organikow" - zgoda tam szału nie ma, ale efekt rozpiętości szerokiej jest, za klasykiem można rzecz "sorry taki mamy klimat" wśród producentów paneli, którzy nijak na ten moment nie dojechali do potencjału oferowanego przez dzisiejsza technologie rejestracji obrazu. Przecież nawet najlepsze panele fald robią cirka 1500nit (i jest ich na teraz ile? raptem 2-3 modele)  i to z efektem ubocznym, bo w sumie inaczej nie da rady.

    Co robi oled jak już nie daje rady, hmm miejmy nadzieję, że jest tak jak piszesz. Swoją drogą ciekawy byłby test porównawczy z mocny LCD żeby zobaczyć w praktyce plus obok postawić referencje w postaci Pulsara, to byłby świetny test.

    Na edycję 4000nit po dwóch latach HDRu dla mas i swoistemu  "wyspowi"  jasnych LCD fald w 2017 roku (brak następcy dx900 i zd9) patrzę z sporym dystansem, nawet nie wiadomo czy wszystko co wychodzi dziś jest masterowane w 2k czy 4k nit.

     

  4. Subman.

    Przeczytalem tekst. Miejscami 2x.
    Nie przekonuje mnie on. Zwlaszcza do tego, ze Color Space dzisiejszych OLED-ow dorownuje, czy jak mozna odczytac z tabelki, jest wiekszy, niz ten u liderow LCD.
    Nie dlatego, ze brakuje w niej wynikow pomiarow, albo nie moge sie polapac w przedstawionych na grafach tetrahedronach, czy ich triangulacjach.
    Po prostu wiem co widze i co jest dla mnie wazne, z punktu widzenia zauroczonego HDR-em widza.  

    Nikt nie zaprzeczy (chyba, ze Ty masz ochote), ze przy duzych jasnosciach i highligh-tach, najjasniejsze LCD wyswietlaja kolory lepiej i wierniej od Oledow ( nie wspominajac juz o tym, ze te potrafia po prostu obciac detale, widoczne na LCD, co dla niektorych moze byc juz zolta kartka - patrz video porownawcze M.Kopra).  Nie poruszam kwestii tego, co sie dzieje w niskich zakresach, bo to golym okiem widza tylko nieliczni sposrod zainteresowanych. poza tym zdecydowana wiekszosc efektow zastosowania HDR w materialach video ( poza demami) skupia sie na jasnych partiach obrazu.
    Nie wiem czy wiesz, ale fachowcy ( polecam lekture AVS) jakos nie moga sie dogadac odnosnie skutecznej i slusznej  metodologii pomiaru color volume. Spectracal widzi to inaczej niz ICDM (International Committee for Display Metrology), ze swoja datowana na 2013r metoda sztucznej ekstrapolacji, ktora nie uwzglednia realnych pomiarow obrazow jakie ogladamy, tylko stosuje medoty matematyczne.  Na jej  bazie  Daniel O'Keeffe skonstruowal swoj test, odbiegajac jednak od oficjalnej procedury ICDM http://www.icdm-sid.org/updates/Docs/5p31-01-20130326.pdf, faworyzujac, czy inaczej stawiajac w lepszej pozycji  ekrany o mniejszej jasnosci  maksymalnej, oraz te o agresywnie dzialajacym ABL, czyt OLED-y
    Jak sie maja te aproksymacje do realnego scenariusza, kazdy moze sobie wyobrazic, bez wgryzania sie w matematyke,  a najzwyczajniej  porownujac jasny obraz OLEDA i najjasniejszych LCD (Premium HDR).

    Prawdopodobnie mozesz sobie znalezc wyniki SpectraCal-a, jakze odmienne. NIe widze jednak powodu aby  sie nimi przerzucac, bowiem Ich metodologia jest rownie niestandardowa co ta od Rtings. Polecam zaufac wlasnym oczom i logice. 

  5. Ja powrócę tylko do Twojego pierwotnego stwierdzenia że "colorvolume  na tych Oledach to lezy i kwiczy w porownaniu do LCD". A tak po prostu nie jest. Jest to fałsz. Można się zgodzić, że przy bardzo wysokich jasnościach OLEDy nie są tak dobre w tym parametrze, jak część LCDków, ale nadrabiają to dobrym, lepszym niż wszystkie LCD (włącznie z QLEDami) odwzorowaniem kolorów przy niskich jasnościach. Faktem jest też oczywiście, że QLEDy mają poprawione "color volume" i przy dużych jasnościach mają tu bezspornie przewagę nad OLEDami. Ale trzeba sobie po pierwsze zadać pytanie - jak długo wytrzymasz przed telewizorem z jasnością ustawioną na maxa na QLEDzie ? W jakim pomieszczeniu przeważnie oglądasz filmy ? Jasnym, ciemnym, coś pomiędzy ? Gdzie porównywałeś telewizory - w bardzo jasnym markecie czy u siebie w domu ? Popatrz też o innych negatywnych aspektach które się wyraźniej uwidaczniają na LCD przy wysokiej jasności - np. cloudingiem.

  6. Cytat

    Ja powrócę tylko do Twojego pierwotnego stwierdzenia że "colorvolume  na tych Oledach to lezy i kwiczy w porownaniu do LCD". A tak po prostu nie jest. Jest to fałsz. Można się zgodzić, że przy bardzo wysokich jasnościach OLEDy nie są tak dobre w tym parametrze, jak część LCDków, ale nadrabiają to dobrym, lepszym niż wszystkie LCD (włącznie z QLEDami) odwzorowaniem kolorów przy niskich jasnościach.

    No i fajnie walcz z ta teza. Tylko na rzeczowe argumenty.

    Masz jakies pomiary do zaprezentowania? Oboje wiemy, ze nie masz, To moze  zastanow sie, czy aby nie walczysz z wiatrakami i czy dobrze zrozumiales to co napisalem. Bo wg mnie powtorzyles wlasnie, to co napisalem. Nie wiem tylko czy rozumiesz dlaczego stawiam w tej konkretnej konkurencji wyzej LCD. Brakuje Ci doswiadczenia czy wyobrazni? Ilu ludzi dojrzalo braki i zmiane koloru w  highlightach, a ilu w darkach? Ja na tym forum znam jednego, co to testowal z jakis przechwytow i nie widzial detali w cieniach,  widocznych nawet na krawedziowcu i  badziewnym odtwarzaczu, ktory nawiasem mowiac byl zrodlem sporej ilosci skarg (AVS) na zagubione detale ktore przepadly przez  black crush, nie wystepujacy w przypadku alternatywnego odtwarzacza.

    Wracajac do dyskusyjnego Color Volume.

    Czy rozumiesz ze czynnikiem sluzacym do obliczania color volume jest jasnosc maksymalna zmierzona w tym przypadku  w  2% ( slownie dwu-procentowym) okienku, Jak myslisz dlaczego testerzy nie zmierzyli  okienka  10% albo 25 %?  Czy nie dlatego, ze dzisiejszy Oledzik nie ma startu do jasnego LCDka?  

    Cytat

     Ale trzeba sobie po pierwsze zadać pytanie - jak długo wytrzymasz przed telewizorem z jasnością ustawioną na maxa na QLEDzie ? 

    Nie ma sensu  zadawac pytan o moje preferencje, bo jak Ci odpowiem , ze ogladam filmy glownie po ciemku w kinie i na projektorze, to guzik z tego wyniknie dla tematu i w zaden sposob nie zmienia to moje oceny zjawiska. A ogladam mymaxowane HDR z QD od pol roku i jakos nie mam klopotow. Poza tym naprawde wysokie jasnosci zdarzaja sie chwilami wiec pytanie ile ktos wytrzyma jest od czapki, jak cala reszta kolejnych pytan i wrzutek  ktorymi pajacujesz.. W piskownicy jestes? Jestes pewien, ze warto tlumaczyc mi co to clouding, albo jaki wplyw maja warunki oswietleniowe na percepcje obrazu HDR? 

  7. Kolego,
    Jak chcesz rozmawiać w ten sposób, to mogę Ci tylko powiedzieć, że jak ktoś tu zaczął pajacować to byłeś to tylko ty, ze swoim pierwotnym stwierdzeniem odnośnie rzekomej olbrzymiej przepaści w color volume między OLEDami a LCD, wykazując się albo umyślnie lub nieumyślnie ignorancją, brnąc w to dalej i ignorując fakt, że na całkowity wynik color volume ma jak najbardziej zakres tonalny przy niskich jasnościach - cyt. "nie poruszam kwestii tego, co sie dzieje w niskich zakresach". Nie poruszasz lub nie widzisz i nie uwzględniasz tego w wyniku color volume - twoja sprawa, ale nie pisz tu na forum bzdur!

  8. Binary tak ma, trzeba się przyzwyczaić.

     

    Skoro oboje to ciekawi mnie, kto z Was jest kobietą? :) 

  9. 9 godzin temu, Subman napisał:

    Kolego,
    Jak chcesz rozmawiać w ten sposób, to mogę Ci tylko powiedzieć, że jak ktoś tu zaczął pajacować to byłeś to tylko ty, ze swoim pierwotnym stwierdzeniem odnośnie rzekomej olbrzymiej przepaści w color volume między OLEDami a LCD, wykazując się albo umyślnie lub nieumyślnie ignorancją, brnąc w to dalej i ignorując fakt, że na całkowity wynik color volume ma jak najbardziej zakres tonalny przy niskich jasnościach - cyt. "nie poruszam kwestii tego, co sie dzieje w niskich zakresach". Nie poruszasz lub nie widzisz i nie uwzględniasz tego w wyniku color volume - twoja sprawa, ale nie pisz tu na forum bzdur!

     Napisalem Ci wyraznie, ze interesuje mnie jak wyglada porownanie gornej czesci przestrzeni i dlaczego. Nie oznacza to ignorowania oczywistych faktow. To Ty ignorujesz moje podejscie do zagadnienia,  jednoczesnie piszac, ze mam racje w punkcie ktory uznalem za kluczowy. Zakladam, ze jest to nieporozumienie.

    Pisanie w tej chwili o cloudingu, czy pytanie mnie o to,  czy telewizory widzialem w sklepie, kiedy nie mozesz zaoferowac argumentow, czy chocby wyjasnic dlaczego metoda aproksymacji, jaka przyjal D.O'Keeffe jest optymalna albo po prostu lepsza od SpectraCal-a, jest dziecinada i warto abys zapamietal na przyszlosc, aby nie uciekac  w tego typu tricki, kiedy nie wiesz co napisac, albo jak odpowiedziec na pytania.  Nie wiem jaki jest Twoj background. Ja przynaje ze kolorymetria nie jest moja dziedzina, choc staram sie zrozumiec jej podstawy,  ale jezeli jestes z branzy, to zapewne  nazwisko Stacey Spears nie je jest Ci obce. Proponuje abys udal sie na forum, na ktorym on rezyduje i zakwestionowal Jego podejscie i  pomiary. On w sposob zdecydowanie bardziej kulturalny i profesjonalny wyjasni Ci swoj punkt widzenia na problem. Jezeli wizja taka Cie przeraza, mozesz zapytac tu, na forum, Gmera czy M.Kopra, czy zechca wyjasnic Ci wyniki ewaluacji color volume, ktore przywiezli wraz z newsami ze soba z Las Vegas. 

  10. Mi się coś wydaje, że temat jest na tyle złożony i niejednoznaczny, że skoro zawodowcy, czytaj osoby zawodowo/zarobkowo zajmujące się tematem mają nań odmienne spojrzenie, to cóż dopiero my, amatorzy, możemy mądrego i jednoznacznego w temacie wyrokować... 

    Biniary mysle sobie, że skoro zglebiles temat dość mocno - a tak w sumie oceniam z Twoich postów, to wyjaśnij trochę swoje/Spearsa spojrzenie zamiast stawiać zagadki i iść w pyskowke. To przecież nikomu nie służy.