Home News ISE 2018 ISE 2018: Samsung 3D Cinema LED Screen czyli nowa jakość kina – wrażenia!

ISE 2018: Samsung 3D Cinema LED Screen czyli nowa jakość kina – wrażenia!

782
5

Jesteśmy właśnie po premierowym pokazie kina bez projektora czyli komercyjnego rozwiązania firmy Samsung opartego na wyświetlaczu modułowym 3D Cinema LED. Był to światowy debiut tego typu rozwiązania.

Na zamkniętym pokazie zobaczyliśmy ekran o szerokości 5m i rozdzielczości 2k! Jest to 1/4 ekranu 4k (10m), który pracuje w komercyjnych kinach w Korei, a niebawem także w Europie

Ten udoskonalony ekran utrzymuje stałą jasność wyświetlanych napisów, obrazów a nawet drobnych szczegółów z niespotykaną dotychczas precyzją, nawet po założeniu przez widzów okularów 3D. W przeciwieństwie do standardowych kin 3D o mniejszym zasięgu widzenia, te z ekranem 3D Cinema LED firmy Samsung zapewniają poprawę jakości oglądania w całej sali kinowej. Dzięki temu wszyscy widzowie mogą doświadczyć niesamowitych wrażeń z każdego miejsca na widowni.

3D Cinema LED gwiazdorska kontynuacja

Dostosowanie możliwości wyświetlania do treści 3D stanowi znaczący postęp w stosunku do pierwszego modelu kinowego ekranu Samsung Cinema LED. Zaprezentowany w marcu 2017 r. ekran Cinema LED o szerokiej rozpiętości tonalnej (HDR) przewyższa możliwościami rozwiązania stosowane w salach kinowych z tradycyjnymi projektorami. Zapewnia najwyższej jakości walory wizualne, znakomite parametry techniczne i niezawodność, tak ważne zarówno dla kin, jak i fanów filmowej rozrywki.

(782)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

Comment(5)

  1. Ciekawe. Ale w dół toto się pewnie nie będzie chciało za bardzo skalować, zwłaszcza do typowo konsumenckich wielkości 50-70"

  2. Tydzien temu widzialem ten ekran w Bangkoku w multiplexie Siam Cineplex. Wprwadzie nie odbywaja sie tam jeszcze seanse publiczne, ale pozwolono mi obejrzec sale i podpatrzeć pracę  zespolu kalibrujacego (regulujacego jasnosc poszczegolnych sekcji ekranu), pod warunkiem, że nie bede robił zdjęć i zagadywal pracujących.  Sala jest nieduza, na ok 200 miejsc, z 9 parami głośników surround na każdej że ścian i 2 arrayami głośników sufitowych. Na tylnej ścianie zamiast okienka do sali projekcyjnej, wiszą dwa potężnej subwoofery.

     Kto ma okazje odwiedzić Bangkok, niech wie, że  od przyszlego tygodnia oficjalnie zostanie uruchomiona sala kinowa z takim 10-metrowym ekranem LCD,  w sali DMS na ostatnim piętrze kompleksu Siam Paragon. Na ten czas nowa sala kinowa nie  miała jeszcze ustalonej nazwy, na próżno też szukać informacji na oficjalnej stronie koncernu. Projekcje miały ruszyć w połowie lutego, ale w związku z opóźnieniem dostawy systemu nagłośnienia firmy Harman Kardon (obecnie nalezacej do Samsunga), otwarcie ma nastapic dopiero w dniu 12 kwietnia, filmem Rampage.

    20180403_152057_zpssl1ersbe.jpg&key=13ef952c94face54e0ce415bf304d33d6bfeea7f21ce92b3ba250db437f3ce22

    4(162).jpg&key=591ae991ac7b55285ad34f8768fd1b5c5c67d8392b7eb4109a83a7123726908c

    Podobna sala funkcjonuje od niedawna w Zurichu. Nie omieszkam  donieść o wrażeniach po projekcji w obu salach.

     

    Jeżeli któryś z czytelników forum, widział już film w takiej sali, niech podzieli się opinią.

     

     

     

     

     

     

     

  3. Jako ze sporo czasu juz uplynelo, wypadaloby w koncu spelnic obietnice i napisac o wrazeniach z projekcj w kinie Samsung LED, zanim wpomninia pokryje kurz.

    Dla przypomnienia, a zwlaszcza dla tych, ktorzy pomineli poprzedni post,  ekran widzialem w multiplexie  zlokalizowanym w centrum handlowych Siam Paragon w Bangkoku.

    20180419_145515_zpso25uqvjr.jpg

    20180419_145637_004_zpsgvzjiedr.jpg

    Na chwile obecna, sala  (nr 6) w ktorej zainstalowano ekran Samsunga, nie jest sygnowana zadna specjalna nazwa, a jedynym wyznacznikiem jest Informacja o dzwieku a systemie Dolby Atmos. To mala sala, na ok 200 widzow.

    20180419_142235_zpsvsjawl7t.jpg

    20180419_173633_zpsvfohfdkl.jpg

    Niestety nie dane mi bylo  obejrzec niczego wiecej niz wspomniany film Rampage, poniewaz byl  to jedyny film, wyswietlany w tej sali. 

    Aby miec jakis punkt odniesienia i nie bazowac na "pamieci", postanowilem zobaczyc poczatkowy fragment tego samego filmu, na sali obok. Nie bylo to najlepsze porownanie, bowiem byl to seans 3D ( w trzesacym kinie 4DX), na srebrnym ekranie, za to projektor wydawal sie byc bardzo dobry, ostry z laserowym zrodlem swiatla. byl to jednak jedyny najblizszy, dostepny seans tego filmu

    20180419_145456_zps4lvzttdw.jpg

    20180419_143331_zpsaihd3laf.jpg

    20180419_143045_zpsatee4zse.jpg

     

    PIerwsze wrazenia.

     IMHO kontrast i szczegolowosc pokonuja projekcje. Jednak pomimo podwyzoszonej luminancji, film przez dluzszy czas nie wykazywal oznak HDR, poza jasna poswiata spadajacych elementow stacji kosmicznej na tle wieczornego nieba. Przez spora czesc seansu myslalem, ze film byl w wersji SDR, choc fotki zrobione pod koniec wygladaja na rozswietlone, jednak trailer filmu poprzedzajacy film wygladal na HDR i znaczaco sie roznil od Rampage. Wybaczcie slaba jakosc i przypadkowosc zdjec. Nie chcialem miec klopotow z obsluga kina i strzelalem z "przyczajki", stad klopoty z geometria i ekspozycja. Nie mniej jednak widac roznice w poziomach luminancji pomiedzy filmem, a trailerem.

    Byc moze to kwestia materialu, ale musze powiedziec,  ze pomimo lepszego kontrastu i wyzszej jasnosci, wole kino Dolby Vision  (ogladalem 2 filmy w sumie 4x), w ktorym dzieki totalnemu zaczernieniu, HDR pomimo nizszych poziomow luminancji, wyglada przyzwoicie, zas kolory miazdza, to co widzialem w kinie na LCD Samsunga i zaryzykuje twierdzenie, ze nie jest to jedynie wynikiem monotonnej palety Rampage. Z przyjemnoscia doniose, jesli  kolejny, bardziej barwny  film, przyniesie jakis przelom w tej kwestii.

     

     

     

    20180419_173302_zpsqlxkzppq.jpg

     

     

    20180419_173304_zpskspmhfrf.jpg

    20180419_173016_zpshii3rnp2.jpg

     

     

    20180419_173014_zps60sq7b2u.jpg

     

    20180419_171612_zpsmqzi23ve.jpg

    20180419_173329_zpsfpb65ix9.jpg

    20180419_173346_zpskka6ebef.jpg

    20180419_173343_zpsig3badxo.jpg

     

     

    trailer zdjecia podle ale znaczacya roznica w poziomach luminancji oczywista.

     

     

     

     

    20180419_153400_zpsmwlrv8zc.jpg

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Niestety moje proby znalezienia kogos z obslugi, mogacego podzielic sie wiedza odnosnie szczegolow technicznych, spezly na niczym moze w Zurychu powiedza cos wiecej na ten temat.

    PS Dzwiek,  pomimo przyzwoicie wygladajacego setupu Atmos i  optymalnej lokacji (directors box) pomimo iz oferujacy referencyjne poziomy naglosnienia nie mial ani puncha ani efektu surround sali 4DX

    Sorry ale cos photobucket zeswirowal naprawie reszte zdjec za pare chwil

    20180419_153305_zpsywykdc7s.jpg
    20180419_153324_zps3zl9d4b7.jpg
    20180419_153312_zpsmkkabmfl.jpg
    20180419_153259_zpsjyay1pnf.jpg
    20180419_153257_zpsnlv0dnjp.jpg
    20180419_153310_zpsdrbxpk3n.jpg
    20180419_153313_zpstsiw3cwg.jpg
     

  4. a jak z kątami na takim ekranie? to nie jest chyba taka klasyczna sklejka z lcd'ków VA. 

  5. Nie zauważyłem problemu. Fakt że siedziałem centralnie w środku, ale wydaje mi się że podchodząc do siedzenia i patrząc z boku, też nie widziałem niczego niepokojącego. Muszę wygrzebac filmy, może tam coś będzie zarejestrowane.