Skocz do zawartości
m 40

ostrzegam przed digitalo

Rekomendowane odpowiedzi

chce wszystkich ostrzec przed zakupami w digitalo. Firma nie wywiązuje sie ze swoich zobowiązań przez tydzień obiecuje dostarczenie przesyłki jej brak iem obarczając spedytorów. Nie można doprosić się zwrotu wpłaconych pieniędzy, które miały być przelane w sobotę. Na pytanie dlaczego pieniądze nie zostały przelane dostaje się maila o treści " Czy pani jest normalna " ,dziękuję jestem normalna. Zrozumiałam brak pieniedzy na koncie w sobotę, moze bank rzeczywiście nie zaksięgował ,ale dziś jest poniedziałek a ja dalej słucham mętnych tłumaczeń i dalej mam brak na koncie. Jak ktoś ma ochote na podabne przejścia, stracone nerwy iczas na tygodniowe wyczekiwanie na przesyłkę polecam. Jeżeli jednak chcecie zrobic udane zakupy omijajcie ten sklep szerokim łukiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie zasada jest taka - NIE PRZELEWA SIĘ PIENIEDZY Z GÓRY NA KONTO FIRMY. Nigdy tak nie robiłem i nie będe robić - nawet jeśli ma to mnie kosztować parę złotych extra (najczęsciej groszowe sprawy)
[b]Jesli jakakolwiek firma wymaga zapłaty za towar "z góry" - popełnia przestępstwo w myśl przepisów prawa[/b]
Po szczegóły odsyłam na strony UOKiK'u - jest tam na ten temat szczegółowa informacja wraz z odnośnikiem do konkretnych przepisów (paragrafy)
Moze więc Pani z powodzeniem zgłosić sprawę w UOKiK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak firma stwarza problem to do sadu albo na policje o popelnienie przestepstwa , takich oszustow latwo sie zgasza.

teksty typu "czy pani jest normalna" sa na to sposoby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mobor' post='59584' date='10.09.2007, 18:53 ']Generalnie zasada jest taka - NIE PRZELEWA SIĘ PIENIEDZY Z GÓRY NA KONTO FIRMY. Nigdy tak nie robiłem i nie będe robić - nawet jeśli ma to mnie kosztować parę złotych extra (najczęsciej groszowe sprawy)
[b]Jesli jakakolwiek firma wymaga zapłaty za towar "z góry" - popełnia przestępstwo w myśl przepisów prawa[/b]
Po szczegóły odsyłam na strony UOKiK'u - jest tam na ten temat szczegółowa informacja wraz z odnośnikiem do konkretnych przepisów (paragrafy)
Moze więc Pani z powodzeniem zgłosić sprawę w UOKiK[/quote]
Mógłbyś dać linka do miejsca, gdzie na stronie UOKIKu [url="http://www.uokik.gov.pl/"]http://www.uokik.gov.pl/[/url] jest cokolwiek na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszukaj w dziale traktującym o zakupach przez internet
Nie dawno szukałem przepisów w nieco innej sprawie i własnie ten paragraf utwkił mi w pamięci poniewaz kupując aparat fotograficzny - trafiłem do sklepu FotoBasia który działa własnie na tej zasadzie (najpierw musisz zapłącic za towar Z GÓRY) - a więc jak się okazuje - niezgodnie z prawem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeciez zawsze mozesz kupic za pobraniem, zreszta moze banki nawalily i dostawcy sprzetu.

Mi sie ostatnio zdarza ze na paczki poczta polska puszcozene po 2-3 tygodnie czekam (priorytety) i co mam zakladac temat ? "Uwazajcie na Poczte Polska", jak chce wsio miec zalatwione elegancko to biore kurierem zamawiam, a jak chce sprzet kupic to ide do sklepu lub umawiam sie na na dostawe do domu (tak ostatnie 2 TV z netu kupilem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie znam sprawy
ale troche histerii z Pani strony się wkradło.
Jeśli ktoś w naszym kraju robi przelew w sobotę to musi się liczyć że banki zrealizują przelew dopiero w poniedziałek.
Ponadto każdy kto choć trochętych przelewó robi orientuje sięze nie jest to online ( w sensie że ktoś w innym banku klika a Pani za 5 minut widzi pieniądze na koncie. Transakcje międzybankowe realizowane są tylko 2 razy dziennie + należy doliczyć czas Pani banku na prawidłowe zaksięgowanie pieniędzy już na Pani koncie indywidualnym.

Chyba że nadal PAni nie ma pieniędzy

Rozumiem też że kupiła PAni w digitalo towar dostępny od ręki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na przyszłość proszę umieszczać takie posty w odpowiednim do tego miejscu. Jest od tego wątek przyklejony.

[url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=3961"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=3961[/url]

Druga rzecz, jeśli przelew miał być zaksięgowany na koncie w sobotę, to jak mniemam został wysłany w piątek. Co zważywszy na to iż po drodze są dni które nie są roboczymi z punktu widzenia banków, mogło doprowadzić do faktu iż pieniądze zostaną zaksięgowane na Pani koncie w poniedziałek późnym popołudniem, albo nawet dopiero we wtorek.

Nie żeby bronił tego sklepu, bo nie mam i nie miałem z nim nigdy nic wspólnego. Ale faktycznie jak już się kogoś oskarża to trzeba mieć po temu solidne powody. Proszę może napisać, z perspektywy następnego dnia czy stan nie uległ zmianie. Bo jeśli pieniądze teoretycznie miały być w sobotę to nie uważam za właściwe już w poniedziałek, podnosić tak ostry raban, więcej realizmu. Wypadałoby odczekać pewnie jeszcze ze 2 dni, aby mieć 100% pewności w czym leży przyczyna problemu.

I jak już się takie poważne rzeczy pisze to dobrym pomysłem byłoby napisać coś więcej o całej sprawie, a nie wyrywać zasadniczo jeden fakt z kontekstu.

Bo przy tak zdawkowym opisie to wypowiedz ta faktycznie, jak już ktoś słusznie zauważył, ma nieco histeryczny posmak.

Jeśli nie uzupełni Pani swojej wypowiedzi i nie wyjaśni sprawy do końca, to będę zmuszony wątek usunąć. Nie jest to żadna kwestia cenzury, czy też ograniczania wolności słowa, ale musimy się trzymać na forum jakichś zdroworozsądkowych zasad. Inaczej zapanuje tutaj totalny bałagan. Edytowane przez SlawekR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mobor' post='59643' date='11.09.2007, 08:29 ']Poszukaj w dziale traktującym o zakupach przez internet
Nie dawno szukałem przepisów w nieco innej sprawie i własnie ten paragraf utwkił mi w pamięci poniewaz kupując aparat fotograficzny - trafiłem do sklepu FotoBasia który działa własnie na tej zasadzie (najpierw musisz zapłącic za towar Z GÓRY) - a więc jak się okazuje - niezgodnie z prawem[/quote]
O.K. Znalazłem to na ich stronie. Zapewne chodziło Ci o ten akapit:

Art. 11 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny stanowi, że "Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt. Nie zawsze wszystko idzie niepomyślnie z winy sprzedającego. Ostatnio na allegro sprzedałem pewną rzecz. Kupująca napisała, że przelała pieniądze w piątek, powinny być na koncie. Pech chciał, że pieniądze doszły w poniedziałek. We wtorek wysłałem priorytetem. W czwartek dostałem gwałtowny mail straszący policją! Wsyłałem zdjęcia potwierdzeń. Od tej pory nie ma odzewu (może doszło).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fan...


Nie do konca. Zauwazylem ze czesc przepisów poznikała z ich serwisu (w porownaniu z tym co było jeszcze miesiac temu)
Pamietam paragraf który wyraznie mówił że prowadzący handel przez internet nie ma prawa pobierać zapłaty za towar przed jego dostarczeniem.
Najlepiej zadzwonić w tej sprawie na infolinię UOKiK'u - podadzą wtedy konkretny paragraf gdzie zostało to ujęte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważam, że gdyby gość ze sklepu zamiast epitetu "czy pani jest normalna" podjął próbę rozmowy, to tematu by raczej nie było.
Chyba tu są bardziej ubytki formy niż treści.
pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='2man' post='59697' date='11.09.2007, 16:20 ']Uważam, że gdyby gość ze sklepu zamiast epitetu "czy pani jest normalna" podjął próbę rozmowy, to tematu by raczej nie było.
Chyba tu są bardziej ubytki formy niż treści.
pzdr[/quote]

Problem polega na tym, iż nie znamy całego kontekstu sprawy i okoliczności, więc tego typu gdybanie nie ma sensu. Byłbym w tym przypadku ostrożny w osądach, szczególnie właśnie = w tym konkretnym przypadku, gdzie dana osoba zakłada na naszym forum konto tylko i wyłącznie w jednym konkretnym celu, aby napisać źle o kimś innym. Nie wygląda to dobrze, ani wiarygodnie prawdę mówiąc. Więc ponawiam prośbę o wyjaśnienie sprawy definitywne, albo niebawem wątek odleci w zaświaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mobor' post='59695' date='11.09.2007, 16:04 ']Fan...
Nie do konca. Zauwazylem ze czesc przepisów poznikała z ich serwisu (w porownaniu z tym co było jeszcze miesiac temu)
Pamietam paragraf który wyraznie mówił że prowadzący handel przez internet nie ma prawa pobierać zapłaty za towar przed jego dostarczeniem.
Najlepiej zadzwonić w tej sprawie na infolinię UOKiK'u - podadzą wtedy konkretny paragraf gdzie zostało to ujęte[/quote]
Eee, bez przesady. Przeanalizowałem informacje w UOKiKu na ten temat i nie ma w polskim prawie zakazu pobierania zapłaty za towar przed jego dostarczeniem. Jest za to zakaz [b]żądania[/b] zapłaty za towar przed jego dostarczeniem. A to istotna różnica. Jeśli firma daje wybór: zapłata z dołu (z reguły przy odbiorze) lub zapłata z góry, to wszystko jest OK. Klient może wybrać co mu bardziej odpowiada. Natomiast jeśli firma daje [b]tylko[/b] możliwość zapłaty z góry, to wówczas faktycznie firma ta narusza polskie prawo. Ograniczenie to dotyczy sprzedaży przez sklepy internetowe i dotyczy również żądania zaliczek. Edytowane przez fan HDTV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Mati29' post='59649' date='11.09.2007, 10:23 ']Nie znam sprawy
ale troche histerii z Pani strony się wkradło.
Jeśli ktoś w naszym kraju robi przelew w sobotę to musi się liczyć że banki zrealizują przelew dopiero w poniedziałek.
Ponadto każdy kto choć trochętych przelewó robi orientuje sięze nie jest to online ( w sensie że ktoś w innym banku klika a Pani za 5 minut widzi pieniądze na koncie. Transakcje międzybankowe realizowane są tylko 2 razy dziennie + należy doliczyć czas Pani banku na prawidłowe zaksięgowanie pieniędzy już na Pani koncie indywidualnym.

Chyba że nadal PAni nie ma pieniędzy

Rozumiem też że kupiła PAni w digitalo towar dostępny od ręki ?[/quote]


moja histeria zaczyna się pogłębiać bo pieniędzy dalej nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='SlawekR' post='59701' date='11.09.2007, 16:57 ']Problem polega na tym, iż nie znamy całego kontekstu sprawy i okoliczności, więc tego typu gdybanie nie ma sensu. Byłbym w tym przypadku ostrożny w osądach, szczególnie właśnie = w tym konkretnym przypadku, gdzie dana osoba zakłada na naszym forum konto tylko i wyłącznie w jednym konkretnym celu, aby napisać źle o kimś innym. Nie wygląda to dobrze, ani wiarygodnie prawdę mówiąc. Więc ponawiam prośbę o wyjaśnienie sprawy definitywne, albo niebawem wątek odleci w zaświaty.[/quote]

Bardzo proszę juz wyjaśniam i z góry przepraszam za umieszczenie mojego postu nie w tym miejscu w który trzeba.
Firma dwa razy poinformowała mnie o wysyłce przesyłki, po sprawdzeniu list przewozowych spedytora okazało sie ze przesyłka jednak nie została do nas wysłana. Po prosbach o wyjasnienie usłyszałam ze czesto przesyłki sie gubią, tylko jak może sie zgubic cos co nie jest wysłane. Ale byłam cierpliwa choć cztery dni spędzałam na czekaniu bo ciągle mnie zapewniano, że przesyłka dotrze. Trzecie podejście czyli wysłanie transportem własnym również sie nie powiodło a na prośbę wyjasnienia moje zamówienie zostało anulowane, rzekomo na moją prośbę. Jest już wtorek i jak się orientowałam w moim banku przelew juz powinien dotrzec, tylko że nie dotarł dalej mam puste konto i kolejny dzień nerwów. Czy czuje sie oszukana, tak i uważam że wyrażenie się źle o tej firmie nie jest niewiarygodne
dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko nie wiem z jakim zamiarem ktoś się rejestruje na forum hdtv by powiedziec ze mu nie wyszedł zakup z danej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo może chce ostrzec innych użytkowników przez tym sklepem ?

I dzięki za to :mellow:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='m 40' post='59575' date='10.09.2007, 18:33 ']chce wszystkich ostrzec przed zakupami w digitalo. Firma nie wywiązuje sie ze swoich zobowiązań przez tydzień obiecuje dostarczenie przesyłki jej brak iem obarczając spedytorów. Nie można doprosić się zwrotu wpłaconych pieniędzy, które miały być przelane w sobotę. Na pytanie dlaczego pieniądze nie zostały przelane dostaje się maila o treści " Czy pani jest normalna " ,dziękuję jestem normalna. Zrozumiałam brak pieniedzy na koncie w sobotę, moze bank rzeczywiście nie zaksięgował ,ale dziś jest poniedziałek a ja dalej słucham mętnych tłumaczeń i dalej mam brak na koncie. Jak ktoś ma ochote na podabne przejścia, stracone nerwy iczas na tygodniowe wyczekiwanie na przesyłkę polecam. Jeżeli jednak chcecie zrobic udane zakupy omijajcie ten sklep szerokim łukiem.[/quote]


Niestety nie jesteś pierwszy

Mój AMOI się popsuł w marcu i firma cały czas kręci i nie zamierza zrealizować gwarancji - obiecuje różne terminy wymiany TV i żadnego nie dotrzymuje...

Ciekawe ile osób jeszcze naciągneli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to fajny sklepik , kupa kombinatorow. Ja to juz bym inaczej zalatwial, no ale kazdy ma swoje sposoby itd.

I dzieki za takie poinformowanie, post zalozony slusznie a jak ktos ten watek usunie czyli chroni digitalo. Poza tym porobie sobie screenyshoty na wszelki wypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt go nie ma zamiaru usuwac:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='SlawekR' post='59701' date='11.09.2007, 16:57 ']Problem polega na tym, iż nie znamy całego kontekstu sprawy i okoliczności, więc tego typu gdybanie nie ma sensu. Byłbym w tym przypadku ostrożny w osądach, szczególnie właśnie = w tym konkretnym przypadku, gdzie dana osoba zakłada na naszym forum konto tylko i wyłącznie w jednym konkretnym celu, aby napisać źle o kimś innym. Nie wygląda to dobrze, ani wiarygodnie prawdę mówiąc. Więc ponawiam prośbę o wyjaśnienie sprawy definitywne, albo niebawem wątek odleci w zaświaty.[/quote]

Będę się upierał, że chamskiego "czy pani jest normalna" wysłanym w majlu!!! nic nie tłumaczy.
Z wpisów digitalo-wspak :) , wynikało, że pracują tam ludzie na poziomie. Chyba coś się zmieniło na gorsze.

ps
SławekR, zaraz 1000 pościk. Jakiś toaścik?? :(

ozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='paw' post='59759' date='11.09.2007, 21:23 ']Nikt go nie ma zamiaru usuwac:P[/quote]


Nie miałem zamiaru wywlekać sprawy na forum publiczne, ale po ostatniej obietnicy, gdzie p. Adam mailem zapewnił mnie iż nowy TV dostanę w środę 29 sierpnia między 17.30 a 19... szlag mnie trafił, że znów mnie oszukano ... do dziś nie dostałem, żadnego wyjaśnienia, ani odpowiedzi na mail ... że o przeprosinach nie wspomnę... Edytowane przez chris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='emigrant' post='59756' date='11.09.2007, 20:54 ']I dzieki za takie poinformowanie, post zalozony slusznie a jak ktos ten watek usunie czyli chroni digitalo.[/quote]

Na tym forum nikt nie usuwa żadnych wątków.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='chris' post='59765' date='11.09.2007, 22:11 ']Nie miałem zamiaru wywlekać sprawy na forum publiczne, ale po ostatniej obietnicy, gdzie p. Adam mailem zapewnił mnie iż nowy TV dostanę w środę 29 września między 17.30 a 19... szlag mnie trafił, że znów mnie oszukano ... do dziś nie dostałem, żadnego wyjaśnienia, ani odpowiedzi na mail ... że o przeprosinach nie wspomnę...[/quote]

Chyba Sierpnia;)
[quote name='pmcomp' post='59766' date='11.09.2007, 22:15 ']Na tym forum nikt nie usuwa żadnych wątków.

Pozdro[/quote]
No chyba że są zbędne(głupie,obraźliwe itp.)
I to że jaki kolwiek sklep udostępnił do testów urządzenia nie oznacza mamy stac za nim murem,to forum jest dla wszystkich i
każdy coś wnosi by każdy mógł wynieśc.
A przypadki z różnymi sklepami każdy ma różne i zawsze może się zdażyc że ten błąd padnie na Ciebie.
A przy większych towarach proponuje zawsze płacic przy odbiorze.
Pozdrawiam i się już nie wtrącam do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...