Skocz do zawartości
kobolko

Netflix wycofuje wsparcie dla Dolby Vision dla wybranych modeli TV?

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

Przepraszam,  że tutaj, ale nie bardzo wiem, gdzie umieścić ten wpis:

Czy ktoś z Was zarejestrował problem z odtwarzaniem treści DV na platformie Netflix w ostatnich godzinach? Ja mam dwa TV: LG OLED65E6V i nowy Hisense - oba z dekodowaniem DV. I od kilkunastu godzin mam tylko HDR. Infolinia stwierdziła tylko, że dla tych modeli TV Netflix zakończył wsparcie DV. Ktoś? Coś? Czy ma to związek z generacjami DV? Czy może z "podpaleniem" DV przez Netflix, o czym podobno wspomniało CNN?

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różni producenci tv wskazują na Netflix, ale nie bardzo widzę sens takiego działania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemniej, to Netflix przestaje wspierać DV,, przynajmniej na części (starszych?) urządzeń. Disney+ nie ma z tym problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, kobolko napisał:

Na wszystkich, nawet tych, które wcześniej podane były w DV 

Słabo, na moim C9 na razie żadnych takich niespodzianek nie zauważyłem.
Próbowałeś zapytać Netfixa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dostałem lakoniczną odpowiedź, że na moich modelach TV Netflix wycofuje wsparcie dla DV. Zastanawia mnie, czy nie ma to związku z generacjami DV, bo w LG E6V to pierwsza generacja, później były usprawnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kobolko napisał:

Tak, dostałem lakoniczną odpowiedź, że na moich modelach TV Netflix wycofuje wsparcie dla DV. Zastanawia mnie, czy nie ma to związku z generacjami DV, bo w LG E6V to pierwsza generacja, później były usprawnienia.

Ale pisałeś, że w nowym Hisense też masz ten problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś się gubisz w zeznaniach. Nowy Hisense i też nie ma? Taki Xiaomi niby szajs na tym forum i dalej ma a taki lg oled nie?

A może zszedłeś na słabszy pakiet gdzie nie ma DV.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Barnaba napisał:

Ale pisałeś, że w nowym Hisense też masz ten problem.

Tak, w modelu 50U7QF. W obu z grubsza w tym samym momencie przestałem odbierać DV

Godzinę temu, smietans napisał:

Coś się gubisz w zeznaniach. Nowy Hisense i też nie ma? Taki Xiaomi niby szajs na tym forum i dalej ma a taki lg oled nie?

A może zszedłeś na słabszy pakiet gdzie nie ma DV.

Serio?

1011049915_Screenshot_20220923_145855_com.netflix.mediaclient_edit_866363401180292.thumb.jpg.78bd13335a687b5fec83ffe03e8d1c30.jpg

1 godzinę temu, smietans napisał:

Coś się gubisz w zeznaniach. Nowy Hisense i też nie ma? Taki Xiaomi niby szajs na tym forum i dalej ma a taki lg oled nie?

A może zszedłeś na słabszy pakiet gdzie nie ma DV.

https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=355207

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, smietans napisał:
36 minut temu, kobolko napisał:

Serio, swoją wiadomość tu wklejasz z tamtego forum?

To nie jest mój wpis 😂

Rozmawiałem przed chwilą z infolinia LG: potwierdzili zakończenie wsparcia przez Netflix DV dla m.in. tego modelu. Bez podania przyczyny.

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemniej, są dwa formaty kodowania DV: CMv2.9 i 4.0 (od 2018), który powinien być kompatybilny wstecznie. Być może Netflix, przy ciągłym grzebaniu w kompresji doprowadził do sytuacji, że CMv4.0 (w którym być może są obecnie treści HDR dla odbiorców DV) przestał być kompatybilny z niektórymi urządzeniami, pracującymi tylko w oparciu o CMv.2.9

Myślę, że @Maciej Koper mógłby rzucić nieco światła na ten case.

Edytowane przez kobolko
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra... komuś nie działa DV na LG e6, komuś (z innego forum) na b7...

Teraz sprawdziłem "Stranger Things" na B7 i pięknie świeci DV :)

Edytowane przez Barnaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat, od kilku dni na moim Sony 65XH9505 nie mam dolby vision (Atmos działa - jeszcze) w Netflixie, dodam, że Disney+ i inne aplikacje odtwarzają Vision bez problemu. Jeśli to faktycznie N wycofuje wsparcie dla różnych modeli TV uważam to za zachowanie skandaliczne, Sony kosztował nie mało, był dodatkowo skalibrowany, kupiony zaraz po premierze, ma zaledwie 2 lata.

 

Co najśmieszniejsze kupiony razem z Sony, mały PHILIPS 43PUS7334 dalej wyświetla Dolby Vision bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie zastanawiające, bo nie do końca wiadomo, wg jakiego klucza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.09.2022 o 20:56, kobolko napisał:

WItam

Przepraszam,  że tutaj, ale nie bardzo wiem, gdzie umieścić ten wpis:

Czy ktoś z Was zarejestrował problem z odtwarzaniem treści DV na platformie Netflix w ostatnich godzinach? Ja mam dwa TV: LG OLED65E6V i nowy Hisense - oba z dekodowaniem DV. I od kilkunastu godzin mam tylko HDR. Infolinia stwierdziła tylko, że dla tych modeli TV Netflix zakończył wsparcie DV. Ktoś? Coś? Czy ma to związek z generacjami DV? Czy może z "podpaleniem" DV przez Netflix, o czym podobno wspomniało CNN?

No to ja mam lepszy numer , mój TV to LG OLED 65B7V , który posiadam od pięciu lat tak samo jak subskrypcję Netflix Premium Ultra HD w sobotę odpalam sobie netflixa z zamiarem obejrzenia jakiegoś filmiku a tu niespodzianka wszystkie filmy , które do tej pory były dostępne w DV w tej chwili są dostępne tylko Ultra HD 4K , żadnego DV ani HDR . Kontaktowałem się z infolinią Netflix a oni odsyłają mnie do infolinii LG a LG do Netflixa i tak oto nikt nie wie co jest grane .  Robiłem już co mogłem odłączałem z prądu na dłuższy czas nawet pokusiłem się o reset do ustawień fabrycznych i nic . Dodam tylko , że owy problem dotyczy tylko netflixa na Apple TV , Disney oraz Amazon jest wszystko ok.

Edytowane przez meksykanin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podbijam temat, od kilku dni na moim Sony 65XH9505 nie mam dolby vision (Atmos działa - jeszcze) w Netflixie, dodam, że Disney+ i inne aplikacje odtwarzają Vision bez problemu. Jeśli to faktycznie N wycofuje wsparcie dla różnych modeli TV uważam to za zachowanie skandaliczne, Sony kosztował nie mało, był dodatkowo skalibrowany, kupiony zaraz po premierze, ma zaledwie 2 lata.
 
Co najśmieszniejsze kupiony razem z Sony, mały PHILIPS 43PUS7334 dalej wyświetla Dolby Vision bez problemu.
dziś wrócił DV... przynajmniej na moim XH9505

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnym kontakcie z infolinią netflixa otrzymałem odpowiedź od jakiegoś tam eksperta , że wsparcie dla DV dla modelu        LG65B7V nie jest już możliwe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, meksykanin napisał:

Po kolejnym kontakcie z infolinią netflixa otrzymałem odpowiedź od jakiegoś tam eksperta , że wsparcie dla DV dla modelu        LG65B7V nie jest już możliwe. 

Do takiej odpowiedzi nie potrzeba eksperta. 🤬 Na moje pytanie ” dlaczego/z jakiego powodu/wg jakiego klucza” nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Na prośbę podania kontaktu do osoby kompetencyjnej technicznie usłyszałem, że nie ma takiej możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, kobolko napisał:

Do takiej odpowiedzi nie potrzeba eksperta. 🤬 Na moje pytanie ” dlaczego/z jakiego powodu/wg jakiego klucza” nikt nie potrafił mi udzielić odpowiedzi. Na prośbę podania kontaktu do osoby kompetencyjnej technicznie usłyszałem, że nie ma takiej możliwości.

Podczas rozmowy z konsultantem  czuć było na kilometr totalny brak jakiejkolwiek wiedzy i kompetencji a na pytanie jaki jest powód wycofania wsparcia dla tego modelu otrzymałem odpowiedź , że wsparcie dla DV jest tylko dla najwyższych modeli TV , po takiej odpowiedźi nie miałem już mocy na dalszą dyskusje. 

Edytowane przez meksykanin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...