Skocz do zawartości
MacQUade

Nowy TV z wada fabryczną

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, doradźcie proszę co zrobić w mojej sytuacji. Kupiłem tydzień temu nowy OLED, który po włączeniu pokazał paskudnie zabarwiony na czerwono/różowo lewy bok, widoczny na zdjęciach które zamieszczam. Zapytałem sklep co najlepiej zrobić w takiej sytuacji i bez konsultacji ze mną wybrali za mnie, że odstępuje od umowy sprzedaży. Nie wiem jak to możliwe i czy w ogóle zgodne z prawem, ale prawdopodobnie opłacalne dla nich, zwłaszcza, że TV kupiłem w promocji. Ja TV wolałbym mieć naprawiony i w dodatku nie ponosić horrendalnych kosztów przesyłki. Jest sens odzywać się w tej sprawie bezpośrednio do LG? Jak wygląda serwisowanie? Ktoś od nich przyjedzie do mnie i wymieni na nowe? Raczej nie ma mowy o naprawie panelu. Nie mam podbitej karty gwarancyjnej.

Clipboard03.jpg

Clipboard01.jpg

Clipboard02.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy serwis uzna ze to wada czy cevcha 🙂
Jesli uznaja wade - mozesz dac do naprawy gwarancyjnej, serwis przyjezdza, odbiera, naprawia oddaje (30 dni). 

jesli nie uznaja ze tow ada, odstapienie od umowy jest lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, MacQUade napisał:

Cześć, doradźcie proszę co zrobić w mojej sytuacji. Kupiłem tydzień temu nowy OLED, który po włączeniu pokazał paskudnie zabarwiony na czerwono/różowo lewy bok, widoczny na zdjęciach które zamieszczam. Zapytałem sklep co najlepiej zrobić w takiej sytuacji i bez konsultacji ze mną wybrali za mnie, że odstępuje od umowy sprzedaży. Nie wiem jak to możliwe i czy w ogóle zgodne z prawem, ale prawdopodobnie opłacalne dla nich, zwłaszcza, że TV kupiłem w promocji. Ja TV wolałbym mieć naprawiony i w dodatku nie ponosić horrendalnych kosztów przesyłki. 

a co to za sklep?

w dużych sklepach jak zgłosisz że tv ma wadę to powinni go odebrać na swój koszt 

co do naprawy to u LG powinien przyjechać serwisant i wymienić "matrycę" na miejscu - ale jak wielu pisze może być jeszcze gorsza  

więc zwrot jest bezpieczniejszy

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep to Neonet.

Rozejrzałem się trochę i wychodzi na to, że wysłanie paczki z takim gabarytem prawdopodobnie nie jest w ogóle możliwe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Po pierwsze po co Ci podbita karta gwarancyjna wystarczy paragon ewentualnie faktura.Nic nie wysyłasz dzwonisz i przyjeżdża serwisant.U mnie cztery dni po zakupie Lg 77c1 padła płyta główna . Zadzwoniłem przyjechał serwisant zrobił zdjęcie faktury imiennej i numeru fabrycznego i po tygodniu na miejscu wymienił zepsuty element.

Edytowane przez maniunio57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy na tym forum wypowiadali się, że LG się na nich wypięło bo nie mieli stempelka w karcie. @maniunio57 ile czekałeś na przyjechanie serwisanta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam ,ale chyba ok.4-5dni.Mam nadzieję,że Ty też wszystko załatwisz pozytywnie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MacQUade napisał:

Rozejrzałem się trochę i wychodzi na to, że wysłanie paczki z takim gabarytem prawdopodobnie nie jest w ogóle możliwe. 

dlatego że jest to wada tv to powinieneś żądać by sklep wysłał kuriera na własny koszt

w mediaexpert z tego co pamiętam po zakupie wysłali mi także info jaki jest koszt przesyłki zwrotnej jakbym chciał odstąpić od umowy - ten koszt to było w okolicach 100zł 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiam dla potomnych: Neonet przez maila bardzo brzydko się zachował, ale na telefonie to zupełnie inna gadka. Zaoferowali kuriera, który odebrałby telewizor i kosztowałoby to tylko 70zł, czyli nic w porównaniu gdybym chciał to wysłac na własną rękę. W każdym razie nie zdecydowałem się na to, tylko zgłosiłem usterkę z tytułu rękojmi, jako że telewizor kupiłem znacznie taniej niż gdybym kupował teraz.

Edytowane przez MacQUade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie żądanie wpisałeś w rękojmi? I daj znać jak się sprawa potoczyła.

Czy dobrze widzę na zdjęciach, że w zależności od kąta ten różowy odcień się zmniejsza/znika? I czy na normalnym materiale w tym miejscu kolory mają trochę inny odcień?

Mam cos podobnego w swoim C1. W sumie dopiero po jakimś czasie zauważyłem. I przymierzam się do reklamacji z rękojmi. Jak patrzę na wprost, to mam podobnie jak u ciebie. I widzę inny odcień kolorów najbardziej na kolorach będących pochodną żółtego, pomarańczu itp. Ale jak spojrzę z ostrego kąta np. z prawej strony, to jest ok w tym miejscu. Co by potwierdzało, to co znalazłem o takiej wadzie na zagranicznych fortach, że to problem z powłoką antyrefleksyjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, patrząc pod ostrym kątem z prawej zabarwienie całkowicie znika. Siedząc na wprost i z lewej widać go nawet na normalnych materiałach (jasne kolory, szczególnie odcienie żółtego). Czyli dokładnie jak u Ciebie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz pewnie będzie się z Tobą kontaktował już serwis LG, jak Neonet się z nimi skontaktuje w Twojej sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mati_luk Serwis LG stwierdził, że to cecha produktu i nie podejmie się wymiany/naprawy :) Pan powiedział, że każdy jeden panel ma dokładnie ten sam problem i choćby nie wiadomo ile paneli przywiózł to by problemu nie rozwiązał. Oczywiście jest to kłamstwo. Każdemu zainteresowanemu radzę trzymać się z daleka od tej firmy. Teraz zostaje mi UOKIK/prawnicy/wykop.pl. Będę pisał co dalej w tej sprawie.

Edytowane przez MacQUade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :) niestety przy tej wadzie tego się bałem. Zwłaszcza, że u mnie chyba jest to mniej widoczne (wiadomo, że aparat zawsze przekłamuje). Więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że podobny rezultat.

A serwis LG kontaktował się z Tobą telefonicznie czy był technik osobiście? I pokazywałeś im tylko tą szarą planszę czy też z jakiś filmów, seriali itp, gdzie na jednolitych kolorach byłoby widać jak w tym miejscu ewidentnie zmienia się odcień koloru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Technik był osobiście. Pokazywałem tylko plansze, ale technik zanim zobaczył telewizor już wiedział o co chodzi, także nie za bardzo go obchodziło co widział. Muszą mieć mnóstwo takich zgłoszeń.

Co do wady to akurat mnie było bardzo ciężko złapać to aparatem. Na żywo widać o wiele wyraźniej niż tutaj na zdjęciach. Jeśli ktoś mi mówi, że to jest cecha produktu, to chyba z ***** spadł :) 

Edytowane przez MacQUade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mi LG wymieniło matryce dla której zgłosiłem przebarwienia z tytułu rekojmi u sprzedawcy.

Nowa nie miała przebarwień, wiec nie wszystkie panele tak maja.

Obecnie w oledzie Sony tez nie mam przebarwień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się LG nie popisało 😕 a podobno taki świetny serwis mają. Gdy się patrzy jak wielu ludzi ma z tym problem Oled Yellow/Red Tint | Page 85 | AVForums to aż głowa boli jaka to jest loteria. Wiem, że C1/G1 są najbardziej popularnymi OLEDami, ale osobiście ta wada skutecznie zniechęciła mnie do zakupu.

Wybrałem Philipsa 65" 806, 100% white pokazuje czyściutką biel, żadnych róży, fioletów czy innych odcieni. Bandingu na szarości 5% i 10% praktycznie nie ma wcale, ale widocznie miałem szczęście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że chyba też dużo zależy od czynnika ludzkiego, czyli na jakiego serwisanta trafisz. Mi się udało jak reklamowałem CX. Serwisant również potwierdzał to, że panelami jest trochę loteria i jak reklamacja zostanie uznana, to niekoniecznie trafię lepiej, a wręcz może być gorzej. Ale jednocześnie przyznał, że to co reklamowałem wyglądało bardzo słabo i źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaką wadę reklamowałeś?

Co do serwisu to jeszcze się wstrzymam z osądem LG, bo okazało się, że to jakiś podwykonawczy serwis mnie odwiedził. Także możliwe, że mimo że ten oszust uznał to za cechę, to centrala LG uzna to za wadę. Zobaczymy.

Edytowane przez MacQUade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MacQUade - w CX miałem dwie wady. Banding, który było widać na jednolitych kolorach, zarówno na ciemnych jak i jasnych. A druga sprawa, to lewa i prawa krawędź świeciły jakby jaśniej. Przez co na jasnych treściach kolory na krawędziach były po prostu jaśniejsze. A prawdziwa tragedia była  ciemnych scenach, gdzie obie pionowe krawędzie były rozświetlone jakbyś oglądał na LCD bardzo słabej jakości. I te rozświetlone krawędzie najbardziej mnie wkurzały i chyba na tym się głównie oparło zgłoszenie reklamacyjne i ekspertyza serwisanta.

Dodam później fotki jak wyglądał mój CX i jak wygląda podobna wada do Twojej na C1.

A co Twojej sprawy, to zrozumiałem, że LG Ci dało taką odpowiedź jak napisałeś. A to tylko opinia serwisanta, a i tak sprawa dalej się jeszcze procesuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawa się jeszcze procesuje, bo ten technik to był tylko podwykonawca. LG jeszcze bedzie podejmować decyzje w oparciu o to co ten gość im przekaże.

Edytowane przez MacQUade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się prezentował CX:

RKC2CGO.jpg
G2jp7iK.jpg

 

A tak C1 (mam wrażenie, że na zdjęciach mniej widoczny jest inny odcień z lewej strony):

KdTZZ5B.jpg
hbKWOsX.jpg
cN0x9ZV.jpg
9lXCjye.jpg
aAvxXMq.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to kwestia zdjęcia, ale tutaj wygląda to dość subtelnie. Jeśli w rzeczywistości tak jest to zazdroszcze :)

U mnie ostatecznie reklamacja nie została uznana. Sklep napisał, że "towar jest zgodny z umową, ponieważ jego właściwości odpowiadają informacjom zawartym zarówno w oznakowaniu produktu jak i w reklamie". Czyli wg nich LG dało jasno do zrozumienia, że TV który kupuję posiada przebarwienia po bokach wpływające na odbiór oglądanych treści. Zażądałem więc wskazania materiałów na które się powołali w swojej "ekspertyzie". Oczywiście nic od nich nie dostanę. Jutro spróbuje przedzwonić do UOKIKu i zapytać co dalej w przypadku takiego oszustwa ze strony NEONET. Zostaje jeszcze gwarancja producenta. Tylko powstaje pytanie, czy LG wyśle kogoś swojego, czy znowu tego matoła podwykonawce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, u mnie wygląda to subtelniej niż u Ciebie. I na szczęście, przeważnie tego nie widać, no ale jednak coś jest nie tak. Ale i tak szkoda, że takie babole mają miejsce w tv za niemałą kasę :)

To próbuj teraz bezpośrednio do LG reklamować. A jak się nie uda, to możesz jeszcze zwrócić tv, czy już skończył Ci się czas na zwrot?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...