Skocz do zawartości
qba77

QE65Q80AAT (2021)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam na dniach zmienić TV z obecnego 48 calowego Samsunga EUJU7000 na QE65Q80AAT - taki jak w linku https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/telewizor-samsung-qe65q80aat?gclid=EAIaIQobChMIvOTk1u788wIVA9-yCh25ng2_EAAYAiAAEgI8vPD_BwE

Telewizor w większości służyć będzie do oglądania TV i Netflixa oraz do grania (XBOX Series X). Proszę o opinie o tym telewizorze, czy będzie to dobry wybór za cenę 4350zł. Spotkałem się z opinią że nie wszystkie te modele są z matryca VA gdyż moze też być IPS/ADS. Jest tak faktycznie i czy VA jest zdecydowanie lepsza od IPS? Jestem laikiem w tych sprawach a na forum szukałem testu tego modelu ale nie mogę znaleźć. Może ktoś ma taki model i może podzielić się swoimi opiniami czy może jednak jest lepsza opcja w cenie 4500zł za 65cali?

Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu masz tylko matryce VA, które poza widocznością pod kątem są lepsze od IPS.
65 calowa wersja tego tv może posiadać chińską CSOT (dostawca zewnętrzny) lub koreańską SDC (własna produkcja Samsunga).
Jeśli nie chcesz OLED-a, to śmiało kupuj tego Samsunga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, a czy podczas kupowania można w jakiś sposób rozpoznać rodzaj matrycy o których mówisz? Chyba że nie ma to większego znaczenia czy koreańska czy chińska matryca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas kupowania nie można tego poznać. Jest to możliwe dopiero po wejściu w menu serwisowe, którego nie polecam, aby nie narazić się w razie gwarancji na kłopoty.

Gradacja matryc LCD jest następująca (od najlepszych): tajwańskie, koreańskie, chińskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach