Skocz do zawartości
  • 0
Cas05

Toshiba 58UL4B63DG - chroma 4:4:4

Pytanie

Witam.
Zakupiony telewizor jak w temacie Toshiba 58UL4B63DG po dłuuugim szukaniu  odpowiedniego TV dla siebie.

Ponoć robiliście testy tego Telewizora /tej matrycy.

https://hdtvpolska.com/telewizor-toshiba-ua4b-ua6b-od-1699-zl-dla-gracza-z-android-tv-i-dolby-vision-test-input-lag-tylko-13ms/?showfull=1

Pisze z tego względziku jak testowaliście TV?  Na czym był podawany sygnał?

 

Opisze swój problem, kupiłem ten telewizor pod koniec roku będąc w świadomości że ma chrome 4:4:4. Niestety mój egzemplarz (nie wiem czy wszystkie tak mają) posiada Chrome 4:4:4  do póty nic pod niego nie podłącze. Czyli jeżeli podłącze pędraka a na nim test czcionek chromy 4:4:4 to czcionki są ładne, ale jak tylko podłącze Toshibę pod internet (obojętnie czy przewodowo czy bez przewodowo) albo pod antenę, lub HDMI do PC lub Malinę to chroma 4:4:4 niknie (nawet ten obraz co wcześniej był poprawny z pędraka już nie jest poprawnie wyświetlany) - wiec jeżeli robicie testy telewizorów bez podłączonych kabli do danego telewizora to wasze testy nie są miarodajne, a jeżeli tak to proszę o informacje - widocznie mój egzemplarz jest wadliwy (poproszę o informacje w oby dwóch przypadkach jak robicie testy). Zauważyłem że czym więcej podpinam kabli tym bardziej znika chroma 4:4:4 - dotyczy to Kabli HDMI - natomiast gdy podłącze Internet lub Antenę z sygnałem cyfrowym to od razu niknie chroma 4:4:4. Tak jakby Kable powodowały zakłócenia. Tyle tylko że nawet jak Telewizor podłącze do internetu przez WiFi też tracę chrome 4:4:4. Aby chroma 4:4:4 pokazała się na nowo muszę odłączyć fizycznie kable z sygnałem lub je wyłączyć w ustawieniach telewizora, a następnie wyciągnąć wtyczkę z kontaktu i ponownie włożyć i zaliczyć telewizor.

 

Prosiłbym o pomoc jak zwrócić taki Telewizor, bo już go 2 razy zwracałem i nic nie wykryli, nie naprawili  albo poradzić co zrobić aby chroma 4:4:4 była na stałe. A potrzebny mi telewizor z chroma 4:4:4.

Pozdrawiam Kacper.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1
W dniu 29.03.2021 o 01:08, Cas05 napisał:

Witam.
Zakupiony telewizor jak w temacie Toshiba 58UL4B63DG po dłuuugim szukaniu  odpowiedniego TV dla siebie.

Ponoć robiliście testy tego Telewizora /tej matrycy.

https://hdtvpolska.com/telewizor-toshiba-ua4b-ua6b-od-1699-zl-dla-gracza-z-android-tv-i-dolby-vision-test-input-lag-tylko-13ms/?showfull=1

Pisze z tego względziku jak testowaliście TV?  Na czym był podawany sygnał?

 

Opisze swój problem, kupiłem ten telewizor pod koniec roku będąc w świadomości że ma chrome 4:4:4. Niestety mój egzemplarz (nie wiem czy wszystkie tak mają) posiada Chrome 4:4:4  do póty nic pod niego nie podłącze. Czyli jeżeli podłącze pędraka a na nim test czcionek chromy 4:4:4 to czcionki są ładne, ale jak tylko podłącze Toshibę pod internet (obojętnie czy przewodowo czy bez przewodowo) albo pod antenę, lub HDMI do PC lub Malinę to chroma 4:4:4 niknie (nawet ten obraz co wcześniej był poprawny z pędraka już nie jest poprawnie wyświetlany) - wiec jeżeli robicie testy telewizorów bez podłączonych kabli do danego telewizora to wasze testy nie są miarodajne, a jeżeli tak to proszę o informacje - widocznie mój egzemplarz jest wadliwy (poproszę o informacje w oby dwóch przypadkach jak robicie testy). Zauważyłem że czym więcej podpinam kabli tym bardziej znika chroma 4:4:4 - dotyczy to Kabli HDMI - natomiast gdy podłącze Internet lub Antenę z sygnałem cyfrowym to od razu niknie chroma 4:4:4. Tak jakby Kable powodowały zakłócenia. Tyle tylko że nawet jak Telewizor podłącze do internetu przez WiFi też tracę chrome 4:4:4. Aby chroma 4:4:4 pokazała się na nowo muszę odłączyć fizycznie kable z sygnałem lub je wyłączyć w ustawieniach telewizora, a następnie wyciągnąć wtyczkę z kontaktu i ponownie włożyć i zaliczyć telewizor.

 

Prosiłbym o pomoc jak zwrócić taki Telewizor, bo już go 2 razy zwracałem i nic nie wykryli, nie naprawili  albo poradzić co zrobić aby chroma 4:4:4 była na stałe. A potrzebny mi telewizor z chroma 4:4:4.

Pozdrawiam Kacper.

Złapałeś się niestety w pułapkę, która często występuje w dzisiejszym świecie. Ta pułapka to błąd w oprogramowaniu telewizora, która uniemożliwia Ci normalne korzystanie ze sprzętu. W dodatku błąd który występuje tylko w określonych warunkach. W testach takie rzeczy najczęściej nie wychodzą, bo testy (na całym świecie, nie tylko u nas) to na szybko robione artykuliki, często sponsorowane i robione na sprzęcie który do recenzji dostarczył sam producent. 

Dlatego tu na forum jesteśmy bardzo ostrożni w polecaniu chińskich wynalazków typu Xiaomi, Toshiba, czy marek które mają długą i bogatą historię tego typu problemów np Philips. 

Dziwię się, że nie odkryłeś tego problemu od razu po zakupie telewizora. Kupiłeś ten TV do pracy i nie zauważyłeś od razu że czcionki ma niewyraźne? Zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni załatwiłby temat.

Co Ci zostaje teraz? Reklamuj na rękojmi, ale dokładnie opisz problem. Nie pisz że nie ma chromy 4:4:4, bo tylko nieliczni wiedzą o co chodzi tylko obrazowo czyli, że drobne kolorowe czcionki masz niewyraźne na PC. Napisz jak uzyskać problem w najprostszy możliwy sposób i czym on się objawia. Po trzech nieudanych reklamacjach z tytułu rękojmi udaj się do miejskiego albo powiatowego rzecznika praw konsumenta, żeby pomógł Ci rozwiązać tą reklamację. Być może będziesz musiał zdobyć opinię rzeczoznawcy, co jest trochę kłopotliwe. Wszystkiego zresztą dowiesz się u rzecznika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Cytat

 testy (na całym świecie, nie tylko u nas) to na szybko robione artykuliki, często sponsorowane i robione na sprzęcie który do recenzji dostarczył sam producent. 

Co na to REDAKCJA ? Ośmieszanie REDAKCJI ma jakieś granice.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 30.03.2021 o 09:31, efel napisał:

Złapałeś się niestety w pułapkę, która często występuje w dzisiejszym świecie. Ta pułapka to błąd w oprogramowaniu telewizora, która uniemożliwia Ci normalne korzystanie ze sprzętu. W dodatku błąd który występuje tylko w określonych warunkach. W testach takie rzeczy najczęściej nie wychodzą, bo testy (na całym świecie, nie tylko u nas) to na szybko robione artykuliki, często sponsorowane i robione na sprzęcie który do recenzji dostarczył sam producent. 

Dlatego tu na forum jesteśmy bardzo ostrożni w polecaniu chińskich wynalazków typu Xiaomi, Toshiba, czy marek które mają długą i bogatą historię tego typu problemów np Philips. 

Dziwię się, że nie odkryłeś tego problemu od razu po zakupie telewizora. Kupiłeś ten TV do pracy i nie zauważyłeś od razu że czcionki ma niewyraźne? Zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni załatwiłby temat.

Co Ci zostaje teraz? Reklamuj na rękojmi, ale dokładnie opisz problem. Nie pisz że nie ma chromy 4:4:4, bo tylko nieliczni wiedzą o co chodzi tylko obrazowo czyli, że drobne kolorowe czcionki masz niewyraźne na PC. Napisz jak uzyskać problem w najprostszy możliwy sposób i czym on się objawia. Po trzech nieudanych reklamacjach z tytułu rękojmi udaj się do miejskiego albo powiatowego rzecznika praw konsumenta, żeby pomógł Ci rozwiązać tą reklamację. Być może będziesz musiał zdobyć opinię rzeczoznawcy, co jest trochę kłopotliwe. Wszystkiego zresztą dowiesz się u rzecznika. 

Dzięki wielkie za dokładnie opisanie problemu. Wiem na czym stoję teraz... Pozdrawiam

Temat do zamknięcia

Edytowane przez Cas05

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...