Skocz do zawartości
  • 1
Michał Kowalczyk

LG OLED55C9PLA nie obsługuje 4K@120Hz

Pytanie

Dzień dobry,

zdecydowałem się napisać na forum bo może tu odezwie się ktoś z HDTV Polska albo ktoś inny będzie miał koncepcję jak rozwiązać problem z brakiem 4K@120Hz na C9 55".

Od początku jakoś w styczniu udało mi się kupić RTX3070 ale nie podłączałem go do C9 bo szczerze nie mam czasu teraz z małym dzieckiem na TV ale koledze z firmy LG naprawiało B9, na którym nie działało ani 100Hz ani 120Hz w 4K więc postanowiłem sprawdzić czy u mnie są problemy czy nie.

TV miał wówczas firmware 5.00.03 i po podpięciu kablem HDMI 2.1 miałem na liście trybów 4K@120Hz i mogłem ją wybrać i działał mi pulpit. Niestety odpalenie gier skutkowało poszarpanym obrazem (złączone zdjęcie). Przekonany byłem, że na 5.00.03 powinno to działać bo w changelogu do 5.00.02 jest info, że naprawili VRR na RTX'ach.
Sprawdzałem inne gry ale nie robiłem zdjęć i było to samo czasem od razu czasem po 10 minutach.
!00Hz nie działało w ogóle bo miałem zypełnie poszatkowany obraz nawet nie było widać co na nim jest.

W między czasie TV poprosił o akttualizację do 5.00.10 więc zrobiłem i to był pierwszy błąd.
Po aktualizacji znikneły mi w ogóle tryby PC powyżej 1360x768. Pomyślałem, że to dosyć dziwne i może mój PC jest be ale odpalenie Ubuntu skutkowało dokładnie tym samy maksymalny tryb to 4K@60Hz i 120 już nie było nigdzie.

Zgłosiłem problem do LG i na początku było spoko że powinno działać i że ktoś się odezwie. Odezwał się jakiś serwisant z LG i z moją pomocą podłączył się zdalnie do TV robiąc factory reset, który ja sam zrobiłem wcześniej bo coś mi mówiło, że tak będzie. Serwisant jednak nazwał to "czyszczeniem wszystkich błędów i danych z dysku" i wspomniał że TV jest teraz jak wyjęty z pudełka i nie ma nawet przeprawcowanej godziny.
Co ciekawe ten własnie Pan mi powiedział, że ma to działać ale muszę mieć "certyfikowany" kabel. Ciekawe jak wygląda ich nagrywanie rozmów pewnie akurat tej nie nagrali albo się zgubi.
Oczywiście nic to nie zmieniło więc przekierowali temat do serwisu w Krakowie. Po paru dniach odezwał się do mnie sympatyczny Pan z serwisu i umówiliśmy się na wymianę płyty głównej. U kolegi nie zadziałało a wręcz było gorzej po wymianie. Oczywiście wymiana płyty nic nie zmieniła a róznica była taka że płyta miała jakiś bardzo stary firmware 4.75......

Serwisant powiedział, żebym został z tą płytą i potestował, updatował firmware etc. Zrobiłem jak powiedział ściągnałem 5.00.03 czyli taki na jakim miałem tryb 4K@120Hz widoczny na PC ale oczywiście nic to nie zmieniło TV dalej nie widzi trybów PC wyżej niż 1360x768.

Na tym etapie nie do końca wiedziałem co się stało czy karta czy kabel etc. ale dzięi uprzejmości kolegi, któremu wymienili B9 miałem dodatkowy kabel od Xbox series X jak i samego Xbox'a.
Podpiąłem inny kabel to samo (u kolegi kabel działa na CX) podpiąłem więc Xboxa i to samo przy próbie podłączenia w 120Hz znikał obraz i jak już wrócił to konsola informowała, że TV nie obsługuje 4K@120Hz. Dziwne przed updatem był ten tryb ale nie działał prawidłowo.
Karta podpięta u innego kolegi z oledem działa w 4K@120Hz więc to nie problem karty, kabla czy Xboxa.

Poszło zgłoszenie do serwisu, że to nie działa i w poniedziałek 15.01.2021 zadzwonił do mnie ten sam Pan z serwisu z Krakowa z pytaniem skąd mam info, że C9 obsługuje 4K@120Hz.|
Trochę zdębiałem na takie pytanie bo przecież wszystkim ten tryb działa etc i LG nawet fixa wypuszczało do tego (screeny z AVS forum w złaczniku).
Pan powiedział że specyfikacja mówi o 4K@60Hz i LG prosi o info skąd mam takie informacje, że to ma działać. Wysmarowałem więc maila z linkami do Nvidii do youtube gdzie masa ludzi to testuje i opisuje rzeczonego fixa dla kart ampere oraz screenami z AVS forum i linkiem do testu na HDTVPolska właśnie bo faktycznie na ich stronie nie znajdzie się takiej informacji.

Dziś otrzymałem odpowiedź, że specyfikacja nie przewiduje 4K@120Hz i koniec. Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz?".
Odpowiedź załaczam tutaj w formie cytatu:

Quote

Witam

 Żadna z podanych przez Pana stron nie jest oficjalną stroną firmy LG Polska, która jest dystrybutorem tego sprzętu. Nie odpowiadamy za zawartość stron innych podmiotów bez względu na ich ilość.
  Strona N-vidii wspomina o zgodności z G-sync i VRR, obie technologie wykorzystują zmienną częstotliwość odświeżania obrazu (w podanym zakresie) i nie są związane z trybem 4k/120hz - o stałej 120 Hz częstotliwości odświeżania. Gsync/VRR i tryb 4k/120Hz to nie jest to samo. Dotyczy to również uwag odnośnie zmian oprogramowania związanych z Gsync/VRR.
  Pana TV posiada gniazda HDMI2.1, które obsługują wszystkie funkcje wymagane przez specyfikację odbiornika. Tak samo jak TV serii C9 nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV.
  Płyta główna została podmieniona z powodu rodzaju zgłoszenia. Sugerowało ono, że odbiornik zachowywał się przez pewien czas inaczej, potem nastąpiła zmiana. Podmiana tego elementu pozwoliła na potwierdzenie  z bardzo dużą pewnością, że w odbiorniku nie nastąpiły jakiekolwiek niepokojące zmiany czy też defekty które mogły by się objawiać w jakiś nieprzewidywalny sposób w przyszłości.


Ja oczywiście odpuścić tematu nie zamierzam i już sobie robię pełną dokumentację ale może ktoś z załogi HDTVPolska jest w stanie mnie wspomóc w tej sprawie bo to trochę jawna kpina z klienta jest. Wszystkie portale technologiczne piszą o tej opcji i testują jej działanie i LG fixa wypuszcza ale jak jest reklamacja to spadaj Pan na drzewo.

Co lepsze już wczoraj napisałem na social mediach LG Global pytanie czy C9 obsługuje 4K@120Hz i dostałem takie coś jak na załączonym screenie.
Dziś zadzwoniłem na infolinię LG mówiąc, że mam C9 i firmware 05.00.03 i mi nie działa 4K@120Hz i chciałbym dostać changelog do FW co naprawiają. Odpowiedź, że nie mają czegoś takiego nie była zaskoczeniem ale jak powiedziałem, że się zastanawiam na updatem do 05.00.10 bo mi nie działa to usłyszałem, że tak proszę instalować i powinno to działać a jak nie to zrobimy zgłosznie i wyślemy serwis ;) ta rozmowa już się na szczęście nie zgubi.

Także FYI wg. LG C9 oficjalnie nie obsługuje 4K@120Hz ale wg. ich social mediów już obsługuje i wg. rozmowy z konsultantem też obsługuje dopóki się nie zgłosi problemu i nie zażąda naprawy.

 


 


 

 

 

 

120HZb.jpg

100Hz.png

tryby po aktualizacji.png

04.71.25.png

05.00.02.png

Facebook.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Na LG C9 działa 4k@120hz . LG wspiera ten tryb. Nawet po premierze RTX 3080 wydali nowe firmware, które umożliwiło korzystanie z g-sync w trybie 120hz i 4k.  Bo g-sync wcześniej działał tylko w trybie 60hz na HDMI 2.0.

Ten temat i rzeczy w nim wypisywane to dla mnie totalna zagadka. Pierwszy raz słyszę o sztuce C9 na której by nie działało 120hz w 4k. Nigdy o czymś takim nie słyszałem przeglądając nawet największe fora jak avsforums, reddit itd.

Aby 120hz w 4k działało na c9 czy na CX i pojawiło się w panelu nvidi czy w windowsie. Trzeba ustawić w TV tryb PC mode, dla danego portu HDMI 2.1 trzeba włączyć w ustawieniach TV HDMI ULTRA HD Deep Colour, a żeby działał g-sync w trybie 4k@120hz trzeba włączyć jeszcze instant game response.

Mój LG C9

rot2WQm.png

 

A tu link do np. avsforum

https://www.avsforum.com/threads/2019-lg-c9–e9-dedicated-gaming-thread-consoles-and-pc.3123168/page-298

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1

Nie wiem jak po podłączeniu tych RTXów, ale na konsoli żadnych różnic nie widać, więc jak dla nie Sony sytuację już ogarnęło.

Zdjęcia celowo bez podpisu i wymieszane.

iyFGkem.jpg

7HE5cl6.jpg

liIKb4M.jpg

https://imgur.com/a/ZKauq7D

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1
2 godziny temu, klaus71 napisał:

czyli nawet obecnie (najnowszy firmware w tv) działa 4k w 120hz na C9?

Tak, jestem na 05.10.15, najnowszy FW, na stronie bodajże 30.06.2021. Po drodze robiłem Updates chyba wszystkie jak leciały, część z Pendrive'a, część z automatycznego pobierania przez TV.

Nawet jak czasowo nie miałem Karty z HDMI 2.1 (sprzedałem 3080 w kwietniu na górce krypto na przebitce, kupiłem 3060 Ti LHR w lipcu), to XSX stale używałem w każdym miesiącu w tym roku przy 4K 120Hz w Menu i nigdy się nic nie krzaczyło ani nie wołało, że mam mieć max 60Hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cześć, Jaki masz dokładnie kabel? Podaj proszę wszystkie dane: firma, zdjęcie opakowania z każdej strony, długość itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hej Piotrze dzięki za odpowiedź w temacie.

Co do kabli to próbawałem już 3 rózne kable.

Mój kabel to https://hollex.pl/kabel-hdmi-21-8k-uhd-1-5m-p-4468.html i na tym kablu
Kabel ma 1,5m a opakowanie to blister zwykły był i dawno jest w koszu.

Na tym własnie kablu działało 4k@120Hz w desktopie (cały czas) i przez pierwszych naście minut pracy TV w niektórych grach (niektóre od razu sypały obraz).
Przestało po updacie FW do 5.00.10 bo zniknęły mi w ogóle takie tryby.

Drugim kablem jaki próbowałem był oryginalny kabel od Xbox series X i na tym kablu na bank to działać powinno bo u kolegi od B9 / CX ww. kabel działa bez żadnego problemu.

Trzecim kablem po który specjalnie jechałem do kuzyna był ten też 1,5m:
https://www.x-kom.pl/p/511171-kabel-hdmi-unitek-kabel-hdmi-21-hdmi-15m-8k-60hz-4k-120hz.html

Dodam, że o ile do kabeli od Hollex i Uniteka można się jakoś przyczepić o tyle do kabla dołączanego do Xboxa już raczej nie bo na nim działa to na CX bez zająknięcia i Microsoft też twierdzi, że na tym własnie kablu 4K@120Hz ma działać.

Próbwałem nawet kupić certyfikowany kabel żeby definitywnie zamknąć temat kabla bo byłem przygotowany na boje ale jedyny kabel certyfikowany przez HDMI.org jaki znalazłem to Zeskit z amazona https://www.amazon.com/Zeskit-48Gbps-Certified-Compatible-Samsung/dp/B08TRCQHWZ i odpuściłem po tym jak się okazało, że mogę mieć kabel od Xboxa, który na 100% działa.

Na tym etapie nie jest to już nawet kwestia kabla bo LG i serwis z Krakowa twierdzi, że ten TV nie obsługuje / nie musi obsługiwać 4K@120Hz bo nie ma tego w specyfikacji więc nawet się kabla nikt nie czepia.

Edytowane przez Michał Kowalczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

a kompa z RTX30* podłączałeś może u kolegi ?

może twój RTX30* jest jakiś trefny i nie trzyma parametrów na HDMI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Sprawdzałem innego RTX'a więc karta jest również wykluczona poza tym Xbox też nie działa u mnie a u kolegi tak.
Dalej idąc na tym etapie to już nie jest kwestia czy to karta, komp, kable czy TV tylko oficjalne stanowisko serwisu że ten TV czyli model C9 nie ma nigdzie w specyfikacji 4K@120Hz wiec to nie musi działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
22 minuty temu, Michał Kowalczyk napisał:

 to już nie jest kwestia czy to karta, komp, kable czy TV tylko oficjalne stanowisko serwisu że ten TV czyli model C9 nie ma nigdzie w specyfikacji 4K@120Hz wiec to nie musi działać.

ale nawet na forum ludzie pisali że grają w 4k 120hz - w teście forumowym Gmeru pisał ze testowali 4k 120hz i działało

więc chyba jednak serwis niedouczony - może niech Gmeru potwierdzi że powinno być 

wtedy robisz oficjalne zgłoszenie i serwis się wypowie - wg mnie przyjadą (ja bym im tv nie oddawał do naprawy) , wymienią płytę i będzie po sprawie

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 hour ago, klaus71 said:

ale nawet na forum ludzie pisali że grają w 4k 120hz - w teście forumowym Gmeru pisał ze testowali 4k 120hz i działało

więc chyba jednak serwis niedouczony - może niech Gmeru potwierdzi że powinno być 

wtedy robisz oficjalne zgłoszenie i serwis się wypowie - wg mnie przyjadą (ja bym im tv nie oddawał do naprawy) , wymienią płytę i będzie po sprawie

 

 

A kolega to czytał mojego posta czy tak po tytule pisze bo za dużo teksu nawaliłem na start?
Informacja że sprawdzałem dwie rózne karty i Xbox'a jest w pierszym poście.
Info o tym, że płyta główna była wymieniana również jest.
Oficjalne pismo z serwisu ze TV jest ok również jest załączone więc nie do końca jest dla mnie Twój post zrozumiały.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 minuty temu, Michał Kowalczyk napisał:

A kolega to czytał mojego posta czy tak po tytule pisze bo za dużo teksu nawaliłem na start?

po tytule :)

 

a tak na poważnie -  nie zmienia to faktu że jeśli kabel masz ok, rtx30* jest ok i działa z innymi tv 4k/120hz to problemem musi być płyta lub gniazdo w twoim tv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 hours ago, klaus71 said:

po tytule :)

 

a tak na poważnie -  nie zmienia to faktu że jeśli kabel masz ok, rtx30* jest ok i działa z innymi tv 4k/120hz to problemem musi być płyta lub gniazdo w twoim tv

To proponuję jednak przeczytać chociażby moją odpowiedź z posta który cytujesz bo nawet tam napisałem wyraźnie że serwis już płytę wymienił i teraz twierdzi że TV nie musi obsługiwać 4k@120Hz.

Serio czytanie nie boli i nie wiem czy trolujesz czy czytasz tylko pierwsze zdanie i dajesz reply.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 19.02.2021 o 20:30, Michał Kowalczyk napisał:

To proponuję jednak przeczytać chociażby moją odpowiedź z posta który cytujesz bo nawet tam napisałem wyraźnie że serwis już płytę wymienił i teraz twierdzi że TV nie musi obsługiwać 4k@120Hz.

no to z jakiego powodu wymienili płytę skoro uważają że 120hz w 4k nie powinno być supportowane?

masz test forumowy:

https://hdtvpolska.com/pierwsi-w-polsce-sprawdzamy-czy-lg-oled-z-2019-np-b9-rzeczywiscie-ma-port-hdmi-2-1-pod-nowe-konsole-i-pc-w-4k120hz/

powołaj się na niego - ja bym pisał odwołanie - poszukaj może gdzieś można znaleźć oficjalne info że C9/B9 mają pełny support na hdmi 2.1

poza tym lg nieraz się tu reklamowało sponsorowanymi  artykułami w stylu "jaki tv najlepszy do nowej generacji konsol" - poszukaj - powinno być też o c9

 

choć mi się wydaje że twój serwis to jakieś dzbany co nie potrafią usunąć wady to stwierdzili że napiszą że c9 nie supportuje bo nie wiedzą o czym piszą

serwisanci nie kumają takich niuansów technicznych - jak reklamowałem samsunga który nie miał chromy 4:4:4 w trybie 4k to miałem wrażenie że w tym temacie wiedziałem więcej od nich - wymieniali mi płytę główną mimo że na wszystkich forach wszyscy pisali że samsung dał ciała i mój tv nie supportuje tego - po drugim zgłoszeniu zabrali tv i oddali kasę - więc trza się bić o swoje

 

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To może tu na portalu nikt nie testował tylko są kłamczuszki..., a co w specyfikacji pisze?? Nie są czasem dedykowane tylko dwa porty HMDI 2.1??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
On 2/21/2021 at 12:31 AM, klaus71 said:

no to z jakiego powodu wymienili płytę skoro uważają że 120hz w 4k nie powinno być supportowane?

Zadałem to samo pytanie oto odpowiedź:

Quote

Płyta główna została podmieniona z powodu rodzaju zgłoszenia. Sugerowało ono, że odbiornik zachowywał się przez pewien czas inaczej, potem nastąpiła zmiana. Podmiana tego elementu pozwoliła na potwierdzenie  z bardzo dużą pewnością, że w odbiorniku nie nastąpiły jakiekolwiek niepokojące zmiany czy też defekty które mogły by się objawiać w jakiś nieprzewidywalny sposób w przyszłości.

 

On 2/21/2021 at 12:31 AM, klaus71 said:

masz test forumowy:

https://hdtvpolska.com/pierwsi-w-polsce-sprawdzamy-czy-lg-oled-z-2019-np-b9-rzeczywiscie-ma-port-hdmi-2-1-pod-nowe-konsole-i-pc-w-4k120hz/

powołaj się na niego - ja bym pisał odwołanie - poszukaj może gdzieś można znaleźć oficjalne info że C9/B9 mają pełny support na hdmi 2.1

poza tym lg nieraz się tu reklamowało sponsorowanymi  artykułami w stylu "jaki tv najlepszy do nowej generacji konsol" - poszukaj - powinno być też o c9

Ja się już powoałem na test na HDTVPolska na stronę Nvidii gdzie dostali certyfikacje na VRR na testy na Rtings na AVS forum i changelog w firmware, na testy na youtube itp. i taka odpowiedź wpadła:

Quote

Żadna z podanych przez Pana stron nie jest oficjalną stroną firmy LG Polska, która jest dystrybutorem tego sprzętu. Nie odpowiadamy za zawartość stron innych podmiotów bez względu na ich ilość.
  Strona N-vidii wspomina o zgodności z G-sync i VRR, obie technologie wykorzystują zmienną częstotliwość odświeżania obrazu (w podanym zakresie) i nie są związane z trybem 4k/120hz - o stałej 120 Hz częstotliwości odświeżania. Gsync/VRR i tryb 4k/120Hz to nie jest to samo. Dotyczy to również uwag odnośnie zmian oprogramowania związanych z Gsync/VRR.
  Pana TV posiada gniazda HDMI2.1, które obsługują wszystkie funkcje wymagane przez specyfikację odbiornika. Tak samo jak TV serii C9 nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV.

 

Zwróćcie uwagę na ostatnie dwa zdania!

Quote

Tak samo jak TV serii C9 nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV.

Po takiej odpowiedzi to się smutno robi.

 

On 2/21/2021 at 12:31 AM, klaus71 said:

choć mi się wydaje że twój serwis to jakieś dzbany co nie potrafią usunąć wady to stwierdzili że napiszą że c9 nie supportuje bo nie wiedzą o czym piszą

serwisanci nie kumają takich niuansów technicznych - jak reklamowałem samsunga który nie miał chromy 4:4:4 w trybie 4k to miałem wrażenie że w tym temacie wiedziałem więcej od nich - wymieniali mi płytę główną mimo że na wszystkich forach wszyscy pisali że samsung dał ciała i mój tv nie supportuje tego - po drugim zgłoszeniu zabrali tv i oddali kasę - więc trza się bić o swoje

Sęk w tym, że to nie odpowiedź serwisu tylko LG (tak przynajmniej informuje mnie serwis). Rozmawiałem z infolinia już 5 razy i za 3 razem też mnie gość na infolinii LG spuścił po brzytwie bo 4k@120Hz nie ma w specyfikacji tego TV na stronie LG nigdzie. Wiem bo szukałem i dlatego zapytałem tu czy HDTV Polska nie ma jakiś materiałów reklamowych gdzie by się LG pochwaliło 4k@120Hz oficjalnie.

Ponadto te same "dzbany" taką samą usterkę w B9 u kolegi rozwiązali wymieniając TV na CX i zamkneli temat więc ja też tego nie rozumiem.
 

On 2/21/2021 at 9:04 AM, ma_ko said:

To może tu na portalu nikt nie testował tylko są kłamczuszki..., a co w specyfikacji pisze?? Nie są czasem dedykowane tylko dwa porty HMDI 2.1??

W specyfikacji jest 4K@60Hz max i to jest właśnie główny problem w tej sytuacji, że LG powołuje się własnie na to i nie obchodzi ich zupełnie nic innego jak to, że wszystkim innym to działa w C9 i są setki testów / artykułów o tym etc. Jak już pisałem na szczęscie mam odpowiedź z facebooka i nagranego jednego konsultanta i na to się będę powoływał cały czas nie mniej jednak cała sytuacja jest kuriozalna i nie wiem dlaczego LG ma do tej sprawy takie podejście kiedy u kolegi wszystko poszło sprawnie i bez takich cyrków.
 

Edytowane przez Michał Kowalczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
38 minut temu, Michał Kowalczyk napisał:

4k@120Hz nie ma w specyfikacji tego TV na stronie LG nigdzie. Wiem bo szukałem i dlatego zapytałem tu czy HDTV Polska nie ma jakiś materiałów reklamowych gdzie by się LG pochwaliło 4k@120Hz oficjalnie.

no to jest kuriozum - może usunęli ze specyfikacji na stronie WWW po czasie - jak już skapnęli się że 4k120hz ma jednak jakieś problemy w serii 9

B9/C9 wszędzie miał reklamę że "robi 4k w 120hz"

https://antyweb.pl/sprawdzamy-obsluge-hdmi-2-1-w-lg-oled-b9/

te artykuły raczej nie są robione przez fanów 120hz - tylko były sponsorowane/inicjowane przez LG

 

w jakim trybie odpalasz grę? 120hz HDR 4k? może spróbuj 120hz 4k bez HDR?

ciekawe czy można wgrać stare firmware do C9

@Gmeru robił test na wersji 4.71.25 - ciekawe czy jej wgranie przywróciłoby działanie 4k w 120hz

 

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
40 minutes ago, klaus71 said:

no to jest kuriozum - może usunęli ze specyfikacji na stronie WWW po czasie - jak już skapnęli się że 4k120hz ma jednak jakieś problemy w serii 9

B9/C9 wszędzie miał reklamę że "robi 4k w 120hz"

https://antyweb.pl/sprawdzamy-obsluge-hdmi-2-1-w-lg-oled-b9/

te artykuły raczej nie są robione przez fanów 120hz - tylko były sponsorowane/inicjowane przez LG

 

w jakim trybie odpalasz grę? 120hz HDR 4k? może spróbuj 120hz 4k bez HDR?

ciekawe czy można wgrać stare firmware do C9

@Gmeru robił test na wersji 4.71.25 - ciekawe czy jej wgranie przywróciłoby działanie 4k w 120hz

 

Testy robiłem bez HDR.
Nie da się zrobić downgrade firmware. Kiedyś była taka opcja jak ktoś lubił / umiał zakombinować ale zablokowali to skutecznie chyba w 2019 roku.
Nowa płyta tak jak pisałem miała soft 4.75.XX i też nic to nie zmieniło. Z resztą u kolegi od B9 tez wymieniali płytę i nic to nie dało, było tylko gorzej bo 100Hz również przestało działać.
Imho jest tam jeszcze jakiś moduł poza płytą główną, który steruje matrycą ale to serwis się powinien na tym znać a nie ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
15 minut temu, Michał Kowalczyk napisał:

Imho jest tam jeszcze jakiś moduł poza płytą główną, który steruje matrycą ale to serwis się powinien na tym znać a nie ja.

no to pozostaje albo walczyć samemu do upadłego - reklamowali jako tv 4k 120hz to niech coś zrobią by faktycznie to miało 120hz w 4k - zrobienie takiego testu wymaga "wypożyczenia" tv - a to wymaga współpracy z LG

więc nikt nie robił tych testów by pokazać "nieudokumentowane" możliwości tv

może @Gmeru ma jakiś kontakt do lg i powie z kim się kontaktować kto ogarnia problem bo jak widać serwis w twoim mieście to beton

ten tutorial też sprawdziłeś?

 

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To jest granda, fajnie by było gdyby ktoś z HDTV Polska się tym zainteresował, bo było nie było wysoko oceniają te telewizory, a potem takie kwiatki wychodzą.

Z dzisiejszej recenzji BX:

https://hdtvpolska.com/lg-oled-bx-test-szukasz-taniego-oled-tv-do-filmow-i-konsoli-nowej-generacji-lub-pc-z-hdmi-2-1-to-cos-dla-ciebie/

 

Cytat

Model ten wyposażony został w 120Hz matrycę oraz dwa porty HDMI 2.1, które potrafią doskonale współpracować z konsolami najnowszej generacji jak Xbox Series X/S, PS5 oraz kartami graficznymi z rodziny RTX 3070/80/90. Dzięki temu można bez problemu przesłać np. sygnał w 4K/120Hz

Czy aby na pewno bez problemu? Może zaraz dowiemy się od serwisu LG że "tak samo jak TV serii BX nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV."?

Edytowane przez Simplex
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
17 minut temu, Simplex napisał:

Czy aby na pewno bez problemu? Może zaraz dowiemy się od serwisu LG że "tak samo jak TV serii BX nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV."?

no kuriozum - trzeba dla bezpieczeństwa trzymać "backup" obecnej instrukcji obsługi - na razie seria BX ma jeszcze suport 4k w 120hz

info z instrukcji:

→ [Picture] → [Additional Settings] → [HDMI Ultra HD Deep Colour] (OLED55/65BX*) -

On : Support 4K @ 50/60 Hz (4:4:4, 4:2:2, 4:2:0), 4K @ 100/120 Hz (4:4:4, 4:2:2, 4:2:0) -

Off : Support 4K @ 50/60 Hz (4:2:0) (OLED48/55/65/77CX*) -

On : Support 4K @ 50/60 Hz (4:4:4, 4:2:2, 4:2:0), 4K @ 100/120 Hz (4:4:4, 4:2:2, 4:2:0) -

Off : Support 4K @ 50/60 Hz (4:2:0)

 

ciekawe czy w B9/C9 też był i z aktualnej znikł by olać klienta

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mały update. Dziś rozmawiałem z LG po raz kolejny i dowiedziałem się, że moje zgłoszenie reklamacyjne zostało zamknięte z odpowiedzią, że TV spełnia specyfikację techniczną.
Została mi jedynie skarga złożona 18/02 i na odpowiedź na nią LG ma 30 dni.

@Gmeru Jesteście mi w stanie jakoś pomóc w tej materi? Jeśli nie to zotanie mi chyba tylko UOKIK i/lub sąd.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Moze powinni zaktualizować recenzje LG c9 i dodać informacje ze ten tv nie obsługuje 4K120.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
22 hours ago, Simplex said:

Moze powinni zaktualizować recenzje LG c9 i dodać informacje ze ten tv nie obsługuje 4K120.

Też mi się tak wydaje skoro to oficjalne stanowisko LG to odpalanie czegokolwiek powyżej 4k@60Hz to już podchodzi pod modding.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...