zdecydowałem się napisać na forum bo może tu odezwie się ktoś z HDTV Polska albo ktoś inny będzie miał koncepcję jak rozwiązać problem z brakiem 4K@120Hz na C9 55".
Od początku jakoś w styczniu udało mi się kupić RTX3070 ale nie podłączałem go do C9 bo szczerze nie mam czasu teraz z małym dzieckiem na TV ale koledze z firmy LG naprawiało B9, na którym nie działało ani 100Hz ani 120Hz w 4K więc postanowiłem sprawdzić czy u mnie są problemy czy nie.
TV miał wówczas firmware 5.00.03 i po podpięciu kablem HDMI 2.1 miałem na liście trybów 4K@120Hz i mogłem ją wybrać i działał mi pulpit. Niestety odpalenie gier skutkowało poszarpanym obrazem (złączone zdjęcie). Przekonany byłem, że na 5.00.03 powinno to działać bo w changelogu do 5.00.02 jest info, że naprawili VRR na RTX'ach.
Sprawdzałem inne gry ale nie robiłem zdjęć i było to samo czasem od razu czasem po 10 minutach.
!00Hz nie działało w ogóle bo miałem zypełnie poszatkowany obraz nawet nie było widać co na nim jest.
W między czasie TV poprosił o akttualizację do 5.00.10 więc zrobiłem i to był pierwszy błąd.
Po aktualizacji znikneły mi w ogóle tryby PC powyżej 1360x768. Pomyślałem, że to dosyć dziwne i może mój PC jest be ale odpalenie Ubuntu skutkowało dokładnie tym samy maksymalny tryb to 4K@60Hz i 120 już nie było nigdzie.
Zgłosiłem problem do LG i na początku było spoko że powinno działać i że ktoś się odezwie. Odezwał się jakiś serwisant z LG i z moją pomocą podłączył się zdalnie do TV robiąc factory reset, który ja sam zrobiłem wcześniej bo coś mi mówiło, że tak będzie. Serwisant jednak nazwał to "czyszczeniem wszystkich błędów i danych z dysku" i wspomniał że TV jest teraz jak wyjęty z pudełka i nie ma nawet przeprawcowanej godziny.
Co ciekawe ten własnie Pan mi powiedział, że ma to działać ale muszę mieć "certyfikowany" kabel. Ciekawe jak wygląda ich nagrywanie rozmów pewnie akurat tej nie nagrali albo się zgubi.
Oczywiście nic to nie zmieniło więc przekierowali temat do serwisu w Krakowie. Po paru dniach odezwał się do mnie sympatyczny Pan z serwisu i umówiliśmy się na wymianę płyty głównej. U kolegi nie zadziałało a wręcz było gorzej po wymianie. Oczywiście wymiana płyty nic nie zmieniła a róznica była taka że płyta miała jakiś bardzo stary firmware 4.75......
Serwisant powiedział, żebym został z tą płytą i potestował, updatował firmware etc. Zrobiłem jak powiedział ściągnałem 5.00.03 czyli taki na jakim miałem tryb 4K@120Hz widoczny na PC ale oczywiście nic to nie zmieniło TV dalej nie widzi trybów PC wyżej niż 1360x768.
Na tym etapie nie do końca wiedziałem co się stało czy karta czy kabel etc. ale dzięi uprzejmości kolegi, któremu wymienili B9 miałem dodatkowy kabel od Xbox series X jak i samego Xbox'a.
Podpiąłem inny kabel to samo (u kolegi kabel działa na CX) podpiąłem więc Xboxa i to samo przy próbie podłączenia w 120Hz znikał obraz i jak już wrócił to konsola informowała, że TV nie obsługuje 4K@120Hz. Dziwne przed updatem był ten tryb ale nie działał prawidłowo.
Karta podpięta u innego kolegi z oledem działa w 4K@120Hz więc to nie problem karty, kabla czy Xboxa.
Poszło zgłoszenie do serwisu, że to nie działa i w poniedziałek 15.01.2021 zadzwonił do mnie ten sam Pan z serwisu z Krakowa z pytaniem skąd mam info, że C9 obsługuje 4K@120Hz.|
Trochę zdębiałem na takie pytanie bo przecież wszystkim ten tryb działa etc i LG nawet fixa wypuszczało do tego (screeny z AVS forum w złaczniku).
Pan powiedział że specyfikacja mówi o 4K@60Hz i LG prosi o info skąd mam takie informacje, że to ma działać. Wysmarowałem więc maila z linkami do Nvidii do youtube gdzie masa ludzi to testuje i opisuje rzeczonego fixa dla kart ampere oraz screenami z AVS forum i linkiem do testu na HDTVPolska właśnie bo faktycznie na ich stronie nie znajdzie się takiej informacji.
Dziś otrzymałem odpowiedź, że specyfikacja nie przewiduje 4K@120Hz i koniec. Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz?".
Odpowiedź załaczam tutaj w formie cytatu:
Quote
Witam
Żadna z podanych przez Pana stron nie jest oficjalną stroną firmy LG Polska, która jest dystrybutorem tego sprzętu. Nie odpowiadamy za zawartość stron innych podmiotów bez względu na ich ilość.
Strona N-vidii wspomina o zgodności z G-sync i VRR, obie technologie wykorzystują zmienną częstotliwość odświeżania obrazu (w podanym zakresie) i nie są związane z trybem 4k/120hz - o stałej 120 Hz częstotliwości odświeżania. Gsync/VRR i tryb 4k/120Hz to nie jest to samo. Dotyczy to również uwag odnośnie zmian oprogramowania związanych z Gsync/VRR.
Pana TV posiada gniazda HDMI2.1, które obsługują wszystkie funkcje wymagane przez specyfikację odbiornika. Tak samo jak TV serii C9 nie wyświetla 120Hz/4k tak samo nie wyświetla obrazu 8 K. Mimo, że obie te możliwości są zawarte w liście wspieranych technologii złącza HDMI2.1. Obie jednak są poza specyfikacja tego modelu TV.
Płyta główna została podmieniona z powodu rodzaju zgłoszenia. Sugerowało ono, że odbiornik zachowywał się przez pewien czas inaczej, potem nastąpiła zmiana. Podmiana tego elementu pozwoliła na potwierdzenie z bardzo dużą pewnością, że w odbiorniku nie nastąpiły jakiekolwiek niepokojące zmiany czy też defekty które mogły by się objawiać w jakiś nieprzewidywalny sposób w przyszłości.
Ja oczywiście odpuścić tematu nie zamierzam i już sobie robię pełną dokumentację ale może ktoś z załogi HDTVPolska jest w stanie mnie wspomóc w tej sprawie bo to trochę jawna kpina z klienta jest. Wszystkie portale technologiczne piszą o tej opcji i testują jej działanie i LG fixa wypuszcza ale jak jest reklamacja to spadaj Pan na drzewo.
Co lepsze już wczoraj napisałem na social mediach LG Global pytanie czy C9 obsługuje 4K@120Hz i dostałem takie coś jak na załączonym screenie.
Dziś zadzwoniłem na infolinię LG mówiąc, że mam C9 i firmware 05.00.03 i mi nie działa 4K@120Hz i chciałbym dostać changelog do FW co naprawiają. Odpowiedź, że nie mają czegoś takiego nie była zaskoczeniem ale jak powiedziałem, że się zastanawiam na updatem do 05.00.10 bo mi nie działa to usłyszałem, że tak proszę instalować i powinno to działać a jak nie to zrobimy zgłosznie i wyślemy serwis ta rozmowa już się na szczęście nie zgubi.
Także FYI wg. LG C9 oficjalnie nie obsługuje 4K@120Hz ale wg. ich social mediów już obsługuje i wg. rozmowy z konsultantem też obsługuje dopóki się nie zgłosi problemu i nie zażąda naprawy.
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później.
Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.
Dzień dobry,
zdecydowałem się napisać na forum bo może tu odezwie się ktoś z HDTV Polska albo ktoś inny będzie miał koncepcję jak rozwiązać problem z brakiem 4K@120Hz na C9 55".
Od początku jakoś w styczniu udało mi się kupić RTX3070 ale nie podłączałem go do C9 bo szczerze nie mam czasu teraz z małym dzieckiem na TV ale koledze z firmy LG naprawiało B9, na którym nie działało ani 100Hz ani 120Hz w 4K więc postanowiłem sprawdzić czy u mnie są problemy czy nie.
TV miał wówczas firmware 5.00.03 i po podpięciu kablem HDMI 2.1 miałem na liście trybów 4K@120Hz i mogłem ją wybrać i działał mi pulpit. Niestety odpalenie gier skutkowało poszarpanym obrazem (złączone zdjęcie). Przekonany byłem, że na 5.00.03 powinno to działać bo w changelogu do 5.00.02 jest info, że naprawili VRR na RTX'ach.
Sprawdzałem inne gry ale nie robiłem zdjęć i było to samo czasem od razu czasem po 10 minutach.
!00Hz nie działało w ogóle bo miałem zypełnie poszatkowany obraz nawet nie było widać co na nim jest.
W między czasie TV poprosił o akttualizację do 5.00.10 więc zrobiłem i to był pierwszy błąd.
Po aktualizacji znikneły mi w ogóle tryby PC powyżej 1360x768. Pomyślałem, że to dosyć dziwne i może mój PC jest be ale odpalenie Ubuntu skutkowało dokładnie tym samy maksymalny tryb to 4K@60Hz i 120 już nie było nigdzie.
Zgłosiłem problem do LG i na początku było spoko że powinno działać i że ktoś się odezwie. Odezwał się jakiś serwisant z LG i z moją pomocą podłączył się zdalnie do TV robiąc factory reset, który ja sam zrobiłem wcześniej bo coś mi mówiło, że tak będzie. Serwisant jednak nazwał to "czyszczeniem wszystkich błędów i danych z dysku" i wspomniał że TV jest teraz jak wyjęty z pudełka i nie ma nawet przeprawcowanej godziny.
Co ciekawe ten własnie Pan mi powiedział, że ma to działać ale muszę mieć "certyfikowany" kabel. Ciekawe jak wygląda ich nagrywanie rozmów pewnie akurat tej nie nagrali albo się zgubi.
Oczywiście nic to nie zmieniło więc przekierowali temat do serwisu w Krakowie. Po paru dniach odezwał się do mnie sympatyczny Pan z serwisu i umówiliśmy się na wymianę płyty głównej. U kolegi nie zadziałało a wręcz było gorzej po wymianie. Oczywiście wymiana płyty nic nie zmieniła a róznica była taka że płyta miała jakiś bardzo stary firmware 4.75......
Serwisant powiedział, żebym został z tą płytą i potestował, updatował firmware etc. Zrobiłem jak powiedział ściągnałem 5.00.03 czyli taki na jakim miałem tryb 4K@120Hz widoczny na PC ale oczywiście nic to nie zmieniło TV dalej nie widzi trybów PC wyżej niż 1360x768.
Na tym etapie nie do końca wiedziałem co się stało czy karta czy kabel etc. ale dzięi uprzejmości kolegi, któremu wymienili B9 miałem dodatkowy kabel od Xbox series X jak i samego Xbox'a.
Podpiąłem inny kabel to samo (u kolegi kabel działa na CX) podpiąłem więc Xboxa i to samo przy próbie podłączenia w 120Hz znikał obraz i jak już wrócił to konsola informowała, że TV nie obsługuje 4K@120Hz. Dziwne przed updatem był ten tryb ale nie działał prawidłowo.
Karta podpięta u innego kolegi z oledem działa w 4K@120Hz więc to nie problem karty, kabla czy Xboxa.
Poszło zgłoszenie do serwisu, że to nie działa i w poniedziałek 15.01.2021 zadzwonił do mnie ten sam Pan z serwisu z Krakowa z pytaniem skąd mam info, że C9 obsługuje 4K@120Hz.|
Trochę zdębiałem na takie pytanie bo przecież wszystkim ten tryb działa etc i LG nawet fixa wypuszczało do tego (screeny z AVS forum w złaczniku).
Pan powiedział że specyfikacja mówi o 4K@60Hz i LG prosi o info skąd mam takie informacje, że to ma działać. Wysmarowałem więc maila z linkami do Nvidii do youtube gdzie masa ludzi to testuje i opisuje rzeczonego fixa dla kart ampere oraz screenami z AVS forum i linkiem do testu na HDTVPolska właśnie bo faktycznie na ich stronie nie znajdzie się takiej informacji.
Dziś otrzymałem odpowiedź, że specyfikacja nie przewiduje 4K@120Hz i koniec. Coś w stylu "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz?".
Odpowiedź załaczam tutaj w formie cytatu:
Ja oczywiście odpuścić tematu nie zamierzam i już sobie robię pełną dokumentację ale może ktoś z załogi HDTVPolska jest w stanie mnie wspomóc w tej sprawie bo to trochę jawna kpina z klienta jest. Wszystkie portale technologiczne piszą o tej opcji i testują jej działanie i LG fixa wypuszcza ale jak jest reklamacja to spadaj Pan na drzewo.
Co lepsze już wczoraj napisałem na social mediach LG Global pytanie czy C9 obsługuje 4K@120Hz i dostałem takie coś jak na załączonym screenie.
Dziś zadzwoniłem na infolinię LG mówiąc, że mam C9 i firmware 05.00.03 i mi nie działa 4K@120Hz i chciałbym dostać changelog do FW co naprawiają. Odpowiedź, że nie mają czegoś takiego nie była zaskoczeniem ale jak powiedziałem, że się zastanawiam na updatem do 05.00.10 bo mi nie działa to usłyszałem, że tak proszę instalować i powinno to działać a jak nie to zrobimy zgłosznie i wyślemy serwis ta rozmowa już się na szczęście nie zgubi.
Także FYI wg. LG C9 oficjalnie nie obsługuje 4K@120Hz ale wg. ich social mediów już obsługuje i wg. rozmowy z konsultantem też obsługuje dopóki się nie zgłosi problemu i nie zażąda naprawy.
Udostępnij tę odpowiedź
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach