jacmal63 1 Posted January 10, 2021 Witam wszystkich. Jestem nowym forumowiczem szukam odpowiedzi na następujące pytanie : Czy posiadając kino domowe LG HT762 PZ. z 2009 r odtwarzające materiały w DD i DTS jest w stanie odtworzyć w jaki kolwiek sposób dzwięk 5.1 z serwisu Netflix nadawany w DDPlus . Netflix zainstalowany jest na TV BOX ( Android Player ) Model X96. Sygnał audio z TV boxa na kino LG idzie optykiem i nic wiecej niż stereo nie udaje się uzyskać. Znalazłem na Wikipedi taką oto informację : Dolby Digital Plus (DD + lub E-AC-3 (Enhanced Audio Compression - 3), a czasami niepoprawnie jako EC-3) jest cyfrowym sposobem kompresji audio. E-AC-3 posiada szereg usprawnień mających na celu zwiększenie jakości w danym bitrate w porównaniu z wcześniejszymi Dolby Digital (AC-3). Podczas gdy AC-3 obsługuje maksymalnie 5 pełnozakresowych kanałów audio w zakodowanym bitrate 640 kbit/s, E-AC-3 obsługuje do 15 kanałów audio w pełnym zakresie w zakodowanym bitrate 6.144 Mbit/s max. Strumienie bitowe E-AC3 nie są wstecznie kompatybilne z wcześniejszymi dekoderami DD i poprzez wyjście S/PDIF i muszą zostać przekształcone do starszego formatu PCM, AC-3 lub DTS. Z góry dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
raf7705 966 Posted January 10, 2021 No właśnie tym przekształcaniem powinien się zająć twój box.No i robi to, tylko że zamiast na DD5.1, to przekształca na pcm 2.0 (prawdopodobnie).Poszukaj w jego ustawieniach audio, może da się coś poprawić. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 Dzięki, sprawdzę w ustawieniach TV Boxa jak również podłączę drugi innej marki. Filmy w DD i DTS odtwarza poprawnie.Być może nie każdy TV Box posiada taką możliwość. A może wiesz jak to wygląda z Xiaomi Mi Box S. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 Mi Box S nie ma problemu z wypuszczeniem dźwięku w formacie DD+, używałem go przez jakiś czas w połaczeniu z amplitunerem Denona i wszystko chodziło dobrze. PO pierwsze optykiem nie możesz przesłać dźwięku DD+, do tego potrzebujesz połączenia po HDMI, po drugie, Twój sprzęt (kino domowe) nie obsługuje DD+ więc nawet jak Box Ci go wyśle to kino go nie zdekoduje. Sprawdź jeszcze raz konfigurację boxa bo jeżeli potrafi CI wystawić dźwięk DD z innych źródeł to powinien to również zrobić z Netflixa. Tak z Ciekawości, co pokazuje Ci aplikacja Netflixa na boxie gdy wybierasz ścieżkę dźwiękową? Chodzi mi o format tego dźwięku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 Box wyświetla jedynie opcje narodowe języka w jakim mogę odbierać film i w nawiasie informacja „orginalny” przy nazwie języka i „audiodeskrypcja”. Nie ma wyboru opcji dźwięku.W ustawieniach Boxa w zakładce dźwięk przestrzenny jest tylko możliwość ustawienia na - /automatyczny /zawsze /nigdy. Sprawdziłem wszystkie 3 możliwości ale w Netflixie dźwięk bez zmian. W informacji dotyczącej danego filmu jest tylko info. dotyczące wieku odbiorcy u długości trwania filmu. Telewizor również pokazuje w opcjach wyboru dźwięku jako aktywny tylko PCM. Jak jednak puszczam ta sama drogą z boxa na TV film po HDMI z dysku zewn. w DD lub DTS, telewizor automatycznie to wychwytuje - uaktywnia się właściwa ikona DD lub DTS a na kinie domowym również zapala się DD lub DTS i dźwięk jest 5.1. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 Hmmm Dziwnie to wygląda, u mnie na pewno przy wyborze dźwięku w aplikacji Netflixa w nawiasach pokazywało czy ścieżka jest 5.1 czy też 2.0 Dodatkowe pytanie, filmy z Netflixa odtwarzasz za pomocą dedykowanej aplikacji Netflixa czy jakiegoś wynalazku?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 Dedykowana aplikacja pobrana ze sklepu Play za pomocą tego samego boxa. Jeśli okazałoby się że przyczyną jest ten Box to mógłbym kupić tego Xaomi Mi Box S lub jakiegos innego sprawdzonego pod tym kątem i najlepiej poleconego.Zaraz podłączę drugiego innego boxa i zobaczymy co to zmieni. Chociaż box nr 2 podłączony jest do TV z 2008 roku po hdmi ( nie ma wyjścia OPTICAL ) i tam sytuacja wygląda podobnie. Ale ponoć Netflix rozpoznaje urządzenie na którym jest odbierany i pokazuje tylko dostępne opcje dzwieku pod kątem tego urządzenia chyba , żę jest to niesprawdzona informacja. Nie chciałbym zmieniać niepotrzebnie sprzętu na nowy bez sprawdzenia wszelkich innych możliwości z wymianą boxa, kabla HDMI czyli drobiazgów.W ostateczności mogę zmienić co najwyżej TV , ale też szkoda mi obecnego bo nie mogę go obwiniać o to , że powstały nowe formaty dźwięku z którymi sobie nie radzi. Może uda się tutaj dzięki pomocy dobrych ludzi 😀 znaleźć odpowiedź lub rozwiązać problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 Tak, Netflix potrafi rozpoznać urządzenie i wyśle tylko to co zostało certyfikowane. Z drugiej strony może byc tak że tamten TV potrafi odebrać tylko dźwięk 2.0 i wtedy box dostaje takie info przez HDMI i również niczego więcej nie pokaże. Jak masz jak to sprawdź sobie tego Mi Boxa. na nim na pewno wszystko działało dobrze przez HDMI, od razu dodam że optyka nie podłączałem bo nie musiałem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 Dzięki wielkie za błyskawiczne odpowiedzi i rady, bardzo sympatyczne to z Twojej strony Jasiek_31. Idę poeksperymentować, dam znać jak tylko się uwinę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
raf7705 966 Posted January 11, 2021 Mi Box S nie ma problemu z wypuszczeniem dźwięku w formacie DD+, używałem go przez jakiś czas w połaczeniu z amplitunerem Denona i wszystko chodziło dobrze. PO pierwsze optykiem nie możesz przesłać dźwięku DD+, do tego potrzebujesz połączenia po HDMI, po drugie, Twój sprzęt (kino domowe) nie obsługuje DD+ więc nawet jak Box Ci go wyśle to kino go nie zdekoduje. Sprawdź jeszcze raz konfigurację boxa bo jeżeli potrafi CI wystawić dźwięk DD z innych źródeł to powinien to również zrobić z Netflixa. Tak z Ciekawości, co pokazuje Ci aplikacja Netflixa na boxie gdy wybierasz ścieżkę dźwiękową? Chodzi mi o format tego dźwięku. Ale kolega ma podłączone kino kablem optycznym i jego kino nie obsługuje DD+.Więc dźwięk DD+ nie jest pożądany. Potrzeba, żeby box wypuścił zwykły DD po kablu optycznym, do kina domowego. Telewizor nie ma tu nic do rzeczy.(Jeśli jest to połączone, tak jak napisał w pierwszym poście). Mi box ma wyjście optyczne i powinien dać radę zrobić, to co potrzebne.Ale nie powiem na 100%, bo jak go miałem, to był podłączony bezpośrednio do TV, bez żadnego dodatkowego sprzętu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 (edited) Tak jak napisałeś raf7705 mam podłączone kino kablem optycznym i moje kino nie obsługuje DD+. Więc dźwięk DD+ nie jest pożądany. Zanim napiszę co dał eksperyment z drugim TV boxem mam pytanie : Po czym Netflix rozpoznaje źródło odbiorcze dźwięku, po połączeniu HDMI czy OPTICAL ? Czy może pominąłem jakiś inny rodzaj połączenia biorąc pod uwagę starodawny charakter mojego sprzętu w stosunku do szybkości postępu technologii przesyłu . Będę wdzięczny za każda sugestię. Edited January 11, 2021 by jacmal63 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 To że obsługi DD+ na tym sprzęcie nie będzie to jest wiadome (po pierwsze optyk, po drugie kino domowe nie wspiera), pytanie jest dlaczego z boxa podczas odtwarzania czegoś z Netflixa nie wychodzi DD, skoro jak kolega twierdzi z plików działa zarówno DD jak i DTS. Powodów może być kilka, brak supportu dla dźwięku wielokanałowego z Netflix na tym boxie, zła konfiguracja aplikacji Netflixa, ograniczenie przez soft do dźwięku dwukanałowego na optyku przez aplikację Netflixa. Ja bym po pierwsze spróbował wysyłać wszystko z boxa przez HDMI, jeżeli to nie zadziała to zmiana boxa na takiego który na pewno obsługuje dźwięk wielokanałowy z Netflix. Oczywiście przy tym kinie domowym o DD+ należy zapomnieć. Quote Share this post Link to post Share on other sites
raf7705 966 Posted January 11, 2021 To że obsługi DD+ na tym sprzęcie nie będzie to jest wiadome (po pierwsze optyk, po drugie kino domowe nie wspiera), pytanie jest dlaczego z boxa podczas odtwarzania czegoś z Netflixa nie wychodzi DD, skoro jak kolega twierdzi z plików działa zarówno DD jak i DTS. Powodów może być kilka, brak supportu dla dźwięku wielokanałowego z Netflix na tym boxie, zła konfiguracja aplikacji Netflixa, ograniczenie przez soft do dźwięku dwukanałowego na optyku przez aplikację Netflixa. Ja bym po pierwsze spróbował wysyłać wszystko z boxa przez HDMI, jeżeli to nie zadziała to zmiana boxa na takiego który na pewno obsługuje dźwięk wielokanałowy z Netflix. Oczywiście przy tym kinie domowym o DD+ należy zapomnieć. Ale do czego ma to wysyłać po HDMI, jak to jest kino, bez wejśćHDMI. Poświęciłeś chociaż trochę uwagi, żeby przeczytać pierwszy post i zobaczyć o jaki sprzęt chodzi, czy piszesz na pałę! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 10 minut temu, raf7705 napisał: Ale do czego ma to wysyłać po HDMI, jak to jest kino, bez wejśćHDMI. Poświęciłeś chociaż trochę uwagi, żeby przeczytać pierwszy post i zobaczyć o jaki sprzęt chodzi, czy piszesz na pałę! Zdziwię CIę ale poświęciłem, ten sprzęt faktycznie za dużo nie może, ale ma wyjście HDMI z obsługą SIMPLINK (zapewne jakaś wersja HDMI Control w wersji LG, ale bez obsługi kanału zwrotnego) i ma wejście optyczne co już daje jakieś opcje. Ja podłączyłbym boxa to TV za pomocą HDMI i z TV optykime wysłałbym sam dźwięk do kina domowego, daje to kilka zalet, po pierwsze nie zawsze trzeba odpalać cały przęt żeby coś pooglądać bo TV również zagra a po drugie da także możłiwość wypuszczania dźwięku z samego TV. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 11, 2021 Koledzy, fajnie , że chcecie pomóc mi w znalezieniu odpowiedzi na moje pytania. Jednak nie chciałbym aby z tak błachego powodu robić sobie niepotrzebne uszczypliwości i docinki 😀 Zastosuje się do Waszych sugestii, sprawdzę wszystko ,dołożę jeden pomysł od siebie ( sprawdzenie TV Boxa u kolegi ) i dam znać co udało się uzyskać. Zanim nastały czasy Netflixa miałem kiedyś podłączenie TV Boxa tak jak wspomniałeś Jasiek_31 czyli po HDMI do TV , a z TV Optykiem do kina domowego. Z jakiegoś powodu zrezygnowałem z tego ale z chęcią wrócę do tego układu . W ostateczności zakupię Odtwarzacz multimedialny XIAOMI MI Box S Smart TV z dedykowanym przyciskiem Netflix 😀 Do kolejnego... Dziękuję bardzo za zaangażowanie bo to jednak zabiera trochę czasu, tym bardziej , że nie podałem Wam informacji technicznych mojego sprzętu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 11, 2021 Spoko, po to jest forum żeby sobie pomagać. Powodzenia i daj znać jaki będzie efekt końcowy Twojej walki Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 12, 2021 Witam ponownie. Sprawdziłem TV Boxa u kolegi na jego sprzęcie i sytuacja nadal lipa. Zastanawiam się czy przypadkiem nie ma znaczenia dla Netflixa rodzaj kabla HDMI a konkretnie jego możliwości przesyłowe.Znalazłem informację w necie ,że minimum to kabel HDMI 1.3 a-c. Sprawdzę ten kolejny trop Quote Share this post Link to post Share on other sites
raf7705 966 Posted January 12, 2021 Na takich boxach Netflix prawdopodobnie ograniczony jest do stereo.Musi być box oficjalnie wspierany.Na twoim to pewnie jest aplikacja android na telefon albo tablet. A jak byś podłączył tak jak Jasiek pisał i używał aplikacji na telewizorze..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 13, 2021 Dobry Postaram się tak zrobić dziś lub jutro. Jest też opcja zakupu Xaomi Mi Box S w Media Expert ,który mam niedaleko ( z możliwością zwrotu urządzenia do 14 dni ) , będę miał więc pole do sprawdzenia. Dzięki za wsparcie. Do kolejnego...😀 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacmal63 1 Posted January 15, 2021 Cześć i czołem 😀 To znowu Ja 😇. Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem Xaomi Mi Box S. Warto było zaopatrzyć się w ten sprzęt , który jak za dotknięciem zaczarowanej różdżki odczarował na Netflixie tabelkę z wyborem dźwięku 5.1. Oczywiście zrobiłem podłączenie tak jak zasugerował Jasiek_31 czyli HDMI z Box do TV, a z TV Optykiem do zestawu kina domowego. Należało jeszcze tylko zmienić ustawienia dźwięku w boxie , czyli zaznaczyć jako aktywne okienko wyjścia S/PDIF i mogę cieszyć się dźwiękiem Dolby Digital 5.1. Bardzo dziękuję koledzy za wydatną pomoc i wsparcie. Pozdrawiam serdecznie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jasiek_31 187 Posted January 16, 2021 Hmmmmm Tylko po co Ci aktywowanie S/PDIF w boksie skoro do niczego go nie podłączasz, tutaj raczej zadziałało CI ustawienie bitstream na wyjściu HDMI boxa. Miło że kolega jest zadowolony i wreszcie działa mu to co chciał. Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites