Skocz do zawartości

Pytanie

Cześć wszystkim. Dawno temu nie było mnie na forum :) Wracam z problemem - a jak ;)

Kupiłem niedawno telewizor PHILIPS 70PUS8535/12 i niestety nie był to udany zakup. Jasny obraz 1080p czy 4K jest dobry. Niestety problemem jest obraz w ciemnych sceneriach i bardziej złożonych grach na konsoli Xbox One. Wygląda fatalnie. Używałem już wszystkich opcji w TV, wyłączałem wszelkie polepszacze. Nic nie pomaga i zaczynam się poddawać. Problemy występują na wszystkich źródłach. Najmniejszy kłopot jest na TV SAT - Evobox PVR od CP, gorzej radzi sobie Netflix czy YouTube, najgorzej Player, Ipla czy Canal+. Jednakże problem występuje na wszystkich źródłach. Na czym polega?

Wszystko co ciemne na ekranie staje się plamą. Nie ma palety odcieni czerni czy szarości - kolor nie przechodzi płynnie. Na ekranie powstają plamy. O ile na poprzednim TCLu bywało różnie jeśli chodzi o treści słabszej jakości to nie było takiego dramatu jak tutaj. Już pokazuję na czym polega problem:

Netflix:

bf9b0328d9c0.jpg

YouTube film pokazowy 4K:

4f85838f1063.jpg

Player film w jakości najwyższej:

9a7a935fc21e.jpg

 

Tak jest na wszystkich programach, treściach i obrazach. Ciemne włosy postaci, ubrania, wnętrza itp. To najczęściej jednokolorowe ciemne plamy.

 

Czy jest w tym TV jakaś możliwość naprawy tego? Najgorsze jest to że zakupiłem to w taki sposób iż nie mam możliwości oddania TV i zakupu czegoś innego. 

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Witam,

Odkopię temat, bo ten sam TV i ten sam problem...

Screeny poniżej mówią same za siebie. Mały telewizor to 4letni Samsung z matrycą VA ze średniej półki (chyba NU7092).

Jakość obrazu w tym Philipsie to dramat. przejścia kolorów są tragiczne. Dodatkowo, zupełnie nie radzi sobie z wyświetlaniem dymów na ciemnym tle (np. intro The Crown, etc.).

1898053493_20201118_170254kopia.thumb.jpg.edee2e79f014974d5afd4ac3f2636fc3.jpg832790307_20201117_214544kopia.thumb.jpg.4d5de94e2875c3f9e9dd27d90cfa4f1d.jpg295627430_20201117_214451kopia.thumb.jpg.4d11d2828d32207635cbc9ddf7f1a682.jpg

Pierwszy screen to 4k HDR z YT i tu Philips ma przewagę, natomiast 2 kolejne to aplikacja HBO Go (chyba FHD?, ale to nie usprawiedliwia absurdalnej "czerni")

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Trzeba zacząć od optymalnych ustawień obrazu . Wybierz jeden z predefiniowanych trybów i sprawdzaj na każdym z osobna . Zazwyczaj najlepszy jest tryb film. Poszukaj na necie zalecanych ustawień - to zawsze dobra baza wyjściowa . Ja dodatkowo ustawiałem ostrość , jasność, czerń z plansz testowych na YouTube . Taka kolejność . Miałem to samo na swoim thomsonie który jest 3 klasy gorszy a jakoś udało się go ustawić .

Jest z tym trochę roboty ale warto.

 

I wszystkie polepszacze koniecznie na off .

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak zrobiłem - udało mi się wczoraj trochę to wyprowadzić na prostą. Ustawiłem tryb standard i podziałałem ustawieniami kontrastu oraz wyłączyłem większość polepszaczy. Jednak teraz obraz zdaje się być trochę mdły - no ale da się już jakoś to oglądać. Szczerze mówiąc jestem i tak mocno zawiedziony tym bardziej że z komentarzy kupujących ten TV w różnych sklepach internetowych leją się same pozytywne komentarze. Niestety ja do zakochanych w tym TV nie będę należał ;)  Trzy dni machania suwakami i ustawieniami... byłem już zrezygnowany i myślałem że nie opanuję tej sytuacji. Następnym razem zakup TV będzie realizowany tylko przez sklepy internetowe z opcją zwrotu :)

 

Jeżeli na forum są użytkownicy używający tych i podobnych TV Philipsa i będą chętni podzielić się ustawieniami to będę wdzięczny.

 

Ewentualnie czy profesjonalna kalibracja wykonana przez fachowców byłaby w stanie wyprowadzić ten telewizor na prostą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Taka zabawa z TV to zawsze największa frajda. Zakładam, że masz ostatni firmware. TPM191E: 101.1.123.3 Możesz je także pobrać na pena tu: https://toengel.net/philipsblog/

Zamiast wyłączać polepszacze może naucz się je obsługiwać.

A jak wygląda NETFLIX 4K z Doly Vision ?  Ustawiasz tryb DV jasny czy DV ciemny ?

Link do wzorcowego video na YT 4K HDR. TV powinien wyświetlić flagę HDR. Czy tak masz ? 

Dema (oryginały) do zassania z HDR Dolby Vision masz tu: https://www.demolandia.net/ TV wyświetli logo DV. 

Wzorcowe video na NETFLIX to Nasza Planeta. U mnie dopiero gdzieś w trzeciej minucie (LTE - wiocha) streaming dochodzi do 15.25 Mb/s i wtedy dopiero zanikają artefakty i można przejść do oceny jakości obrazu.

Podaję mocne źródła bo nastawy TV robimy na topowych jakościowo treściach z ich zawodową realizacją. 

Unikaj przeostrzenia i daj ostrość na początek na 3. Przyzwyczaj oko. Później, po paru dniach dalej zmniejszaj. Eliminujesz w ten sposób sztucznych konturów. Unikaj zawyżonego kontrastu i maksymalnej jasności. Włącz Ambilight sprawia pozory głębszej czerni i oszczędza oczy. Ja zawsze włączam tryb ruchu płynny. Nawet w presetach Film czy Kino (nowość). 

Zawsze porównuj własne ustawienia do trybu Naturalny. To mój preferowane preset Out Of The Box.

Ostatnim firmwarem z 2020/09/23 Philips przebudował generalnie nastawy TV więc nie licz na pomoc ze starszych wpisów. 

CDN.  

Edytowane przez UHD fan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wow, serdeczne dzięki za garść konkretnych porad. Póki co jestem w pracy i wieczorem jak wrócę do domu to zasiądę ponownie przed TV i będę wcielał je w życie. Zamówiłem też już szybszy internet światłowodowy bo w końcu mam taką możliwość. Aktualnie mam LTE od T-Mobile i jak wyciągnę 10 Mb/s to jest dobrze - bo niestety słabo to działa w mojej lokalizacji. W środę pojawią się monterzy z Netii więc mam nadzieję że to też pomoże :)

 

Z niecierpliwością czekam na "CDN".

Edytowane przez biedronka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak wiem, z tym że poprzedni TV TCL P60 55 cali - na tych samych materiałach ma dobre kolory, nie ma tych artefaktów w ciemnych scenach i wszystko wygląda "dobrze". Ja najbardziej nie rozumiem tego problemu z czernią w tym Philipsie. Obraz jest poblakły a w ciemnych scenach dzieje się to co widać na zdjęciach w pierwszym poście. Ten sam film idący z tego samego źródła, na tym samym internecie, na starym TCLu da się oglądać a na nowym Philipsie zwyczajnie nie - z powodu tych kwadratowych plam kolorów. Nie umiem tego dobrze wytłumaczyć ale na zdjęciu widać z czym mam problem. Stąd mój zawód tym zakupem - myślałem że jak przesiądę się  budżetowca TCLa z Androidem na Philipsa z Androidem, to będę zadowolony a tu taki klops :( To odcinanie się kolejnych warstw czarnego koloru wygląda wprost fatalnie. Używam sporo serwisów VOD: Player, nowość od Canal+ i Netflixa - wiem że dwa pierwsze nie grzeszą jakością i serwerami, no ale TCL dawał sobie z nimi radę.

 

Szybki internet jest w drodze, póki co jedyny plus tego TV to to że w końcu zdecydowałem się na zmianę dostawcy internetu ;)

Edytowane przez biedronka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety to przez matryce z niskim kontrastem nic z tym nie zrobisz. 

Edytowane przez koralgool
Błąd
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ten telewizor w rozmiarze 70 cali (taki mam) ma podobno matrycę VA (MVA). Co z resztą potwierdza moja obserwacja. Dobrze widać siedząc na wprost TV, im bardziej patrzy się pod kątem (z boku) tym bardziej obraz blednie i traci na jakości. IPS maiłby dobre kąty widzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
36 minut temu, biedronka napisał:

Przerabiałem już temat ustawień fabrycznych. Tak jest od początku.

Moim zdaniem wygląda to na niski natywny kontrast matrycy może to jest IPS a nie MVA? Czasem zdąża się że te same modele tv mają różne matryce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Raczej na 99% MVA ale nie mam jak tego sprawdzić. Jednak w drugim pokoju stoi stary TCL z VA i tak samo traci na jakości obrazu jak się patrzy pod kątem. Z resztą czerń na pasach u dołu i góry filmu jak ten jest w formacie kinowym - jest tak smolista i intensywna że chyba IPS takiego obrazu by nie dał.

 

Moim zdaniem coś jest nie halo z oprogramowaniem TV lub procesorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam

A co z trybem HDR+, kalibracją. Funkcje są nieaktywne.

Czy mogę się spodziewać że jakiś mistrzu przygotuję wzorcową kalibrację zła tego 70calowego wariata? 

Pozdrawiam 

K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Godzinę temu, biedronka napisał:

 

Moim zdaniem coś jest nie halo z oprogramowaniem TV lub procesorem.

VA ma taką cechę że traci na jakości pod kątem i im większy ekran tym bardziej jest do dokuczliwe. W przypadku MVA nie powinno być to bardzo dokuczliwego. Jest jeszcze taka kwestia że im większy ekran tym większa tak zwana poxeloza i jakość obrazu wydaje się gorsza niż na mniejszym ekranie. Możesz wrzucić foty z centralnie z naprzeciwka i pod kątem żeby było widać degradację jakości obrazu? I najlepiej z troszeczkę dalszej odległości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Z mojej strony temat jest zamknięty. Telewizor wymieniłem na model innej firmy. Na problemy z obrazem w ciemnych scenach nie pomagało nic. Ten sprzęt nie radził sobie z obrazem poniżej 4K - a i przy samym 4K też czasami w ciemnych scenach działy się atrakcje. Szkoda bo ambilight to bardzo fajny bajer - no ale TV ma służyć głównie oglądaniu treści, a ten do tego zadania się nie nadawał. Zraziłem się do Philipsa i wziąłem model od konkurencji... Tym razem testując go we wszystkie strony :)) Takich cudów nie było na żadnym innym TV...

 

Dziękuję @UHD fan za garść konkretnych porad, oraz wszystkim innym, zainteresowanym moim tematem.

Edytowane przez biedronka
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kolego oddaj ten TV do sklepu i daj sobie spokój i nie wchodź w "dyskusje o absurdalnej jakości HBO" - jaka by ta jakość nie była na żadnym TV nie ma takich atrakcji jak na 8535 ;))

 

Wymieniłem TV na model innego producenta i od wyjęcia z pudła było wszystko ok - ustawiłem kolory jak mi pasuje i jestem zadowolony i cieszę się normalnym obrazem. Niezależnie od źródła (Netflix, HBO, Player, YT, TV Sat) i jakości (HD, 4K).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 23.11.2020 o 16:58, biedronka napisał:

Kolego oddaj ten TV do sklepu i daj sobie spokój i nie wchodź w "dyskusje o absurdalnej jakości HBO" - jaka by ta jakość nie była na żadnym TV nie ma takich atrakcji jak na 8535 ;))

 

Wymieniłem TV na model innego producenta i od wyjęcia z pudła było wszystko ok - ustawiłem kolory jak mi pasuje i jestem zadowolony i cieszę się normalnym obrazem. Niezależnie od źródła (Netflix, HBO, Player, YT, TV Sat) i jakości (HD, 4K).

Możesz zdradzić, jakiego producenta wybrałeś i jaki model? Trochę się przeraziłem twoim tematem, gdy zobaczyłem te zdjęcia, również z komentarza powyżej wikor1.

Pytam, bo jestem tuż przed zakupem, rozważam właśnie 70PUS8500 lub nieco tańszy i bez Androida 70PUS7800.

Edytowane przez Bykovsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No i tym sposobem po zobaczeniu waszych opinii rezygnuje z zakupu Tv Philips 70pus8535 w promocji za jedyne 3,699 zł cena jest mega, ale co z tego skoro dzieją się takie cuda, masakra. Dzięki za podzielenie się opinią, POMOGŁO uniknąć takiego rozczarowania no i problemów ze zwrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 23.11.2020 o 17:58, biedronka napisał:

Kolego oddaj ten TV do sklepu i daj sobie spokój i nie wchodź w "dyskusje o absurdalnej jakości HBO" - jaka by ta jakość nie była na żadnym TV nie ma takich atrakcji jak na 8535 ;))

 

Wymieniłem TV na model innego producenta i od wyjęcia z pudła było wszystko ok - ustawiłem kolory jak mi pasuje i jestem zadowolony i cieszę się normalnym obrazem. Niezależnie od źródła (Netflix, HBO, Player, YT, TV Sat) i jakości (HD, 4K).

Zdradź kolego jaki model wybrałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Znalazłem na innym forum ustawienia dla 70pus8535 ale w języku węgierskim więc sam uzywałem translatora.

https://www.avforums.com/threads/any-news-about-pus8505.2290249/page-43

Po zmianie jest bardzo dobry obraz tylko zauważyłem, że na każdym źródle trzeba ustawiać indywidualnie  (także Netflix, Hbo Go, YT czy dla każdego wejścia HDMI).

Ustawienie dla 50 ”, 58”, 70 ”PUS8505, PUS8535, PUS8555
Kalibracja ustawień wyświetlania VA Styl obrazów
: ISF Dzień
kolor: 53
Kontrast podświetlenia: 85
Ostrość: (1-4) 3, (1-8) 7.
Jasność: 48
Wzmocnienie koloru: wyłączone
skala kolorów: zależy od wejścia - domyślnie "normalna"
Temperatura barwowa: ciepła
Biały punkt 2 punkty:
Czerwony - WP = 90
Zielony - WP 85
Niebieski - WP = 65
Czerwony - BL = 0
Zielony - BL = -1
niebieski - BL = 0
biały punkt 20 punktów:
20 punktów przesunięcia ku czerwieni +4

19 punktów przesunięcia ku czerwieni +4
inne wartości = 0
kolor czerwony odcień=0 nasycenie = 0
żółty odcień = -2 nas. = 0
odcień zieleni = +1 nas. = -2
cyjan odcień = +1 nas.= +1
odcień niebieskiego = 0 nas. = -1
Magenta Hue = 0 nas.= 0
Tryb kontrastu: normalny
Skalowanie HDR: wyłączone
Kontrast dynamiczny: wyłączony
Kontrast wideo: 100
Czujnik światła: wyłączony
Gamma: +2 (moje osobiste preferencje).
Ultra rozdzielczość: włączona
Opcje czyszczenia obrazu: redukcja szumów wyłączona, MPEG = minimum.

Style ruchu: wyłączone

Edytowane przez Gambit2020
Uzupełnienie o adres pliku źródłowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...