Skocz do zawartości
pr0t0m

SERWIS LG OLED - duże rozczarowanie

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, LV426 napisał:

Fajny cyrk i wojna o jednej pixel.

Ale ty w dobrym wątku odpowiedziałeś ? Bo chyba ten komentarz nie dotyczy mojego wpisu. Czytasz całość ? Czy 3 pierwsze zdania? Masz na końcu postu zdjęcia bandingu i zafarbu jaki aktualnie mam. Dodatkowo nie jeden pixel ale 3. 
 

Kolega wyżej napisał słusznie, że jakby każdy był tak pragmatyczny to wciskali by nam każdy szrot. A co do takiego podejścia to kilka razy we wpisie tłumaczyłem, że jakbym chciał sprzedać ten TV za jakiś czas i przyjedzie kupujący odpali plansze , zobaczy ten banding, zafarb i martwe pixele to weźmie go ? Pewnie tak, za 3 tys , szkoda bo ja dałem ponad 6. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obowiązuje norma ISO, co prawda jest to najczęściej stosowane w przypadków monitorów. Jednak niektóre firmy zdecydowanie deklarują zero martwych pikseli w swoich produktach nie tylko dotyczy to monitorów. Warto poszukać i przejrzeć materiały producenta, zapisy gwarancji itp.

Zgodnie z normą ISO 13404-2 w monitorach tego typu dopuszczalne są 2 wypalone piksele. Usterkę można zgłaszać do stacji serwisowej w ciągu 30 dni od daty zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że trochę sami się nakręcacie z tymi nowymi panelami, że niby używane bo otwarte....

1. To w kupionym TV tez miałeś używany panel? Przecież miał wade, wypalone/zablokowane piksele
2. To ze pudełko otwarte, niektórzy serwisanci wszystko sprawdzają przed wyjazdem i to rozumiem, u nas na serwisie tez tak robią, żeby nie przejechać się kilkaset km i rozczarować się ze coś jest nie halo po rozpakowaniu (nie zajmujemy się telewizorami)
3. Gdyby wymieniony panel był ok to byś nie zarzucał ze pewno kombinowany, ze otwierany itd. W nowym TV tez miałeś zepsuty wiec to bardziej potwierdzenie ze tak się zdarza, niż to ze ktoś używany przywiózł. Do Twojego nowego TV na lini montażowej tez pewno używkę wsadzili skoro miała wady? ;)
4. Wg mnie widać OLED tak ma, a to ze tak duży procent uszkodzonych z tych wymienianych (właściwie wszystkie), cóż.... zawsze jest taka zasada w produkcji (nie tylko w panelach)... najlepsze sztuki idą na pierwszy montaż do nowych produktów. Kolejne sztuki (takie same lub 2gi sort jak nie ma już 1sortu) na serwis gwarancyjny, jeszcze gorsze (3 i dalsze sorty) sprzedaje się innym odbiorcom którzy biorą to i sprzedają pod swoją marką, itp. Tutaj może być tak ze technologia OLED ma jeszcze dużo odpadów produkcyjnych (duży odsetek paneli które nie łapią się na pierwszy sort), a zapotrzebowanie jest duże bo i inni producenci chętnie kupują panele. Warto wiec oddać dobre innym (skoro płaca) niż zostawiać na serwis gwarancyjny 1 sort.
5. Pytanie jak wyglada to w LCD, może podobnie, ale ludzie którzy kupują TV za 2-3 tys nie szukają dziury w całym, nawet nie wiedza o planszach testowych wiec nigdy nie dopatrzą się wad. Potem masz serki pozytywnych opinii w TV za „małe pieniądze”, a im droższy tym więcej niezadowolonych - bo świadomych.

Tak czy siak, wątpię żeby serwisant coś kombinował i dorabiał na panelach. Ktoś tu chyba za dużo filmów ogląda ;)
Smutne ze to wszystko tak wyglada, sam jestem mega szczegółowy i na 101% mocno by mnie to wk....., ale tak na chłodno, to czy widać to w codziennym oglądaniu TV?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Grafii napisał:

Tak czy siak, wątpię żeby serwisant coś kombinował i dorabiał na panelach. Ktoś tu chyba za dużo filmów ogląda ;)
Smutne ze to wszystko tak wyglada, sam jestem mega szczegółowy i na 101% mocno by mnie to wk....., ale tak na chłodno, to czy widać to w codziennym oglądaniu TV?

Właśnie niestety jest widoczne i to mocno. Szczególnie czerwony zafarb prawej strony, on jest widoczny w 100% przypadków oglądania treści na TV, a już najgorzej jak wyświetla coś zielonego, żółtego lub białego, np. jak się gra w FIFE to trawa jest po prawej czerwona tak jak pisałem. No i świszczenie TV szczególnie jak wyświetla coś jasnego i banding też rzuci sie czasami w oczy. Najmniej doskwierają martwe pixele. 

Co do paneli myślę tak samo jak Ty, czyli gwarancja = gorszy sort, refubrisze itd. zwrotowce itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie niestety jest widoczne i to mocno. Szczególnie czerwony zafarb prawej strony, on jest widoczny w 100% przypadków oglądania treści na TV, a już najgorzej jak wyświetla coś zielonego, żółtego lub białego, np. jak się gra w FIFE to trawa jest po prawej czerwona tak jak pisałem. No i świszczenie TV szczególnie jak wyświetla coś jasnego i banding też rzuci sie czasami w oczy. Najmniej doskwierają martwe pixele. 

Co do paneli myślę tak samo jak Ty, czyli gwarancja = gorszy sort, refubrisze itd. zwrotowce itd.
Musze odpalic te plansze testowe ale mysle ze jak by bylo az tak zle u mnie to bym widzial co kolwiek ogladajac po prostu tv lub grajac, wiec niezgodze sie ze wszystkie matrycje z gwarancji sa be ;)

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starszy Pan nie raczy odpisać na maila, jeśli nie odbierze jutro telefonu to jade do ich punktu, a przed chwilą wygooglowałem ich i opinie są między innymi takie:
Vi5KwKq.png
elb6Tq5.png

i tutaj Pani, której inny serwis stwierdził podmiankę płyty głównej w jej TV, widzę , że wszyscy którzy mieli kontakt z panem dziadkiem mają takie odczucia jak ja:

tqwQzCZ.png

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2020 o 00:27, pr0t0m napisał:

Starszy Pan nie raczy odpisać na maila, jeśli nie odbierze jutro telefonu to jade do ich punktu, a przed chwilą wygooglowałem ich i opinie są między innymi takie:
Vi5KwKq.png
elb6Tq5.png

i tutaj Pani, której inny serwis stwierdził podmiankę płyty głównej w jej TV, widzę , że wszyscy którzy mieli kontakt z panem dziadkiem mają takie odczucia jak ja:

tqwQzCZ.png

 

Z jakiego jesteś miasta?

Mój tv 55b9 ma być w czwartek i zaczynam się obawiać co mi przyślą... 

Podrzucisz jakiś artykuł lub filmy w jaki sposób testować oleda? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma doświadczenie z serwisem Lg w Łodzi? Czy tez takie przekręty czy raczej ok. Bo ogólnie dużo osób bardzo chwali serwis Lg. Ale wiadomo zależy gdzie i na kogo się trafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, pr0t0m napisał:

Dzięki, za linka :) TV kupiony przez neta więc mam 14 dni na sprawdzenie. 

Ja jestem z Gdańska, ale po przeczytaniu Twoich perypeti, nie będę walczył z serwisem tylko oddam tv do sklepu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do wszystkich, czy ktoś z Was korzystał kiedyś z rękojmi ? Bo na innym forum dostałem cynk, żebym zgłosił to w ciągu pół roku od zakupu, to będzie to uznane za wadę, która istniała od początku, a po pół roku jako wada nabyta i ma to ponoć duże znaczenie w przypadku rozpatrzenie rękojmi. Dzwoniłem dziś na infolinię ME i niestety tam konsultant nie miał wiedzy w tej kwestii, a doradził żebym zgłosił tę reklamację przez ich sklep. 

Ktoś coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, pr0t0m said:

Pytanie do wszystkich, czy ktoś z Was korzystał kiedyś z rękojmi ? Bo na innym forum dostałem cynk, żebym zgłosił to w ciągu pół roku od zakupu, to będzie to uznane za wadę, która istniała od początku, a po pół roku jako wada nabyta i ma to ponoć duże znaczenie w przypadku rozpatrzenie rękojmi. Dzwoniłem dziś na infolinię ME i niestety tam konsultant nie miał wiedzy w tej kwestii, a doradził żebym zgłosił tę reklamację przez ich sklep. 

Ktoś coś wie?

Poszukaj przepisów o rękojmi jak chcesz się na nie powołać, są publicznie dostępne, generalnie jest tak, że przez te 6 czy 12 miesięcy jest domniemanie, że wada była w momencie zakupu (sprzedawca musiałby udowodnić, że nie było, co jest raczej nierealne jak była to wada fabryczna. Natomiast nie wiem i sam jestem ciekaw co z rękojmią, jak masz wymieniony sprzęt na gwarancji, to już nie jest to co Ci sprzedał sprzedawca, na zdrowy rozsądek skorzystanie z gwarancji może być rezygnacją z rękojmi, ale życzę, żeby tak nie było... 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

na innym forum dostałem cynk, żebym zgłosił to w ciągu pół roku od zakupu, to będzie to uznane za wadę, która istniała od początku, a po pół roku jako wada nabyta  

Ktoś coś wie?

i to już jest bzdura. Nie czytaj więcej tamtego forum...

 

 

 

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, pr0t0m napisał:

Pytanie do wszystkich, czy ktoś z Was korzystał kiedyś z rękojmi ?

Ja wiele razy.

Poczytaj sobie dokładnie, na spokojnie i ze zrozumieniem to:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Zwróć szczególną uwagę na przykłady.

17 godzin temu, pr0t0m napisał:

Bo na innym forum dostałem cynk, żebym zgłosił to w ciągu pół roku od zakupu, to będzie to uznane za wadę, która istniała od początku, a po pół roku jako wada nabyta i ma to ponoć duże znaczenie w przypadku rozpatrzenie rękojmi.

Daty mają duże znaczenie, to prawda, ale reszta co na tym innym forum ktoś napisał to bzdura.

Generalnie jest tak: wada która wystąpiła w okresie 12 miesięcy od dnia zakupu jest domniemanie że była już w momencie zakupu, jest z winy producenta i konsument nie musi nic udowadniać. Wada która wystąpiła po 12 miesiącach wymaga od konsumenta udowodnienia że wada jest z winy producenta. Jest to problematyczne, bo wiąże się najczęściej ze zdobyciem opinii rzeczoznawcy.

Ale jest jeden sprytny myk. Od momentu wystąpienia wady masz 12 miesięcy na jej zgłoszenie. Jeżeli wada wystąpi np w 20 miesiącu użytkowania sprzętu, robisz pismo reklamacyjne w którym piszesz że zauważyłeś wadę 9 miesięcy temu, czyli w 11stym miesiącu użytkowania sprzętu. Wszystko jest zgodne z prawem i tym samym łapiesz się na ten okres w którym jest domniemanie że wada była już w momencie zakupu. Ten myk powoduje również że tak naprawdę rękojmia trwa 3 lata po zakupie, ale w tym trzecim roku będziesz musiał udowodnić że wada jest z winy producenta i istniała już w momencie zakupu. 

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na inforze jest taka notka:

5063514.jpg

 

7 godzin temu, efel napisał:

Ja wiele razy.

udowodnić że wada jest z winy producenta i istniała już w momencie zakupu. 

Pytanie więc, czy informować w moim zgłoszeniu o odstąpienie od umowy, że TV miał dwukrotnie wymieniany na panel i jest po serwisach LG, czy nie wspominać nić i złosić tylko niezgodność towaru z umową? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest stary zapis, który nie obowiązuje już blisko 6 lat. Wtedy była to tzw. niezgodność towaru z umową (z ustawy), teraz jest rękojmia (z Kodeksu Cywilnego).

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś ze losowym sklepem w sprawie rękojmi i jeżeli TV ma historie serwisową to rekojmia już nie przysługuje. 

Więc oficjalnie jedyne co mi przysługuje to Rzecznik Praw Konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś kręcą - tydzień temu wrócił ekspres z serwisu - 2 razy był na gwarancji (ale obsługiwanej przez MM) i trzeci raz na rękojmi MM bo chciałem wymiany

żadnego problemu z reklamacją z tytułu rękojmi , bo były naprawy gwarancyjne

tylko cyrk jest taki że po rękojmi ponoć nie przedłuża się gwarancja od nowa jak wymienią np. matrycę

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo chodzi o to, że ja nie zgłaszałem wad przez ME, tylko bezpośrednio u LG i to oni mi wymieniali 2 razy panel a sklep nie widział o tym nic i to "zabiło" moje prawa do rękojmi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, pr0t0m napisał:

Bo chodzi o to, że ja nie zgłaszałem wad przez ME, tylko bezpośrednio u LG i to oni mi wymieniali 2 razy panel a sklep nie widział o tym nic i to "zabiło" moje prawa do rękojmi. 

Wydaje mi się, że jedno drugiemu nie powinno przeszkadzać, ale zapytaj najbliższego Rzecznika Praw Konsumenta żeby wyjaśnić tą kwestię, bo faktycznie sprawa jest śliska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo chodzi o to, że ja nie zgłaszałem wad przez ME, tylko bezpośrednio u LG i to oni mi wymieniali 2 razy panel a sklep nie widział o tym nic i to "zabiło" moje prawa do rękojmi. 
Bzdura. Konsument może korzystać dowolnie z rękojmi i gwarancji. Również naprzemiennie. Pracowałem w jednym z sieciowych sklepów RTV/AGD. Wiedza sprzedawców o rękojmi najczęściej jest znikoma. Trzeba zgłaszać i tyle.

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, sztaba napisał:

Bzdura. Konsument może korzystać dowolnie z rękojmi i gwarancji. Również naprzemiennie. Pracowałem w jednym z sieciowych sklepów RTV/AGD. Wiedza sprzedawców o rękojmi najczęściej jest znikoma. Trzeba zgłaszać i tyle.

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka
 

Ale gwarancji w sensie bezpośrednio producenta tak ? Nie ze reklamacji przez sklep? 
 

Jeżeli tak to świetna wiadomość , zgłoszę rękojmie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarantem może być producent (i tak jest najczęściej), ale gwarancji może też udzielić inny podmiot (np. dystrybutor sprzętu, sklep) - chociaż to jest bardzo rzadko stosowane. Gwarancji może nie być wcale, może być na rok, dwa czy 25 lat. Decyzja gwaranta.
Rękojmia należy się z Kodeksu Cywilnego i jest to prawo niezbywalne.

Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.09.2020 o 14:17, pr0t0m napisał:

Bo chodzi o to, że ja nie zgłaszałem wad przez ME, tylko bezpośrednio u LG i to oni mi wymieniali 2 razy panel a sklep nie widział o tym nic i to "zabiło" moje prawa do rękojmi. 

Niech podadzą podstawę prawną :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.09.2020 o 14:17, pr0t0m napisał:

Bo chodzi o to, że ja nie zgłaszałem wad przez ME, tylko bezpośrednio u LG i to oni mi wymieniali 2 razy panel a sklep nie widział o tym nic i to "zabiło" moje prawa do rękojmi. 

czyli ile już upłynęło czasu od zakupu tv? więcej niż 2 lata?

13 godzin temu, sztaba napisał:

Bzdura. Konsument może korzystać dowolnie z rękojmi i gwarancji. Również naprzemiennie. Pracowałem w jednym z sieciowych sklepów RTV/AGD.
 

a wiesz może jak to jest - 2 razy oddałem ekspres kawowy w MM na naprawę (więc poszło z tytułu gwarancji).

za trzecim razem jak padł mi ponownie spieniacz zrobiłem reklamację z tytułu rękojmi - i chciałem wymiany na nowy lub zwrot kasy

odmówiono mi bo ponoć pierwsza naprawa speiniacza była na gwarancji a druga na rękojmię - więc z punktu widzenia rękojmi byłą to pierwsza naprawa i nie przysługuje mi prawo do wymiany na nowy.

jest tak rzeczywiście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...