basket4rap 22 Napisano 30 Sierpnia 2020 Jaki polecacie Moduł CAM CI+ do Cyfrowego Polsatu? Telewizor do LG 55C8. Sądzę, że ostatnio obraz zaczął się ciąć co jakiś czas (albo jego brak), przez problemy z dekoderem, gdyż sygnał i jakość jest taka jak była (66 i 36). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gie 6 Napisano 31 Sierpnia 2020 10 godzin temu, basket4rap napisał: (66 i 36) To są liczby siła/jakość sygnału? To są słabe parametry i na każdym urządzeniu będzie przycinało. Włącz sobie wskaźnik sygnału i niech ktoś drugi lekko naciska na antenę. Z lewej strony, z prawej, z góry z dołu. Jak siła/jakość będzie się zmieniała, poprawiała to antena do ponownego ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Tak, siła i jakość sygnału. Niestety nie wiem czy da się lepiej to ustawić. Robiłem z miernikiem. Spróbuję może dzisiaj jeszcze raz. Choć nie wiem czy kabel nie jest zbyt długi (z 10-15 metrów) lub talerz za mały (90). Przestrzeń (teren) przed anteną nie wydaję się być jakoś zły. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez basket4rap Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus 374 Napisano 31 Sierpnia 2020 56 minut temu, basket4rap napisał: Tak, siła i jakość sygnału. Niestety nie wiem czy da się lepiej to ustawić. Robiłem z miernikiem. Spróbuję może dzisiaj jeszcze raz. Choć nie wiem czy kabel nie jest zbyt długi (z 10-15 metrów) lub talerz za mały (90). Przestrzeń (teren) przed anteną nie wydaję się być jakoś zły. Bez problemu powinieneś ustawić na 90/80, zwłaszcza jak masz miernik. Ja mam z takimi parametrami ustawione ręcznie bez miernika. Oczywiście kabel tez ma duże znaczenie, tak jak konwerter, antena... generalnie całość, będzie to tak działać jak najsłabsze ogniowo. Pamiętaj, że wystarcz bardzo niewielki ruch anteny aby pogorszyć sygnał. Sprawdź czy czasza na 100% nie ma luzów. Sprawdź wszystko jeszcze raz. Jeśli miernik jest podłączony bezpośrednio pod konwerter i masz tak słaby sygnał to albo jest źle ustawiona czasza albo problem z konwerterem. Jeśli miernik pokazuje dobre parametry przy konwerterze a tuner takie jak podałeś to kabel do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 31 Sierpnia 2020 Mam miernik, ale nie udało mi się lepiej ustawić, spróbuję może jeszcze raz. Natomiast miernik nie pokazuje w ten sposób siły czy jakości co Cyfrowy Polsat, ciężko to porównywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus 374 Napisano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Podepnij miernik przy konwerterze i na końcu kabla przy tunerze, sprawdź jaka jest strata sygnału. Jeśli jest tak samo to będzie jeden czynnik wyeliminowany. Wtedy pozostanie ustawienie czaszy i konwerter. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez Nygus 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 31 Sierpnia 2020 Ok, dzięki. Będę działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus 374 Napisano 31 Sierpnia 2020 19 minut temu, basket4rap napisał: Ok, dzięki. Będę działał. Np. jak kabel masz łączony z 2 lub 3 odcinków, to sprawdź każdy odcinek od konwertera do tunera, przed i po złączce. Miałem taka sytuacje, ze na rozdzielaczu sygnału była strata ??? chyba z 30%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 31 Sierpnia 2020 Kabel jest w całości, pod wieczór będę sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus 374 Napisano 31 Sierpnia 2020 2 minuty temu, basket4rap napisał: Kabel jest w całości, pod wieczór będę sprawdzał. To zawsze jest duży plus. Trzeba unikać, jeśli to tylko możliwe, łączenia/rozdzielania kabla na kilka odcinków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 8 Września 2020 W dniu 31.08.2020 o 13:09, Nygus napisał: To zawsze jest duży plus. Trzeba unikać, jeśli to tylko możliwe, łączenia/rozdzielania kabla na kilka odcinków. No więc już kompletnie zgłupialem i nie wiem co zrobić. Myślałem, że to dekoder i został wymieniony na nowy w punkcie Polsatu, ale dalej to samo. Więc zadzwoniłem i był gość z serwisy z dobrymi opiniami i przyjechał ze sprzętem wyglądającym na profesjonalny. Ustawił antenę trochę lepiej niż było (siła 70, jakość 100). Kanały działają, ale na pasmie 10910 (np. TLC czy Eurosport) pomimo tych wartości kanału się mocno rwą cały czas. Sprawdził na innym konwenterze i było tak samo. Kabel podobno ok. No i wielka niewiadoma, na infolinii powiedzieli, że jak jest 70 i 100 to trzeba lepiej ustawić antenę. Jak powiedziałem, że z 3 tyg. temu było gorzej z siłą i jakością a kanały na tym pasmie się nie cieły, to odrzekli, że miałem szczęście. Polecony (przez punkt Polsatu) gość do ustawień powiedział przez telefon, że ciężko mu powiedzieć tak, ale może być tak, że jeszcze lepiej trzeba ustawić antenę - koszt 150 zł. Ten z dzisiaj wziął 100. Trochę to słabe wszystko i nie wiem co zrobić, bo tak źle i tak niedobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 10 Września 2020 Wyjaśniło się, to wina dekodera, mimo iż został wymieniony na nowy (HD 7000). Wziąłem od rodziny z Polsatu starego Sagema i na ich dekoderze wszystko ok, dodatkowo u nich na moim tak samo źle. I teraz pytanie, czy na wszystkich (nawet nowych HD 7000) będzie tak źle, czy po prostu miałem pecha. Wolętę drugą opcję, bo wymiana na inych wiąże się wg Polsatu z nową (dla mnie mocno niekorzystną umową). Pozostaje mi jechać do punktu i niech sprawdzają na miejscu u siebie kolejny, który chcę mi dać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basket4rap 22 Napisano 15 Września 2020 (edytowane) A jednak nie dekoder i już kompletnie zgłupiałem. W punkcie Polsatu np. TLC, które tnie się u mnie u nich po podłączeniu chodziło dobrze, mimo iż mieli gorsze wskaźniki siły sygnału w słupku (u nich 57% a mnie 69% - jakość tak samo 100%). Najdziwniejsze jednak, że u rodziny też się cięło po podłączeniu jak wspominałem, a mieli inne kable, złączki konwerter czy też HDMI niż u mnie przecież. Natomiast ich stary Sagem u mnie chodził bez problemu. Konwerter inny też był sprawdzany i bez zmian. Ma ktoś jakieś pomysły? Edytowane 15 Września 2020 przez basket4rap Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus 374 Napisano 15 Września 2020 zmień na NC+ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach