MemQ 2 Napisano 11 Lipca 2020 Hej, Niestety za późno się zabrałem za kupno TV i LG C9 jest już praktycznie niedostępne - zostały jakieś pojedyncze sztuki, najcześciej powystawowe. Wczoraj w nocy udało mi się zamówić w media expert B9 za 4500 i moje pytanie jest takie - czy mimo wszystko warto szukać C9 i dopłacać ok. 1000 zł ? Główne zastosowania tv to PS4/PS5/PC, Netflix/HBO GO i czasem zwykła tv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vader_4747 789 Napisano 11 Lipca 2020 Gdyby udało Ci się znaleźć nowy - czyli nie powystawowy - to można by się zastanawiać. Na to jednak są małe szanse według mnie, a biorąc pod uwagę małą różnicę miedzy modelami, to ja bym wolał mieć nowy b9, niż c9 niewiadomego pochodzenia. Wysłane z mojego HTC U12+ przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MemQ 2 Napisano 11 Lipca 2020 No właśnie też wychodzę z tego założenia. Niższa jasność jakoś mi nie przeszkadza, ale trochę obawiam się 1gb ramu mniej i trochę słabszego procesora w b9. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragonosi 9 Napisano 11 Lipca 2020 ja kupiłem B9 i powiem tak, że będziesz mega zadowolony to co potrafią matryce OLED przechodzi najśmielsze oczekiwanie, mam tv 2 miesiące i do dzisiaj mam opad szczeny. Gram oglądam netfilixa, normalnie użytkuje na ustawieniach żywe i się z nim nie szczypie. LCD można schować do szafy jako relikt poprzedniej epoki. 3 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MemQ 2 Napisano 11 Lipca 2020 No właśnie ja się przesiadam ze starego LCD Sony (W755C) z 2015 na androidzie, więc pewnie B9 pod każdym względem powali mnie na kolana, ale jak już mam wydać tyle pieniędzy (a kupuje tv raz na 3-5 lat), to zaczynam rozkminy 3 minuty temu, dragonosi napisał: ja kupiłem B9 i powiem tak, że będziesz mega zadowolony to co potrafią matryce OLED przechodzi najśmielsze oczekiwanie, mam tv 2 miesiące i do dzisiaj mam opad szczeny. Gram oglądam netfilixa, normalnie użytkuje na ustawieniach żywe i się z nim nie szczypie. LCD można schować do szafy jako relikt poprzedniej epoki. Jak oceniasz płynność działania - nie ma żadnych zwiech itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragonosi 9 Napisano 11 Lipca 2020 wcześniej miałem sony xf 9005 i w lG web os robi robotę nie ma żadnych zwiech. Nie ma co rozkminiać. sony xf 9005 czasem musiałam restartować android lekko mulił tu nie ma takich problemów. Nie żałuj kupuj, żyj i ciesz się z tv. Pozdro 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aerofan 12 Napisano 13 Lipca 2020 B9 SLA system chodzi bardzo szybko, spodziewałem się raczej czegoś wolniejszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 16 Lipca 2020 Odradzam B9, teraz poszedłbym w C9 lub w ogóle w inną markę. Kupiłem B9 w maju SLA 65 cali. I miałem już 2 wymiany panelu. Każdy kolejny jest gorszy od poprzedniego. Teraz te serwisowe wydaje mi się, że są odnawiane, bo wczoraj mi konsultant wymieniał panel i folia ochronna była tak brudna, jakby ktoś szurał nim po podłodze. Odmówili mi kolejnej naprawy. Opiszę to szczegółowo w swoim wątku ( postaram się jeszcze dziś ). 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 048 Napisano 16 Lipca 2020 6 godzin temu, pr0t0m napisał: Odradzam B9, teraz poszedłbym w C9 lub w ogóle w inną markę. Kupiłem B9 w maju SLA 65 cali. I miałem już 2 wymiany panelu. Każdy kolejny jest gorszy od poprzedniego. Teraz te serwisowe wydaje mi się, że są odnawiane, bo wczoraj mi konsultant wymieniał panel i folia ochronna była tak brudna, jakby ktoś szurał nim po podłodze. Odmówili mi kolejnej naprawy. Opiszę to szczegółowo w swoim wątku ( postaram się jeszcze dziś ). Trafiłeś na wyrozumiały serwis, że ci wymielili poprzedni, jeśli był "lepszy" od prezentowanego na zdjęciach. Ten obecny jest całkiem niezły, jak na nówkę - po prostu typowy "niedogrzany", nowy oled. I wszystko. Zamiast oglądać treści wideo, zająłeś się planszami, no to masz problem. Ale to twój problem, a nie panelu. Na 99% wszystko poznika po pewnym czasie, a jak chcesz szybko, to daj mu "w palnik" przez kilkanaście godzin stałego, wysokokontastowego (HDR) wideo typu dema 4K. 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 17 Lipca 2020 19 godzin temu, pr0t0m napisał: Odradzam B9, teraz poszedłbym w C9 lub w ogóle w inną markę. Kupiłem B9 w maju SLA 65 cali. W maju skończyły się OLEDy LG z serii 9 nowe, bez podejrzanej historii. Nagle w sklepach wystrzeliła seria SLA, która wg nazewnictwa LG oznacza model na rynek UK i Singapur. https://en.tab-tv.com/?page_id=7111 Być może tutaj jest problem i wszelkie wady tych telewizorów wynikają z ich podejrzanego pochodzenia? Zresztą zawsze jest tak, że jak kupujesz telewizor LG pod koniec jego obecności na rynku to płacisz najmniej, ale jednocześnie ponosisz największe ryzyko, że trafisz egzemplarz z jakimiś wadami. Jak w Lidlu spóźnisz się na promocję torebek to też zostaną Ci same przebrane egzemplarze i ciężko kupić taką bez wad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiPoL 39 Napisano 17 Lipca 2020 Albo po prostu tam się nie sprzedawał i wszystko poszło teraz do nas, bo pewnie B sprzedaje się w PL najlepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 17 Lipca 2020 15 godzin temu, Barnaba napisał: Trafiłeś na wyrozumiały serwis, że ci wymielili poprzedni, jeśli był "lepszy" od prezentowanego na zdjęciach. Ten obecny jest całkiem niezły, jak na nówkę - po prostu typowy "niedogrzany", nowy oled. I wszystko. Zamiast oglądać treści wideo, zająłeś się planszami, no to masz problem. Ale to twój problem, a nie panelu. Na 99% wszystko poznika po pewnym czasie, a jak chcesz szybko, to daj mu "w palnik" przez kilkanaście godzin stałego, wysokokontastowego (HDR) wideo typu dema 4K. Poprzedni panel mi wymienili bo miał martwy, niezastąpiony pixel ( tzn. martwy również na białej planszy ). Nic nie poznika, bo robiłem tak z poprzednim panelem jak mówisz, i wyrównała się tylko szarość, ale krawędzie pozostały czarne widoczne do 15% grey uniformity. Znikną mi nieświecące pixele? 2 zielone i zółte i 1 czerwony? Kupiłbyś taki TV z nieświecącymi pixelami? Jak tak, ale za połowę ceny. Fakt jest taki, że coś dziwnego jest z tą serią SLA i z panelami, które przychodzą na wymianę. Wspominałem wyżej o kondycji folii na nim, nawet serwisant się zdziwił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Januzaj123 2 Napisano 17 Lipca 2020 A za martwe piksele (takie co non stop świeca na czarno) też wymieniają matrycę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 17 Lipca 2020 16 minut temu, Januzaj123 napisał: A za martwe piksele (takie co non stop świeca na czarno) też wymieniają matrycę? Jeżeli na białym tle jest czarny, tzn że jest martwy kompletnie wtedy wymiana. Jeżeli nie świeci na jakichś konkretnych koloroach, to tylko jeżeli jest ich wiecej niż 6 i w odległości mniejszej od siebie niż 20 cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 048 Napisano 17 Lipca 2020 48 minut temu, pr0t0m napisał: Poprzedni panel mi wymienili bo miał martwy, niezastąpiony pixel ( tzn. martwy również na białej planszy ). Nic nie poznika, bo robiłem tak z poprzednim panelem jak mówisz, i wyrównała się tylko szarość, ale krawędzie pozostały czarne widoczne do 15% grey uniformity. Znikną mi nieświecące pixele? 2 zielone i zółte i 1 czerwony? Kupiłbyś taki TV z nieświecącymi pixelami? Jak tak, ale za połowę ceny. Fakt jest taki, że coś dziwnego jest z tą serią SLA i z panelami, które przychodzą na wymianę. Wspominałem wyżej o kondycji folii na nim, nawet serwisant się zdziwił. Te ciemne plamy znikają akurat najszybciej Martwe piksele to oczywiście wada bez żadnych wątpliwości, ale zdarzają się w każdym typie matrycy, u każdego producenta. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 17 Lipca 2020 1 godzinę temu, Barnaba napisał: Te ciemne plamy znikają akurat najszybciej Martwe piksele to oczywiście wada bez żadnych wątpliwości, ale zdarzają się w każdym typie matrycy, u każdego producenta. U mnie już w 3 panelach ciągle martwe pixele :). Poprzedni panel pracował 120h i przebarwienia na kolor czerwony były cały czas. Dodatkowo "świszczenie" cewek, lub zasilacza, które pojawiło się dopiero po naprawie serwisowej. Serwisant w podeszłym wieku około 60 może więcej, przyjechał i mówi, że nic nie słyszy, a wszyscy moi znajomi tak. Więc zaczął to badać aplikacjami do mierzenia hałasu i częstotliwości na swoim starym samsungu ( telefonie ). Jak to zobaczyłem, to zapytałem czy pan tak na serio teraz, a on, że "tak" I odrzucił mi tę kwestię, bo on nie słyszy. W jego wieku jak krzyki będę słyszał to będzie dobrze, więc nic dziwnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mxmxm 47 Napisano 17 Lipca 2020 (edytowane) To widzę że też w nowych oledach są problemy, a chciałem zakupić ponownie oleda CX ponieważ LG B7 miała 2 razy wyświetlacz wymieniony i odzyskałem pieniądze z rękojmi w 21 miesiącu po zakupie i szukam co by tu kupić. Edytowane 17 Lipca 2020 przez mxmxm 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 17 Lipca 2020 6 godzin temu, mxmxm napisał: To widzę że też w nowych oledach są problemy, a chciałem zakupić ponownie oleda CX ponieważ LG B7 miała 2 razy wyświetlacz wymieniony i odzyskałem pieniądze z rękojmi w 21 miesiącu po zakupie i szukam co by tu kupić. Ja miałem też 2 razy panel wymieniany, a TV mam 2 miesiące. Rękojmia obowiązuje tylko zakup na firmę, tak? Konsumentowi zostaje zwrot z tytułu niezgodności towaru z umową. Możesz powiedzieć jak udało Ci sie uzyskać zwrot pieniędzy? Co robiłeś? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mxmxm 47 Napisano 18 Lipca 2020 (edytowane) 7 godzin temu, pr0t0m napisał: Ja miałem też 2 razy panel wymieniany, a TV mam 2 miesiące. Rękojmia obowiązuje tylko zakup na firmę, tak? Konsumentowi zostaje zwrot z tytułu niezgodności towaru z umową. Możesz powiedzieć jak udało Ci sie uzyskać zwrot pieniędzy? Co robiłeś? Rękojmie może każdy złożyć, tu masz opis mojego zwrotu pieniędzy 🤑 strona 307 Edytowane 18 Lipca 2020 przez mxmxm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragonosi 9 Napisano 18 Lipca 2020 ja z kolegą braliśmy 2 oledy b9 w tym samym sklepie, chodzą dwa miesiące żadnych martwych pikseli ani nierównomierności podświetlenia matrycy nic z tych rzeczy co powyżej. Ja i kupel jesteśmy mega zadowoleni, modele SLA. Albo trzeba mieć wielkiego pecha żeby trafić uszkodzony model, albo wielkie szczęście żeby tv były bez wad. Jeśli miałbym iść teraz po tv poszedłbym i kupił to samo. Rozglądałem się za c9 ale 65 cali już nie było albo na ekspozycji a poza tym różnica cenowa 2 kafle więcej za 200 nitów i ciut lepszy procek to za dużo. 500 zł można dać ale nie więcej. Ja tv podlecem i zachęcam do zakupu bo żaden led, qled nie zapewni takiej jakości obrazu jak oled każdej marki. No może najwyższy model samsunga qled 95 r podajże się zbliżał do oledów ale miał zbyt agresywne wygaszanie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MemQ 2 Napisano 18 Lipca 2020 Ja we wtorek finalnie kupiłem 55B9SLA i jestem bardzo zadowolony. Nie widzę żadnych nieregularności na matrycy przy 5% odcieniu szarości, jakość obrazu miazga, system działa płynnie - no nie mam się do czego przyczepić , tym bardziej w cenie 4500. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bomel91 3 Napisano 18 Lipca 2020 W dniu 17.07.2020 o 14:52, pr0t0m napisał: Dodatkowo "świszczenie" cewek, lub zasilacza Mam to samo, ale co ciekawe tylko na 2 trybach obrazu, na pozostałych tego nie słychać, dlatego nie reklamowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach