Skocz do zawartości
  • 1
Mcmc

Jakie różnice między OLED B9PLA a B97LA

Pytanie

Bardzo proszę o informacje i opinie czym różnią się te dwa modele telewizorów i czy warto zakupić droższy model 


lg oled 65B97LA - koszt 8200
lg oled 65B9PLA - koszt 7400 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Niczym. Może kolorem. Generalnie to jest dokładnie ten sam model pod względem obrazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
7 minut temu, Gmeru napisał:

Niczym. Może kolorem. Generalnie to jest dokładnie ten sam model pod względem obrazu.

przepraszam bardzo jestem laikiem ale dostrzegłem kilka różnic obserwując specyfikacje na zagranicznych stornach - znalazłem 

B97LA - odświeżanie  40 do 100 Hz

Podobno ten model ma rozwiązanie gniazdo antenowe telewizji naziemnej  (tuner jeśli się nie mylę) z UHD i jest robiony na rynek niemiecki 

B9PLA - odświeżanie 100 do 120 Hz 

 

Dodatkowo Sprzedawca zapewnia mnie że matryca w B97LA jest matryca stosowana w C9 
 

??? proszę o ewentualna weryfikacje tych informacji 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Najlepiej dodaj sobie do porównywarki na stronie media expert te dwa modele:

https://www.mediaexpert.pl/telewizory-i-rtv/telewizory/telewizor-lg-oled-65b97la-uhd-4k-a7-thinqai-hdr-pro-pilot-magic-tv

https://www.mediaexpert.pl/telewizory-i-rtv/telewizory/telewizor-lg-oled-65b9-uhd-4k-a7-gen-2-thinqai-hdr-pro-pilot-magic-tv

A wszystko pojawi się gotowe na tacy :) Wyposażenie jest nieco inne jak napisałeś - stąd różnica w cenie modelu 65" gdyż 55" kosztują dokładnie tyle samo: 4999zł. Obrazowo to są te same telewizory. 120Hz, procesor alfa 7 itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Gmeru ale różnica cenowa jest i skądś te różnice muszą się brać , bo inaczej oby dwa modele o rożnych końcówkach by kosztowały tyle samo ??? 7499 - minus rabat = 6999 a wersja bez promocji 8299 i tylko za kolor by taka była różnica ?? Sam nawet nie wiedziałem że są różne wersje w sprzedaży a na Polskiej stronie są aż trzy końcówki modelu B9 :

LA , SLA , PLA  i bądż tu mądry który czym się rożni , jedynie  końcówka SLA nie jest już sprzedawana a reszta jest w sprzedaży. 

Może Media Expert sprowadza te z końcówka LA z Niemiec i stąd wyższa cena ?? 

Edytowane przez XMAREKK30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Różnią sie. Ten na rynek niemiecki jest lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To napisz w czym jest lepszy a nie trzymasz nas w niepewności. Szczególnie interesuje mnie 55" bo kosztuje tyle samo. Co jest lepszego oprócz wyposażenia? Bo wiesz, to nie proszek do prania, że niemiecki to lepszy 😜

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Oj tam Piotrek czepiasz sie. Jest droższy to jest lepszy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Podchodzę do tego na zdrowy rozum: Tylko B9 różni się od modeli wyższych procesorem alfa 7 a nie 9 czyli elektroniką więc jedyna różnicą między C9 i wyższymi jest "nieco" mniejszy poziom średniej jasności HDR. Nie ma na rynku różnych modeli B9 pod względem procesorów... więc obrazowo jest to samo. A jak to bywa z różnymi końcówkami, mamy inne kolory, pilot czy tunery. Dla mnie tak to wygląda. Nie wiem skąd tak duża różnica w modelu 65" skoro 55" jest w tej samej cenie i tylko pokazuje to, że to takie same modele. Pewnie kurs euro, pozyskanie z różnych źródeł itd... jedyne wytłumaczenie. Brałbym tańszy 😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
16 minut temu, Gmeru napisał:

Bo wiesz, to nie proszek do prania, że niemiecki to lepszy 😜

napewno ma jaśniejszą matryce i być może trwalszą (tego nie jestem w stanie zweryfikować). Posiadam trzyletniego samsunga KS9000 z niemieckiej dystrybucji (końcówka KS9090T) i po niespełna trzech latach intensywnego użytkowania krawedzie matrycy trzymają sie super tzn nie mam prześwietleń co było wadą matryc w tych modelach, także odpowiedzi nasuwają sie dwie: 1. Trafiłem na super egzemplarz (w to jakoś nie wierze). 2. Na Niemcy idzie lepszy sort i te ich oznaczenia nie biorą sie z du-py.

Edytowane przez Waldo94
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ale skąd wiesz, że jest jaśniejszy? Mierzyłeś? Jakieś źródło? Ktoś mierzył? A jak tak to czym? Jakieś wyniki? Liczby? Zdjęcia? Bo na razie to dalej odczytuje jako fake news. I nadal myślę o tych proszkach do prania.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To tak jak na koniec produkcji JS Samsunga byly 2 wersje z różnicą w cenie ponad 800 zl za model 55. Ileż to ja nasluchalem sie w sklepie o różnicach w.matrycy w procesorze itp
Co sie okazało droższy mial pilota bluetooth z pointerem tanszy zwykłego IR

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Modele LG B9 na  rynek Niemiecki mają końcówkę DLA i LA 

Edytowane przez XMAREKK30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
12 minut temu, Gmeru napisał:

Ale skąd wiesz, że jest jaśniejszy? Mierzyłeś? Jakieś źródło? Ktoś mierzył? A jak tak to czym? Jakieś wyniki? Liczby? Zdjęcia? Bo na razie to dalej odczytuje jako fake news. I nadal myślę o tych proszkach do prania.

Przestawiłem ci przykład z mojego życia wzięty. Czy tu jest tak samo ? Bardzo prawdopodobne, ale żeby to sprawdzić trza byłoby oba telewizory użytkować w identycznym trybie przez okres dwóch lat. Wtedy wyszłoby czy niemiecki jest lepszy. W każdym razie powtarzam, te oznaczenia nie biorą sie znikąd. To masz jak samochody przeznaczone na rynek europejski i amerykański, gdzie wiadomo że te co idą na ameryke są gorsze (zawieszenie, elektronika, reflektory i jeszcze pare szczegółów)

Edytowane przez Waldo94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Te oznaczenia były zawsze i biorą się z:

1. Przeznaczenia na dany market w Polsce (ME, euro, MM itd.)

2. Przeznaczenia na dany region Europy

A nie dotyczą różnicy w jakości obrazu. Dodatkowo czasem (a nawet często) wpływają też na kolor ramki, innego pilota czy braku albo obecności np. tunera sat albo kablowego.

Ale trzeba też przyznać, że w przypadku LCD zdarzy się, że ten sam model i ten sam rozmiar (to jest ważne) ma np. albo matrycę IPS albo VA. I wtedy jest klops bo to są jakby dwa różne telewizory a klient tego nie wychwyci. A zdarza się to ostatnio nawet często. Nie ma szansy nad tym panować ani tego ustalić dokładnie.

Z OLED jest łatwo i tak dziwnych motywów nie ma... jest dużo, dużo łatwiej w tego typu ocenie. Maciek Koper mi tu podpowiada, że kiedyś w modelach C8 z pewną końcówką zauważył problemy z barwami.

Póki nie ma dowodów nie ma co gdybać. Szczególnie, że OLED ogólnie ma doskonały obraz więc po co przepłacać w tym wypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jak się wchodzi na LG na rynek niemiecki  to np: LG C9 55 i 65 ma oznaczenia LA ale w wersji 77 jest napisane PLA , czyli jak by był sprowadzony z Polski ??? W ogóle Niemcy maja wersję  C98 i ktoś tu taki dostał na wymianę z tego co pamiętam. Ogólnie cena w wersji 55 LA i PLA jest taka sama ale na 65 cali już się różnią znacznie. 

 

https://www.lg.com/de/tv/lg-oled65b9dla   przy tym modelu piszę że ma 50-60Hz dziwne ???

Edytowane przez XMAREKK30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie ma 60hz oledów 😉 W którym miejscu masz tam napisane 60Hz? Chyba nie chodzi Ci o energię? ;DDDDD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To ja wiem że nie ma 60Hz  :) 

Netzfrequenz in Hz   50 - 60 Hz  to jest chyba w klasie energetycznej i źle spojrzałem :( 
 
Dobra chyba ja odwaliłem manianę Gmeru hehehehhehe
 
Wyszło trochę zamieszanie z tymi końcówkami , bo można się zastanawiać skąd ta różnica w cenie a na 65 calach jest dużo więcej :)
 
Gmeru mam pytanie kiedy będziecie mieli na testy LG OLED CX9 , bo na YouTube  są już jakieś recenzję  :) 
 
 

Soorki takie wstępne o może tak :)  

Edytowane przez XMAREKK30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
To ja wiem że nie ma 60Hz   
Netzfrequenz in Hz   50 - 60 Hz  to jest chyba w klasie energetycznej i źle spojrzałem  
 
Dobra chyba ja odwaliłem manianę Gmeru hehehehhehe
 
Wyszło trochę zamieszanie z tymi końcówkami , bo można się zastanawiać skąd ta różnica w cenie a na 65 calach jest dużo więcej
 
Gmeru mam pytanie kiedy będziecie mieli na testy LG OLED CX9 , bo na YouTube  są już jakieś recenzję   
 
 
Soorki takie wstępne o może tak   
50-60Hz to częstotliwości prądu zmiennego, który masz w gniazdku elektrycznym.
Nie żadna klasa energetyczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dział wymian LG zaproponował mi model z końcówką SLA, zapytałem, że mam aktualnie PLA czy to jakaś różnica? Dostałem odpowiedź, że oba oznaczenia to dystrybucja na Europę Środkową

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Porównanie wersji B9PLA i B9SLA:
https://www.displayspecifications.com/en/comparison/169d10b733

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Według tego linku już widzę różnicę w Tuner TV . Nie wiem czy to brak w wersji PLA ale w wersji SLA jak by było więcej możliwości jeśli chodzi o wyjścia dźwiękowe i nie wiem którę sa nowsze a które starsze  . Osobiście nie zamienił bym TV na wersję SLA , bo już jej nie ma w sprzedaży według polskiej strony LG a to coś znaczy. Ja bym brał PLA wersję i tego się trzymał :) 

Edytowane przez XMAREKK30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Bzdura.
Gmeru wam przecież wyjaśnił, że te dodatkowe literki są mało istotne.
Model jest ten sam, ważne żeby telewizor był sprawny, a nie uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Według tego linku już widzę różnicę w Tuner TV . Nie wiem czy to brak w wersji PLA ale w wersji SLA jak by było więcej możliwości jeśli chodzi o wyjścia dźwiękowe i nie wiem którę sa nowsze a które starsze  . Osobiście nie zamienił bym TV na wersję SLA , bo już jej nie ma w sprzedaży według polskiej strony LG a to coś znaczy. Ja bym brał PLA wersję i tego się trzymał  
Wierzysz każdej stronce 3rd party znalezionej w necie? :) Wrzuciłem jako ciekawostkę, nie uważam, żeby te różnice o ile w ogóle są prawdziwe miały na cokolwiek wpływ, sam teraz mam dostać wersję SLA zamiast PLA w ramach wymiany i co? TV ma obsługiwać Dolby Vision, mieć wejście HDMi ARC (a będzie miał nawet eARC) i nie mieć s[beeep]ej matrycy OLED, tyle, reszta mnie mało interesuje... :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Każdy robi jak mu pasuje i  to jego jest sprawa a do linku sam co wrzucziłeś a teraz pytasz czy ja wieżę stronie LG , tak w większości tak i po cos one są a że wyłapałem jedną różnice,  to sam Gmeru o tym wspominał że mogą być jakieś małe różnicę jak tuner TV i tyle. Ja w sklepie jakie widziałem końcówki to tylko PLA a SLA czy DLA to nigdy nie rzuciły mi się w oczy. Może mało chodzę po sklepach RTV i stąd moja niewiedza . Masz rację  raf7505 ważne żeby był sprawny:) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...