Patrycja Michałowska 4 Napisano 27 Marca 2020 Ostatnio na telewizorze zobaczyliśmy wielki pas Zgłosiliśmy to do Panasonica, o to odpowiedź: "Uprzejmie informujemy, że zjawisko widoczne na przesłanych przez Pana zdjęciach świadczy o utrwaleniu obrazu i nie podlega naprawie w ramach gwarancji. Jednakże istnieje możliwość zarejestrowania naprawy pogwarancyjnej. Prosimy o informację, czy jest Pan zainteresowany zarejestrowaniem takiej naprawy." Z telewizora korzystamy normalnie, nie do wyświetlania nieruchomych obrazów. Przy zakupie ludzie z firmy Panasonic, mówili żeby nie obawiać się bo każdy producent LG czy Panasonic wymienia matrycę jak coś się takiego wydarzy. Znam przypadki LG, gdzie od ręki wymieniane są matrycę. Tutaj na forum, też można spotkać takie sytuacje. Niestety firma Panasonic nie działa jak LG dlatego nigdy więcej nie kupimy Panasonica. Dlaczego tutaj piszę? Ostrzegam każdego kto jest przed zakupem i ma jeszcze wybór. Będziemy z nimi walczyć, pytanie czy ktoś miał przypadek odrzucenia na gwarancji i jak sobie z tym poradził? Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 663 Napisano 27 Marca 2020 A jaki to dokladnie model? Kiedy i w jakim sklepie kupiony? Jak uzywany? Takie rzeczy zglasza sie najlepiej w ramach rekojmi do sprzedawcy, nie gwarancji do producenta bo z tym jak widacbywa roznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 27 Marca 2020 11 minut temu, Xisiek napisał: A jaki to dokladnie model? Kiedy i w jakim sklepie kupiony? Jak uzywany? Takie rzeczy zglasza sie najlepiej w ramach rekojmi do sprzedawcy, nie gwarancji do producenta bo z tym jak widacbywa roznie. FZ800 Grudzień 2019 w RTV EURO AGD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barteekk 8 Napisano 27 Marca 2020 (edytowane) 8 minut temu, Patrycja Michałowska napisał: FZ800 Grudzień 2019 w RTV EURO AGD 4 miesiące i już wypalenie, no to ładnie... Masz pewność, że TV był nówka sztuka przy zakupie bo to model z 2018r. Ciekawe jak LG będzie rozpatrywało wypalenia w kryzysie, wiadomo szukanie oszczędności itp. pójdzie przykaz z góry nie uznajemy wypaleń i może być różnie... Edytowane 27 Marca 2020 przez Barteekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 27 Marca 2020 3 minuty temu, Barteekk napisał: 4 miesiące i już wypalenie, no to ładnie... Masz pewność, że TV był nówka sztuka przy zakupie bo to model z 2018r. Ciekawe jak LG będzie rozpatrywało wypalenia w kryzysie, wiadomo szukanie oszczędności itp. pójdzie przykaz z góry nie uznajemy wypaleń i może być różnie... Błąd grudzień 2018 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefek38 11 Napisano 27 Marca 2020 Witam u mnie po około półtora roku pojawiły się wypalenia w Sony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 663 Napisano 27 Marca 2020 O to z tym sklepem beda najpewniej cyrki. Proponuje od razu zasiegnac rady u prawnika/inspekcji handlowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangi007 345 Napisano 27 Marca 2020 3 godziny temu, Patrycja Michałowska napisał: Z telewizora korzystamy normalnie Dla większości normalne użytkowanie to oglądanie TVN 24,TVP info 10 godzin dziennie? 3 godziny temu, Patrycja Michałowska napisał: Niestety firma Panasonic nie działa jak LG dlatego nigdy więcej nie kupimy Panasonica. Każdy przypadek jest inny.Przesadą jest pisanie NIGDY WIĘCEJ PANASONICA. Tu na forum jest wiele przypadków niezadowolenia z oleda.Ja mam za sobą ponad 800 dni grania,oglądania netflixa i innych programów i wszystko jest OK i to nie jest TV LG?Przez ten czas TV wyłączony z listwy był tylko z 4 razy i nie oglądam TVN24 dłużej niż 45 minut bez zmiany na inny program. 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 27 Marca 2020 3 godziny temu, Patrycja Michałowska napisał: Błąd grudzień 2018 55 czy 65 cali ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 27 Marca 2020 5 minut temu, gangi007 napisał: Dla większości normalne użytkowanie to oglądanie TVN 24,TVP info 10 godzin dziennie? Każdy przypadek jest inny.Przesadą jest pisanie NIGDY WIĘCEJ PANASONICA. Tu na forum jest wiele przypadków niezadowolenia z oleda.Ja mam za sobą ponad 800 dni grania,oglądania netflixa i innych programów i wszystko jest OK i to nie jest TV LG?Przez ten czas TV wyłączony z listwy był tylko z 4 razy i nie oglądam TVN24 dłużej niż 45 minut bez zmiany na inny program. 90% czasu Netflix 8% czasu TVN, POLSAT itp. 2% czasu kanały informacyjne To jest normalne, a nawet gdyby było 100% TVP INFO czy TVN24 to nie ma znaczenia. Telewizor to telewizor, powinien to wytrzymać, przynajmniej przez okres 2 lat. To nie jest przesada. Wybierać tylko LG, nie zastanawiać się, w porównaniu do Panasonica wymieniają w takich przypadkach matrycę na nową. 4 minuty temu, Waldo94 napisał: 55 czy 65 cali ? 65 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 29 Marca 2020 Czy po czyszczeniu matrycy, przez program 80 minut może zmniejszyć wypalenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 29 Marca 2020 (edytowane) W dniu 27.03.2020 o 18:30, gangi007 napisał: Dla większości normalne użytkowanie to oglądanie TVN 24,TVP info 10 godzin dziennie? Właśnie do tego służy telewizor. (Choć sam tradyzyjnej tv nie oglądam to zdecydowana większość ludzi już tak) Szczycisz się tym że musisz się cackać z tv ze strachu o to, że się popsuje/wypali. Normalnie klient idealny. Edytowane 29 Marca 2020 przez LV426 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 29 Marca 2020 1 minutę temu, LV426 napisał: Szczycisz się tym że musisz się cackać z tv ze strachu o to, że się popsuje/wypali. Normalnie klient idealny. raczej to świadomość do czego się będzie używać narzędzie - jak kupujesz sportowy samochód to chyba nie po to by używać go jako terenówki fakt że przy sprzedaży jednak nikt tego raczej nie mówi - a każdy się jara że kupił wypasiony sportowy wózek 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 29 Marca 2020 20 minut temu, klaus71 napisał: raczej to świadomość do czego się będzie używać narzędzie - jak kupujesz sportowy samochód to chyba nie po to by używać go jako terenówki fakt że przy sprzedaży jednak nikt tego raczej nie mówi - a każdy się jara że kupił wypasiony sportowy wózek Przy zakupie ludzie ubrani w koszulki firmy Panasonic, mówili, że nie ma co się przejmować matrycami OLED, są już tak udoskonalone, że nic się nie dzieje a jak się wydarzy od oglądania telewizji (niezależnie czy to TVN z logiem) to wymieniają matrycę na nową, tak jak robi to firma LG. Po prostu jak telewizor będzie wykorzystywany jako telewizor a nie monitor to producent nie odrzuci gwarancji bo ktoś oglądał przez 2 tygodnie Polsat przez 2 godzinny dziennie i ma wypalone logo Polsatu. Kupujemy monitor - wykorzystujemy jako monitor. Kupujemy telewizor - wykorzystujemy telewizor. Jeżeli przedmiot nie nadaje się jako telewizor to nie można tego sprzedawać jako telewizor albo trzeba wyraźnie zaznaczać, że jest to nietypowy telewizor a nie zachwalać i wciskać każdemu kto ma odpowiednią kwotę do wydania. Gdyby ktoś napisał, że nie jest to telewizor to nie kupilibyśmy tego przedmiotu. Jako normalny konsument traktuje telewizor jak telewizor i wykorzystuje do oglądania dostępnych treści. Wystarczyłoby napisać (telewizor ale z wykluczeniem możliwości oglądania niektórych programów - od razu podziękowalibyśmy za zakup) My tego nie odpuścimy. Będziemy z nimi walczyć do końca Telewizor wykorzystywaliśmy tak jak jak pisałam powyżej: 90% czasu Netflix 8% czasu TVN, POLSAT itp. 2% czasu kanały informacyjne "Powidoki i wypalenia – okiem praktyka Najczęściej poruszany temat, o który w nieskończoność pytają użytkownicy, jest kwestia wypaleń. Szczególnie mając w pamięci temat plazm i ich skłonność do tego typu niespodzianek. Tak, faktem jest, że matryca OLED ma niższą odporność na to zjawisko niż LCD, ale na przestrzeni lat na tyle jednak rozwinięto systemy kompensacji, że osobiście marginalizowałbym ten problem. Jeśli rozważamy użytkowanie telewizora przez zwyczajnego widza, który ogląda filmy, seriale, telewizję i gra po kilka godzin w weekendy to nie przejmowałbym się tym wcale. To nie jest tak jak z plazmami, że pasek od TVN24 potrafił się wypalić natychmiastowo. A było tak bo sam posiadałem dwa telewizory plazmowe: Pioneer Kuro oraz Panasonic ZT60 i oba na stałe utrwaliły różne elementy obrazu i to już po kilku miesiącach (Kuro). Tutaj posłużę się tym o czym wspomina Maciej Koper w swoich testach na portalu ponieważ jego firma ma styczność z tysiącami telewizorów OLED podczas domowych kalibracji obrazu w trakcie roku. Jak mówi: “Wypalonego pasa TVN24 nie spotkaliśmy jeszcze wcale. Z powidokami trafiały się pojedyncze przypadki, głównie dotyczący osób, które grają codziennie w jeden tytuł przez bardzo długi czas.” Nie powiem zatem, że temat wypaleń nie istnieje, ale bez dwóch zdań na forach jest zbyt mocno spotęgowany i daje złudzenie, że jest to jakaś plaga i duże zagrożenie jak w przypadku plazm. W rzeczywistości są dziesiątki tysięcy ludzi w Polsce, którzy korzystają ze swoich ekranów OLED i nie wiedzą nawet, że taki problem może istnieć. Nie uznaję więc tego za istotne zagadnienie chyba, że jak napisałem, ktoś jest zapalonym graczem i traktuje TV bardziej jako monitor." Z tym samochodem to tak trochę nie bardzo. Każdy wie do czego kupuje samochód a jak nawet się nie zna to może o tym porozmawiać ze sprzedawcą. Poinformuje ten jest do jazdy sportowej, ten jest terenowy itp. a z telewizorem w sklepie ktoś powie, nie kupuj bo nie możesz oglądać praktycznie żadnego nadawanego w Polsce programu?? Jak można sprzedać przedmiot nazywając telewizorem jak nie mogę nic oglądać?? Powinno być to wyraźnie napisane, że nie mogę korzystać z tego jak z telewizora. Każdy sprzedawca wie jak wyglądają programy nadawane w telewizji, posiadają loga itp. więc to oni powinni powiedzieć, że to nie nadaje się do normalnego użytku. Generalnie sprawa do wygrania od ręki, tylko trzeba mieć czas i chęci 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek 529 Napisano 29 Marca 2020 (edytowane) @Patrycja Michałowska, qrcze... Mam dokładnie ten sam model tv, zakupiony w podobnym czasie. Jeśli chodzi o materiał podobnie - mógłbym napisać Netflix/UHD - 70%, 20% tv, 10% różne Telewizor ma już prawie 5000h i żadnych powidoków/wypaleń, itp. Chodzi jak nówka. Dwa pytania. 1) Telewizor jest cały czas podłączony "pod prąd"? - Powinien być. 2) Jakie masz ustawienia obrazu na tv? - np. dynamiczne na programach informacyjnych mogą robić złą robotę.... Trzymam kciuki żeby sprawa pozytywnie się zakończyła. Edytowane 29 Marca 2020 przez Groszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 29 Marca 2020 Im dłużej czytam takie wypowiedzi, tym bardziej jestem na nie czy to Panasonic czy to LG . Bez znaczenia która firma, problem ten sam w oby dwóch. Ja oglądam dużo statycznych obrazów, także już wiem że OLED nie dla mnie a szkoda . Q90 QLED będzie najlepszą alternatywą pomiędzy OLED a QLED , kosztem czerni jaką ma OLED:) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrycja Michałowska 4 Napisano 29 Marca 2020 Teraz, XMAREKK30 napisał: Im dłużej czytam takie wypowiedzi, tym bardziej jestem na nie czy to Panasonic czy to LG . Bez znaczenia która firma, problem ten sam w oby dwóch. Ja oglądam dużo statycznych obrazów, także już wiem że OLED nie dla mnie a szkoda . Q90 QLED będzie najlepszą alternatywą pomiędzy OLED a QLED , kosztem czerni jaką ma OLED:) Jeżeli producent wymienia matrycę w przypadku wypaleń to w porządku, można zakupić. Masz 2 lata spokoju i trochę, bo przecież następnego dnia po gwarancji nie wypali się taki wielki pas. Teraz ceny OLED są dużo niższe, to też może być argumentem za OLED, jak jest taniej o 3-3,5K to różnicę można przeznaczyć na zakup następnego za jakiś czas. W moim przypadku ceny były identyczne więc obliczenia wychodzą gorzej 14 minut temu, Groszek napisał: @Patrycja Michałowska, qrcze... Mam dokładnie ten sam model tv, zakupiony w podobnym czasie. Jeśli chodzi o materiał podobnie - mógłbym napisać Netflix/UHD - 70%, 20% tv, 10% różne Telewizor ma już prawie 5000h i żadnych powidoków/wypaleń, itp. Chodzi jak nówka. Dwa pytania. 1) Telewizor jest cały czas podłączony "pod prąd"? - Powinien być. 2) Jakie masz ustawienia obrazu na tv? - np. dynamiczne na programach informacyjnych mogą robić złą robotę.... Trzymam kciuki żeby sprawa pozytywnie się zakończyła. To nie jest tak, że wypali się każdemu ale gdybyśmy wiedzieli, że Panasonic ma takie podejście do klienta, zupełnie inne niż LG to nigdy nie wybralibyśmy tej marki. Dlatego tutaj pisze, żeby następne osoby miały łatwiejszy wybór. Jak kupowaliśmy to wiele było LG czy Panasonic. 1. Telewizor jest cały czas podłączony pod prąd 2. Teraz już wiem, że można byłoby na informacyjnych uruchamiać tryb z bardzo przyciemnionym ekranem. Tutaj można wracać do tego, że nie wiedzieliśmy, że tak szybko może się wypalić. Tryb na normalne kanały był ustawiony profesjonalny 1 lub normalny ale nie dynamiczny. Normalny mamy tak ustawiony, że jak biorę kino czy profesjonalny to jest trochę ciemniej ale jak przełączę na dynamiczny to widać, że jest dużo jaśniej. Teraz świadomi tej sytuacji, ustawialibyśmy na ten czas np. "Fakty po faktach" tryb ustawiony tak, żeby był dużo ciemniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 29 Marca 2020 Jak mam ściemniać obraz żeby nic się nie stało, to ja dziękuję za takie coś. Jestem fanem OLED ale nie takim kosztem zeby myśleć ze coś może się wypalić i co można oglądać co nie i ile godzin. Mam Plazme Panasonic PV60 już 13 lat i póki co nic nie stało się i byłem pewien że technika poszła do przodu w tej sprawie a tu nadal to samo a 13 lat minęło od mojego kupna a problem ten sam. Jak by LG dawał 5 lat gwarancji od siebie, to może bym zaryzykował ale tak nie ma co ryzykować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek 529 Napisano 29 Marca 2020 Osobiście mojego oleda FZ800 użytkuje normalnie. Obraz mam skalibrowany. Wcześniej oglądałem na ustawieniu "prawdziwe kino" które jest naprawdę bardzo dobre. Nie jestem niewolnikiem tego telewizora ani technologii. Nie chucham, nie dmucham drżąc o wypalenia, ale mam świadomość użytkowania takich ekranów (wcześniej miałem plazmy - Kuro, itd) Ciesze się każdego dnia ze świetnego obrazu. Jak się wypali, nie omieszkam powiedzieć. Oby nie... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 29 Marca 2020 (edytowane) Panasonic daje na TV OLED 5 letnie gwarancje ??? Edit: Już widzę można wykupić dodatkową przedłużoną gwarancję Panasonic https://www.panasonic.com/pl/wsparcie/gwarancja-komfortu.html Edytowane 29 Marca 2020 przez XMAREKK30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 29 Marca 2020 ale z tego co pisali inni nie uwzględniają w gwarancji wypaleń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 29 Marca 2020 No tak i tu masz rację, nawet te 5 lat gwarancji nic nie pomoże. Jak zobaczyłem na Youtube porównanie oby dwóch modeli C9 i Q90 to już zglupiałem, bo na czarnych planszach Q90 przegrywa na całego. Chyba muszę przeprosić się OLED hehhehehe, mimo tych problemów z wypaleniami czy jak je zwał , to lepiej wygląda OLED:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 663 Napisano 30 Marca 2020 8 godzin temu, XMAREKK30 napisał: zobaczyłem na Youtube (...) na czarnych planszach Q90 przegrywa na całego. Bardzo, bardzo dziwne bo za dnia niewykonalne, a nawet po ciemnicy roznica nie bedzie drastyczna, acz widoczna. Daj linka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fjubens 307 Napisano 30 Marca 2020 (edytowane) 12 minut temu, Xisiek napisał: Bardzo, bardzo dziwne bo za dnia niewykonalne, a nawet po ciemnicy roznica nie bedzie drastyczna, acz widoczna. Daj linka. Co dziwne w Game Mode, nagle Q90R przypomina krawędziaka zamiast FALDa, co wyszło niedawno (21 luty 2020 r.) w filmie Vincenta. Z jakiegoś powodu wrzucenie tutaj linku YT mi wywala ze strony 'zagrożenie' -.-, także polecam wpisać na YT i sprawdzić zwłaszcza momenty 2:57 i 4:00 i 7:46: "How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test with Fortnite"103 888 wyświetleń 21 lut 2020 Edytowane 30 Marca 2020 przez Fjubens Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 30 Marca 2020 (edytowane) 29 minut temu, Xisiek napisał: Bardzo, bardzo dziwne bo za dnia niewykonalne, a nawet po ciemnicy roznica nie bedzie drastyczna, acz widoczna. Daj linka. Tu bardzo dobrze to widać od 2:42 minuty . Ja też nie mogę wkleić link z Youtube , bo odrazu wywala stronę https://youtu.be/UaIwB6tkFE trzeba dopisać zero na końcu. Zamiast czerni widać poswiate fioletową Edytowane 30 Marca 2020 przez XMAREKK30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach