Skocz do zawartości
Seba_1988

Reklamacja jak się za to zabrać prawidłowo LG65B7V

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Seba_1988 napisał:

 

A jak w ogóle z rzeczoznawcą rtv, w mojej okolicy wpisując tą nazwę wyświetlają się głównie rzeczoznawcy w prawie budowlanym, nie jest czasem tak, że opinie wystawiają  serwisy rtv np. autoryzowane LG czy do kogo mam się udać po taką ekspertyzę sprzętu, pytam gdyż nigdzie nie znalazłem w internecie o tym informacji.

Rzeczoznawców znajdziesz na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Ja mieszkam na śląsku i listę mam tu:

http://www.katowice.wiih.gov.pl/p,200,lista-rzeczoznawcow

znalazłem tą stronę wpisując w google: lista rzeczoznawców śląsk

Do walki z reklamacją z tytułu rękojmi potrzebujesz opinię 'zaufanego' rzeczoznawcy który jest zarejestrowany w danym województwie. Nie może to być byle Mirek zatrudniony z łapanki nawet w autoryzowanym serwisie, bo właśnie opinia takiego Mirka spowodowała że w ogóle rozmawiamy o tym temacie.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem trafiłem na ten temat, u mnie tak to wygląda. Co o tym myślicie ? Mam do maja gwarancję, równiez LG B7. Napisałem właśnie wstępnie do Media Markt wraz ze zdjęciami, zobaczę co odpiszą... W lewym dolnym rogu widać ewidentnie wypalone logo śniadaniówki 'pytanie na śniadanie'. Sorry za tak duze zdjęcia, nie bardzo wiem jak wkleić mniejsze ;)

IMG_3306.jpg

IMG_3305.jpg

IMG_3304.jpg

IMG_3303.jpg

Edytowane przez andrzejnrs@gmail.com
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, andrzejnrs@gmail.com napisał:

Przypadkiem trafiłem na ten temat, u mnie tak to wygląda. Co o tym myślicie ? Mam do maja gwarancję, równiez LG B7. Napisałem właśnie wstępnie do Media Markt wraz ze zdjęciami, zobaczę co odpiszą... W lewym dolnym rogu widać ewidentnie wypalone logo śniadaniówki 'pytanie na śniadanie'. Sorry za tak duze zdjęcia, nie bardzo wiem jak wkleić mniejsze ;)

IMG_3306.jpg

IMG_3305.jpg

IMG_3304.jpg

IMG_3303.jpg

Czy bylo wykonewanie odswiezanie pikseli? Jezeli nie to pplecam 3-4 krotne ustawienie tej opcji w tv, jezeli dalej bedzie widoczne takie cos to na bank wypalenie sie pikseli.

19 godzin temu, efel napisał:

Rzeczoznawców znajdziesz na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Ja mieszkam na śląsku i listę mam tu:

http://www.katowice.wiih.gov.pl/p,200,lista-rzeczoznawcow

znalazłem tą stronę wpisując w google: lista rzeczoznawców śląsk

Do walki z reklamacją z tytułu rękojmi potrzebujesz opinię 'zaufanego' rzeczoznawcy który jest zarejestrowany w danym województwie. Nie może to być byle Mirek zatrudniony z łapanki nawet w autoryzowanym serwisie, bo właśnie opinia takiego Mirka spowodowała że w ogóle rozmawiamy o tym temacie.

Witam, dostalem odpowiedz euro rtv agd(zdjecie w zalaczniku). Widocznie zmiękli, gotowy bylem nawet oddac sprawe do sadu, zreszta ich o tym poinformowalem. Teraz pytanie ,czy jak zglaszalem przez ich formularz rekojmie na ich stronie, wiec nie mam potwierdzenia  nadania tej rekajmi, to czy nie zrobia mnie znow w balona i nie wysla jako reklamacja u producenta, bo napisali,ze producent przyjal reklamacje¿ Oraz jak wnioskowalem o zwrot pieniedzy to czy prawnie mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy, po ich odrzuceniu tej pierwszej reklamacji na podstawie tych 3 zdjec? Pytam, gdyz za tv dalem ponad 8tys. to za te pieniadze to bym kupil o wiele lepszy model niz ten na ktory mi wymienia, bo pewnie na lg B8, czy lepiej nie kombinowac i zostawic tak jak jest. Pozdrawiam

Screenshot_2020-01-31-07-32-48-381_com.android.chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Seba_1988 napisał:

Teraz pytanie ,czy jak zglaszalem przez ich formularz rekojmie na ich stronie, wiec nie mam potwierdzenia  nadania tej rekajmi, to czy nie zrobia mnie znow w balona i nie wysla jako reklamacja u producenta, bo napisali,ze producent przyjal reklamacje¿ Oraz jak wnioskowalem o zwrot pieniedzy to czy prawnie mam prawo domagac sie zwrotu pieniedzy, po ich odrzuceniu tej pierwszej reklamacji na podstawie tych 3 zdjec? Pytam, gdyz za tv dalem ponad 8tys. to za te pieniadze to bym kupil o wiele lepszy model niz ten na ktory mi wymienia, bo pewnie na lg B8, czy lepiej nie kombinowac i zostawic tak jak jest. Pozdrawiam

Nie wiem. Dlatego ja zawsze zgłaszam rękojmię na piśmie i na piśmie otrzymuję odpowiedź. Zgłaszając przez www, albo mailowo sam sobie strzelasz w stopę, bo później masz właśnie taki dylemat. Pierwsze czy drugie zgłoszenie reklamacji zostało zaakceptowane? W zgłoszeniu napisałeś, że żądasz odstąpienia od umowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, efel napisał:

Nie wiem. Dlatego ja zawsze zgłaszam rękojmię na piśmie i na piśmie otrzymuję odpowiedź. Zgłaszając przez www, albo mailowo sam sobie strzelasz w stopę, bo później masz właśnie taki dylemat. Pierwsze czy drugie zgłoszenie reklamacji zostało zaakceptowane? W zgłoszeniu napisałeś, że żądasz odstąpienia od umowy?

Pierwsze zgloszenie takze bylo przez ich strone z tutulu rekojmi, to jest to ktore odrzucili i napisali ze tv jest wolny od wad na podstawie tych 3 zdjec, w pierwszym wnioskowalem o wymiane tv na nowy, drugie zgloszenie takze przez ich strone z tytulu rekojmi, to jest to dzisiejsze, wnisokwalem w nim o zwrot kosztow za tv, i to co wyslalem w zalaczniku to sklep mi odpisal, ze producent zdecydowal o wymianie sprzety, takze cos znow pachnie sciemą, ze wyslali to jako reklamacja do producenta a nie z tytulu rekojmi.

Edytowane przez Seba_1988
Poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Seba_1988 napisał:

Pierwsze zgloszenie takze bylo przez ich strone z tutulu rekojmi, to jest to ktore odrzucili i napisali ze tv jest wolny od wad na podstawie tych 3 zdjec, w pierwszym wnioskowalem o wymiane tv na nowy, drugie zgloszenie takze przez ich strone z tytulu rekojmi, to jest to dzisiejsze, wnisokwalem w nim o zwrot kosztow za tv, i to co wyslalem w zalaczniku to sklep mi odpisal, ze producent zdecydowal o wymianie sprzety, takze cos znow pachnie sciemą, ze wyslali to jako reklamacja do producenta a nie z tytulu rekojmi.

Więc skontaktuj się ze sklepem. Powiedz, że cieszysz się że uznali Twoją reklamację czyli potwierdzili wadę sprzętu, ale prosisz o spełnienie żądania, które zawarłeś w reklamacji. Powiedz że to była druga reklamacja tej samej wady. Pierwsza została odrzucona i na mocy przepisów nie mogą w drugiej reklamacji tej samej wady zmienić Twojego żądania.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, efel napisał:

Więc skontaktuj się ze sklepem. Powiedz, że cieszysz się że uznali Twoją reklamację czyli potwierdzili wadę sprzętu, ale prosisz o spełnienie żądania, które zawarłeś w reklamacji. Powiedz że to była druga reklamacja tej samej wady. Pierwsza została odrzucona i na mocy przepisów nie mogą w drugiej reklamacji tej samej wady zmienić Twojego żądania.

Tylko obawe mam, ze z rekojmi mi zmienili na gwarancje u siebie w papierach i bedzie problem z udowodnieniem im tego, poniewaz nie mam potwierdzenia zadnego tylko numer zgloszenia reklamacyjnego. Takie sklepy tez nie sa w ciemię bite i zdaje mi sie, ze wykorzystaja to ze nie wyslalem im emaila z rekojmia. Hmm teraz sie zastanawiam czy nie lepiej przyjac ta wymiane tv i przy nastepnej takiej sytuacji juz byc mądrzejszy i zglosic rekojmie dodatkowo przez emaila abm mial potwierdzenie. Chyba, ze zaczerpne rady rzecznika ale znajac zycie to samo stwierdzi.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Seba_1988 napisał:

Tylko obawe mam, ze z rekojmi mi zmienili na gwarancje u siebie w papierach i bedzie problem z udowodnieniem im tego, poniewaz nie mam potwierdzenia zadnego tylko numer zgloszenia reklamacyjnego.

Najpierw spróbuj przycisnąć sklep. Nic Cię to nie kosztuje. Jak będą kombinować to się będziesz zastanawiał, ewentualnie zgodzisz się na wymianę. To już znaczny progress od Twojego pierwszego posta, gdzie byłeś w czarnej [beeep]ie z odmową reklamacji. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, efel napisał:

Najpierw spróbuj przycisnąć sklep. Nic Cię to nie kosztuje. Jak będą kombinować to się będziesz zastanawiał, ewentualnie zgodzisz się na wymianę. To już znaczny progress od Twojego pierwszego posta, gdzie byłeś w czarnej [beeep]ie z odmową reklamacji. 

Jaki wzór mam im wysłać? Czy wzór odstąpienia od umowy ze zwrotem gotówki i poprzeć to tą regułką ,,na mocy podstawy prawnej, art. 560 i 561. Kodeksu cywilnego, ,,Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy i zwrotu gotowki, jeżeli nie wywiązał sie z umowy przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji, bądź jest to druga lub kolejna reklamacja''. 

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Seba_1988 napisał:

Czyli mam rozumieć, że wysyłam wzór na ich emaila z odstapieniem od umowy i żądam zwrotu pieniędzy tak? Czyli jest to wada istotna ??

Nie wiem czy mailowo to załatw, czy telefonem. Powołaj się na to zaakceptowane zgłoszenie i powiedź że to była druga reklamacja tej samej wady i oczekujesz spełnienia swojego żądania które umieściłeś w zgłoszeniu. Jeżeli coś ustalisz, to poproś o odpowiedź na piśmie i tyle.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel Wysłałem emailowo i napisałem jak powyżej zobaczymy jak to podziała najwyżej zgodzę się na wymiane tv.  Dziękuję za porady jak coś odpiszą dam wam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpisali takie cos(w dolnej czesci screena zdjecia jest moja wiadomosc wczesniejsza na ktora odpisali), czyli kombinatorzy piekni, przeciez moja prosba teraz bylo zwrot gotowki a to w pierszym zgloszeniu oczekiwalem wymiany tv na nowy, wiec z tamtego sie nie wywiazali i wciskaja kity, ze  teraz sie wywiaza. Zastanawiam sie czy nie zglosic sprawy do rzecznika, spytac czy moge prawnie na 100% domagac sie zwrotu pieniedzy, jezeli powie ze taki i podejmie sie sprawy to chce zwrot pieniedzy, bo widze ze nie maja bladego pojecia prawie konsumenta, przeciez tamte pierwsze zgloszenie  reklamacyjne odrzucili wiec na jakiej podstawie moga je nagle reaktywowac i twierdzic, ze chce nadal chce nowu tv, skoro tu nawet nr zgloszenia reklamacyjnego jest inny.

 

IMG_20200131_180101.jpg

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, gret2013 napisał:

Tak z czystej ciekawości co kupisz jak dostaniesz zwrot kasy? 

Czy dostane to nie wiem, rozwaze miedzy projektorem UHD albo OLED tv, jakims nowszym modelem, ktory moze ma wiecej zabezpieczen przed wypaleniami. Posiadalem kiedys projektor i filmy na 110 calach w dobrej jakosci naprawde robil robotę, natomiast filmy uhd HDR na relewizorze OLED są na fenomenalnym poziomie wizualnym.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.01.2020 o 17:51, Seba_1988 napisał:

Zastanawiam sie czy nie zglosic sprawy do rzecznika, spytac czy moge prawnie na 100% domagac sie zwrotu pieniedzy, jezeli powie ze taki i podejmie sie sprawy to chce zwrot pieniedzy, bo widze ze nie maja bladego pojecia prawie konsumenta

Możesz iść do rzecznika zapytać go co z tym fantem zrobić. Wydrukuj maile, czy też screeny zgłoszeń które robiłeś w ich systemie www i przedstaw mu sprawę. Możesz też wysłać ponownego maila do sklepu, że chyba się nie zrozumieliście bo Tobie nie chodziło o wymianę produktu na nowy, tylko zwrot pieniędzy.

Aaa i następnym razem absolutnie nie zgłaszaj reklamacji mailowo, czy też przez system www. Tylko i wyłącznie na piśmie. Gdybyś tak zrobił, teraz miałbyś sprawę jasno udokumentowaną i praktycznie wygraną.

Edytowane przez efel
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, efel napisał:

Możesz iść do rzecznika zapytać go co z tym fantem zrobić. Wydrukuj maile, czy też screeny zgłoszeń które robiłeś w ich systemie www i przedstaw mu sprawę. Możesz też wysłać ponownego maila do sklepu, że chyba się nie zrozumieliście bo Tobie nie chodziło o wymianę produktu na nowy, tylko zwrot pieniędzy.

Aaa i następnym razem absolutnie nie zgłaszaj reklamacji mailowo, czy też przez system www. Tylko i wyłącznie na piśmie. Gdybyś tak zrobił, teraz miałbyś sprawę jasno udokumentowaną i praktycznie wygraną.

Witam, jestem własnie po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta. Pokazałem mu wydrukowaną całą rozmowę i stwierdził iż nie bardzo można podciągnąć tego pierwszego zgłoszenia pod niewywiązanie się z umowy, bo sprawa dalej tyczy się tego samego sprzętu. Doradził mi, abym przyjął propozycję wymiany tv na nowy i gdy wystąpi znów ta wada, to wtedy mogę prawnie domagać się zwrotu pieniędzy i jakby sklep nie chciał oddać, to mi w tym pomoże. Dziękuję wszystkim serdecznie za rady i pomoc. Przystanę na propozycję sklepu i będę monitorował matrycę a gdy sytuacja się powtórzy to prawnie z rzecznikiem będę walczył o zwrot pieniędzy. Pozdrawiam serdecznie.

Trafiłem na pierwszy dzień nowego rzecznika, wydaje mi się, że za bardzo nie chciał wchodzić w spór ze sklepem. Poprzedni rzecznik, który kiedyś mi pomógł, miał opinię człowieka lubiącego wygrywać w sądach a ze sklepami się nie patyczkował.  Sam, bez pomocy prawnika ciężko będzie wygrać, więc odpuszczam i niech wymienią tv na nowy. Natomias drugiej takiej sprawy już nie popuszcze, tym pardziej, że rzecznik sam zadeklarował pomoc. Pozdrawiam.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Seba_1988 napisał:

Pokazałem mu wydrukowaną całą rozmowę i stwierdził iż nie bardzo można podciągnąć tego pierwszego zgłoszenia pod niewywiązanie się z umowy, bo sprawa dalej tyczy się tego samego sprzętu

To że dotyczy tego samego sprzętu, to chyba logiczne i o tym przypadku mówi ustawa. Tutaj chodzi chyba o to, że ciężko rozgraniczyć Twoje zgłoszenia i maile jako dwie osobne reklamacje, w sensie nie masz na to papierów, a sklep w każdym momencie tak może zamaglować np numeracją zgłoszeń, że udowodnią Ci że otworzyli tamto poprzednie zgłoszenie i to dla nich jest wciąż pierwsza reklamacja. Następnym razem, cokolwiek będziesz reklamował zawsze używaj papierowej formy, która jest prawnie wiążąca i nie daje sklepowi możliwości do kombinacji i nagłej zmiany zdania.

Jak przyjedzie do Ciebie nowy TV to przypilnuj, żebyś dostał na papierze potwierdzenie wymiany z aktualną datą (może być wpis w karcie gwarancyjnej, cokolwiek). Często jest tak, że na wymiany gwarancyjne idą egzemplarze o wątpliwej jakości i być może będziesz chciał od razu zareklamować swój nowy TV z powodu np dużego bandingu albo zafarbu. Wtedy już się nie patyczkujesz tylko od razu reklamujesz na rękojmi z żądaniem zwrotu pieniędzy. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli następnym razem rozumię, że wysłać listownie reklamacje z tytułu rękojmi na adres sklepu stacjonarnego w którym go kupiłem?. Jak przyjdzie powiedzmy uszkodzony to jak będę się domagał zwrotu pieniędzy to oddadzą mi tyle ile dałem za 65'b7 czy przy tym telewizorze dostanę np. nową fakturę i policzą mi tyle ile kosztuje ten B8, bo nie zapytałem rzecznika.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Seba_1988 napisał:

Czyli następnym razem rozumię, że wysłać listownie reklamacje z tytułu rękojmi na adres sklepu stacjonarnego w którym go kupiłem?

Nie trzeba pocztą, można zanieść samemu. Ja z reguły zanoszę osobiście dwa egzemplarze - jeden zostawiam, a drugi każę sobie podpisać/podbić z bieżącą datą. Pocztą  z potwierdzeniem odbioru jest w sumie lepiej, bo masz dodatkową szansę na wygraną np jak sklep zgubi Twój list (w rosnącej biurokracji takie rzeczy się zdarzają) i nie odpowie w ciągu 14 dni na niego.

21 minut temu, Seba_1988 napisał:

Jak przyjdzie powiedzmy uszkodzony to jak będę się domagał zwrotu pieniędzy to oddadzą mi tyle ile dałem za 65'b7 czy przy tym telewizorze dostanę np. nową fakturę i policzą mi tyle ile kosztuje ten B8, bo nie zapytałem rzecznika.

Odstępujesz od umowy, czyli musisz dostać tyle ile zapłaciłeś za dany sprzęt w sklepie. Bez znaczenia jest to ile ten sprzęt jest wart dzisiaj, czy też ile kosztuje egzemplarz na który Ci wymieniono i się popsuł. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, efel napisał:

Nie trzeba pocztą, można zanieść samemu. Ja z reguły zanoszę osobiście dwa egzemplarze - jeden zostawiam, a drugi każę sobie podpisać/podbić z bieżącą datą. Pocztą  z potwierdzeniem odbioru jest w sumie lepiej, bo masz dodatkową szansę na wygraną np jak sklep zgubi Twój list (w rosnącej biurokracji takie rzeczy się zdarzają) i nie odpowie w ciągu 14 dni na niego.

Odstępujesz od umowy, czyli musisz dostać tyle ile zapłaciłeś za dany sprzęt w sklepie. Bez znaczenia jest to ile ten sprzęt jest wart dzisiaj, czy też ile kosztuje egzemplarz na który Ci wymieniono i się popsuł. 

Dziękuję sedecznie za cenne porady. Będę domagał się od serwisu potwierdzenia, że sprzęt został wymieniony. A wie ,,kolega'' jak jest z bandingiem i przebarwieniami czy tak samo jak z wypaleniami, można spokojnie reklamować, bo gdzieś doczytałem się, że z tych powodów to już LG robi problemi i twiedzi, że to już jest ,,taka technologia''.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Seba_1988 napisał:

bo gdzieś doczytałem się, że z tych powodów to już LG robi problemi i twiedzi, że to już jest ,,taka technologia''.

Dobrze doczytałeś. Generalnie takie coś zareklamować to jest udręka, bo nie idzie z automatu. Wieść forumowa niesie że banding uznają jak jest widoczny na planszy 20% grey po wykonaniu kilku krótkich kompensacji. A z zafarbem jest różnie - jeżeli jest widoczny na wprost i zmienia np kolor zielonej trawy podczas oglądania meczu piłkarskiego to komuś taką reklamację na forum uznano. Zafarb uznaje się za 'cechę technologii' jeżeli jest widoczny pod kątem, ale na wprost już nie. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, efel napisał:

Dobrze doczytałeś. Generalnie takie coś zareklamować to jest udręka, bo nie idzie z automatu. Wieść forumowa niesie że banding uznają jak jest widoczny na planszy 20% grey po wykonaniu kilku krótkich kompensacji. A z zafarbem jest różnie - jeżeli jest widoczny na wprost i zmienia np kolor zielonej trawy podczas oglądania meczu piłkarskiego to komuś taką reklamację na forum uznano. Zafarb uznaje się za 'cechę technologii' jeżeli jest widoczny pod kątem, ale na wprost już nie. 

Dzięki za informację. U mnie banding też był widoczny, objawiający się 2 pionowymi pasami, i tak jak mówisz był widoczny w kolorze grey, jednak był widoczny czasami więc nie reklamowałem. Teraz jak tylko zobacze banding, wypalenie lub duży zafarb to składam  od razu reklamację i niech oddają pieniądze. Jak dojdzie tv to odezwę się jak stan wypaleń, banding i przebarwienia. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam jeszcze takie pytanie czy są jakieś regulacje prawne dotyczące czasu wykonania takiej reklamacji, mija 22 dzień od przyznania reklamacji a serwis w dalszym ciągu nie podjął nawet kontaktu telefonicznego, po napisaniu emaila do euro rtv agd z zapytaniem kiedy serwis podejmie próbę wymiany sprzętu, odpisali ,,Uprzejmie informujemy, iż wymiana będzie realizowana przez serwis producenta. Wysłaliśmy w tej sprawie monit do serwisu. W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt''.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Seba_1988 napisał:

Witam, mam jeszcze takie pytanie czy są jakieś regulacje prawne dotyczące czasu wykonania takiej reklamacji, mija 22 dzień od przyznania reklamacji a serwis w dalszym ciągu nie podjął nawet kontaktu telefonicznego, po napisaniu emaila do euro rtv agd z zapytaniem kiedy serwis podejmie próbę wymiany sprzętu, odpisali ,,Uprzejmie informujemy, iż wymiana będzie realizowana przez serwis producenta. Wysłaliśmy w tej sprawie monit do serwisu. W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt''.

Niestety nie ma. W przepisach masz tylko niejasno określone że sprzedawca powinien się uporać z reklamacją w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Nie wiadomo co to jest ten rozsądny czas. W przypadku zwłoki można wyznaczyć sprzedawcy termin w jakim powinien się uporać z reklamacją. Jeżeli tego nie zrobi, to możesz odstąpić od umowy. Nie wiem na ile to jest skuteczne, ale ja na Twoim miejscu wysłałbym do sklepu informację, że jeżeli nie uporają się z reklamacją w ciągu miesiąca od uznania reklamacji, to odstępujesz od umowy, czyli żądasz zwrotu gotówki:

image.png.42887fe6d7c4f7a6c43c405c7958be22.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, efel napisał:

Niestety nie ma. W przepisach masz tylko niejasno określone że sprzedawca powinien się uporać z reklamacją w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Nie wiadomo co to jest ten rozsądny czas. W przypadku zwłoki można wyznaczyć sprzedawcy termin w jakim powinien się uporać z reklamacją. Jeżeli tego nie zrobi, to możesz odstąpić od umowy. Nie wiem na ile to jest skuteczne, ale ja na Twoim miejscu wysłałbym do sklepu informację, że jeżeli nie uporają się z reklamacją w ciągu miesiąca od uznania reklamacji, to odstępujesz od umowy, czyli żądasz zwrotu gotówki:

image.png.42887fe6d7c4f7a6c43c405c7958be22.png

Tylko jak interpretować zdanie ,,w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta'', bo jeżeli nie jest to prawnie rozwiązane to ciężko będzie mi udowodnić, że miesiąc bez sprzętu to nadmierna niedogoność dla mnie. Jeszcze jedno pytanie wpadna, mianowicie, jak uwzględnili reklamacje to czy mogą się wycofać? Pytam co się stanie, gdy powiedzmy przyznano mi reklamacje z tytułu rękojmi tak jak teraz a został mi powiedzmy miesiąc do końca gwarancji, czy taki sprzedawca może przeciągać specjalnie wymiane sprzętu i po 2 miesiącach nagle się z decyzji wycofać pozostawiając mnie już jak wiadomo bez gwarancji i z telewizorem z wadą, lub czy może mnie w inny sposób wykiwać, jak np. wysłanie w ostatni dzień trwania gwarancji serwis który podważy wiarygodność tej wady i nie będę miał czasu aby wybrać się do rzeczoznawcy? Pytam bo zastanawiam się czy nie chcą się czasem jakoś wykręcić z wymiany.

Edytowane przez Seba_1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...