Skocz do zawartości
  • 0
koralgool

Netflix problem z szybkością łączą podczas oglądania filmu

Pytanie

Witam mam łącze 100 pomiar na teście na netflixie wynosi 85 a jak włączę film spada do od 2 do max 15.25. Netflix twierdzi że ma być min 25 podczas seansu. 15.25 to za mało na UHD 4K i mam kiepska jakość obrazu, występuje coś a w rodzaju efektu ziarna, wygląda to jak nałożony filtr. 4K wygląda jak SD. Podobno to masowy problem. Ktoś coś doradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
8 minut temu, kakarotosongo napisał:

Łączysz się przez WiFi czy kablem?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Kablem i wi-fi niema znaczenia jak połączę, jest tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
21 godzin temu, koralgool napisał:

Witam mam łącze 100 pomiar na teście na netflixie wynosi 85 a jak włączę film spada do od 2 do max 15.25. Netflix twierdzi że ma być min 25 podczas seansu. 15.25 to za mało na UHD 4K i mam kiepska jakość obrazu, występuje coś a w rodzaju efektu ziarna, wygląda to jak nałożony filtr. 4K wygląda jak SD. Podobno to masowy problem. Ktoś coś doradzi?

20 godzin temu, pmcomp napisał:

Nigdy nie uzyskałem więcej niż 15Mbps na Netflixie w Polsce. Moje łącze to światłowód 500 Mbps.

15 Mb/s to maksymalny bitrate dla Netflixa w pakiecie UHD. Wyższego nie będzie. 25 Mb/s to zalecana przez Netflixa prędkość internetu, gdyż uważają, że powinno się mieć zapas. Innymi słowy streaming powinien lecieć maksymalnie 15,25 Mb/s, a łącze powinno mieć minimum 25Mb/s.

Kłopot jest taki, że od jakichś dwóch tygodni bitrate na Netlix jest strasznie niestabilny, mam tu na myśli w szczególności godziny wieczorne. Wcześniej nigdy nie miałem problemów, a teraz to streaming zaczyna się z bitratem poniżej 1 Mb/s, strasznie wolno rośnie i ma kłopoty z dobiciem do maksymalnej wartości. Sporo osób w sieci ostatnio skarży się na podobne problemy, więc wygląda to na pkłopoty u Netflixa. Widać to przede wszystkim wieczorami w Święta i dni wolne, a więc podczas większego obciążenia. Stąd tragiczna jakość obrazu.

Normalnie gdy nie było problemów, to przy bitracie 15 Mb/s jakość obrazy była bardzo ok. jak na streaming, zwłaszcza że Netflix korzysta z kodeka HEVC. Do jakości z płyty oczywiście daleko.

Samo ziarno natomiast występowało od zawsze w niektórych serialach, bowiem to często zamysł reżysera, który ma dodawać efektu ,,kinowości" i Netflix często we własnych produkcjach stosuje taki zabieg. Widać to w szczególności na produkcjach Marvela, tj. Daredevile i reszta. Jednak teraz kiepska jakość to nie kwesta ziarnistości, a właśnie kłopotów ze streamingiem.

Dodam tylko, że sam mam łącze światłowodowe i problemy na pewno nie są spowodowane moim internetem. Zresztą sprawdzałem, także na połączeniu innego usługodawcy sieci i jest tak samo. Trzeba pisać do Netflixa.

Edytowane przez vader_4747
  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja dzisiaj robiłem własnie test i jest to równiez wina filmu jak został nakrecony. Właczyłem film Aloha (która ma straszne ziarno) a potem film 6 Underground -REWELACJA. I zaczałem właczac Netflixa przez Kodi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, koralgool napisał:

Przy 15Mb/s film 4k niema nic wspólnego z 4K uhd. 

Mnie to mówisz? Powiedz Netflixowi. Ja nie znam nikogo w Polsce kto by uzyskał 25Mbps z Netflixa.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam również od kilku dni ,chyba od Świąt mam problemy z Netflixem .Mimo iż prędkość mojego łącza w aplikacji Netflix wynosi około 200 Mb/s

to filmy UHD odtwarzają się z prędkością 0,53-1Mb/s .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

15.25 to jest max co sie da. Nikt, nawet w USA nie ma wiecej. Jakosc na 55 calach dla mnie jest bardzo dobra. Sa materialy lepsze i gorsze. Ziarno wystepuje rowniez na plytach UHD i nie jest to kwestia bitrate.

Edytowane przez kamcyk26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Odpaliłem netflixa w HDR z pominięciem dolby vizion i jedyna zmiana to gorszy obraz, jednak dolby vizion dużo poprawia.  A ziarno jak było tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, koralgool napisał:

Dzwoniłem do netflixa i powiedzieli mi że 15.25 to za mało że musi być minimum 25 podczas oglądania filmu. 80 przy teście łączą nic nie znaczy ma być 25 podczas oglądania. Takie info dostałem od netflixa. 

Ale to prędkość połączenia z internetem ma być taka, a nie bitrate filmu. Wprowadzili Cię w błąd, zapewne by zrzucić winę na dostawcę interentu, bo tak najłatwiej.

15 Mb/s to maksymalny dostępny bitrate na Netflix. 25 Mb/s to zalecana prędkość łącza.

Sprawdź zresztą tutaj: https://help.netflix.com/pl/node/306

25 Mb/s to zalecana prędkość połączenia z internetem do jakości UHD, a nie bitrate streamingu w UHD - ten nigdy większy niż 15 Mb/s nie bedzie, o ile Netflix sam nie zdecyduje się na polepszenie jakości obrazu.

Edytowane przez vader_4747
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Oglądam teraz na netflixie "Milnioner z przypadku" snieży jak na starym kineskopie w latach 80'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
51 minut temu, koralgool napisał:

Oglądam teraz na netflixie "Milnioner z przypadku" snieży jak na starym kineskopie w latach 80'

 

3 godziny temu, stefek38 napisał:

Witam również od kilku dni ,chyba od Świąt mam problemy z Netflixem .Mimo iż prędkość mojego łącza w aplikacji Netflix wynosi około 200 Mb/s

to filmy UHD odtwarzają się z prędkością 0,53-1Mb/s .

U mnie brak problemów. Na łączu 1 Gb test prędkości sieci w aplikacji Netflix na tv (karta sieciowa 100Mb) to 35 Mb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dzwoniłem do netflixa i powiedzieli mi że 15.25 to za mało że musi być minimum 25 podczas oglądania filmu. 80 przy teście łączą nic nie znaczy ma być 25 podczas oglądania. Takie info dostałem od netflixa. Na 6 Underground też mam ziarno. Jak zainstalować Netflix na kodi i czy jest tam polski język bo niemoge znaleźć? Może bardziej bym to nazwal sniezeniem jak na starym kineskopie niż ziarnem
Ich doradcy, to się nadają, na dział ze słodyczami dla dzieci, doradzać.
Koledzy Ci dobrze piszą.
25, to zalecana prędkość netu.
Streaming 4k idzie od nich na 15.25
W UK, jest to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

fajnie, że znalazłem ten temat, bo podejrzewałem już problem z hardwarem lub łączem.

najpierw w święta podobne zachowanie (pixeloza) zauważyłem na aplikacji androidowej w telewizorze 4k, ale dało się oglądać na apple tv.

ostatnio także na apple tv 4 k działa netflix jak chce, przedwczoraj w okolicach 23 było ta źle, że najpierw pojawiły sie kwadratowe główki, a potem zupełnie odcięło na kilka minut netflix.

 

rozumiem, że święta i okres noworoczny wszyscy oglądamy telewizję, ale tai dostawca jak netflix winien to uwzględnić tworząc infrastrukturę!

 

aha...łącze mam 1 GB i 100% jakość (monitoruję to nieustannie)

 

Edytowane przez lukaszzsch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Zapewne masz 1Gbs, a nie GB?  (Choć już dają 10 Gbs)
Możesz napisać, w jako sposób nieustanie monitorujesz jakość łącza? Też chciałbym sprawdzić to u siebie.

Oj tam, oj tam

Router Asus->firmware merlin-> skrypt connmon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 minutę temu, lukaszzsch napisał:


Oj tam, oj tamemoji51.png

Router Asus->firmware merlin-> skrypt connmon

Dzięki za inspirację - pogrzebię w moim Netgear

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 6.01.2020 o 13:12, rnb.soul napisał:

Ja dzisiaj robiłem własnie test i jest to równiez wina filmu jak został nakrecony. Właczyłem film Aloha (która ma straszne ziarno) a potem film 6 Underground -REWELACJA. I zaczałem właczac Netflixa przez Kodi. 

Kodek radzi sobie tym lepiej im bardziej "sterylny" jest film, losowe ziarno utrudnia kompresję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • -1

Nigdy nie uzyskałem więcej niż 15Mbps na Netflixie w Polsce. Moje łącze to światłowód 500 Mbps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • -1

Moje wi-fi to ac więc nie ma znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • -1
20 godzin temu, pmcomp napisał:

Nigdy nie uzyskałem więcej niż 15Mbps na Netflixie w Polsce. Moje łącze to światłowód 500 Mbps.

Przy 15Mb/s film 4k niema nic wspólnego z 4K uhd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • -1

Dzwoniłem do netflixa i powiedzieli mi że 15.25 to za mało że musi być minimum 25 podczas oglądania filmu. 80 przy teście łączą nic nie znaczy ma być 25 podczas oglądania. Takie info dostałem od netflixa. Na 6 Underground też mam ziarno. Jak zainstalować Netflix na kodi i czy jest tam polski język bo niemoge znaleźć? Może bardziej bym to nazwal sniezeniem jak na starym kineskopie niż ziarnem

Edytowane przez koralgool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • -1
44 minuty temu, lukaszzsch napisał:

łącze mam 1 GB i 100% jakość (monitoruję to nieustannie)

Zapewne masz 1Gbs, a nie GB? :) (Choć już dają 10 Gbs)

Możesz napisać, w jako sposób nieustanie monitorujesz jakość łącza? Też chciałbym sprawdzić to u siebie.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...