Skocz do zawartości
  • 0
Kasperp

Yamaha YSP-2700 i Samsung UE55F900 problem z ARC

Pytanie

Witam,

Od około 3 tygodni walczę z konfiguracją swojego sprzętu oraz przekopuję internet - do tej pory bezskutecznie 😞

Posiadany sprzęt:

Yamaha YSP-2700

TV Samsung UE55F9000

Dekoder UPC Horizon

 

Podłączenie:

YSP-2700 (HDMI OUT (ARC)) --> UE55F9000 - HDMI 3 (ARC)

Horizon (HDMI) --> YSP-2700 (HDMI 1)

 

Całość obsługuję pilotem Horizona. Włączanie tv uruchamia od razu YSP-2700, ale Horizona trzeba uruchomić osobno (tak samo wygląda wyłączanie).

Problem pojawia się niestety z dźwiękiem przy oglądaniu UPC. YSP-2700 automatycznie rozpoznaje połączenie ARC (podobnie jak i telewizor) i przełącza się na "TV-ARC". Niestety w takim ustawieniu nie ma dźwięku. Aby był dźwięk muszę ręcznie przełączyć źródło w YSP-2700 na HDMI 1 (gdzie jest podłączony Horizon).

Kombinowałem z ustawieniami i z innymi kablami (ostatni był Pearl za 120 PLN) i niestety nic nie przynosi rozwiązania.

Człowiek u którego zakupiłem YSP-2700 (profesjonalny salon HiFi) powiedział, że ten problem jest znany i podobno Samsung robi coś z funkcją ARC co powoduje, że nie współpracują z ich telewizorami soundbary innych firm (nie znalazłem nic na ten temat w necie).

Czy spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Może istnieje jakieś rozwiązanie.

W salonie zaproponowali mi, żebym wyłączył funkcję ARC to soundbar powinien pozostawać na HDMI1. Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić (przy próbie wyłączenia z poziomu tv wyłącza się cały Anynet i nie działa sterowanie jednym pilotem.

 

Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Podłącz Horizona do tv, będzie dźwięk odrazu ale włączać go i tak będziesz musiał osobno bo niema ARC.

 

Edytowane przez irroo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 15.11.2019 o 17:58, irroo napisał:

Podłącz Horizona do tv, będzie dźwięk odrazu ale włączać go i tak będziesz musiał osobno bo niema ARC.

 

Niestety to rozwiązanie nie zawsze działa.

Czasami po włączeniu mam dźwięk i wszystko jest ok, a czasami dzięk znika po ok. pół minucie albo go wogóle nie ma.

W przypadku jak dźwięk zniknie albo go nie ma jedyne co pomaga to całkowite wyłączenie tv i soundbara i ponowne włączenie (przełączanie źródeł nic nie daje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nikt nie ma pomysłu?

Zauważyłem jeszcze, że dodatkowo połączenie przez AirPlay a IPhone'a przerywa po pewnej chwili i trzeba na nowo łączyć urządzenia (Iphone a Yamahą). Problem występuje przy dwóch różnych IPhone'ach.

Zaczynam podejrzewać, że coś jest nie tak z Yamahą i trzeba ją reklamować 😞

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...