Rav-X 0 Napisano 27 Października 2019 Witam. Potrzebuję solidnej pomocy w rozwiązaniu problemu, bo już w żaden znany mi sposób nie mogę sobię z nim poradzić. Problem polega na tym, że kiedy mam podłączony po HDMI komputer stacjonarny (k.g. AMD Radeon RX480) z amplitunerem (Onkyo TX-NR686), a amplituner z telewizorem (LG 43UJ635V, jedyny obraz dla PC) i ustawię rozdzielczość w Windowsie 10 na 4K (3840x2160) 59/60hz, to obraz w raz z dźwiękiem zanikają na ułamek sekundy w losowych odstępach czasu. Czasami zdarza się, że przy takim zaniku sygnał nie wraca i dopiero pomaga przełączenie np. na AUX i z powrotem na PC. Jest to bardzo irytujące w codziennym korzystaniu, a nie wspominam o graniu w gry. Mam do amplitunera podłączony jeszcze tuner satelitarny Cyfrowego Polsatu i Xboxa One X z ustawieniem na 4K z HDR, i tutaj nie ma żadnego problemu z działaniem. Czynności jakie już zrobiłem bezskutecznie: - aktualizacja systemu i sterowników, - aktualizacja amplitunera, - zamiana i wymiana kabli HDMI (zgodnych z 4K), - ustawienie częstotliwości odświeżania na 50hz, 59hz, 60hz, - ustawienie formatu pikseli (w panelu AMD) na yCbCr 4.4.4 (domyślnie), 4.2.2, 4.2.0, Full RGB, Limited RGB, -wył/wł ARC CEC. Czynności które pomagają, ale mają skutki uboczne: - zmniejszenie rozdzielczości do 1600x900 59hz (przy 60hz obraz zanika) - działa stabilnie, ale rozdzielczość jest niska i wszystko jest jakby rozmazane (nie ostre), - podłączenie PC bezpośrednio z TV i wysyłanie dźwięku przez tv do amplitunera, wszystko po HDMI - obraz idealny w 4K 60hz, bez problemów, minus taki, że telewizor ma tylko podstawowe kodery Dolby Digital i DTS, a zależy mi na Dolby TrueHD/Atmos, DTS HD/X (po to ten amplituner kupiłem). Co może być problemem, że amplituner nie dogaduje się tylko z komputerem, a inne urządzenia działają z nim poprawnie? Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rav-X 0 Napisano 29 Października 2019 Tylu znawców, specjalistów, użytkowników i nikt nie może pomóc w rozwiązaniu tego problemu? Czyżby zadanie dla MIT? Starałem się jak najdokładniej opisać sytuację, ale jak potrzeba, to mogę dopisać więcej szczegółów. Znając życie, jak bym nie napisał, że sprawdzałem kable HDMI, to by 50-ciu doradców kazało sprawdzić kable, a tak cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekm 6 Napisano 21 Listopada 2019 Mam to samo w wariancie odroid n2 -> onkyo tx nr 686 -> tv lg. Wywalenie onkyo i problem znika. Najnowsze firmware w onkyo nic nie pomogło. Prawdopodobnie onkyo tak ma 😕 Pisz do onkyo. Im więcej ludzi napisze tym są jakieś (marne) szanse, że coś z tym zrobią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach