Skocz do zawartości
Maciej Koper

Panasonic OLED GZ1500 | TEST | Kino prosto z Japonii

Rekomendowane odpowiedzi

Panasonic OLED GZ1500 | TEST | Kino prosto z Japonii

W tym roku testowaliśmy dla Was dwa telewizory OLED z najnowszej linii Panasonic na 2019 rok. Był to referencyjny model flagowy GZ2000 oraz będący na początku linii produktów OLED, model GZ950/GZ960. W kolejce do testu pozostał nam model pośredni GZ1500, któremu przyjrzymy się w poniższym tekście.

 

Przeczytaj całość

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za test, ale widzę, że jednak pomiary (wykresy) najlepszego trybu fabrycznego, które pokazują odwzorowanie barw wyleciały z recenzji ;)

A tak się @Maciej Koperzapierał, że nic takiego nigdy nie będzie mieć miejsca - chociażby tutaj LINK. Kolejny raz panas robi telewizor, którego kalibracja jest po prostu zbędna dla 99% użytkowników. Większość nawet nie zobaczy różnicy. Mimo wszystko to LG C9 dostaje referencję bo ma kolorowy, latający różowy kursorek, który można zmienić w zwierzątko. Przecież panasy mają 100x bardziej rozbudowany system operacyjny, mają opcje których nie znajdzie się w żadnych telewizorach konkurencji. Fakt, brakuje im obsługi aplikacji jak np. Spotify, ale każdy system u każdego producenta ma swoje słabe i mocne strony i żaden nie jest idealny. Uważam, że nieuczciwe są też wykresy w podsumowaniu. Dlaczego LG dostało notę 10, a Panasonic 8 w sekcji GRY? Chodzi o input lag? Eh, Wasze recenzje są niesprawiedliwe.

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Dzięki 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@blablabla Dobre pytanie, dlaczego tylko 8, skoro taki LG C9 ma HDMI 2.1, ALL i VRR + G-Sync (za chwile), pozwala grać w trybie gry z pełną kalibracją i ma najniższy imput lag na rynku plus tryb 1080p/1440p 120 Hz. Jak ten @Maciej Koper mógł być tak niesprawiedliwy!!!

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, blablabla napisał:

Dzięki za test, ale widzę, że jednak pomiary (wykresy) najlepszego trybu fabrycznego, które pokazują odwzorowanie barw wyleciały z recenzji ;)

A tak się @Maciej Koperzapierał, że nic takiego nigdy nie będzie mieć miejsca - chociażby tutaj LINK. Kolejny raz panas robi telewizor, którego kalibracja jest po prostu zbędna dla 99% użytkowników.

Kolejny raz? To znaczy który, bo na testowym egzemplarzu GZ950 dE bieli wynosiła 5,0, na GZ2000 dE 2,8. To dobre wyniki, ale nie takie, żeby określić niewymagającymi kalibracji, bo różnica pomijalna wizualnie to ok. dE = 1. Możesz oczywiście sobie twierdzić, że Tobie dE = 5 nie przeszkadza, ale nie pisz, że to nie wymaga kalibracji, bo różnice zobaczy nawet niedowidzący. Abstrahując od tego, wygląda na to, że wyznajesz mocno podwójne standardy, bo na C9 błąd na bieli wynosi dE = 3,8, a w jego obronie nie stajesz. Wręcz przeciwnie. Resztę opisał Ci quazar powyżej. Co do pomiarów "przed" z GZ1500 to niestety rozjechały mi się wykresy - po raz kolejny excel nie domaga, ale mogę Ci dać dane RAW z calmana. Proszę bardzo: 

  0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80 85 90 95 100
Y cd/m² 0,0003 0,06 0,325 0,955 1,868 3,219 5,008 7,531 10,472 13,935 18,103 21,646 27,07 33,046 39,502 45,84 53,656 62,519 72,517 82,218 92,681
Target CCT 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444 6503,444
CCT 8546 6246 5956 6187 6026 6058 6049 6098 6042 6011 6031 5979 5995 6021 6040 6006 6010 6033 6063 6040 6021
Target GammaPnt 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 2,35 4,968
Gamma Point: Flat 2,35 2,492 2,484 2,399 2,434 2,452 2,433 2,422 2,392 2,367 2,352 2,418 2,375 2,36 2,378 2,434 2,457 2,431 2,317 2,305 2,35
RED:Rel 0-100% 99,939 100,12 100,848 101,609 102,422 102,844 103,33 104,03967 104,213 105,46567 105,01 105,117 107,275 105,291 107,428 107,292 108,719 107,733 107,531 107,075 109,773
GRN:Rel 0-100% 100,058 99,893 100,107 99,38 99,297 98,964 98,168333 99,431667 98,548 98,566 98,456 97,98 97,979 97,972 97,888 97,725 97,36 97,237 97,233 97,386 97,175
BLU:Rel 0-100% 100,003 99,967 99,245 99,211 98,241 98,172 97,167333 97,863 97,24 96,635 96,514 95,923 95,727 95,736 95,684 94,983 94,941 95,01 95,196 94,519 94,052
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, blablabla napisał:

Przecież panasy mają 100x bardziej rozbudowany system operacyjny, mają opcje których nie znajdzie się w żadnych telewizorach konkurencji.

Może i mają ale niestety tego nie widać. Oczywiście mi "system" w tegorocznym GZ nie przeszkadza bo jest po prostu dalekim tłem, na który specjalnie nie zwracam uwagi. Aplikacji jest wyraźniej mniej niż na TV konkurencji a np. player TVNu jest w starszej, ubogiej wersji.

1 godzinę temu, qazar napisał:

@blablabla Dobre pytanie, dlaczego tylko 8, skoro taki LG C9 ma HDMI 2.1, ALL i VRR + G-Sync (za chwile), pozwala grać w trybie gry z pełną kalibracją i ma najniższy imput lag na rynku plus tryb 1080p/1440p 120 Hz. Jak ten @Maciej Koper mógł być tak niesprawiedliwy!!!

Tutaj obronię nieco GZety: ALLM jest i działa bezproblemowo z XBOXem, tryb gry korzysta z ustawień kalibracyjnych a można też dowolny tryb (również skalibrowany) ustawić w "tryb gry". A różnice input laga pomiędzy C9 a GZ są na tym poziomie niezauważalne.

Fakt może brakować VRR, 120Hz ale biorąc pod uwagę nowe konsole za rok to VRR wtedy będzie mało istotny (przy podobno docelowych 60fps w każdej grze) oraz zbyt niskiej ich wydajności do realnego 4K 120Hz.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego VRR w LG działa w zakresie 40-120hz w sam raz do gier. O pozostałych trybach, które są w LG C a nie ma w innych TV już pisałem. Nie ma co zakłamywać rzeczywistości, referencja dla graczy jest jedna w tym roku!

Edytowane przez qazar
  • Plusik 1
  • Zmieszany 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, qazar napisał:

Kolego VRR w LG działa w zakresie 40-120hz w sam raz do gier

Skąd to wiesz? Można przeczytać gdzieś jakieś testy? Test C9 na RTINGs mówi że to na razie nie działa, bo jedyny sprzęt który obsługuje VRR przez HDMI czyli Xbox One na razie ma jakiś błąd z mrugającym ekranem i nie da rady stwierdzić w jakim zakresie VRR na OLEDzie serii 9 działa.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.10.2019 o 09:35, qazar napisał:

Kolego VRR w LG działa w zakresie 40-120hz w sam raz do gier. O pozostałych trybach, które są w LG C a nie ma w innych TV już pisałem. Nie ma co zakłamywać rzeczywistości, referencja dla graczy jest jedna w tym roku!

Obawiam się, że nie jesteśmy kolegami. Chyba, że pijemy piwo w tym samym barze ale to by była niespodzianka bo wiem, który z moich kumpli jest obecny na forum 😉

A jeśli chodzi o VRR to przy nowych konsolach pożytek z takiej synchronizacji będzie umiarkowany bo standardem ma być 60fps (czego zresztą sobie serdecznie życzymy). Ale jeśli ktoś ma "sokole oko" i zamiast grać będzie wypatrywał synchronizacji klatek 60 razy sekundę to musi mieć VRR w telewizorze obowiązkowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, southorn napisał:

A jeśli chodzi o VRR to przy nowych konsolach pożytek z takiej synchronizacji będzie umiarkowany bo standardem ma być 60fps (czego zresztą sobie serdecznie życzymy)

Szczerze to nie wierzę w to 60 fps na nowych konsolach we wszystkich grach. Są takie gry gdzie faktycznie przydałoby się mieć 60 klatek (strzelanki, sportowe, wyścigi), ale też jest cała gama konsolowych gier gdzie stabilne 30 fps jest w zupełności wystarczające. Myślę głównie o grach TPP w stylu Assasins Creed, Tomb Raider itp. W takich grach akcja toczy się powoli i wolałbym aby moc konsoli była spożytkowana na dostarczeniu mi lepszej grafiki, zamiast płynności. Patrząc na to jak gry wyglądają dzisiaj, nie jestem odosobniony w swoich preferencjach. Jasna sprawa, że idealnie by było gdybym sobie sam mógł wybrać w opcjach czy wolę płynność czy jakość grafiki, tak jak to jest dzisiaj w kilku tytułach (można je policzyć na palcach dwóch rąk), ale wprowadzenie takiego wyboru kosztuje producentów gier sporo pracy czyli $$$. Tak samo kosztuje ich wprowadzenie do swojego tytułu obsługi VRR, czyli opcji z której skorzysta promil graczy, bo niewielu ma i przez parę następnych lat będzie mieć telewizor który prawidłowo implementuje VRR w szerokim zakresie. Z tego powodu nie wróżę funkcji VRR zbytniej popularności i nie spodziewałbym się wysypu gier, które to będą obsługiwać. Poza tym, być może doczekamy się w końcu wbudowanej interpolacji klatek przez samą konsolę - coś jak Samsungowy upłynniacz w trybie gra, który upłynni te 30 klatek, albo wyostrzy 60. To byłoby coś, bo zadziała na każdym telewizorze i da wymierne korzyści każdemu, bez względu na to jakie funkcje telewizor posiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, southorn napisał:

Obawiam się, że nie jesteśmy kolegami. Chyba, że pijemy piwo w tym samym barze ale to by była niespodzianka bo wiem, który z moich kumpli jest obecny na forum 😉

A jeśli chodzi o VRR to przy nowych konsolach pożytek z takiej synchronizacji będzie umiarkowany bo standardem ma być 60fps (czego zresztą sobie serdecznie życzymy). Ale jeśli ktoś ma "sokole oko" i zamiast grać będzie wypatrywał synchronizacji klatek 60 razy sekundę to musi mieć VRR w telewizorze obowiązkowo.

Proszę o wybaczenie jaśnie oświeconego Pana za ten zwrot per"kolego" . Co do reszty wypowiedzi to twoje wróżenie z fusów, może się okazać kompletną bzdurą, więc to ułomny argument przeciw VRR i pisanie, że VRR czy G-Sync jest zbędny (bo konsole nowej generacji obsłużą 60hz) to nieporozumienie. 

@efel to źródło mojej wypowiedzi w tym temacie 

 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@southorn zluzuj gacie bo strasznie ostatnio wszystkich pouczasz na tym forum. Więcej pokory jak to sam mawiałeś i pouczałeś ostatnio panów właścicieli hdtv.

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, efel napisał:

Tak samo kosztuje ich wprowadzenie do swojego tytułu obsługi VRR, czyli opcji z której skorzysta promil graczy, bo niewielu ma i przez parę następnych lat będzie mieć telewizor który prawidłowo implementuje VRR w szerokim zakresie. Z tego powodu nie wróżę funkcji VRR zbytniej popularności i nie spodziewałbym się wysypu gier, które to będą obsługiwać.

Implementacja VRR dużo kosztuje? przecież to taki "otwarty G-SYNC" a ten z tego co wiem jest dostępny dla każdej gry, bo to funkcjonalność sterownika graficznego.

Ja bym raczej założył że VRR supportować będzie 100% gier konsolowych i to będzie must have - zwłaszcza że test sterowników z VRR robi już Radeon w XB1. Do wyjścia nowych konsol powinien być dopracowany.

A jak będą dostępne 2 tryby: 60fps w 4K  i  120fps w 1440p    oba z VRR to już będzie wreszcie full wypas - wtedy żaden upłynniacz nie jest potrzebny bo i tak to co on zrobi będzie gorsze.

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, qazar napisał:

Co do reszty wypowiedzi to twoje wróżenie z fusów, może się okazać kompletną bzdurą, więc to ułomny argument przeciw VRR i pisanie, że VRR czy G-Sync jest zbędny (bo konsole nowej generacji obsłużą 60hz) to nieporozumienie.

To nie był "argument przeciw" tylko opinia i nie uważam, że taka synchronizacja jest zbędna bo widzę jak to działa w monitorach a działa bardzo dobrze. Natomiast typowy, przeciętny, statystyczny gracz konsolowy skupia się przede wszystkim na graniu w gry (gdzie nawet niestabilne 30fps nie jest problemem jeśli gra jest dobra) a nie na idealnej i doskonałej jakości obrazu. Dlatego stabilne jak skała 30 a na pewno w większości przypadków 60pfs na nowych konsolach przyniesie więcej odczuwalnych i zauważalnych korzyści niż VRR, który może być nawet niezauważony dla zwykłego użytkownika. A za rok lub dwa każdy nowy, dobry TV będzie miał VRR więc o co chodzi?

4 godziny temu, MarcinC napisał:

@southorn zluzuj gacie bo strasznie ostatnio wszystkich pouczasz na tym forum. Więcej pokory jak to sam mawiałeś i pouczałeś ostatnio panów właścicieli hdtv.

Nie przesadzaj, obracam się wśród ludzi, którzy bez strachu wyrażają swoje myśli i dyskutują nawet jeśli ktoś z kimś się zdecydowanie nie zgadza. Nie widzę w tym nic specjalnego, męski świat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne typowy gracz ma za nic grafikę i płynność, ważne że gra w „dobrą grę”. My rozmawiamy o tym co mamy dziś i Czy kupuje tv za duże pieniądze, który da mi rozwiązania ważne  w przyszłości i teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, klaus71 napisał:

Implementacja VRR dużo kosztuje? przecież to taki "otwarty G-SYNC" a ten z tego co wiem jest dostępny dla każdej gry, bo to funkcjonalność sterownika graficznego.

Nie wiem czy dużo, natomiast na pewno kosztuje 'coś'. Wielką niewiadomą jest czy ktoś ten koszt będzie chciał ponieść. Tutaj zapewne nie chodzi o samo odblokowanie jakiejś opcji przez programistę, które pewnie zajmie mu chwilkę, bo jak napisałeś takie rzeczy są w sterowniku graficznym. Ale później to musi przejść przez dział QA, czyli testy, czy czegoś to nie psuje, nie zaburza działania fizyki w grze itp a to już może być dłuższy czas poświęcony przez N ludzi pracujących nad grą. 

16 godzin temu, klaus71 napisał:

A jak będą dostępne 2 tryby: 60fps w 4K  i  120fps w 1440p    oba z VRR to już będzie wreszcie full wypas - wtedy żaden upłynniacz nie jest potrzebny bo i tak to co on zrobi będzie gorsze.

Proponuję zejście na ziemię. Rozmawiamy o konsolach, wartych pewnie 3 tys zł w momencie premiery. 120 fps w 1440p w grze AAA? Nawet mocarny PC wart koło 10 tys z 2080ti na pokładzie nie zapewnia takiej płynności we wszystkich grach dzisiaj, a co dopiero konsola projektowana by dostarczyć rozsądną wydajność za jak najmniejsze pieniądze.  

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, efel napisał:

Nie wiem czy dużo, natomiast na pewno kosztuje 'coś'. Wielką niewiadomą jest czy ktoś ten koszt będzie chciał ponieść. Tutaj zapewne nie chodzi o samo odblokowanie jakiejś opcji przez programistę, które pewnie zajmie mu chwilkę, bo jak napisałeś takie rzeczy są w sterowniku graficznym. Ale później to musi przejść przez dział QA, czyli testy, czy czegoś to nie psuje, nie zaburza działania fizyki w grze itp a to już może być dłuższy czas poświęcony przez N ludzi pracujących nad grą.

tylko 96% to gry multiplatformowe - które mają to już dziś na PC - czemu ktoś miałby tą funkcjonalność wyłączać w grze na konsolę?

44 minuty temu, efel napisał:

Proponuję zejście na ziemię. Rozmawiamy o konsolach, wartych pewnie 3 tys zł w momencie premiery. 120 fps w 1440p w grze AAA? Nawet mocarny PC wart koło 10 tys z 2080ti na pokładzie nie zapewnia takiej płynności we wszystkich grach dzisiaj, a co dopiero konsola projektowana by dostarczyć rozsądną wydajność za jak najmniejsze pieniądze.  

A tym to sam sobie zaprzeczyłeś. Pisałeś że VRR to nisza. Po czym twierdzisz, że będą problemy z wyciągnięciem 60/120fpsów.

A właśnie VRR/Gsync rozwiązuje kosmiczny problem zapewnienia stabilnych 60/120 fpsów - nie będzie tearingu a gra może "pływać" z FPSem w przedziale 40-60 w 4k i pewnie 80-120 w 1440p.

Dla mnie to jest właśnie najważniejsza cecha nowych konsol - wyciskanie maxa graficznego bez sztywnego Vsynca lub tearingu.

Nawet 40fps jest o niebo lepsze od potrzeby zejścia na stabilne 30fps.

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zawsze lepiej mieć taki VRR niż nie mieć, natomiast zluzujcie z tymi 120 fps, bo czegoś takiego nie będzie na konsolach koniec, kropka. Zapewne w większości tytułów AAA będziemy mogli wybrać między 30 fps i najwyższą jakością grafiki w natywnym 4k, a 60 fps w szachownicy i grafiką trochę uboższą w detale. Będzie pewnie kilka perełek, które zadziałają w natywnym 4k 60 fps (pewnie gry ekskluzywne, wyścigowe, typowo korytarzowe) i tyle.  Przypominam, że konsola nie może kosztować więcej niż te 2500-3000 zł, bo nie będzie sprzedawać się w zadowalających ilościach (konsola to produkt dla masowego odbiorcy), a co za tym idzie nie dadzą rady zmieścić w tym budżecie specyfikacji, która dałaby radę te 120 klatek uciągnąć (tym bardziej, że w tej cenie musi się jeszcze zmieścić dysk ssd). Nawet jak za kilka lat wyjdą mocniejsze wersje konsol (typu ps5 pro) to prędzej w celu obsługi rozdzielczości 8k niż 120 klatek (konsole zawsze stawiały rozdzielczość ponad płynność). Nie byłbym zresztą wcale pewny czy wyjdą mocniejsze wersje tych konsol, przy obecnej generacji to była konieczność, ponieważ podstawowe wersje ps4 i xboxa one były za mało wydajne właściwie już na premierę (nie było szans żeby przetrwały przy tej specyfikacji typowy cykl generacji), a tym razem ma być inaczej. Tak ja to widzę.

Edytowane przez Patryk Mistrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jacek Radwański napisał:

Jestem prawie zdecydowany na GZ 950 ale tak się zastanawiam czy opłaca się dołożyć do GZ 1500 ?? 

Dokładasz tylko na "soundbar" w GZ1500, poza tym to są identyczne telewizory.

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, southorn napisał:

Dokładasz tylko na "soundbar" w GZ1500, poza tym to są identyczne telewizory.

A w porównaniu do AG9 ? Niby ciemniejszy ale super bit mapping robi tam robote. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Jacek Radwański napisał:

A w porównaniu do AG9 ? Niby ciemniejszy ale super bit mapping robi tam robote. 

AG9 jest zauważalnie ciemniejszy natomiast jakość obrazu zbliżona do Panasonica. Istotna różnica to Android w Sony i tu bym szukał argumentów "za i przeciw" przy wyborze tych dwóch TV. Inna sprawa to cena, Sony był zwykle droższy więc to tez może mieć znaczenie.

W moim przypadku GZ960 to wybór w pełni wystarczający. Tzw. smart w telewizorze nie jest dla mnie specjalnie istotny. Filmy (również 4K z HDR) z dysku sieciowego odtwarza bez żadnych problemów, youtube, netflix, amazon jest. Jakość obrazu znakomita. Polecam 😉

https://www.youtube.com/watch?v=iUs9i1XR1r8&t=575s

 

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, southorn napisał:

AG9 jest zauważalnie ciemniejszy natomiast jakość obrazu zbliżona do Panasonica. Istotna różnica to Android w Sony i tu bym szukał argumentów "za i przeciw" przy wyborze tych dwóch TV. Inna sprawa to cena, Sony był zwykle droższy więc to tez może mieć znaczenie.

W moim przypadku GZ960 to wybór w pełni wystarczający. Tzw. smart w telewizorze nie jest dla mnie specjalnie istotny. Filmy (również 4K z HDR) z dysku sieciowego odtwarza bez żadnych problemów, youtube, netflix, amazon jest. Jakość obrazu znakomita. Polecam 😉

https://www.youtube.com/watch?v=iUs9i1XR1r8&t=575s

 

Jedyne czego by mi brakowało w GZ to HBO GO. Co do obrazu to widać że Sony lepiej radzi sobie w HDR z rozbłyskami są jaśniejsze i bardziej nasycone za to Panasonic lepiej śmiga w DV. W Media Markt jest GZ 950 za 5,5 cebuli a w Media Expert AG 9 można wyrwać w promocji za 7600 albo i taniej zależy co wrzucisz do koszyka. Masz może konsolę do gier?  Jak to tam działa na tym Panasonicu ? ABL mocno odczuwalny w podczas użytkowania? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Jacek Radwański napisał:

 Masz może konsolę do gier?  Jak to tam działa na tym Panasonicu ? ABL mocno odczuwalny w podczas użytkowania? 

XBOX One X. Jest pewna ciekawostka. Otóż przy statycznym obrazie HDR z jasnymi elementami (menu gry, jakiś ekran ładowania itp.) po niedługiej chwili jasność potrafi lekko spaść a potem jak coś się dzieje na ekranie to jasność "wraca do normy". Moja obserwacja: tak działa ochrona ekranu przez funkcję "jasność logo" bo po wejściu w tą opcję i przestawieniu na dowolne ustawienie obraz od razu wraca do pełnej jasności. Różnice nie są duże ale zauważalne. TV zachowuje się tak tylko przy statycznym obrazie HDR gdzie są elementy z dużą jasnością. Czyli jasne stałe elementy traktuje jak logo i je lekko przyciemnia. O ile zmiana jasności logo może nie być zauważalna o tyle kilka dużych jasnych elementów widać od razu.

Przy filmach i podczas gry (ruch na ekranie) nie zauważyłem żadnych przeszkadzających zmian jasności. "Wyselekcjonowałem" bardzo równomierny ekran (na białej planszy 100%), banding przy 5-10% jasności akceptowalny więc na tę chwilę mam TV doskonały i nie ma najmniejszych szans na powrót do LCD 😉

OLEDy LG mimo, że to znakomite TV mają dla mnie kilka minusów (testowałem dość długo kilka sztuk): kuriozalny pilot, "cukierkowy" system, zbyt nierównomierne ekrany i spora ingerencja w obraz (mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu wszystkich poprawiaczy coś się z obrazem dzieje). GZ960 to poza smartem mój ideał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, southorn napisał:

XBOX One X. Jest pewna ciekawostka. Otóż przy statycznym obrazie HDR z jasnymi elementami (menu gry, jakiś ekran ładowania itp.) po niedługiej chwili jasność potrafi lekko spaść a potem jak coś się dzieje na ekranie to jasność "wraca do normy". Moja obserwacja: tak działa ochrona ekranu przez funkcję "jasność logo" bo po wejściu w tą opcję i przestawieniu na dowolne ustawienie obraz od razu wraca do pełnej jasności. Różnice nie są duże ale zauważalne. TV zachowuje się tak tylko przy statycznym obrazie HDR gdzie są elementy z dużą jasnością. Czyli jasne stałe elementy traktuje jak logo i je lekko przyciemnia. O ile zmiana jasności logo może nie być zauważalna o tyle kilka dużych jasnych elementów widać od razu.

Przy filmach i podczas gry (ruch na ekranie) nie zauważyłem żadnych przeszkadzających zmian jasności. "Wyselekcjonowałem" bardzo równomierny ekran (na białej planszy 100%), banding przy 5-10% jasności akceptowalny więc na tę chwilę mam TV doskonały i nie ma najmniejszych szans na powrót do LCD 😉

OLEDy LG mimo, że to znakomite TV mają dla mnie kilka minusów (testowałem dość długo kilka sztuk): kuriozalny pilot, "cukierkowy" system, zbyt nierównomierne ekrany i spora ingerencja w obraz (mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu wszystkich poprawiaczy coś się z obrazem dzieje). GZ960 to poza smartem mój ideał.

W trybie gry można ustawić profil obrazu na dowolny i dostępne są wszystkie opcje zmiany obrazu ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...