Skocz do zawartości
  • 0
Omyled

LG OLED C8 55 - wypalenia?

Pytanie

Cześć kochani

Jest to mój pierwszy post na tym forum, ale postanowiło od razu napisać do kompetentnej grupy osób. Otóż stałem się (szczęśliwym?) posiadaczem TV LG OLED C8 55. Pierwszy wrażenie - czerń super, HDR ogólnie efekt WOW. Gry na PS4 również niczego sobie. Byłem bardzo zadowolony do czasu odpalenia Stranger Things, przy scenach z dużą ilością czerni/szarości na ekranie pokazywały się niedoskonałości, nie w materiale tylko jakby na matrycy. Zacząłem sobie coś tam czytać, natrafiłem na zjawisko vertical banding. Włączyłem 5% gray scale test i to zobaczyłem zmroziło mi krew w żyłach. Na początku myślałem, że to wina materiału, ale układ za każdym razem wyglądał tak samo. TV kupiony jak nowy, był opis - leżak magazynowy w opakowaniu zastępczym, ale TV ponoć nie był nigdy używany np. jako wystawowy. Chciałbym najpierw podpytać Was o opinie, bo nie ukrywam, że jestem lekko zszokowany tym co zobaczyłem i nie do końca wiem jak podejść do tematu. Może komuś trafił się podobny panel? Korzystałem z funkcji odświeżania pixeli, ale jak widać na ostatnim zdjęciu, raczej nie pomogło.

IMG_20190824_012618.jpg

IMG_20190824_013805.jpg

IMG_20190824_014736.jpg

IMG_20190824_093614.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1
44 minuty temu, Omyled napisał:

że jest że zwrotu, a 2, że jest po serwisie.

Obstawiam że tv był ze zbitą matrycą. Do egzemplarzy odnawianych zapewne wrzucają matryce z gorszego sortu. Telewizor odnawiany już nie jest pełnowartościowy i dlatego te oferty są tańsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1

Ale po co ta jałowa dyskusja? Odeślij im ten TV. Koniec i kropka. Płacisz kupę kasy i na dzień dobry będziesz wymieniał matrycę na gwarancji? Zgłupiałeś? To nie jest wymiana baterii w latarce. 

Poczta Polska ma wariant paczek ze specjalnym traktowaniem. Kilka razy korzystałem i zawsze było OK.  https://www.apaczka.pl/centrum_pomocy.php?article_id=234759

Edytowane przez zsrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To nie są wypalenia a bardzo duża nierównomierność matrycy tzw branding, jeśli tak jak na zdjęciach wygląda również na żywo to tv zwróć/wymień na inny egzemplarz.

Wypalenia jeśli by były to zobaczysz je na jednorodnych planszach kolorowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 minuty temu, darekgra napisał:

To nie są wypalenia a bardzo duża nierównomierność matrycy tzw branding, jeśli tak jak na zdjęciach wygląda również na żywo to tv zwróć/wymień na inny egzemplarz.

Wypalenia jeśli by były to zobaczysz je na jednorodnych planszach kolorowych.

Rozumiem, powiedzmy, że na żywo wygląda to trochę mniej tragicznie, ale jest zauważalne i uciążliwe przy oglądaniu "ciemniejszych" treści. Spodziewałem się, że mogą wystąpić różnice, ale takie, że widać je  podczas normalnego użytkowania? Czy takie coś podlega w razie czego po reklamację/wadę fabryczną? Pytam ponieważ panel kupiłem w "opakowaniu zastępczym", które niestety uległo dość mocnemu uszkodzeniu przy rozpakowywaniu i ewentualna wysyłka będzie małą katorgą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W którym sklepie to kupiłeś? I jaka masz gwarancję, producenta czy sklepu? Na leżak magazynowy to mi nie wygląda, raczej zwroty...nawet nie jednokrotne.

Teoretycznie nie podlega ale LG często takie kiepskie panele potrafi wymieniać. Pod warunkiem że jest gwarancją i tv pochodzi z PL dystrybucji.

 

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 minuty temu, darekgra napisał:

W którym sklepie to kupiłeś? I czy to był świadomy zakup sprzętu nie nowego?

Teoretycznie nie podlega ale LG często takie kiepskie panele potrafi wymieniać.

 

LINK

Teraz będę pluł sobie w brodę bo chciałem zaoszczędzić parę groszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
8 minut temu, darekgra napisał:

W którym sklepie to kupiłeś? I jaka masz gwarancję, producenta czy sklepu? Na leżak magazynowy to mi nie wygląda, raczej zwroty...nawet nie jednokrotne.

Zdecydowanie jest to egzemplarz ze zwrotu.

@Omyled Jeśli możesz to wrzuć zdjecie naklejki znamionowej z tyłu tv. Powinien tam być wybity miesiąc i rok produkcji.

Edytowane przez Waldo94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 minuty temu, Waldo94 napisał:

Zdecydowanie jest to egzemplarz ze zwrotu.

@Omyled Jeśli możesz to wrzuć zdjecie naklejki znamionowej z tyłu tv. Powinien tam być wybity miesiąc i rok produkcji.

Fantastycznie, czyli najlepiej byłoby by go oddać, macie jakiś pomysł jak go w miarę bezpiecznie zapakować?

@Waldo94 Nie ma mnie obecnie w domu, jutro mogę podesłać zdjęcie tabliczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 minutę temu, Omyled napisał:

Fantastycznie, czyli najlepiej byłoby by go oddać, macie jakiś pomysł jak go w miarę bezpiecznie zapakować?

@Waldo94 Nie ma mnie obecnie w domu, jutro mogę podesłać zdjęcie tabliczki.

Ok. Podeślij wiec. Z tego co kojarze ten sprzedawca sprzedaje egzemplarze naprawiane. Charakteryzują sie one białą naklejką znamionową w miejsce oryginalnej czarnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
11 minut temu, Omyled napisał:

Fantastycznie, czyli najlepiej byłoby by go oddać, macie jakiś pomysł jak go w miarę bezpiecznie zapakować?

Tylko czy ten sprzedawca bezproblemowo zwróci Ci zł?

Jeśli nie masz kartonu i styropianów to bezpiecznie i tanio niestety nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
25 minut temu, darekgra napisał:

Tylko czy ten sprzedawca bezproblemowo zwróci Ci zł?

Jeśli nie masz kartonu i styropianów to bezpiecznie i tanio niestety nie będzie.

Według allegro tak oraz sam sprzedawca dodaje druk odstąpienia od umowy. Bardziej martwi mnie aspekt bezpieczeństwa panelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ogólnie znany jest problem i niechęći do transportu przez firmy kurierskie tego typu sprzętów a zwłaszcza bez oryginalnego kartonu od osób prywatnych. Kosty też są spore.

Jeśli nie jesteś w stanie zreanimować tego zastępczego to napisz do sprzedawcy może prześle Ci jakiś karton w którym będziesz, mógł mu zwrócić towar w końcu to już on wysłał ci uszkodzone opakowanie w stanie uniemożliwiającym poprawne rozpakowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Miałem podobny problem wprawdzie w B8(ale matryca jest ta sama w obu modelach), tak u mnie wyglądała matryca (zdjęcia to 5% grey i 2 screeny jak to rzutowało czasami na obraz) bez zająknięcia serwis LG w ramach gwarancji (zgłoszonej bezpośredni do nich a nie przez sklep) wymienił na nową matrycę.

Pzdr.

20181121_000434.jpg

1matryca (4).jpg

1matryca.jpg

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
12 godzin temu, Waldo94 napisał:

Ok. Podeślij wiec. Z tego co kojarze ten sprzedawca sprzedaje egzemplarze naprawiane. Charakteryzują sie one białą naklejką znamionową w miejsce oryginalnej czarnej.

Panowie jestem załamany. TV był sprzedawany jako nowy. Czy w razie czego jestem w stanie udowodnić, że był naprawiany (biała tabliczka znamionowa)?

IMG_20190825_125616.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Więc jest tak jak napisał @Waldo94tv odnowiony naprawiony przez producenta, w styczniu 2019.

Zadzwoń do LG dowiesz się czy obejmuje go gwarancja, a najlepiej to spakuj go najlepiej jak potrafisz 55 cali wejdzie do większego kombi i odwieź osobiście do sprzedawcy.

 

Edytowane przez darekgra
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Również sądzę, że zwrot do sprzedawcy będzie najlepszą opcją. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, darekgra napisał:

Więc jest tak jak napisał @Waldo94tv odnowiony naprawiony przez producenta, w styczniu 2019.

Zadzwoń do LG dowiesz się czy obejmuje go gwarancja, a najlepiej to spakuj go najlepiej jak potrafisz 55 cali wejdzie do większego kombi i odwieź osobiście do sprzedawcy.

 

Wszystko fajnie tylko do sprzedawcy mam jakieś 600 km 😕 Chodziło mi jeszcze o to czy mogę towar zwrócić z tytułu niezgodności z opisem ponieważ był sprzedany jako nowy, a teraz okazało się, że jest że zwrotu, a 2, że jest po serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny więc tym się nie martw.

600 km sporo lecz chyba na tym forum były wpisy że firmy kurierskie życzyły sobie około 500 zł za przesyłkę takiego tv od zwykłego szarego zjadacza chleba więc koszty paliwa są identyczne, do tego dochodzi fakt że nie masz opakowania od tv więc kurierzy mogą ci tego wogóle nie przyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 godziny temu, Zykfyr napisał:

Miałem podobny problem wprawdzie w B8(ale matryca jest ta sama w obu modelach), tak u mnie wyglądała matryca (zdjęcia to 5% grey i 2 screeny jak to rzutowało czasami na obraz) bez zająknięcia serwis LG w ramach gwarancji (zgłoszonej bezpośredni do nich a nie przez sklep) wymienił na nową matrycę.

Pzdr.

20181121_000434.jpg

1matryca (4).jpg

1matryca.jpg

 

4 godziny temu, Zykfyr napisał:

Miałem podobny problem wprawdzie w B8(ale matryca jest ta sama w obu modelach), tak u mnie wyglądała matryca (zdjęcia to 5% grey i 2 screeny jak to rzutowało czasami na obraz) bez zająknięcia serwis LG w ramach gwarancji (zgłoszonej bezpośredni do nich a nie przez sklep) wymienił na nową matrycę.

Pzdr.

20181121_000434.jpg

1matryca (4).jpg

1matryca.jpg

Pierwsze pytanie czy nowy panel nie miał już takich problemów, a drugie, tak jak ktoś napisał wyżej nie wiem czy LG podejmie się wymiany ponieważ panel jest najprawdopodobniej że zwrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 godziny temu, Waldo94 napisał:

Obstawiam że tv był ze zbitą matrycą. Do egzemplarzy odnawianych zapewne wrzucają matryce z gorszego sortu. Telewizor odnawiany już nie jest pełnowartościowy i dlatego te oferty są tańsze.

W takim razie imo powinno być to opisane, a nie rzucone "leżak magazynowy". No nic tv spakowany, miejmy nadzieję że wróci w jednym kawałku. Swoją drogą to na kartonie zastępczym jest taśma LG service... Szkoda, że człowiek nie popatrzył na to wcześniej z chłodną głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tego typu sprzetu po prostu nie kupuje sie z zasady na Allegro, chyba ze lubimy przygody. Mimo wszystko powodzenia, jesli tv ma karte gwarancyjna LG Polska moze najpierw warto wykonac telefon do nich i wybadac jak podejda do tematu?

Edytowane przez Xisiek
  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
28 minut temu, Xisiek napisał:

Tego typu sprzetu po prostu nie kupuje sie z zasady na Allegro, chyba ze lubimy przygody. Mimo wszystko powodzenia, jesli tv ma karte gwarancyjna LG Polska moze najpierw warto wykonac telefon do nich i wybadac jak podejda do tematu?

Oczywiście masz rację, ale szczerze to już od X lat kupuję sprzęt tego typu wysyłkowo (poprzedni TV, monitory i reszta szmelcu). Z taką sytuacją spotkałem się pierwszy raz. Tak czy inaczej, jak uda się puścić zwrot to chyba kupię stacjonarnie. Jeśli chodzi o kartę to jest wystawiona przez sklep, ale skoro TV jest sprzedawany jako nowy to nie powinien być na gwarancji LG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam.

Mam może głupie pytanie, ale chciałem się zapytać skąd wiecie, że ten telewizor pochodzi ze zwrotów i był naprawiany? Tylko z białej tabliczki znamionowej, czy jest to gdzieś napisane na niej?

Piszę, ponieważ też nie jestem pewien czy zakupiłem nowy czy ze zwrotów TV65 LGC8. Czy Ktoś kto jest posiadaczem tego TV mógłby podrzucić zdjęcie oryginalnego opakowania z tego TV?

Edytowane przez james28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...